IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Liljatar, Mulla oli bemfola pas:ssä (saatiin sillä vähän aikaistettua ovista) ja se oli siitä kiva, että ei tarvinnut sekoitella mitään. Sitä en osaa sanoa, että miten se eroaa sisällöltään menopurista.

Napaa: Ihanaa lähteä kerrankin seurantaultrasta hyvillä mielin! Mun kroppa on ylittänyt itsensä aikaisempaan hoitoon verrattuna ja folleja on tulossa 6!!! 3 kpl kummallakin puolella! :) :) :) Olen niin iloinen! Pieniä ovat vielä (7-8 mm), mutta tasakokoisia mikä on hyvä asia. Tänään alan piikittämän puregonia 250 yksikköä ja orgalutran jatkuu siinä rinnalla. Uusi ultra ma ja punktio aikaisintaan ke. Hiljaa hyvä tulee (lääkäriä lainaten) :) Olin niin peloissani, että siellä ei kasva yhtään mitään, kun olo on ollut niin hyvä ja normaali. Aamulla tuli kaiken lisäksi vielä ovis-limaa paperiin pyyhkiessä, joten mietin että wtf. Lääkärin mukaan sekin on hyvä merkki eli estrogeeni kohoaa niin kuin kuuluukin.

Ps. Kävin äsken tilaamassa apteekkiin lisää orgalutrania, niin sain tietää että siitä on olemassa nykyään halvempi versio Fyremadel :O Tilatiin sitten sitä, saa nähdä eroaako se piikki jotenkin alkuperäisestä

Tsempit ja plussatuulet kaikille! :)

Kiva kuulla Larissa! Olinkin tässä kyselemässä että miten kävi ultrassa kunnes törmäsin tähän sun viimeisimpään viestiin :) ei ole kauhean pitkä aika enää niin pääset sinäkin sitten piinailemaan.

Näin unta viime yönä että tein usean raskaustestin ja ne oli positiivisia. Oli herättyäni pakko tehdä testi aamusta, kun aattelin että alkio olisi 14päivän ikäinen. Negatiivinen, ei haamun haamua... oon nyt varautunut siihen, että maanantaina ilmoitan hoitajalle että tulos on negatiivinen..
Kuinka monella on muuttunut testitulos viimeisinä päivinä?

Hulbertiina: Syvimmät pahoitteluni teille! Voimia suruun!

Liljatar: Kummallista, että kertomatta vaihtanut lääkkeen eriksi. Eiköhän sillä lääkärillä ole jokin ajatus takana ja toivottavasti se sullekin selviää piakkoin. Milloin sulla starttaa sumuttelu?

Larissa: Hyvältä kuulosti ultrakuulumiset ja hienoa, että tällä kertaa fiiliksetkin on sulla ihan erit!!! Nyt vain muniksille tasaista kypsyttelyä :happy: Tsemppiä!

blanca: Tsemppiä piinaan!

Annikata: Kurjaa, että testit negaa:sad001 Voimia!

Oliko muita piinailijoita?

Mulla tänään kp1. :sad001 Eli pas ei onnistanut. Tosin oon sen tiennyt jo useamman päivän ja lutinuksetkin lopetin jo viikonloppuna. Pakkanen on tyhjä, joten seuraavana olisi edessä jälleen uusi ICSI. Just nyt tuntuu, ettei ole yhtään voimavaroja koko hommaan ja raskaaksi tuleminen on ihan mahdotonta. Jono on kuitenkin useamman kuukauden pituinen, niin tässä ehtii rauhassa puhaltaa ja kerätä voimavaroja. Ehkä tästä suosta taas noustaan...

Ää, nyt mä oon taas pikkasen pihalla tän pitkän kaavan lääkkeiden suhteen. Eli ekaks on Synarela ja sen suhteen tiänkin jo kaiken oleellisen. Nollaultran jälkeen olis sit ne pistokset ja täs on nyt mainittu sekä Menopur että Elovna. Niitäkö käytetään molempia samaan aikaan? Eli nää kannattais sit ilmeisesti ostaa samalla kertaa. Sit täällä on toi Ovitrelle ja siitä tiän, et se on se irrotuspiikki, mikä laitetaan 36 tuntia ennen punktiota. Mut missä vaiheessa nää tällaiset Lugesteronit otetaan käyttöön? Onko nää vasta punktion jälkeen käytettäviä vai pitääkö näitä käyttää jo ennen? Reseptissä on 10 päivän annokset.

