IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onhan se kallista. Mutta se mitä me ollaan maksettu ei tarkoita että te joudutte saman maksamaan. Noin karkeasti voi sanoa että yksi hoitokerta/ivf kaikkinensa maksaa sen 4000-4500e. Lääkäri joskus alussa sanoi että arviolta 10 000e saa lapsen. Meillä on suunnilleen se mennyt. 1. Icsi ei selvinnyt kuin 1 siirrettävä ja siitä nega. 2.icsistä kaksi ekaa siirtoa epäonnistui. Tämä onnistunein nyt oli 3 siirto tokasta icsistä.
 
Tuollainen tuli tänä aamuna dpt 12:smiley-bounce012 20171105_125514.jpg

Kiitos kaikille! Ja pakko sanoa, että jos/kun mulla kerran onnistui lopulta plussa niin kyllä teillä muillakin! ❤ (Ottaen huomioon mun iän ja rankan elämäntarinan tuntuu tämä tosissaan ihmeeltä)
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos Larissa vastauksestasi!
Tosiaan tuota Primaspania on ajateltu vasta alkion siirrosta. Toinen vaihtoehto on myös nitrolaastari, josta juttelin lääkärini kanssa. Se laitetaan tunti ennen siirtoa ja vaihetaan uuteen 24h päästä ja sit pois, eikä jatku. Mut ilmeisesti kummallekkaan lääkkeelle ei oo tutkimustietoo, että auttaako oikeesti.

Mut joku kyseli rahan menosta. Meillä kaikki edelliset 4icsiä passeineen ja lääkkeineen maksaneet jo noin 20000, vaikka ensimmäisistä kolmesta tulikin kelan korvaukset. Yksityispuolella kun ne kelan korvaukset on tosi pienet. Lääkkeistä saa paremmin. Me vaan ei saada enää lääkkeistäkään mitään, kun kolmen hoidon lääkekorvaukset vain maksetaan, jos ei ala raskautta. Arvio tulevasta hoidosta noin 4500 + jo maksetut lääkkeet 1200, luget vielä hakematta. Mut jos tää lopulta toisi odotetun tuloksen. Ja me ollaan hoidossa Felitaksessa, eli entinen väestöliitto.
Maleen
 
Kiki, me saatiin onneksi palkka riittämään noihin meidän hoitoihin (8.000-10.000€/vuosi), mutta käyttötilissämme on luotto limiitti (siis tarvittaessa ylimääräistä käytettävissä). Lasku n. 7.500€ per IVF-kierros ensin, lisäksi pakastetun alkion siirto 1.300€ extraa.
 
Kyllä me ollaan varauduttu ottamaan parikymmentä tonnia lainaa näihin hoitoihin. Siinähän se menee muun asuntolainan lisänä.
 
Ihanaa kuulla näitä positiivisiakin uutisia :) täällä itse piinailen pp4 vasta menossa että vielä on todella pitkät viikot edessä..mutta kuten olen jo aikaisemmin kirjoittanut niin en usko että tästäkään mitään tulee. Kolmas tuoresiirto eikä aikasemmatkaan ole onnistuneet..meillä 2 ensimmäistä hoitoa tehty yksityisellä ja sinne upposi kaikenkaikkiaan 10000e..nyt sitten esimmäinen hoito julkisella puolella menossa.
Paljon tsemppiä kaikille täällä
 
BT onnea ja paljon tarrasukkia sinne<3

Larissa meil on keskiviikkona suunnittelukäynti ja sillon varmaa selvii et Millon alotetaan mutta vahvasti veikkaan että laittavat aloituksen tammi-helmikuulle mutta onpahan sit mukava yllätys jos pääseekin aiemmin alottamaan :)

Aitoomaitseeni tsemppiä sinne piinapäiviin<3

Jopsukka
 
Kiki, lopputuloksen kannalta ei ole väliä, onko hoito yksityisellä vai julkisella. Mutta yksityisellä kaikki käy nopeammin ja helpommin. Meillä ei myöskään ole julkinen puoli vaihtoehto, koska tarvitsemme lahjoitetun munasolun. Olemme valmiita useampaan alkionsiirtoon, vaikka maksaakin. Hedelmöityshoidon onnistumiseen vaikuttavat monet seikat, mutta mahdollisuudet ovat ihan yhtä hyvät kuin perinteisessäkin lisääntymistavassa. Meille lääkäri sanoi, että raskaus alkaa keskimäärin 40 % todennäköisyydellä per siirto. Koska olen jo 37-vuotias, tämä on minulle joka tapauksessa erinomainen prosentti. Jos olisin täysin terve 37-vuotias, ei luomulisääntyminen olisi yhtään sen todennäköisempää. Hyvin todennäköisesti raskaudun viimeistään kolmannella tai neljännellä siirrolla.
 
MW2B.Minäkin olen 37,mutta minulla on sactosalpinx ja todenakoidi munajohtimet pitää poistetaan.Olen lukenut,että postaminen paranta hedelmöitysoito
 
Mulla nyt mennyt tähän hommaan pyöreesti jotain 20 000e, en oo viittiny laskee tarkemmin. En saanu jatkaa 3. hoitoo ja sen jälkeen enää julkisella kun jäin yksin. Nykysin tarvin siis lahjasiittiöitä. Julkiselle ei pääse kun pariskunnat. Yksityisellä tehty lyhyen kaavan hoitoja, joista yks onnistunu lopputulos. Julkisella oli aina pitkä kaava.
 
Blue Terranovalle paljon onnea :)

Punktion saalis 5 solua. Ihan hyvin, odotuksetkin oli maltilliset.
Täällä ei viljellä kuin 2 pvää, joten siirto on jo ke, jos saadaan alkioita. En hirveästi jaksa uskoa tuoresiirtoon just siksi, ettei viljellä pidemmälle.. mutta katotaanpa eka, onko siirrettävää.
 
MW2B, aikamoisia raskautumistodennäköisyyksiä ovat heittäneet teidän polilla :O Ootteko julkisella vai yksityisellä?
Ite oon lukenut erinäisiä tutkimuksia, ja oon siinä käsityksessä, et meidän ikäisellä raskautumisen (minäkin 37 v) todennäköisyys on siirtoa kohden n. 20-30 prossaa. Elävän lapsen saamisen todennäköisyys lähempänä 20 prossaa.

Tarkoitus ei siis oo masentaa, mutta mietin, millä perusteella luku ois noin korkea. Tietty jos ootte yksityisellä, siellä voi prosentit olla korkeampia, etenkin, jos käytössä on jotain erikoisjippoja ja viljely blastoksi asti.
 
Takaisin
Top