IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annikata pahoittelut ja toivottavasti pääsette pian seuraavaan siirtoon<3

Ronya tsemppiä piinapäiviin! :)

Itse en osaa sanoa noista pistelyistä mitään ku ei oo vielä siihe joutunut, mut hyvin varmasti mies joutuu niitä pistää sen verran oon kumminkin piikkikammonen :o

Jopsukka
 
Annikata pahoittelut menkoista! :(

Pelkään itsekin negaa taas vahvasti, kun on kaikki nää 4 päivää siirron jälkeen muljahdellut menkkamaisesti ja vatsaa turvottaa hulluna, siis ihan sillee tuntuu et proget vaan jarruttaa menkkoja kunnes ne viikon sisään ryöppyää. Ärsyttää. Piina on todella aina Piina! :nailbiting:

Tsempit meille piinailijoille!
 
Annikata pahoittelut täältäkin.. :(

Tsemppiä piiiiitkiin piinapäiviin!

Piikittelyissä oli ainakin itsellä välillä turnauskestävyys koetuksella. Taasko pitää pistää ja joka ilta ja koska nää oikein loppuu.. Sen myötä on jotenkin hankalampaa se pistäminen, mutta asenteella (vai pienellä kiukkuraivolla?) siitä aina selvisi. Mutta siis sinänsä itsensä pistäminen ei ollut vaikeaa loppujen lopuksi ja pistin mieluummin itse kun annoin miehen pistää.. :D Tsemppiä myös pistosten kanssa painiville!
 
Pahoittelut Annikata. :(

Mä hain eilen Synarelan apteekista ja sain samalla tiedon, että täällä on lääkkeita aika helposti saatavilla eli ei tarvi kauhean aikaisin olla ostamassa. Kunhan ei nyt samana päivänä mene, kun lääkkeet tarvitaan. Sanoivat apteekissa myös, että Synarelaa pitää suihkauttaa ensin viis kertaa ns. tyhjää ennen kuin lääke alkaa tulemaan. Tällaisesta ei hoitaja puhunut mitään. Onko muille annettu tällaista ohjeistusta?
 
Seesam, toi on ihan normaali ohje kaikkien suihkutettavien lääkkeiden kanssa. Suihkutat ilmaan niin kauan, että näet tulevan lääkesumua kunnolla :)
 
Se mikä mulle luo uskoa nyt enempi niin viiva on vahvempi kuin aiemmilla kerroilla. Silti pelottaa ihan hirveesti. En pysty kokemaan vielä mitään onnen tunnetta. En uskalla iloita. Vaikka sydän sanoo että hyppää ilmaan ja huuda! Järki pitää jalat maassa.
 
Onnea Blanca❤ Hienosti alkiot sulle tarttuu!! Jospa nyt vihdoin murunen pysyisi mukana ja olisi oikeassa paikassa kasvamassa. Itselläni ollut vähän sama juttu, että herkästi yrittää ja tarttuukin, mutta pysyvyys onkin ollu sitten niin ja näin.

Enää pari päivää ultraan. Aika on mennyt oikestaan siihen plussaamisen jälkeen, että on yrtittänyt selvitä oireiden kanssa päivästä toiseen. Välillä ollu vähän helpompaa ja niistä päivistä oon kyllä nauttinut, välillä taas tosi kuumeinen olo ja horkkapalelu, sekä suhteellisen voimakasta pahoinvointia. oksentamiselta oon juuri ja juuri välttynyt, mutta ihan hirvittävää tahdonvoimaa se vaatii sekä sitä, että jatkuvasti syö jotain.

Jospa vaan kaikki olisi hyvin ja pysyisi hyvin.
 
Moikka tytsyt. Ajattelin pikkuhiljaa alkaa siirtymään tänne puolelle. Viiminen inssi tehty toissa maanantaina huonoin menestyksin koska inssiin saatiin vaan 15milj. siittiötä matkaan. Heti tuli tunne, ettei onnistunut ja tänään testattu nega dpo 13 kp 28/30. Meillä seuraava askel on ICSI, jos joskus jonon jatkeessa sinne päästään. Täällä oma sairaala ei tee niitä hoitoja, joten saadaan maksusitoumus naistenklinikalle. Meidän sairaala arvioi hoitojonoksi 8kk. Pitkä matka vielä siihen että vauva saadaan :( Miehellä siis alentunut siittiömäärä ja liikkuvuuskaan ei päätä huimaa. Mulla kaikki kunnossa kaikken tutkimusten mukaan.

