IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jopsukka, luin että olette myös Helsingin naikkarilla hoidossa. Onko sulla tietoa miten nopeesti suunnittelukäynnistä aloitetaan tositoimet?

Larissalle piti vielä toivottaa hurjasti tsemppiä tulevaan! :) Oispa tää nyt se oikea kerta!
 
Hulbertiina, Tämä pieni enkelilapsi käy valona edellänne elämänne jokaisena päivänä. Hän on muistuttamassa teitä elämän tärkeistä asioista, rakkaudesta ja lähimmäisistä. Hänellä oli lyhyt, rakastettu, täydellinen elämä❤

Lämmin osanotto suuressa surussanne.
 
Susssu, mulla on samoja ongelmia eli amh on alhainen ikään nähden ja kilpparin lievä vajaatoiminta todettiin heinäkuussa. Ikää mulla on 30 ja vielä vuosi sitten amh oli 4,0 ja nyt lapan jälkeen 0,55. Ei paljoa naurata... Toivottavasti pitkä kaava toimii teille, mutta jos ei toimi niin vaadi lyhyttä! Ja kiitos tsempeistä :)

Jopsukka, kiitos <3 Meille lääkäri sanoi että lapaan ei olisi endometriooman koon takia olisi tarvinnut mennä, mutta kipujen takia mun oli pakko. Noh, olihan sitä sitten muuallakin kuin munasarjassa ja aika paljon saivat sisuksia siivota
 
Osanottoni ja kovasti jaksamista näihin aikoihin Hulbertiina :Heartpink :hug013en voi edes kuvitella miten rankkaa tuo on.. oliko siis niin että keskenmeno tuli luonnostaan, ja vältyit vaikealta päätökseltä?


Oma murhe tuntuu nyt tässä mittakaavassa kovin pieneltä, eli niinhän siinä kävi että ainoan, lupaavan näkösen ja nopeesti kehittyneen 4-päiväsenä pakastetun alkion sulatuksen ja jatkoviljelyn jälkeen mitään siirrettävää ei koko hoidosta jääny ja kaikki 4,5 tonnin vaiva meni kankkulan kaivoon. Maallistahan se rahanmeno tietty on, mutta aina vähemmän mahdollisuuksia yrittää uudestaan jos jatkossakin loput säästöt alkaa huveta tälläsiin tyhjiin kierroksiin missä ei saa edes ensimmäistäkään mahdollisuutta raskauteen.

Nyt joku turha välikierto ja uus yritys sitten joulukuussa jos kaikki näyttää normaalilta.

Pitkästä kaavasta joku kyseli,.. mulla siis myös endo ja julkisella puolen kaikki 3 ekaa hoitoo tehtiin sillä kaavalla. Vasta 4. hoidosta lyhyellä kaavalla tuli se paras mahdollinen tuloskin. Tän jälkeen tehty pari tuloksetonta hoitoo heikommilla solumäärillä. Nykysinkin lääkäri kovasti tyrkyttäs taas pitkää kaavaa, kuulema tasais munasarjojen toimintaa, eikä niinkään lamauttais ja vois tulla enempi soluja, mut ittee epäilyttää vahvasti että heikentää jo muutenkin rupujen solujen laatua entisestään, ja pelottaa miten vois tällä ikää (40) sammuttaa toimintaa jo muutenkin hiipuvilta vaikuttavissa munasarjoissa... että tulisko sen jälkeen edes sitäkään vähää soluja!? En käsitä mikä siinäkin on että vaikka amh on suht hyvä 2.11 tän ikäselle, niin soluja ei vaan meinaa enää saada ulos sieltä! Onkohan siinä testissä tullu joku mittausvirhe vai...
 
Muokattu viimeksi:
Pahoittelut Hulbertiina :(
Kookos, ikävä juttu ettette päässyt siirtoon. Ei noista voi tietää, suuri mysteeri koko juttu. AMH-testejä ei vielä silloin edes tehty, kun mua on tutkittu. Vikalla (3.) kierroksella omista tarpeista mun munasoluihin meni useampi siittiö. Vaikka muniksia saatiin ei mistään mitään enää tullut.
Toivotaan plussia ketjuun ja vauvoja ajallaan syliin!
Katjusha, lopultakin ovulaation kourissa (voi että sitäkin pitää suurena onnistumisena)
 
Heiiii pitkästä aikaa kanssasiskot! Oli tossa taukoa hoidoissa sekä kirjautumis ongelmia välillä niin en päässyt ilmoittamaan uusia kuulumisia.

