IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua on kielletty ottamasta mitään muuta kun parasetamolia jo kasvatteluvaiheessa.. käsittääkseni voi häiritä niemenomaan ovulaatioo, ehkä sit myös follien kasvua. Onko toi Naproxen reseptilääke? Varmaan kannattaa kysyä siitä erikseen.
Bemfola on ollu tähän astisista helpoin pistää, ja sehän on samaa kun gonal (follitropiini alfaa), paitsi halvempaa. Menopur on tehty vaihdevuodet ohittaneiden naisten virtsasta ja siinä on menotropiinin lisäks mukana myös lutropiinia eli lh:ta.
 
BlueTerranova Naproxen on tulehduskipulääke eli samat ohjeet pääte kuin Buranaan ja vastaaviin. Meillä ohjeistettu käyttämään vain parasetamolia alkionsiirron jälkeen, sitä ennen ei ole tarvinut välttää mitään.
 
MW2B kuulostaa kyllä loistavalta. Pitääpä ottaa itseä niskasta kiinni ja aloittaa sama projekti ja löytää niitä sallittuja herkkuja ;)

Ronya pahoittelut negasta ja onnea siirtoon :)

Blueterranova tsemppiä piinapäiviin ja toivotaan että sieltä tulee + :)
 
Juu luinkin että Naproxen voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Mulle punktiota varten määrättiin sitä 2 anaalitabua - 1 ennen ja 1 jälkeen. Mutta siitä eteenpäin ei suositeltu muuta kuin paracetamolia. En mä kyllä uskaltaisi mitään ottaakaan.

Voi kunpa täällä tulisi loppuvuoden kunniaksi mahdollisimman monta plussaa! ❤
 
Ketäs täällä nyt piinailee mun lisäksi? Annikata ja Blue terranova ainakin... Onko muita?
Mulla pp8 . En ole uskaltanut testiä tehdä. Oireina menkkajuilintaa, tissit on turpeet ja nyt eilen ja tänään vatsa sekaisin. Nää nyt voi olla mistä vaan hormoneistakin mut voi kunpa ... [emoji7]
Tsemppiä muillekin eri vaiheisiin! [emoji4]
 
Mulla on ollut tissit arkana irroituspiikistä lähtien, tosin siinä välissä punktion aikaan oli pari päivää normaalimmat, mutta siirron jälkeen alkoi taas selvästi juilii. On myös tuttuja vihlaisuja munasarjoissa, flunssan oireita, väsymystä. Ja mielialat vaihtelee. Nyt mulla vasta dpt 3, eli laitan kaikki oireet hormonien piikkiin, vielä aivan liian aikaista ajatella muuta. Mutta onhan se jännää :)

Blanca ja Annikata: pidän peukkuja plussalle! :joyful:
 
Muokattu viimeksi:
Täältä taas väliin huikkailen, kun mulla tuota migreeniä niin silloin kyselin lääkäriltä noista tulehduskipulääkkeistä ja vastaus oli että hoitokierrossa ei suositella käytettäväksi kuin Panadolia. Lääkäri vain totesi että muuta ei suositella, koska Burana ym voivat vaikuttaa hoitoon, mutta että jos on pakko ottaa niin sitten on ja sitä ei sen enempää kannata miettiä. Käytin sitten vain Panadolia kun mulla tuo särky ei se suurin ongelma..

Ja kuten joku jo totesikin naproxen on tulehduskipulääke myös. Ovat näköjään muuttaneet ainakin Miranaxin pakkauksen tekstiä, ennen pakkausohjeessa luki että saattaa aiheuttaa lapsettomuutta, mikä kuulosti ainakin omaan korvaan hassulta ja pitkäaikaisemmalta vaikutukselta vaikkei siis ole. Nykyään ovat näköjään muuttaneet sen muotoon " voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista", mikä ehkä kuvaavampi ilmaisu. :rolleyes:

Onnea kaikille hoitoihin ja tsemppiä hoitoa odottaville/välikiertoihin! :)
 
Odotan innolla, että pääsisin itsekin piinailemaan pian. Monella täällä hienoja uutisia ja jänniä paikkoja.

Meillä tosiaan on ollut vasta tuo ensikäynti takana ja mies joutui laajoihin verikokeisiin nopeasti heikkenevän hedelmällisyyden takia. Minnehän me tulokset menevät? Ei ole koriin tullut ainakaan. Meneekö ne meidän tapauksessa suoraan ovumiaan? Eli hoitavalle taholle.
Mahdetaankohan päästä tälle puolelle vuotta vielä tekemään yhtään mitään... jännittää niin paljon, kun kauan on jo joutunut odottamaan...
Meillä edessä icsi ellei kokeissa löydy jotain, mikä saadaan parannettua...
 
Kiitos kaikille vastauksista noihin särkylääkkeisiin liittyen. Varmasti on varminta taas pidättäytyä parasetamolissa nyt kun menkkakivut alkaa loppua.

