IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh, nyt törkeä omanapa, pää pyörällä tapahtumista.. Eli täällä on sunnuntaista asti tiputellut ja tänään selkeä kp1, testi nega. Soitin taysiin lupaa lopettaa luget ja olin ihan siinä uskossa että pas sit kesäsulun jälkeen, mutta vielä mitä! Aloitinkin lääkityksen jo tänään, ultra sit ens viikon pe ja silloin päätetään siirtopäivä juhannusviikolle :) että ei muuta kuin uutta matoa koukkuun, sano.
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, munasoluja 25kpl => 17hedelmöittyi, testi 2.6.
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6.
Helmilotta, pas 31.5.
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio 6.6.
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6.
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 5 kpl
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24
Birita, lyhyt kaava, punktio vk 24
PikkuTikku, pas, kesäkuu
Ninukki, pas, kesäkuu
Hopsan, ICSI elo/syyskuu

Listan päivitys vielä :)
 
Ninukki, pahoittelut negasta mutta ihan loistavaa että ehditte vielä pas:n ennen kesätaukoa! Jihuu! Siitä tulkoon pysyvä plussa sitten ;)

Hileinen, oletpas urhea :D Minä en ensin uskaltanut itse pistää edes puregonia, mutta kun kerran oli pakko niin ei se ollut edes paha :) Mutta tänään alkoi kyllä vähän heikottaa ennen punktiota, kun se kanyylin laitto ei mennyt ihan nappiin :D Siinä oli verta tyynyllä, minun käsissä ja hoitajan käsissä. Miestä vaan nauratti ja veisteli jotain huonoja verilöyly-vitsejä xDDD
 
Juu tässä ei kerkee negaa jäädä märehtiin ku heti alko pillereiden napostelu seuraavaan ja käynti polilla jo heti kohta :) olin jotenkin siinä käsityksessä että julkisella pidetään punktion jälkeen ainakin yksi taukokierto, mutta näköjään tapauskohtaista sekin.

Toivottavasti Larissan neljä urheaa solua päätyy kaikki pakkaseen!!

Hileinen, ole tuottoisa munafarmi :)
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, munasoluja 25kpl => 17hedelmöittyi, testi 2.6.
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, pas 31.5.
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio 6.6.
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6.
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 5 kpl
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24
Birita, lyhyt kaava, punktio vk 24
PikkuTikku, pas, kesäkuu
Ninukki, pas, kesäkuu
Hopsan, ICSI elo/syyskuu

Omat päivitykset
 
No johan täällä tapahtuu!
Hienoa Ninnukki että pääset samantien jatkamaan, yksi piinailija lisää mun ja hileisen kanssa.
Mulla pas tod.näk juhannusviikolla.

Toivotaan Larissan 4stä hipusta vahvoja solun alkuja!
 
Onpas juhannuksen tienoille tulossa meininkiä ;) Hyvä!

Mulla menee tänään mielialat laidasta laitaan, pelottaa että mikä tulos saadaan huomenna. Ja ärsyttää, että en pääse TAASKAAN jännäämään testaamista kun ei siirtoon päästä :( Mies haki meille pitsat ja rupesin vollottamaan, kun eivät olleet laittaneet mun pizzaan maksettua lisätäytettä :'D Miten niin hermo kireällä.... Hohhoijaa!
 
Miulla on ollu tänään kunnolla kuumia aaltoja. Autossaki piti ikkuna avata ku hiki vaan valu :'D Ehkä ne helpottaa nyt kun puregon alkaa. Mut jos tää on ainut "oire" synarelasta ni tyytyväinen saa olla :)
 
Anteeks nopee omanapailu. Mulla ei oikein eilen pistäminen mennyt putkeen ja tuli verta, nyt olin pitämässä uudestaan, niin huomaan säiliössä punaista, ilmeisesti verta? Ja siellä on ilmakuplia mitä en saa pois napauttamalla. En saa ketään päivystyksestä ketään kiinni . Apua!
 
