IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Rive, Liljatar ja Kookos!

Täällä tehdään hoitoja 43v asti. Mutta yhteensä niitä saa käsittääkseni 5. Jos sitten haluaa lisää, pitää maksaa itse koko homma. Mä täytin juuri 37 enkä saa vielä kahta alkiota ekaan ja tokaan siirtoon kerralla, kun se tehdään alk. 38v. Jos nyt ei tärpännyt, niin sitten seuraavat tuoresiirrot nr 3-5 saisin mahdolliset 2 alkiota. Jännään nyt selvisikö tällä erää 2 hedelmöittynyttä pakastukseen asti. Ja tietty miten kävi yhdelle mun sisällä.

Voimia!
 
Näin sivulta Eksotessa :Hoito

Olemme erikoistuneet tutkimaan ja hoitamaan naistentautien alaan kuuluvia ongelmia. Poliklinikkamme toimii ajanvarauspoliklinikkana, jonne pääsee vain lääkärin ohjaamana lähetteellä. Ylilääkärit arvioivat lähetteen kiireellisyyden. Kiireelliset potilaat saavat ajan 1-2 viikon kuluessa, muille lähetämme poliklinikka-ajan tai tiedon arvioidusta vastaanottoajasta kolmen viikon kuluessa lähetteen saapumisesta
Toivotan,että saan lapatoskopia aika 3 viikon.
 
Täällä päin saa julkisella (ainakin siihen aikaan kun ite kävin) max. 3 hoitoo joissa päästy siirtoon, tai sitten loppuu aiemmin jos 2 lasta jo saman miehen kans. Toki kaikki pakastealkiot saa siirtoon tänkin jälkeen jos niitä on. 4. hoito sitten jos jossain hoidossa jäädään ilman siirtoja.
Yksityisellä pääsääntösesti vielä 3 joista kelakorvausta alle 43v ja jos muutkin ehdot täyttyy. Tuon kolmenkin jälkeen ilmeisesti yksilöllisellä harkinnalla, tai sitten onnistunu hoito ikäänkun nollaa sen määrän, koska ite oon saanu toistaseks kaikista korvauksia.

Valitettavasti julkisella ei kovin helposti oman kokemuksen mukaan pääse kiireellisenä :/ voi olla että ne vaatis laparoskopiaankin esim. jonkun valtavaks kasvaneen kystan joka uhkaa räjähtää hetkenä minä hyvänsä tms. Mutta tottakai aina kannattaa yrittää! Ja tosiaan, jospa tuo 5kk ois ollu jo se jonotusaika ja nyt ois joku info juuri ennen leikkausta?
 
Muokattu viimeksi:
BlueTerranova, meillä on nyt kolmas ivf menossa. Ekasta yksi siirto, tokasta ei päästy edes punktioon (nämä siis pitkällä kaavalla ja nyt menossa lyhyt). Folleja/munasoluja tulee huonosti ja endo luultavasti haittaa kiinnittymistä. Matala amh ikään nähden sekä endon ja leikkausen tuhoama vasen munasarja teettää sen ettei munasarjat vastaa hoitoihin toivotulla tavalla :/ Ikinä en ole plussaa tikkuun saanut ja lasta on toivottu 7/2014 lähtien. Elämä on...

Huh kohta toiseen folliultraan ja saan tietää onko punktio keskiviikkona. :)

Kyfi, minä jonotin laparoskopiaan yhteensä 6 kk. Ensin piti odottaa 3 kk lääkärin arviointikäyntiä ja sen jälkeen 3kk laparoskopiaa.
 
Blue Terranova, mulla on kans aika pitkä IVF-tausta myös, mutta onneksi tyttö lopulta tuli vuosien ja vuosien jälkeen. 3 IVF:ää omista soluista, viimeisellä kierroksella ei siirtoon päästy. 3 kierrosta luovuttajan munasoluilla, joista 3. kierroksen tuoresiirrosta esikoinen.
Tsemppiä kaikille ketjuun! Ymmärrän, voimia tarvitaan. Yrityskertoja ei tosiaan liikaa kannata miettiä. Itse urheilin, opiskelin työn ohella jotain lyhytkursseja jne. odotellessa parempia aikoja, lahjamunasoluja jne...
Mulla alkoi kierto (Jee!), joten pääsen pikkuhiljaa kuumeilemaan kakkosta. Pakastimessa aineksia yhteen alkionsiirtoon ja se oli sitten siinä :)
 
Blancalle paljon onnea, kunpa nyt kaikki menisi hyvin loppuun saakka!

Larissa, kuulumisiasi odotellen :)

Täällä ultrassa käyty. OIkealla 5 follia ja vasemmalla 3. Koot 9-14 mm. Nyt jarrua kuutena päivänä (Orgalutran) ja Gonalia neljänä päivänä 150 annoksella. Punktio viikon päästä, ei ultraa välissä. Huhhuh.
 
Laitoin kuva ja jos voitte selitä enemmän.Minä ymmärsin,mutta olenko kiirehoito?Kiitos teille.
 
Muokattu viimeksi:
Mitä tarkoita tama?
55756bb7f1b14ce901f5870384a029ed
 
Kävin tänään hcg labrassa. Aiemmin alkanut tosi matalasti ja hiljalleen noussut. Tänään hcg piti olla ainakin 68 pp11..... Se oli 380!!!Jeeeee!!! Ei kontrolleita eikä mitään! Suoraan sitten varhaisuähän marraskuun lopulla! Ihan uskomatonta. Voinko mä onnistua... ? Voikun nyt kaikki olisi hyvin. Pliiis!

