IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Birita, voi miten on käynyt :( ja halaukset sinne tunneryöppyjen kanssa, sitä tuntuu olevan liikenteessä.

Biologi soitti ja 3 kpl niistä neljästä munasolusta oli hedelmöittynyt :) Oli kyllä niin jähmeä äänensävy että valmistauduin pahimpaan :D
 
Birita, mulle neuvottiin samalla tavalla, kun Ninukillekin. Oon myös pistänyt insuliinia töissä ja mua pelotti joka kerralla, että unohdan pitää sen männän pohjassa, kun insuliinikyniin oli tottunut, että niissä sen voi laskea. Mies oli mulla aina vieressä sanomassa, että älä irrota peukaloa, etten tee sitä vaistomaisesti. Hoitaja sanoi, että tota ei lue edes missään niissä ohjeissa, et niin voi käydä. Harmi jos joudut heittään kynän hukkaan, mutta mistäpä olisit sitä voinu tietää jos ei kukaan ollu sanonu. :sad001

Kaakaolle tsemppiä siirtopäivään!

Larissa, hyvä kun kolme hedelmöittyi. Toivottavasti ne kaikki kestäisi pakastukseen asti.

Kiitos kaikille tsemppaavista viesteistä! Mulla on vieläkin maha aika arka, Panadolia oon ottanut. Mutta parempaan päin on kuitenkin. Mut hyvä uutinen on se, että polilta eilen soitettiin, halusivat aikaistaa meidän tämän päivän siirtoaikaa. Kysyin samalla et onko tietoa et mikä tilanne labrassa on meidän osalta. Hoitaja ei tiennyt, mutta sanoi, että tietäisi kyllä ainakin sen, jos yksikään ei olisi hedelmöittynyt! Eli jotain hyvää sentäs. Toivotaan että siellä olisi edes yksi selvinnyt ja voitaisiin tänään siirtää.
 
Mustikk4, hyvä että olot alkaa parantua! Hassu miten käytännöt vaihtelee ton soluista ilmoittelun suhteen. Toivottavasti pääsette tänään siirtoon!

Ja juu toivon kovasti, että munasolut jatkaa kehittymistä. Ymmärsin biologin puheista, että ne pakastetaan jo nyt eli sitten heinä/elokuussa saa jännätä että jatkaako yksikään kehittymistä pakastamisen jälkeen.
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, munasoluja 25kpl => 17hedelmöittyi, testi 2.6.
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, pas 31.5.
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio 6.6.
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6.
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS heinä/elokuu
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24
Birita, lyhyt kaava, punktio vk 24
PikkuTikku, pas, kesäkuu
Ninukki, pas, kesäkuu
Hopsan, ICSI elo/syyskuu
 
Larissa, totta - nopeasti tuntuu. Ei siis mitenkään kipua mutta nipistelee, eikä menkat enää tätä tee. Ehkä synarelan laskukin voi olla asialla. Jännittävä ihmiskoe tämä! :D

Hileinen 2.vrk puregonia munafarmilla
 
Mulla alkoi toi nipistely vasta useamman päivän pistelyn jälkeen ja vasta kun annosta nostettiin ja folleja alkoi kehittymään enemmän. Eli on varmasti sulla hyvä merkki että puregon toimii! Toivottavasti farmi ei kasva liian monilukuiseksi ;) Hitsi on pitkä viikko ootella keskiviikkoon että pääset ultraan :D Mulla onkin itsellä samana päivänä sen zoladexin laitto.
 
Jes - saadaan jännätä yhessä keskiviikkoon! Toi zoladex on näppärä laittaa, sitä ei kyllä kannata ainakaa pelätä :) Oon ollu avustamassa laitoissa.
 
Kaakaolle ja mustik4lle tsemppiä siirtoon ❤

Kiitos kaikille tsemppauksesta, tää hormoonihirviö itkee jo niistäkin, en oo yhtään herkillä.

Larissa, hienoa että saitte kolme helmöittynyttä munasolua :smiley-bounce013.


Soitin klinikalle ja kätilö sanoi, että valmistajan mukaan sitä ei saa enää käyttää. Eli joudun nyt aloittamaan uuden kynän. Kyllä harmittaa. Tää ei voi olla enää totta. Mutta näillä mennään :smiley-ashamed008
 
Birita, ei mene sielläkään niin kuin Strömsössä! Itsekin mietin monesti viime viikkoina, että ei voi olla totta miten asiat menee koko ajan pieleen... Mutta jatkossa tietää miten kynää pitä käsitellä. Mutta harmittaa varmasti kun lääkettä menee hukkaan!

Hihii tunnen olevani taas oma itseni, eilen olin joku hermoraunio :D Olokin on loistava, selvisin näemmä tosi vähällä punktiosta, johtunee siitä kun folleja oli niin vähän. Ajattelen, että nyt ollaan miehen kanssa todistetusti saatu lapsia alulle, vaikkakin vasta solutasolla ;) Siellä saavat pikkuiset odotella labran rauhassa kunnes reippaan kuukauden päästä nappaan yhden pienokaisen kyytiin <3
 
Voi Birita, ompa kurja tollainen epäonni pistämisen kanssa, mutta pääasia ettei mitään pahaa ole tapahtunut asian suhteen. Mulla on se onni, että mies on hoitoalalla ja vastasi pistämispuolesta.