Mutta nyt - juuri tänä aamuna oli ivf punktio nr 2 pitkän kaavan mukaan ja saalis 11 munista! Olin happy vaikka se keräys sattui julmetusti erityisesti kahden viimeisen ja isoimman kohdalla! :inpain: Mutta täytyy toivoa että se tietäisi hyvää. :wink Mies on vielä reissun päällä simppa jakelusta mut pian tulee kotiin hoivaamaan mua :Heartred Sitten tiistai iltapäivälle on ennakoitu 2:n alkion siirto, kyllä taas alkaa jänskättää! :bom Kuultiin myös että meidän kannattaa vaihtaa nykyinen vakuutus toiseen, kun sitten saadaan ainakin 2 extra-siirtoa kun se vaihtuisi vuoden alusta. Kun täällä Hollanissa saa 3 ivf kertaa per vakuutus. Siihen tietty päälle mahdolliset pas siirrot. Olin siitäkin niin iloinen - toivoni sai uudet siivet alleen. :angel8 Eli kyllä mä kestän vaikka 10 krt nää kaikki rundit piikkeineen ja tuskineen, en koskaan ole ollut luovuttaja! Vaikka jossain vaiheessa tulee ikä vastaan, mutta se on sitten sen ajan murhe ja selviän siitäkin. :)

Hirmusti tsemppiä vielä teille jokaiselle ja ilonpilkkuja myös surupäiviin! ❤
 
Jopsukka mulla on vasemmassa munasarjassa pieni endometriooma ja oikea munasarja on kiinnittynyt vasempaan ja on ne vissiin kohdussakin kiinni. Kovimmat kivut mulla kuitenkin oikealla puolella alavatsalta kylkeen asti hartiapistoksineen, joten täytyy kai sielläkin jotain olla :/ Leikkaus tehdään jos kivut käy sietämättömiksi tai ilmeisesti jos endometriooma kasvaa. Kyllä mulla on tällä hetkellä aika toiveikas olo ivf:n suhteen :)
 
Kookos meilläkin meni eka ivf ja rahat kankkulan kaivoon kun kaikki 5 alkiota ei jaksanut 3.pvään asti. Yksi siirrettiin ja sekin ei lähtenyt niin kuin arvasinkin jo heti alussa. Siinä ehkä kerättiin mun munikset liian aikasin. Ja liian pieni hormoniannostus. Mutta ajattelen että siitä kuitenkin opittiin jotain sillä 2. Ivf onnistui tosi hyvin ja saatiin pakkaseen 5 blastoa. Näistä kun ei koskaan tiedä ja arvalla osin mennään. Toivotaan että sullakin seuraava menisi paremmin! :)
 
Mullakin tuli soluja tosiaan nyt vaan 6 joista yks ei edes hedelmöittyny/oli raaka ja yks päästi sisään 2 siittiöö. Lääkkeenä oli menopur ja jo maksimiannoksella 450, että pientä epätoivoo alkaa olla ilmassa...eikä ehkä kovin pientäkään enää. Keväällä vielä 300iu bemfolalla tuli sentään pari solua enemmän ja 2 siirtookin. Että miks solumäärät laskee kun (vanhan maho)lehmän häntä vaikka annosta lisätään!!? Vai onko se menopur vaan kertakaikkisen väärä lääke mulle.. Ei voi muuta kun toivoo että siellä munasarjoissa ois joka kuukausi erilainen lähtötilanne ja solumäärät ja laadut ois sattuman kauppaa.. et ois vielä joku mahdollisuus saada enempikin ja parempia.
 
Kookos, ennen viimeistä kontrolliultraa tuli jo veristäkin vuotoa ja liikkeet lakkasi tuntumasta. Päätimme pitkällisen jossittelun jälkeen, että mikäli ultrassa ei näy tippaakaan vettä, niin keskeytämme raskauden. Eihän sitä vettä löytynyt tipan tippaa ja pieni oli ahdingossa. Meidän jokaisen kannalta keskeytys oli siinä vaiheessa paras ratkaisu. Huoli pienen tulevaisuudesta hälveni, mutta itsellä suru, syyllisyys, epätoivo, viha, helpotus ja kaikki mahdolliset tunteet myllertää mielessä. Joka tapauksessa olen varma, että pienen poikamme on nyt parempi olla, vaikka niin mielellämme olisimme hänet halunneet pitää luonamme.
 
