Blanca: Jei!! Toivottavasti pysyy pieni Keijukalevi pysyy matkassa! Onnea ja tsemppiä kovasti fiiliksiin!
Herukka: lääkekatto on tänä vuonna 605,13€. Yhden stimulaation lääkekulut riippuu täysin siitä, mitä lääkkeitä käytetään ja millä annoksella. En ole laskenut tarkasti, mutta arvioisin stimulaation lääkekulujen olleen mulla jotain 500 euron luokkaa. Itselläni on nyt hoidoissa ollessa kahtena vuotena mennyt lääkekatto täyteen, koska mulla on perussairaudesta johtuen muutenkin lääkekuluja vuosittain 250-350€. Osa hoidoissa käytetyistä lääkkeistä ei ole kelakorvattavia, joten niitä ei huomioida vuosiomavastuukertymässä. PAS-kiertojen lääkekulut vaihtelevat. Luonnolliseen kiertoon tehtäessä yleensä vain siirron jälkeinen tukilääkitys. Parin viikon Lutinukset maksaa ~70€, joista ei saa kelakorvausta. Lääkkeellisen kierron kuluista en osaa sanoa, kun ei ole kokemusta. Julkisella lääkekulujen lisäksi tulee poliklinikkamaksut jokaisesta käynnistä. Mulla oli ensimmäisessä stimulaatiossa 4 käyntikertaa, toisessa 3 ja jokaisessa PAS-kierroissa on ollut 2 käyntiä. Yksityisten maksuja pystyy arvioimaan heidän nettisivulla olevista hinnastoista.
BlueTerranova: Tsempit piinaan!
Kiitos pahoitteluista ja tsempeistä! Täytyy sanoa, että on tämä ihan helvetin rankkaa hommaa!! Elokuussa tehdyn stimulaation jälkeen totesin parille ihmiselle, että tuntuu kuin polttaisin kynttilää molemmista päistä ja vähän keskeltäkin. Vertauskuva oli ilmeisen osuva, sillä nyt tuntuu, että takki on ihan tyhjä. Viikon olen ollut sairauslomalla ja musta ei todellakaan tunnu siltä, että olisin ollut viikon tekemättä "mitään"...
Voimia kaikille hoitoihin!