Tsemppiä kaikille! Älkää luovuttako siskot!
 
Jee, hyvältä kuulostaa Blanca! :)

Kyfi/Kiki: Tuo lappu vaikuttaa olevan ilmoitus siitä, että lääkärin lähete on mennyt perille. Saat sitten myöhemmin ilmoituksen käyntiajasta tuonne Naistentautien poliklinikalle.
 
Onnea Blanca!

Kyfi, en voi tietää kuinka pitkä aika sinun täytyy odottaa laparoskopiaan. Varmasti asia selviää sinulle huomenna! :)

Suvetar, hyvältä kuulostaa :) Mutta aika jännä ettei ole ultraa välissä vaan suoraan sovittu punktio. Tsemppiä! :)

Ultrassa käyty ja punktio sovittu perjantaille :) Hitaasti kasvaa mun follit, mutta se on kuulemma ok. Oikealla (terveellä puolella) oli 2 isompaa (14 mm) ja yksi pieni. Vasemmalla (joka on leikattu ja endometrioosin vaivaama) oli sen sijaan edelleen ne 3 isompaa, mutta nyt myös useita pienempiä :) Toivotaan että pienemmätkin ehtii kasvaa perjantaihin mennessä, mutta näillä mennään. Tämä on jo huippu suoritus mun laiskoille munasarjoille! :) <3 Kuulemma alkiot viljellään blastoiksi eli siirto olisi ensi viikon ke, jos sinne asti päästään.

Uutena tietona tuli se, että luget ei kuulemma enää olekaan paras tukilääke tuoresiirron jälkeen :O Kys:llä on nyt siirrytty käyttämään Terolutia tuoresiirroissa, sillä tutkimusten mukaan sen kanssa raskaus alkaa todennäköisemmin kuin Lugesteronilla. Eli niitä sitten menee 3 tabua päivässä jos siirtoon päästään.
 
Herukka tervetuloa ja toivottavasti et joudu kauaa enään odottelemaan :/ Mä oon käsittäny et jos tekee IVF hoitoja yksityisellä niin ne vähennetään julkisella niistä korvattavista, en tiedä onko sama ICSI? Korjatkaa jos oon väärässä :o

Janel tsemppiä<3 itsekin pelkään että hoidot vie kaikki voimat ja että muu elämä alkaisi kärsiä :(

MW2B oon yrittänyt motivoitua sun dieetistä ja on tässä jo pari kertaa viikossa salille raahannut itsensä + yrittänyt vähän terveemmin syödä ;)

Rive tsemppiä suunnittelukäyntiin :)

Larissa jee tsemppiä punktioon ja toivotaan että sieltä vielä viimeisetkin kerkeisi kasvaa ;)

Katjusha onnea kierron alkamisesta, toivotaan että kauaa ette joutuisi kakkosta kuumeilemaan :)

Suvetar tsemppiä loppurutistukseen ennen punktiota :)

Blanca onnea ja toivon että kaikki menee hyvin loppuun asti :)

Itsellä ei vielä yhtään hoitokiertoa takana ensi viikon keskiviikkona on suunnittelukäynti ! Tänään taas yksi vahinkoraskaus ilmoitus ja itse täysin romuna :( Ei se oo multa pois et muut saa lapsia mutta kyllä se vaan tuo vedet silmiin Iha pakosti... kauhulla odotan hoidon raskautta ja sitä miten sen saa yhdistettyä todella hektiseen työhön :/

Onko teillä miten maksettu palkkaa punktion jälkeisestä sairauslomasta ja paljon sitä yleensä saa?

Jopsukka
 
Mahtavaa, Jopsukka! Kannattaa olla itselleen armollinen ja iloita kaikista hyvistä jutuista :happy:

Blanka, kuulostaa tosi lupaavalta :smiley-bounce012

No niin, nyt taas innostun näistä hymiöistä... :p:hilarious::woot:

Meillä perjantaina ensikäynti klinikalla iik jee (sanoinko jo enkö sanonut vai sanoinko..? No sanon kuitenkin :smiley-bounce015)
 
Kiitti Jopsukka, eipähän meillä taida luomumahista olla, mutta tällä välin kyllä kotonakin yritellään (ja parisuhdetta hellitään).
Mä luulen, että julkisen puolen "kolme hoitokierrosta" suhteen on sama, kumpi on (perus-IVF tai IVF ICSIllä). Meillä oli oma-munasolu-IVF:t ostopalvelua Väestöliitosta. En muista, miten kaikki maksut silloin meni, mutta perse kesti sen. Me saatiin KELAlta jotain pientä myöhempiinkin hoitoihin perustuen lausuntoon "ennenaikaisesti sammuneet munasarjat".
Meillä olis ollut palkatonta lomaa, mutta juksasin töihin sairauspoissaolon syyn (olinko pois pari päivää). En halunnut HR:ään viedä lappua, jossa luki hedelmöitysklinikan nimi. Tiedän, epärehellistä.
 
Joo, niin oon kans käsittäny et yksityishoidot (ivf/icsi) "syö" julkisella saatavia, mutta toistepäin saa yhteensä 6, eli jos ensin käy julkisen hoidot 3 niin sit saa yksityisellä vielä 3 kelakorvattavaa. Sen sijaan jos käy ensin yksityisellä ne 3 korvattua, ei saa enää julkisella ollenkaan.
 
Takaisin
Top