Sussu ollaan joo mut meillä vasta 8.11 suunnittelukäynti sillon sovitaan Millon alotetaan, toivon että suht pian tammikuussa tulee 6kk jonossa täyteen :)

Larissa tosi hyvä että sit sait kuitenki mennä, helpottaa kaikkea pitkän ajan jälkeenkin :)

Kookos pahoittelut että siirto meni mönkään. Toivon että pääsette jouluna uudelleen yrittämään ja toivon että munasoluja tulisi ja sen kautta myös toivottu plussa. Paljon tsemppiä välikierron turhautumisen kanssa :/

Triana uskon kanssa teillä ivf:n onnistumiseen :)

Jopsukka :)
 
Osanotto suruunne, Hulbertiina. Aivan uskomattoman epäreilua. :Heartred

Pahoittelut myös muille joilla epäonnea hoidoissa.

Ja onnittelut plussanneille!

Joku täällä kyseli julkisesta ja kaavoista. Me siis oltu julkisella, vk ennen 1. suunnittelukäyntiä todettiin ku, josta johtuen toinen munanjohdin repesi. Siitä skopiaan, jossa yllätyslöydöksenä todettu myös lievä endo.

Suunnittelukäynnillä saatiin itse valita, kummalla kaavalla tehdään. Lyhyellä kaavalla tulos 8 solua, 2 alkiota. 2. ivf:ssä suositeltiin pitkää kaavaa, koska se kuulemma joillakin endopotiailla tasaa munasolujen kypsyyttä. Tulos 10 solua, 2 alkiota. Että ehkä vähän auttoi, mutta lopputulos kuitenkin sama molemmilla. Meillä siis diagnoosina korkeat siittiövasta-aineet.
 
Hulbertiina, te ootte kokeneet jotain ihan hirvittävän raskasta. En voi ymmärtää, miksi tään muutenkin vaikean ja tuskallisen matkan päätteeksi pitää kokea noin valtava suru. Jospa aika kuluessaan antaisi jotain ymmärrystä, miksi näin piti käydä.
Onko lääkärit pystyneet antamaan mitään selitystä, että miksi se kalvo on puhjennut? Voiko noin vain käydä, ilman että on mitään hyvää syytä, vai kertooko "heikko" kalvo jostain mahdollisesta ngelmasta, tulehduksesta, tai jostain....jos et halua näitä asioita kertoa, niin ymmärrän sen kyllä❤
 
Helen, mitään varmaa selitystä kalvojen puhkeamiselle ei ole. On vain arvailuja. Tihkumisen alkaessa pissaviljelyssä oli kokkikasvua, jonka epäilivät olevan oireetonta pissatulehdusta, jolla voi olla osuutta asiaan. Myös edellisen raskauden ennenaikainen vesienmeno (edellisessä parisuhteessa kaksoset syntyivät viikolla 31), ylipaino ja ikä lisäävät riskiä. Pieni meni vielä avaukseen ja kromosomitutkimuksiin, joiden vastaukset tulee vasta kolmen kuukauden päästä. Toisaalta kun noin vähäisillä viikoilla ei tehdä aktiivisia hoitoja, niin tutkimuksetkin todennäköisesti jää vähemmälle.

Joka tapauksessa tätä ei ikinä kenenkään pitäisi kokea. Ja kukas sitä mainitsikaan että olemme tarpeeksi vahvoja näiden asioiden parissa painimaan. Totta on että heikoista ei tähän hommaan ole. Onneksi kultimurunen karskista ulkomuodostaan huolimatta on hellä ja herkkä nallekarhu, jonka tukeen ja turvaan voin huoletta luottaa. Yhdessä näiden kokemusten jälkeen olemme entistä vahvempia.

Kiitollinen olen myös teille kaikille vahvoille naisille, jotka olette suruamme tukeneet ja toivonkin jokaiselle oman onnen täyttymistä.
 
Takaisin
Top