IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Hulbertiina, kun vastasit. Tuntuu kyllä jotenkin niin pieniltä ja mitättömiltä kaikki sanat näin ison murheen keskellä, mutta kyllä sekin varmasti osaltaan kantaa, että täällä halutaan myötäelää teidän tuskaa. Omassa lähipiirissä on ollut nyt vuoden sisällä monta pitkälle mennyttä epäonnistunutta raskautta. Tämä teiän juttu kosketti mua varmasti senkin vuoksi tosi paljon.
 
Teille keille on tehty pakastealkioiden siirtoja tai jotka tiedätte niistä, monta käyntiä tulee hoidon aikana? Eli onko useampi ultra tm? Jos teillä on ollut lääkkeellinen kierto niin mitkä lääkkeet käytössä? Voiko esim. Letroja käyttää?
 
Jennie, jos tehdään lääkkeelliseen kiertoon niin limakalvo kasvatetaan lääkkeillä (estrogeenilla) ja ovulaatiota ei tarvita (eikä sitä periaatteessa saakaan tulla). Mutta jos tehdään luonnolliseen kiertoon niin odotellaan ovis tai jos se näyttää sattuvan viikonlopulle niin voidaan avittaa pistoksin. yksi tai kaksi käyntiä taisi meillä olla ennen kuin tehtiin pas luomu kiertoon ja varmistettiin ovis alkuviikolle pistoksin (2 pv bemfolaa ja pregnyl irroitukseen). Jos halutaan tehdä luomu kiertoon, mutta ovulointi on epävarmaan niin sitten varmaan voidaan letroja käyttää vahvistamaan omaa ovista. Jos meille joskus vielä tehdään pas niin toivon lääkkeellistä kiertoa, on paljon helpompaa kun ei tartte ootella ovista, joka mulla saattaa olla mitä vain kp 10-20 välillä.

Hulbertiina, ihan liian paljon teitä koetellaan :(

Huh tänään illalla pistän ekan orgalutran-piikin. Jotain pientä tuntuu ajoittain munasarjoissa, saa nähdä kehittyykö sinne mitään. Viime kerralla tuntui munasarjoissa paljon (suoraan sanoen ihan sattui) ja silti oli vain ne 2 follia. Muitakin oireita oli paljon silloin ja olin ihan hermona koko ajan, nyt on ollut paljon helpompaa ja rennompaa. :) Ke sitten seurantaultra.
 
Jennie, yleensä tullu 1-2 ultraa. Lääkkeellisissä ollu zumenon kp2 lähtien ja luget joitakin päiviä ennen siirtoo. Viimesin oli ns. puolilääkkeellinen, eli letrot kp3-7 ja pregnyl irrotukseen ja lugen alotus samoin kun muissakin, vaikka tosin siirtoo ei sit tullukaan kun alkio hyyty pitkässä viljelyssä. Lisäks jos ois tarvinnu vielä tarkemmin ajottaa ovulaatioo niin ois otettu pieni annos jotain fsh-piikkiä ja jarrua avuks. Siirron jälkeen on pistetty gonapeptyl kiinnittymisen tueks.
 
Jennie, lääkkeellisissä siirroissa on ollut vaan yksi ultra joskus kp 12 paikkeilla. Progynova alotettu kp 2 ja Lutinus 5 päivää ennen (5 päiväsen alkion) siirtoa. Ja molempia otetaan 3 krt päivässä. Ja jos tuut raskaaksi niin samalla annostuksella mennään viikolle 10 asti.
 