Ninukki, hienoa että saat uuden kyytiläisen matkaan jo ennen kesätaukoa!! Minua vain hämmentää vähän, että mikä se Taysin linjaus sitten oikein on? Tuoresiirron yhteydessä lääkäri sanoi minulle, että jos ei tärppää ja menkat alkaa, niin se voi olla heti se kierto mihin passia koetetaan. Kun ne menkat alkoivat ja soitin asiasta, niin hoitaja sanoi, ettei heillä koskaan tehdä passia heti seuraavaan kiertoon, vaan aina pitää olla yksi kierto välissä. Kun ihmettelin, miksi lääkäri sanoi sitten toisin, niin totesi minun ymmärtäneen väärin o_O

Larissa, hienostihan se meni! Kolme neljästä on oikein hyvä tulos!

Katjusha, kiitos vinkistä! Olen aiemminkin miettinyt maidottoman testaamista. Nyt päätin koettaa muutaman viikon maidotonta ruokavaliota. Jos se tekee muutenkin olosta paremman, niin sittenhän sitä on luonnollista jatkaa. Olen karsinut ruokavaliosta sokerin ja vehnän pois jo viime vuonna. Koetan syödä ainoastaan täysjyvätuotteita. Jos maidoton ei tuo oloon (mm.vatsan turpoamisonelma) parannusta, niin sitten koetan sitä gluteenitonta.

Tsemppistä tämän päivän siirtoihin!
 
Helmilotta, tämä on vähän aiheen vierestä, mutta itse muutin helmikuussa ruokavaliota endon takia. Luin siis ns. endo-ruokavaliosta, jonka pitäisi rauhoittaa kehon tulehdustilaa ja auttaa kipuihin. Siinä vaiheessa en ollut päivääkään kivuton ja särkylääkkeitä kului, joten ajattelin että sama kokeilla. Jätin vehnän, sokerin ja soijan pois, kofeiinin vedin minimiin ja kappas, kivut katosivat! Itse en kylläkään laihtunut tämän seurauksena vaan lihoin parisen kiloa (mikä oli ihan toivottua, sillä olen laihanpuoleinen) :D Ehkä keho saa nyt ravintoaineet paremmin käyttöön..? Mutta, pointtini oli että ei ruokavaliomuutoksesta haittakaan voi olla :) Itse yritän nyt kesällä panostaa myös siihen, että käyttäisin entistä enemmän kasviksia, kun niitä on niin hyvin kaupoissa tarjolla ja kohta kasvimaallakin.
 
Pakko kommentoida tuohon endo-ruokavalioon, että mullakin on kivut hävinneet oikeastaan melkein kokonaan, kun kuntokuurin yhteydessä vähensin sokerin ja vehnän käyttöä. Oon sellainen sokerihiiri, että kokonaan en halua luopua, mut vähentäminenkin on tähän mun melko lievään endoon auttanut. Ja luulen, että liikunnan lisääminenkin on vaikuttanut siihen.
 
Mahtavaa Larissa, että ruokavalion muutoksella olet saanut kivut kuriin! Voisin myös vähentää kofeiinia. Vehnää ja sokeria tosiaan jo välttelen, katsotaan nyt tuleeko maitotuotteiden jättämisellä parempi olo, ja tippuisi myös sitä painoa. Mun heikkous kun on juurikin juustot! Vehnän ja sokerin poisjättämisellä on ainakin ollut energiatasoihin huomattava vaikutus ja myös jo sillä painoa tippunut mitä joskus oli. Jos itsellä on fyysisesti parempi olo, niin kyllähän tuon ajattelisi vaikuttavan kaikkeen mitä kehossa tapahtuu.
 
Miulla ei ruokavaliot tai mitkään oo auttanut tähän endoon :/ Veikkaan et laparoskopia ja kirurgin veitsi on se, joka tähän avun tuo. Tai raskaus :)
 
Hileinen, niin ei ne samat konstit kaikilla toimi :( mullakaan ei auttanut sokerin, vehnän ja soijan vähennys vaan piti luopua kokonaan. Sitten kivut katosi noin 2 viikon totaalikieltäytymisen jälkeen. Nuvaring toi kivut takaisin (ruokavaliosta riippumatta) ja synarela vei ne taas pois.

Kofeiinikin nostaa estrogeenitasoja, joten sen jättäminen aluksi kokonaan pois varmaan auttoi. Nyt kestän pieniä määriä. Muuten! Uuden ravintosuosituksen mukaan 2 kuppia kahvia saattaa ylittää suositellut kofeiinin määrän raskaanaolevilla ja sitä yrittävillä! Jossain oli asiasta artikkeli, että jos päivässä nauttii kupin kahvia, yhden suklaapatukan ja colan niin se menee jo heittämällä yli tosta rajasta :O Eihän nämä mitään ehdottomia asioita vaan suosituksia, mutta jännä miten suht maltillisella ja normaalilla ruokavaliolla tulee jo suht paljon kofeiinia...

Toivotaan, että kaikille meille endottarille saataisiin pian se paras endoa hoitava keino eli raskaus alulle! Ja muillekin tietty ;)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top