Birita, mulla kävi sanoin ilmakuplien kanssa kun pistin pregnyliä. Mies sai ne sitten pois niin, että veti ensin ruiskuun vähän lisää ilmaa ja sitten hitaasti puristi ne ulos ilman että lääkettä tuli pihalle (ehkä pieni tippa korkeintaan). Mutta jos sinne pieni määrä jää niin se ei haittaa joten ole huoleti! Eihän sitä olla suoneen pistämässä :) Toivottavasti tämä auttoi :)

Hileinen, mulla tuli ekat lievät kuumat aallot vasta puregonin aikaan mutta koen päässeeni vähällä. Toivottavasti sinäkin pääset!

Huh nyt on itkut itketty (jotenkin etukäteen surin mahdollista epäonnistumista). Hulluksi sitä näemmä tulee tämän prosessin aikana. :D Kyllä ennestään nousee arvostus niitä kohtaan jotka ovat käyneet tämän rumban läpi useita kertoja ja vielä pettyneet useasti! <3
 
Muokattu viimeksi:
Birita! Mikä kynä käytössä? Soita apteekista neuvoja! Yleensä näissä tilanteissa valitettavasti "kontaminoitunutta" lääkettä ei saisi yleensä annostella. Näin esim., kun töissäni annan injektioita - jos injisoitava aine ei ole ok (sakkaa, verta, kuplia), otetaan uusi tilalle. Mutta siis paskaa mäihää :( :( :(
 
Eka puregon isketty! Pien veripisara nous ja hetken punotteli. Menen pitämään farmilleni seuraa ja unten maille! Toivottavasti Birita sai apua tohon tilanteeseen :(

Kaakaolle tsemppiä huomiseen siirtoon! Saatteko yhen vai kaks matkaan? :) Mä edelleen haaveilen kahdesta...

Hileinen, 1.vrk puregonia munafarmilla
 
Hileinen, mulla alkoi aina kirvelemään pistoskohtaa hetkeksi ja useamman päivän pistelyn jälkeen mahan iho oli arka vaikka vaihtelin pistoskohtaa. hyvää unta munafarmille (ja sullekin tietty)! :D itsekin ajattelin viime päivinä että pitää liikkua rauhallisesti ja pitää huolta itsestä (vaikka olo oli ok) kun on "kallis lasti" kyydissä :D
 
Hileinen ja Larissa, Gonal on vissiin samanlainen pistokynä kuin insuliinissä, en voi siinä tehä niin kuin Larissa neuvoit, jos oikein ymmärsin. Sain lopulta ensiavusta hoitajan kiinni ja hän konsultoi lääkäriä joka ei myöskään osannut antaa ehdotonta oikeaa vastausta, niin päädyttiin siihen, että enemmän olis haittaa jos jätän pistämättä. Soitan huomenna klinikalle ja kysyn sieltä, voinko vielä pistää tuolla samalla kynällä vai pitääkö ottaa uusi käyttöön.

Anteeks kun huonosti tulee kommentoitua, mutta puhelimella on niin hankalaa. Ootte kyllä ihan jokainen aina ajatuksissa.

Kyllä tää ilta on mennyt itkua tihrustaen, tuo piikitys sen aloitti ja roskapussista kun vuosi jotain pitkin kämppää niin sai taas hanat auki. En kyllä nyt tiiä miten huominen menee kun pelkkä gonalin piikittäminen on nyt vaikeutunut ja sit pitää aloittaa se Organlutran. Sit kun sitä tressaa niin ei se ainakaan helpota.
 
Tää tulee nyt vähän myöhässä, mutta Birita, mulle neuvottiin, että kun pistää, täytyy kynän mäntä pitää pohjassa kunnes neula on ulkona mahamakkarasta, koska jos päästää aikasemmin, voi kynä hörppästä sisään kudosnestettä tai verta, jolloin lopusta lääkeaineesta tulee käyttökelvotonta, onkohan näin voinu käydä? Mulla oli myös gonal.
 
Ninukki, silleen sinä varmaan kävi vahingossa ja oli puhetta klinikalla asiasta, mutta ei siitä mitä sitten jos näin käy. Soitan sinne aamulla, onneks mulla on apteekissa uusi kynä jos täytyy vaihtaa. Mutta harmittaa vaan kun tuosta kynästä on pistetty vasta kaksi kertaa.
 
Takaisin
Top