Seesam, Elonvaa käytetään yleensä lyhyessä kaavassa, mutta jos sulla on synarela käytössä niin sullahan on pitkä kaava? Mulla on nyt ollut Elonva tässä lyhyen kaavan hoidossa ja se pistettiin kp 2. Eli pitkässä kaavassa elonva varmaan pistetään nollaultran jälkeen. Menopur on sulle varmaan määrätty siksi, että usein elonvan lisäksi tarvitaan vielä joku stimulaatiolääke. Eli Elonva vaikuttaa 7 pv, ultrassa katsotaan onko tarvetta lisä stimulaatiolle ja jos on niin lisäksi tulee esim. Menopur, jota pistetään muutama päivä iltaisin. Ovitrelle on tosiaa irroituspiikki. Lugesteron aloitetaan sitten alkion siirron tienoilla, siihen saat vielä ohjeistuksen että minä päivänä aloitat ja millä annostuksella (yleensä 3 kaps päivässä).

Janel, pahoittelut menkoista :(

Annikata, pahoittelut sinne negasta :(

Rive <3

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut, Janel ja Annikata! :Heartbigred

Meillä lapsettomuusklinikan ensikäynti ensi viikon perjantaina. Jännittää..! Sairauden jäljiltä alan olla aika hyvässä kunnossa. Paiskin opintoja ja töitä oikein kunnolla ja yritän muistaa myös levätä välillä. Ja liikkua. Ja pudottaa ne pari kiloa, jotka sain sohvalla suklaalevy kainalossa maatessani :p Voikun voitais aloittaa hoidot jo tämän vuoden puolella!

Janel, menkat on syvältä, tsemppiä!

8.11. alkais sumuttelu näillä näkymin.

Ei täällä, OYSissa, lääkäriä tapaa kuin toimenpidekertoina, mut onneks saa puhelimen päähän tarvittaessa. Harmi vaan tää lääkkeet määränny lääkäri on loppu vuoden pois, niin ens ke (!!!) soittava lääkäri saa arvuutella hänen ajatuksiaan :D

Mut ei siinä, jos on hyvät perustelut, niin mun luotto heidän ammattitaitoon on kyllä kohillaan.

Oli tosiaan hoitaja laittanu vahingossa ens tiistaille mulle soittoajan eikä eiliselle.. :( Ja se tiistai (tai huominen tai perjantai) ei sopineet mulle.. Niin meni sitte keskiviikolle.. No onneks ei ollu akuutti asia, niin ei oo niin justiisa! :)

Larissa todella hienoja kuulumisia! :) Tuo ovislima tai mikä lima nyt onkaan on normaalia tosiaan! Mulla sitä on aina ollut ihan reilusti kun follejakin on ollut hyvin..

Janel pahoittelut negasta ja uudesta kierrosta! :( Ikävää, että taas joutuu jonottelemaan. Toisaalta saapa rauhassa vetää vähän henkeä..

Annikata voi nega sentään.. :(

liljatar höh, onneksi ei kuitenkaan mene mitään ohi tuon virheen takia..

MW2B kuulostat ihanan odottavalta ja energiseltä, toivottavasti viikko kuluu nopeasti!

Annikata, pahoittelut negasta :(

Larissa, olipa hyviä ultrakuulumisia, ihan huippu juttu :) Kerro sitten kokemuksia uudesta piikistä. En tiennytkään että siitä on rinnakkaisvalmiste :)

Hienoa Larissa :)

Mulle kävi yksi th-alan tuttava pistämässä piikin, kun en yksin uskaltanut.. Maanantaina kontrolliultra, ja sinne tosiaan otan mukaan Orgalutran-piikin.

Larissa jeee nyt vaan toivotaan että kaikki menee loppuun asti hyvin :)

Annikata toivottavasti kääntyisi vielä plussaksi :/

Janel pahoittelut ja voimia sinne odottelluun!

MW2B toivottavasti pääsette alottaa hoidot jo tänä vuonna, iteki yrittää tässä vähä liikkua ja ylimääräsiä kiloja pudottaa odotellessa mutta ei oo helppoa ku kaikki herkut on lähellä sydäntä ;D tsemppiä viime hetken odotteluun :)

MW2B en halua olla pessimistinen, mutta muistelin, että olitte menossa Fertinovaan lahjamunasoluhoitoon. Kävin itse siellä pari viikkoa sitten ja arvioivat, että aikaisintaan tammikuussa pääsee aloittamaan hoidon.

Jaksamista Annikata ja Janel.

