IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Larissa, mä niin toivoin että nyt olisi ollut teidän aika onnistua! Pidän silti vielä toivoa yllä, että huomenna olisikin blastouutisia <3

Huonosti sujuu tämä hoitotauko täälläkin... Vajaa pari viikkoa sain tsempattua fiiliksiä, mut niin vaan romahdin eilen kun tuli kaksinkäsin raskausuutisia ystäväpiiristä. Nyt sitten itkenyt eilisen illan ja tämän aamun, tunnetulva otti vallan. Voi kun sitä voisi sulkea itsensä johonkin laatikkoon, jossa voisi elää normaalia elämää... Muiden onnistumiset palauttaa niin vahvasti siihen tuskaan, että itsellä ei vaan meinaa onnistua. Tuntuu niin käsittämättömältä miten muut parit vaan tulee helposti raskaaksi. :(

Olipa synkistelynapailua, mutta ei näitä fiiliksiä oikein kukaan muu ymmärrä kuin vertaiset. Kiitos siis foorumista, että tänne mahtuu niin iloja kuin surujakin <3
 
Larissa pahoittelut :( toivottavasti jatkavat kehitystä ja saatte tammikuussa sieltä yhden ihmeen. :|

ValkoinenOrkidea Mä niin tunnen ton fiiliksen, välillä tuntuu että kaikki muut tulee koko ajan raskaaksi paitsi itse, mutta onneksi on tämä foorumi<3

Meillä oli tänään IVF sunnittelukäynti ja meillä kävi niinkin hyvä tuuri että nenäsumutteet aloitetaan jo tämän viikon sunnuntaina<3 meillä mennään pitkällä kaavalla koska mun endo oli isontunut ja tullu toinen ehkä lisää, ja vihdoinkin lapsettomuuden syyksi leimattu endometrioosi! Nyt vaan pelolla ja innolla odotan alkavaa hoitokiertoa ja kaikkea sitä mitä siinä tulee vielä eteen! Mutta onneksi on tämä foorumi missä voi sitten kysyä ja purkaa tunteita :)

Jopsukka
 
BlueTerranova:
1.IVF tuoresiirto lyhyt kaava 05/2017, 6 munasolua-5 hedelmöittyi -nega. + 1.PAS 08/2017 - nega. Pakkanen tyhjä. 2.IVF tuoresiirto pitkä kaava 10/2017 8 munasolua, 3 hedelmöittyi - testipäivä 04.11.17. + 2 pakkaseen. 04.11.17 --plussa.

Larissa
1. IVF 6/2016 pitkä kaava, soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega, pakkanen tyhjä
2. IVF 8/2017 pitkä kaava, vain 2 follia --> inssi --> nega
3. IVF 10/2017 lyhyt kaava, soluja 2 kpl

nennu90,
Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9.2016, nega, pakkanen tyhjä.
2. Icsi, 11.11 siirto. Nega. PAS 17.1.2017, 2 siirrettiin. Pakkanen tyhjä. Nega.
3. ICSI, pitkä kaava, puntio 25.4. Tuoresiirto 28.4. Nega. Pakkasessa 4.

Blanca 1.icsi 2/2017 lyhyt kaava 5 hedelmöittyi, 1 siirrettin, nega, pakkaseen ei mitään. 2.icsi 4/2017

liljatar 1. IVF, Pitkä kaava, punktio 25.4.2017, yksi priima siirettiin 27.4., 6hedelmöitty, mut vain kaksi heikompaa selvisi pakkaseen yhtä siirtoa varten; testattu nega 9. ja 11.5. PAS seuraavaan kiertoon, mikäli poli ei ole vielä kesäsululla. -&gt; PASia ei tehty, "kaksoset" ei selvinneet sulatuksesta. -&gt; 2. IVF syys-lokakuussa. -&gt; jonotusaika vihdoin ohi ja 8.11. alkaa 2. pitkän kaavan suihkuttelut ja 22.11. nollaultra.


MiuMau79. 1. IFV 5/17: tuoresiirto nega, pas nega. 2. IVF 9/17, tuoresiirto nega, 1. pas nega, 2.pas tulossa 11/17.

Jennie 1. ICSI 9/17, tuoresiirto 12.9.17, nega. Kaksi blastoa pakkasessa. Pas 12/17-1/18.

Katjusha 6. IVF (donor), 1. PAS tammikuussa 2018?

Seesam 1. IVF/ICSI 11-12/2017, pitkä kaava

Triana 1. IVF tulossa 2/18, lyhyt kaava

Suvetar 1. ivf 10/18, lyhyt kaava

Kissankulta 1. IVF/ICSI lyhyt kaava 09/2017, punktio 29.9. vain kolme solua - ei päästy siirtoon asti. 2. IVF/ICSI pitkä kaava, sumut aloitettu 30.10., nollaultra 15.11.