Huh, olipa lähellä että hoitoaika ei siirtyny!!!
Mun ohje oli, et kierron 23. päivä alkaa lääkitys ja sen päivän piti sattua 4.-10.11. No viimesimmän kierron perusteella se olis sattunu 11.11. eli päivän liian myöhään!
Soitin polille tänään ja hoitaja ensin meinas, et pitää siirtää hoitoa. No, puhelun aikana hänelle selvisi, et mun kierto vaihtelee 26-30 päivää. Niin sitte se ohjeistiki, et kierron 21. päivä voi alottaa lääkityksen [emoji4]

Lääkäri soittaa huomenna lääkitysmuutoksesta, ku oli vaihettu lääkkeitä vaikka piti mennä samoilla ku viimeksi, mut isommalla annoksella vaan. Niin halusin perustelut lääkemuutokselle. Pitää vielä varmistaa häneltäki toi suihkeen alotus..

Meinas hitusen ahistaa puhelun alussa, nyt ei kyllä kaipaa yhtään mitään extrapettymyksiä ja odotteluja puolen vuoden jonotuksen ja odotuksen jälkeen!
 
Kiitos infoista teille. Ei oo vielä ollut puhetta että lääkkeellinen kierto vai ei, mulla kyllä ovikset niin epäsäännöllisiä että ehkä lääkkeellinen olisi helpompi :) Kiva kuulla teidän kokemuksia. Me päädyttiin miehen kanssa tänään siihen että pidetään toinen välikierto ja ei lähdetäkään seuraavassa kierrossa vielä passiin. Jotenkin halutaan pitää vielä taukoa kun ei jotenkin ole valmis ottamaan taas uutta pettymystä vastaan ja toki rahallisestikin on vähän turhan tiukkaa niin voi tässä vähän säästää.
 
Mulle on aina haluttu tehdä passit luonnolliseen kiertoon kun sellanen on. Ja aina ollut ultra kp 9-12, sitten ovistestailua ja plussasta soitto polille. Kerran tehtiin ns puolilääkkeellinen kun meinas useamman kerran putkeen osua vkl siirto.

liljatar huh, oli kyllä lähellä! Niin kauan kun on odottanut ja se tietty aikamääre on tuolla takaraivossa koko ajan niin kyllä se harmittais niin paljon jos se menis ohi..

Onkos ketään piinailemassa nyt?
 
Vastavirrassa mullakin tehty luonnolliseen aina paitsi nyt tämän kerran. Nyt lääkkeellinen pas ja pp4 menossa.
Halusin itse lääkkeellisen koska 2 luonnollista ollut ja aina on lähtenyt alkuun mutta jotakin tapahtunut. Halusin nyt jotain erilailla.
 
Hulbertiinalle syvimmät pahoitteluni <3 :'(

Larissalla ainakin hoitokierto käynnissä, tsemppiä sinne, toivottavasti uusi lääkekombo nyt toimisi!

Täällä 2. Ivf-hoito lähenee. Eka tehtiin siis lyhyellä kaavalla ja siirtoon asti ei selvitty vähien ja huonolaatuisten munasolujen takia. Nyt vaihdetaan pitkään kaavaan ja ensi maanantaina alkaa synarelan sumuttelut. Marraskuun puolivälissä sitten pistosten pariin. Jännittää aika lailla kyllä tuo uusi kierto, miten paljon aiheuttaa oireita ja tietenkin, että onko tulos nyt parempi kuin viimeksi.. Onhan tuo Synarela muuten kela-korvattava??
 
Vastavirrassa kyseli onko piinailevia, niin täällä yksi :stop::nailbiting:
Tein testin lauantaina kun alkio oli 10päivän ikäinen ja oli pp5. (Mullehan siirrettiin 5pvn ikäinen blasto viime viikon ma). Aivan puhdas nega tuli ja mä kun odotin edes hailura haamua.. nyt en uskalla tehdä testejä ollenkaan jos se pysyykin negana loppuun asti :sad001

Eli tänään pp8, ja alkio 13pvn ikäinen... virallinen testipäivä asetettiin ens viikon maanantaiksi..
 
Annikata mullakin on veritesti ensi maanantaina. En tiedä uskallanko ennen sitä tehdä kotitestiä...on tämä jännittävää. Huhu!
 