Toiveissa pikkuinen, hyvä tietää! Eipä se niin kuukauden päälle ole. Tammikuussa vaan pitäisi aloittaa työharkka, toivottavasti ei tule hankaluuksia aikatauluttaa.. Mutta aivan sama. Kyllä ne asiat saa järjestymään.

Jopsukka, mulla on semmoinen painonpudotusperiaate, että saan syödä mielin määrin kaikkea sellaista herkkua, mitä voin dieetillä syödä :grin Pudotan vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, joten esim. lohi ja proteiinisuklaavanukkaat on käytössä koska NAM. Kananmuna pitää pitkään nälkää pois, vaikka ei nyt varsinaista herkkua olekaan, joten syön esim. juuri nyt aamupalaksi muutaman. Töihin lounaaksi vähähiilarinen protskupatukka ja omena. Pyhäinpäivänä saan sitten syödä ihan herkkuja-herkkuja, kun menen Halloween-juhliin ystäväni luokse :happy: Me ei olla ikinä liian vanhoja juhlimaan Halloweenia :laughing002 (pukeudutaan tietysti teeman mukaisesti, voi elämä..)

Larissa, tosi hieno juttu :Heartpink

Mahdollisimman hyvää loskavesikelipäivää kaikille!

Yritysaikana en oo uskaltanut syödä ibuprofeenia kuin menkkakipuihin. Miten hoitokierrossa, missä vaiheessa pitäis syödä vain parasetamolia? Joko kasvatteluvaiheessa pitää unohtaa burana?

Suvetar, panadolilla olen itse mennyt varmuuden vuoksi. Tulehduskipulääkkeet voi estää kiinnittymisen ja vaikuttaa ovulaatioon (normaalissa kierrossa), joten tuskin ne hyvää tekee ivf-hoidossakaan. Tsemppiä sinne ja toivotaan, että Elonva toimii hyvin :) Meinaatko uskaltaa pistää loput piikit kuitenkin itse? Itse laitoin miehen hoitsuksi ekojen piikkien kanssa kunnes itse rohkaistuin :D Aika rutiinilla se menee jo.

Kiitos kaikille tsempeistä :)

Suvetar, yleinen ohje särkylääkkeiden suhteen on, että siirtoon asti voi ottaa myös tulehduskipulääkkeitä, mutta ei sen jälkeen.

Larissa olipa hienoa kun oli folleja kasvamassa, pidän peukut pystyssä jatkonkin suhteen!

Itse koitan nyt pitää hoitotauon lisäksi foorumitaukoa. Tsemppiä ja jaksamista kaikille eri vaiheisiin <3

Hulbertiina, syvä osanotto suruunne <3

Larissa, mahtavaa kun ultrassa näytti hyvältä. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti!

Annikata, pahoittelut negasta :(

ON: Meidän ensimmäinen tuoresiirto päättyi negaan. Nyt eletään punktion jälkeistä kiertoa. Sain klinikan lääkäriltä luvan testata ovulaatiota tässä kierrossa. Tiistaina kp17 illalla sain ovis plussan ja päästään lauantaina siirtoon. Ensimmäinen PAS, siis meille tulossa.

Heips!

Ihan ensiksi pahoittelut negoista Janel ja Annikata :(

Täällä mennään nyt piinapäivä nr 2 kun tiistaina oli siirto. Munasoluja selviytyikin 8kpl, mutta vain 3 hedelmöittyi. 1 siirrettiin ja vielä en tiedä menikö yhtään pakkaseen. Lähettävät kirjeen eli perästä kuuluu.

Tällä eräähän mulla oli isompi annos Gonal f 150iu ja se toi mukanaan 11 solua joista siis 8 oli tarpeeksi kehittynyt sisältäen munarakkulan. Ja nyt pitää 10pv:n ajan ottaa 2 "progepalloa" sisään 3x per päivä. Pikkasen menee pikkuhousun suojia tolla lotraamisella :wtf:
Mies jaksaa onneksi edelleen tukea ja ymmärtää vaikka tää kaikki tietääkin petitouhujen paussia moneksi päiväksi. Ans kattoo taas.. :wink

Hirmusti tsemppiä teille jokaiselle, hope lives! :Heartpink

Niin ja noista kipulääkkeistä - onko Naproxen myös haitallinen mahdolliselle raskautumiselle? Tietääkö kukaan?

MW2B: mulla kans meneillään vähähiilihydraattinen ruokavalio! Mulla kun on myös ibs eli ärtyvä suoli vaivana niin löysin vhh:n auttavan siihenkin.

Larissa: Joko punktio kolkuttelee?

Muokattu viimeksi:
Takaisin