Hulbertiina 1. ivf 09/16 lyhyt kaava, 2 alkiota, sekä tuoresiirto että pas nega. 2. ivf 06/17, lyhyt kaava, 2 alkiota, tuoresiirto plussa, keskeytetty lapsivesien menon vuoksi rv 21+2. Pas tulossa alkuvuonna 2018.

MW2B 1. IVF (donor) tulossa alkuvuodesta 2018

Juupasjaapas 1. IVF 11/17, pitkä kaava

Ronya
1. ICSI 9/17, lyhyt kaava. Saatiin 8munasolua, joista 5kypsiä. Neljä hedelmöittyi, tuoresiirto nega. Nyt 1. ICSI 1.PAS menossa pp6. Pakkasessa vielä 2 alkiota.

Jopsukka: Eka IVF 11/2017, pitkä kaava.


Plussanneet:

Kaakao luomuplussa 2. Ivf 1. Pas jälkeen, la 22.2.

Jennis
Sofiask 1.ivf 5/17+tuoresiirto nega. 1. Pas 8/17. La 3.5.
Nennu90
Helios 4. ICSI 09/16 lyhyt kaava (lahjasiittiöt), 7. PAS 12.9 , La 31.5.18
Helen 79
Sarahe
Vastavirrassa
Blanca

Mimosa85 2. ivf tuoresiirto, la 27.2.
Toivon Kipinä
BlueTerranova 2.Ivf tuoresiirto, plussa la 04.11.17
 
Kiitos kaikille <3

Jopsukka, kiva että pääsette nopeasti alkuun :) Mutta paskaa, että sullakin on endo :( Mulle tämä on ollut aikamoinen vihollinen tässä hoitojen ja lapsitoiveen aikana...

Anannnaa, hieno saalis! Toivotaan että suurin osa hedelmöittyy!

Suvetar, tsemppiä siirtoon! Siirretäänkö teille 3-päiväinen alkio?

Kys:llä eivät kuulemma enää oikein 2- ja 3- päiväisiä siirrä. Jopa tällaisessa tapauksessa, jossa munasoluja tuli vain 2, tehdään pitkä viljely. Heillä on kova usko siihen, että jos alkio ei jaksa blastoksi niin se ei jaksa kohdussakaan. Lääkäriä lainaten "siirtoja ei tehdä huvin vuoksi".

Blääh, kuvittelin että tänään olisi piina ohi eli alkio(t) joko pakkaseen tai siirtoon. Nyt joutuu vielä odottelemaan huomiseen, että kiriikö ne sittekin pakastuskelpoisiksi...

Hei muuten, onko kellään kokemusta DHEA:sta? Jätin siitä kysymyksen lääkärille, josko sitä kannattaisi mun tapauksessa kokeilla. Amerikoissa on kai aika yleisessä käytössä, kun sitä saa luontaistuotteena, meillä se on luokiteltu lääkkeeksi (on jonkin sortin hormooni). Saattaa parantaa munasolujen määrää ja laatua.
 
Larissa, olen pahoillani. :Heartpink Toivottavasti edes pakkaseen menisi jotain.

Mulla tuntuu tää Synarela vaikuttavan myös mielialaan. Polla tuntuu taantuneen murrosikäisen tasolle ja itsehillintä on lähellä nollaa. Sosiaalisessa mediassa tekee mieli kommentoida ihan kaikkee ja viljelen sydämiä jokaiseen kommenttiin ja postaukseen. :help
 
Pahoittelut Larissa. Tosi kurjaa. Tsemppiä odotteluun.
Mun kaverille lääkäri määräsi tuota dheaa ja apteekista sitä sai. Eli kai sillä jokin vaikutus voi olla munasoluihin .
 
Mun kaverille myös määrättiin tuota DHEAta, ja oli jonkin verran vaikea saada, koska on/oli jollain lailla väärinkäytettyä ja tarkan valvonnan alla.
Edit: heillä oli sitten lopulta niin haasteellista, että perheeseen tuli adoptiolla lapsi. Raskauksia eivät saaneet aikaiseksi, ainokainen plussa muuttui km:ksi.
 
