IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyfi jos julkisella puolella menet ivf hoitoihin Lappeenrannassa, niin hoidot tehdään Helsingissä. Vaihtoehtoina myös Tampere ja Kuopio. Eli siis punktiot ja siirrot jossain noista ja tarvittavat ultrat tehdään Lappeenrannassa, ettei niiden takia tarvitse kovin kauas lähteä. Mehiläisessä ivf hoidot vain jos yksityiselle haluatte.
 
Nasukka,ymmärsinkö oikean,että vain Helsingissa,Tampere ja Kuopio,mutta en ymmärän kun on kaukana meiltä Helsingi miten menen?On kaukana.Punktio ja siitrot teen Lappenrannassa?Tarviko minä menen Helsingissa.En ymmärän oikeasti.
 
Muokattu viimeksi:
Kiki, uskon että sekä julkisella että yksityisellä saa molemmissa hyviä tuloksia. Teillä Lappeenrannassa ei tarjota kaikkia palveluja omassa kaupungissa, vain jos valitsette yksityisklinikan (kuten Felicitas).
 
Katjusha,minäkin toivon,mutta haluan julkisella puolella,koska yksityisellä jos menen en voi olla jonon julkisela puolella onko niin.Kokeilan julkisela ja sen jälkeen otan lainaa ja menen yksityisellä.Mietin miten menen Helsingissa ?
 
Maleen, kokeilin jossain kierrossa primaspania todella pienellä annoksella (joku 1/4 pienimmän vahvuuden tabusta) ja se aiheutti mulla välivuotoa. Eli itse en sitä enää ikinä kokeile. Älä ainakaan ennen punktiota aloita ettet lisää verenvuodon riskiä toimenpiteessä.
 
Kiki, en tunne noita jonotukseen liittyviä sääntöjä ollenkaan. Mutta me olemme Väestöliiton asiakkaita (Helsingissä), ja nyt siis osa sitä Felicitasta. Nämä mainitut ovat nykysin samaa firmaa.
 
Kyfi minä kannattaisin hakeutumaan lähimpään yksityiseen sitten kun on se aika. Jos ette julkisella jatka laparoskopian jälkeen. Olitko kotoisin Lappeenrannasta? Siellä on ainakin Felicitas. Helsinki ehkä turhan kaukana ajatellen kaikki kontrollikäynnit ym. Noin 2-3 käyntiä on per kierto/ siirto/punktio.
 
Ensinnäkin onnittelut kaikille plussanneille!! :)

Sitten kysymys (tai parikin), olen ihan vihreä näissä IVF-asioissa... Perjantaina olin ultrassa ja siellä oli näkyvissä yhteensä parisenkymmentä rakkulaa, osa isompia ja osa pienempiä. Suurimmat kuitenkin vain n. 14mm (menossa kp10 ja olin silloin pistänyt Puregonia 225ky 8 päivää ja Cetrotiden jarruksi kahtena päivänä). Lääkäri tuumas tuolloin, että jatketaan Puregonia ja Cetrotidea vielä viikonlopun ja maanantaina aamulla pistetään vielä jarru ja illalla Gonapeptyl irrotuspiikiksi. Keskiviikkona on punktio. Insseissä irrotuspiikkinä oli Pregnyl joka mulla irrotti rakkulan jo ennen inssiä (siis jo inssiä edeltävänä päivänä). Toimiikohan tuo Gonapeptyl yhtä tehokkaasti? Onko mahdollista että ne kaikki pirun rakkulat irtoavat jo ennen keräystä? :s
 
BT, jes! :) Laita kuvaa meidän iloksi?

Anannaa, sinuna luottaisin lääkärin arvioon. Aika harvinaista se taitaa olla että follit puhkeaa ennen aikojaan, mutta jos sulla on siitä taustaa niin hyvä että pistetään vielä varuilta jarru ma-aamuna. Jos siellä olisi pe ollut joku huomattavasti muita isompi rakkula (tyyliin 17 mm tai enemmän) niin se saattaisi karata, mutta jos isoimmat oli 14 mm niin ei sulla pitäisi olla hätää. Tsemppiä viimeisiin piikkeihin ja punktioon!
 
Takaisin
Top