Kissankulta, synarela on kelakorvattava :) Tsemppiä sinne uuteen yritykseen! Toivottavasti pitkä sopii sulle paremmin kuin lyhyt kaava (ja mulle toisin päin) :)

Blanca, toivotaan että tulee +++++! :)

Annikata, aika ajoissa testailit, vielä se voi plussaksi muuttua!

Napaa: Eilen pistin ekan orgalutran-piikin ja ei ollut edes paha :) Kiitos teille vinkeistä! Tänään vielä orgalutran ja huomenna ultraan katsomaan onko yhtään follia kasvamassa.
 
Muokattu viimeksi:
Lääkäri soittaa huomenna lääkitysmuutoksesta, ku oli vaihettu lääkkeitä vaikka piti mennä samoilla ku viimeksi, mut isommalla annoksella vaan. Niin halusin perustelut lääkemuutokselle.

Joo. Eipä soittanu. Pitää huomenna soitella perään.. :(
 
Larissa
Enhän mä nyt sen uuden lääkkeen nimeä muista.. Pitkällä kaavalla mennään ja suihke on se neljä kertaa päivässä otettava eli Suprecur (? :D ). No se on joka tapauksessa sama, ku edellisellä kerralla. Piikkilääke vaihtuu... Nyt pitää kattoa Kannasta :D
...eli Suprecur meni oikein. Edellisessä stimulaatiossa oli Menopur ja nyt se vaihtuu Bemfolaan.
 
Aktivoidun vähitellen täälläkin. Tänään alkoi menkat, joten huomenna sitten Elonva-pistos kehiin! Jännittää tosi paljon :)
Jännään Larissa sun puolesta, miltä ultrassa huomenna näyttää. Toivottavasti hyvältä.

Hulbertiina, en tiedä, luitko aiempaa viestiäni. Vinkkasin tosiaan siitä keskeytyksen kokeneiden vertaistuesta Keskenmenon kokeneiden salaisessa ryhmässä. Tervetuloa sinne, jos yhtään siltä tuntuu.
Paljon voimia tuleviin viikkoihin.
 
Larissa tsemppiä seurantaultraan :)

Liljatar toivotaan että kaikki menee putkeen lääkityksen kanssa ja että saatte hoidon tähän kiertoon. Siinä kyllä menee samantien hermo jos jotain on luvattu ja meinataan ottaa pois, tiiän tunteen :/

Kissankulta paljon tsemppiä uuteen hoitokiertoon, toivotaan että pitkä kaava tuottaa tulosta :)

Annikata ja Blanca tsemppiä piinailuun ;)

Suvetar tsemppiä kiertoon! ;)

Täällä alko tänää menkat ja vaikka tiesi että ei tässä voi olla raskaana ku ei oo mitää harrastettukaan nii silti pistää kyllä mielen matalaksi :( Nyt tuntuu taas olevan muutenkin sellainen aika että lähipiirissä tulee koko ajan uusia raskausilmoituksia. Eihän sen pitäis olla iteltä pois et muut saa lapsia mut kyl vaa alkaa ärsyttää ku itellä ei onnistu ei sit millää :(

Noo huomenna olis tasan 2 viikkoa suunnittelukäynnille ja sit toivon et pästää pian alottaa siitä hoidot! [emoji51]

Jopsukka
 
Liljatar; miulla ainaskin Bemfola toimi hyvin ekassa ICSI:ssä..ja taisi olla kasvattelussa mukana tällä viimeiselläkin kierroksella. Tsemppiä hoitoon :)!

Kiitos! Ei mulla oo mitään lääkkeen vaihtoa vastaan, jos se on perusteltu hyvin. Ihmetyttää vaan, et tän lääkkeen määrännyt lääkäri aiemmin sanoi ja oli kirjoittanut myös teksteihin, et jos toiseen hoitokiertoon mennään, käytetään entistä lääkitystä isommalla annoksella. Nyt on siis määrätty isompi annos, mut osittain eri lääkeaine.
 
Takaisin
Top