IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Herukka,minä olin yksityisella ja ĺähete on nyt Eksotessa.Onko Eksote julkisella puolella?Ykdityisellä lääkäri lyötyi minulla on saxtosalpinx ja pitää tehdä laparoskopia.En tiedä saanko silloin kun menen 31.10 aika laparoskopille eli odotan vielä pitkä aika ...
 
Herukka: Ilmeisesti teillä ei ole vielä selvillä tehdäänkö hoito IVF:nä vai ICSI:nä? Jos on yksityisellä hoidossa, saa maksuista jonkin verran kela-korvausta. Joillakin yksityisillä on ilmoitettu molemmat hinnat: ilman korvausta ja korvauksen kanssa. En oo ihan perillä noista yksityiseen liittyvistä jutuista, kun ollaan oltu tähän asti vain julkisella hoidossa. Meillä suurinpana ongelmana siittiöt, joiden liikkuminen on olematonta. Takana on viimeisen kuluneen vuoden aikana kaksi ICSIä ja edelleen ollaan lähtöruudussa. Ekasta ICSIstä saatiin tehtyä tuoresiirto ja kolme PASia, joista 2.PASista alkoi raskaus, mutta päättyi 9.viikolla keskenmenoon. Toisesta ICSIstä saatiin vain tuoresiirto ja yksi PAS. Nyt ollaan jonottamassa kolmatta, joka ajoittunee jonnekin helmikuun tietämille.
 
Kyfi: en valitettavasti voi tietää jonon pituutta. Olen hoidossakin eri puolella Suomea. Odottele rauhassa vielä pari päivää. Kyllä ne asiat selviävät jossakin vaiheessa.
 
Onnittelut Blanca, josko nyt onnistuisi! :) Viimeksi plussattiin yhdessä epäonnisesti molemmat. Tulen hieman perässä ja saadaan toivottavasti ensi viikolla siirto tehtyä.
 
Janel: Meillä miehellä myös huonot siittiöt ja ennen ensimmäiseen inssiin kun mentiin sanoi lääkäri meille, että ICSI on hoito mikä tuo meille lapsen, mutta kun julkinen puoli kokeilee ensin inssit niin mentiin kiltisti niihin.

Ekassa inssissä meillä tärppäsi jollain asteella, kun sain raskaustestiin viivan, mutta mulla alkoi silti menkat ja valui vaan klönttejä :( 14 päivää oli silloin menkat myöhässä.

Nyt loppu vuodesta tulossa aika careaan hoito suunnitteluun ja siitä sitten jonoon. Aika hurja matka teillä takana :( Miten siä jaksat <3
 
Herukka: me päästiin skippaamaan kokonaan inssit. Lääkäri sanoi suoraan, ettei halua tuhlata meidän aikaa. Kysyi toki, että halutaanko yrittää niillä, mutta jotenkin tuntui kauhean turhalta, kun lääkärikään ei tuntunut uskovan niiden tuovan meille apua.

Kuulostaa ihan hyvältä, jos teillä on ekasta inssistä ollut kemiallinen. Ainakin jotakin yritystä on ollut.

Tällä hetkellä jaksan heikosti. Uupumus, väsymys ja masennus on saapunut vieraakseni. Ja toivo on hiipunut hyvin pieneksi pisaraksi. Vaikka hoitojen osalta nyt kaikki tuntuu epätoivoiselta, en pysty ajattelemaan lopettamista. Se on liian musertava ajatus.
 
Janel: Niin mä mietinkin :( Ajattelin vaan itseä noiden inssien epäonnistumisen jälkeen. Mieli on maassa ja tekisi mieli tilata psykologilla aika, etten vaipuisi ihan synkkyyteen. Jotenkin niin paljon vie energiaa tämä ja sit minuu vtuttaa kun noi hormonilääkkeet lihottaa ihan järkyttävästi. Peilistä katsoo norsu :( Ihan hirveesti voimaa sinne ja kyllä me vielä onnistutaan! <3
 
Toivonkipinä: Toivotaan parasta. Omassa tilanteessa plussa tuntuu niin kaukaiselta vaikka luuli että joku 19 kierrosta olisi osunut... plaah..
 
Herukka: suosittelen kyllä hakemaan keskusteluapua, jos vähänkään tuntuu siltä. Yrityskierroksien lukumäärää ei muuten enää kannata liiemmin laskea. Lukumäärä vain masentaa... Tsemppiä sulle suunnitteluajan odotteluu! Toivotaan hoidoilta parasta!
 
Tervetuloa, Herukka! Ja paljon voimia odotteluun. Itse yritän hukuttaa odottelutuskani opiskeluun, työntekoon ja itseni kuntouttamiseen.

Paljon tsemppiä, Janel! On varmasti todella rankkaa.

Onnittelut Blankalle!

Taidan rytyytellä tämän päivän ruotsin- sekä asiakaspalvelu ja ohjaus -kurssia. Opiskelen kätilöksi :smiley-bounce005 Mahdollisesti ihan lapsettomuushoitokätilöys olisi ihan unelmatyö. Sai sitä sitten itse ikinä toista lasta tai ei, olisi maailman parasta olla auttamassa muita asian suhteen.
 