Jos julkisella on niin paljon lääkekustannukset tulee maksamaan kierto kohti about?

Tai vastaavasti yksityisellä hoidot+lääkitys?

Paljon lääkekatto on nykyään?

Kiitos jo etukäteen.

t. ressaantunut kuumeilija :(
 
Hei kaikille! Tsempia teille!Minä odotan 31.10 ja olen jäänitävä mitä tulee?Toivotan,että laparoskopia tulee aika nopeampi.[emoji4]
Missä kaupungissa teette IVF hoito.Onko mahdollisita ,jos olen julkisella puolella jonoon sama aika haluaisin teen yksityisellä?
Herukka,olittko julkisella puolella?
 
Blanca: Jei!! Toivottavasti pysyy pieni Keijukalevi pysyy matkassa! Onnea ja tsemppiä kovasti fiiliksiin!

Herukka: lääkekatto on tänä vuonna 605,13€. Yhden stimulaation lääkekulut riippuu täysin siitä, mitä lääkkeitä käytetään ja millä annoksella. En ole laskenut tarkasti, mutta arvioisin stimulaation lääkekulujen olleen mulla jotain 500 euron luokkaa. Itselläni on nyt hoidoissa ollessa kahtena vuotena mennyt lääkekatto täyteen, koska mulla on perussairaudesta johtuen muutenkin lääkekuluja vuosittain 250-350€. Osa hoidoissa käytetyistä lääkkeistä ei ole kelakorvattavia, joten niitä ei huomioida vuosiomavastuukertymässä. PAS-kiertojen lääkekulut vaihtelevat. Luonnolliseen kiertoon tehtäessä yleensä vain siirron jälkeinen tukilääkitys. Parin viikon Lutinukset maksaa ~70€, joista ei saa kelakorvausta. Lääkkeellisen kierron kuluista en osaa sanoa, kun ei ole kokemusta. Julkisella lääkekulujen lisäksi tulee poliklinikkamaksut jokaisesta käynnistä. Mulla oli ensimmäisessä stimulaatiossa 4 käyntikertaa, toisessa 3 ja jokaisessa PAS-kierroissa on ollut 2 käyntiä. Yksityisten maksuja pystyy arvioimaan heidän nettisivulla olevista hinnastoista.

BlueTerranova: Tsempit piinaan!

Kiitos pahoitteluista ja tsempeistä! Täytyy sanoa, että on tämä ihan helvetin rankkaa hommaa!! Elokuussa tehdyn stimulaation jälkeen totesin parille ihmiselle, että tuntuu kuin polttaisin kynttilää molemmista päistä ja vähän keskeltäkin. Vertauskuva oli ilmeisen osuva, sillä nyt tuntuu, että takki on ihan tyhjä. Viikon olen ollut sairauslomalla ja musta ei todellakaan tunnu siltä, että olisin ollut viikon tekemättä "mitään"...

Voimia kaikille hoitoihin!
 
Onnea Blanca!!!!

Seesam, en saanut hoitajalta ohjetta mutta tuo sama lukee synarelan tuoteselosteessa. Kannattaa lukea sen ja muiden lääkkeiden ohjeet huolella :)
 
Kyfi: joo julkiselta saatiin yksityiselle lähete inssiin, kun meillä ei sairaanhoitopiiri tee inssejä. Nyt olisi vaihtoehtona jäädä yksityiselle (Helsinkiin hoitoihin) tai sitten julkiselle puolelle odottamaan 8kk. Sielläkin hoito osoite on Helsinki. Asun siis Kotkassa.

Janel: okei. Oon selaillutkin kovasti hinnastoja ja oon vähä pihalla noista vielä. Pitää tutkia, kun on yövuoro alkamassa kohta. Koko yö aikaa :) kiitos vielä vastauksestasi. Onko teillä siis mikä tilanne nyt?
 
Takaisin
Top