Muokattu viimeksi:
Olen tosi pahoillani, Larissa! :Heartred

Tsemppiä Seesamin uudelle murrosiälle :happy:

Käväisin tänään neuvolassa avovastaanotolla kysymässä, saisinko julkiselta puolelta kilpparikokeet. Terkkaritäti sanoi, että totta kai ja näpytteli lähetteen :love2 Nyt vaan pitäis löytää kalenterista aamu, jolloin ehtisi labraan siten, että ennen kymmentä ne sais otettua :rolleyes: Sinänsä hyvä, että marraskuu menee juosten ohi, mutta mutta. Kaipa minä sitten myöhästyn ensi tiistaina yhdeltä luennolta reippaahkosti. Ihan sama :grin
 
Larissa jep mulla onneks suht vähäinen vielä mutta lääkäri halusi aloittaa hoidon pian just siks että se ei kerkee entisestään kasvaa.

Seesam innolla odotan minkälaisia oireita itse saan synarelasta :D

Jopsukka
 
Voi ei Larissa!
Peukut pystyyn, että kehittyisivät kuitenkin blastokysteiksi, ja pas onnistuisi.

Punktio mulla nyt siis takana 7follia saivat, yks jäi saamatta, kun oli hankalassa paikassa ja yks oli vielä raaka, joten 6solua hedelmöitettiin. Huomenna saa kysellä miten ovat hedelmöittyneet. Tästä se piina alkaa, että päästäänkö maanantaina blastokystin siirtoon. Jos siirrettäviä on kaks, niin molemmat siirretään.
Maleen
 
Maleen, toivotaan että kaikki hedelmöttyy ja saatte monta kaunista blastoa! <3

Jopsukka, mullakin puhuivat alkuun lievästä endosta (sitten kun se lopulta löytyi kesken lapsettomuushoitojen), mutta aika paljon se on vaikuttanut vaikka ns lievä onkin. Ja ärhäkästi lähtee leviämään, jos ei ole hillinnässä esim e-pillereillä. Ovuloin luomusti ja kierrossa ei ole vikaa eli mistään ei olisi voinut päätellä että ivf:ssä ei juuri soluja saada. Toivotaan että teidän taival olisi paljon helpompi <3

Blanca ja Katjusha, joo ei sitä DHEA:ta varmaan helppo ole saada. Ulkomailta en todellakaan lähde tilaamaan, saattaa jäädä tulliin ja tulla kivat rapsut (ja mitä laatua se tuote olisi?). Siksi jätin lääkärille kysymyksen siitä, että olisiko mulle hyötyä kokeilla ja laittaisiko reseptin.

Luin juuri omakannasta, että seuraava ivf on luultavasti viimeinen mitä julkisella saadaan. Mistä hitosta me raavitaan rahaa, jos yksityiselle joudutaan, etenkin jos on lahjamunasolut ainoa järkevä vaihtoehto... :( Luomuna ei oikein voida enää yrittää endon takia.

Hain itkusilmänä kaupasta lohdutuspakkauksen eli pätkiksiä, sipsiä ja saunasiideri illaksi. Miehen halaus vielä puuttuu, mutta eiköhän se järjesty kunhan saapuu töistä <3
 
Maleenin soluille toivon hyviä jatkopäiviä :)

Jopsukka, hyvä, että asiat etenee!

Oon kyllä suruissani Larissa sun puolesta. On kovaa peliä tuo pitkä viljely. Täällä tosiaan tuoresiirrot tehdään aina 2- tai 3-päiväisillä. Mulle siirrettiin 2-päiväinen. Viidestä solusta neljä oli hedelmöittynyt, ja loput meni pakkaseen :) Pas-alkioita voidaan joskus viljellä vähän pidempään.

Täällä lääkärit perustelee asiaa sillä, että aukottomasti ei voida osoittaa, etteikö kohtu olisi kuitenkin parempi kasvuympäristö alkiolle kuin se kasvatusmalja. Mutta tiiän, että lyhyelle viljelylle yksi suuri vaikuttava tekijä on se, ettei oo resursseja.

Oon itekin epäileväinen, voiko lyhyt viljely onnistua, mutta on sellaisiakin tapauksia, onneksi :)
 
Suvetar, suurin osa onnistumisista taitaa olla 2- ja 3- päivän viljelyllä, sillä pitkää tehdään vielä aika vähän (ainakin julkisella). Eli kyllä sullakin on hyvät mahikset onnistua! 2 tai 3 päivän alkiolla todennäköisyys taisi olla 20-30% ja blastolla noin 50% naisen iästä riippuen

Vastavirrassa <3
 
Pahoitteluni Larissa ❤

Sitä vaan että mulla nakkasi 3-päiväinen alkio hyvin kyytiin, vaikka aina harmittelin just sitä ettei viljellä blastoiksi asti. Mutta ei se näköjään sitä tarkoita ettei pienempikin riittäisi. Tsempit kaikille!
 
Takaisin
Top