Kiinnostaisi tietää kuinka monta ivf yritystä täällä kullakin on takanaan? Ei tietenkään tarvi kertoa jos se masentaa vaan enemmän, mutta se kenties 'lohduttaisi' mua ja ehkä jotakuta muutakin tietäessä ettei ole yksin, siis useampien hoitoa seuranneiden negojen jälkeen.

Kun mun päähän ei mahdu se et miksi alkio ei jatka kehittymistä ja/tai ei kiinnity. Lääkärit on sanoneet että 90% näissä tapauksissa alkio ei ole silloin "elinkelpoinen". Ja että hyvä alkio kiinnittyy vaikka koeputkeen. Sitä ei vaan koskaan tiedä mikä niistä alkioista olisi se mahdollinen menestyjä, kun välillä top alkiot ei jaksa eteenpäin ja sen sijaan ne rääpäleet on kasvaneet loppuun asti. Näitä tässä odottelussa tulee pohdittua..

Pidän myös peukkuja kaikille teille eri hoitovaiheisiin!
 
Meille on tehty 3 ICSI-hoitokiertoa joista yhteensä se 4 siirtoa. 2 kertaa on plussattu ja molemmat menneet kesken, toinen ihan alussa 5.viikolla ja toinen 9.viikolla. Ongelmaksi muodostunut meillä siis että ei saada munasoluja ihan liikoja kasvamaan. ICSIssä ollaan alunperin sen vuoksi että siittiöitä ei ole riittävästi eivätkä ole kovin vikkeliä. Meillä siis hoidoissa saatu parhaimmillaan pesun jälkeen 1.4 miljoonaa siittiötä.

Täällä on muuten ollut puhetta ainakin jossain kohtaa aiheesta lyhyt kaava vs. pitkä kaava. Miulla tehtiin eka hoito lyhyellä ja kypsiä munasoluja ei saatu kuin 3(kaikki hedelmoittyivät), ja seuraavana keväänä tehtiin sitten pitkän kaavan hoito. Noh, siinä Synarela oli miulle liian voimakas ja tukki systeemin ihan täysin eikä munasoluja saatu taaskaan kuin se 3 joista yksikään ei hedelmöittynyt. Miulle sopii siis lyhyt kaava mutta isommilla lääkeannostuksilla. Huomenna on aamusta suunnittelukäynti 4.hoitoon.
 
BT,
Toisen IVF:n pitkän kaavan suihkuttelut pitäis täällä alkaa ens viikolla :)

On se vaan tää ihmismieli kummallinen. Mä oon kesäkuusta saakka, kun PASiin ei selvinnyt alkiot sulatuksesta, ollu tosi syvällä ja masentunu. Ja vielä, ku ollu puolen vuoden jono toiseen stimulaatioon, aika ei oo helpottanu mun oloa, päinvastoin! Pahentunu koko ajan, kunnes tuli edellinen viikonloppu..

Oon ollu niin syvällä, et kun hyvä ystäväni, hoitojen avulla hänkin, ilmoitti plussanneensa, meni mulla melkein kaks kuukautta, et pystyn nyt olemaan edes vähän onnellinen heidän puolestaan. Juteltiin viikonloppuna pidemmän aikaa ja sen jälkeen munki fiilis parani ja nään taas edes vähän toivoa omassa tilanteessa!

Kyllä tämä tästä taas! :)
 
Onnea Blanca!

BT, taidan olla se konkari täälläkin.. mulla 6 kokonaista ivf/icsi-hoitoo takana.. näissä 0-4 siirtoo /hoito, yleisimmin 2. Näistä yks onnistuminen loppuun saakka (4. hoidon ainoa pas). 3. hoidon 1.pas + joka päätty identtisten kaksosten kkm: oon.
Niin perseelleen menny tän vuoden hoidot että aika epäuskonen ja -toivonen olo jo koko hommaan...mutta pakko tää tie on kattoo loppuun saakka.

Mulle kans tuntus paremmin toimivan lyhyt kaava vaikka heikot tulokset jo silläkin. Melkeinpä mitä enemmän sotketaan mukaan jotain ylimäärästä (pitkää kaavaa, lh-lisää, luontaisjuttuja, dhea jne.) sitä surkeemmin menny...
Inseminaatioita ei tehty, olin jo yli 30 hoitoihin mennessä ja endosta oli dg.

Kyfi, ite aikoinaan jonotin n.4kk laparoskopiaan, sen jälkeen meni toiset 4kk ivf-jonossa (kesäsulkukin sisälty tohon) ja munasarjojen toipuessa. Eikös julkisella hoideta vielä 39v saakka? Tuskin jonoissa puolta vuotta kauemmin menee, eli jos et oo vielä edes 38:kaan, niin hyvin kerkee :) Jos jono näyttää pitkältä, niin ehkä ne vois vähän kiirehtiä kun sanoo et ois tarkotus tehdä hedelmöityshoitoja sen jälkeen ja kattoo jos sais peruutusajan?
 
Muokattu viimeksi:
Kookos,kiitos.Ei voi totta 4 kk laparoskopiaan.Tosi pitkä aika.Jo odotan 5 kk ja veilä 4kk ja vielä 4kk.Sanon huomenna ,että heti pitää tehdä laparoskopia.Katsotaan
 
Takaisin
Top