Pahoittelut negoista ja toivon plussia piinailijoille. Täällä on niin paljon väkeä, että en kykene tarkemmin vielä kommentoimaan itse kunkin tilannetta.

Larissa, en tiedä, mitä teen ens viikon pistosten suhteen.. Jos menee hirveän hankalaksi, niin pakko kai se on itse pistää. Mutta jos vaan jotenkin saan järkättyä itelleni pistäjän, niin mieluummin niin. Tietenkin se on hankalaa, kun jarru pitää kuulemma pistää aamupäivällä ja oon töissä/opiskelemassa normaalisti ens viikolla. Jospa muutan siksi aikaa sinne th-alan tuttuni luo :D
Oon kerran joutunut tilanteeseen, jossa mun ois pitänyt pistää pregnyl, mutten pystynyt. Oli pakko odottaa mies kotiin ja antaa sen hoitaa homma. Sen verran piikkikammoinen oon.

Toistaiseksi aika vähäisiä tuntemuksia tullut Elonvasta.
 
Suvetar pistäiskö sun mies nytkin sulle? Mulle mun mies pisti muutaman kerran kun alko ällöttää se homma. Liian monta kertaa piti pistää. Se oli ärsyttävää ja turhauttavaa, vaikka piikkikammoa mulla ei varsinaisesti oo ja oon pistäny paljon ammatin puolesta. Joku henkinen vastustus tuli asiaan.

Joku kyseli oonko voinu nauttia, niin joo ja ei. Kyl nt-ultran jälkeen ollu todellisempi olo ja jopa onnentunteita, mut samassa se tunne tuntuu väärältä ja pelottavalta, että kohta tapahtuu jotain ikävää.
 
Mulla oli leikkaustoimenpiteen jälkeen reilun viikon minihepariinikuuri. Ei sen pistäminen sattunut, mutta rupesi jossain vaiheessa ällöttämään... Kattoo sit, mitä tulevissa hoidoissa joutuu pistämään. Olen itse myös työharjoittelussa ja töissä potilaille pistänyt, että tuttua hommaa sinänsä.
 
Hei, te joille on tehty lääkkeelliseen kiertoon PAS. Miten jos laatta lentää puoli tuntia aamuisen lääkkeen oton jälkeen, niin ootteko ottanu uuden pillerin? Anteeks et hieman ällö kysymys mut tarvis tietää et mitä teen ton lääkkeen kans...

Muoks. Siis Progynova on kyseessä. Ja mulla on ohjeistus et 3 päivässä.
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikille tsempeistä ❤
Eilen alkoi tiputtelu, ja yöllä sitten kunnon vuoto.. eli menkat alkoi ennen kuin kerkesin edes virallisesti testaamaan maanantaina.

Noh, pääsee heti sitten ilmoittamaan hoitajalle maanantaina että uusi kierto on alkanut ja kyselyy seuraavaa siirtoa varten. Onneksi pakkasessa löytyy seuraavat jo odottelemassa..
Miten tässä nyt kävikään näin.. :sad001
 
Suvetar, tsemppiä pistosten kanssa :) Aika jännä että osalle ohjeistetaan pistämään jarru päivällä. Mulle ohjeistivat polilla, että illalla sekä puregon että jarru samaan aikaan eri puolille mahaa. Kuulemma siksi samaan aikaan ettei toinen piikki unohdu.

Untuvaiselle pitkää pinnaa odotteluun!

Annikata, pahoittelut menkoista :(

KasKas, itse ottaisin uuden pillerin. Ei se edellinen ole ehtinyt puolessa tunnissa vatsalaukkua pidemmälle eli tuli varmaan ulos

Ihmettelin polilla että onko meille viimeksi tehty ivf vai icsi, kun koko ajan puhuivat ivf:stä ja papereissa luki icsi. Kuulemma puolet ja puolet :D Nyt taidetaan tehdä kaikille soluille ivf, sillä viimeksi se toimi paremmin. Siis jos punktioon päästään ja soluja saadaan.
 
Annikata, harmi et menkat alko. :( Toivottavasti ens kierrossa on parempi onni.

Larissa, samaa mäkin mietin. Nyt vaan pitäis pystyä pitää jotain sisällä pidempään niin uskaltaisin ottaa sen. Kiitos! :)
 
Annikata, pahoittelut menkoista :sad001

Untuvainen, voimia odotteluun!

Blanca, tsemppiä piinapäiviin, toivottavasti tulisi plussa!

BlueTerranova, sinnekkin tsemppiä piinapäiviin!

ON: Kävin tänään hakemassa yhden pienen kyytiin. Oli selvinnyt hienosti sulatuksesta ja jakautunut ennen siirtoa. Oli nyt siis 12soluinen. Kohtu näytti lääkärin mukaan hyvältä. Tänään illasta alkaa Lugesteron ja tiistaina pistän gonapeptylin. Pakkaseen jäi vielä kaksi alkiota.
 
Takaisin
Top