IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niinpä tässä nyt käytiin, että meidän pienen taival päättyi keskenmenoon rv 21+2. Enkelipoikamme lepäsi isin kämmenellä sairaalapastorin siunatessa hänet matkalleen. Tie on ollut raskas ja todella isoja kuoppia täynnä, mutta yhdessä on taisteltu eteenpäin. Moni hoitajakin huomioi meidän keskinäisen lämpimän parisuhteen ja pastorikin mainitsi, että pieni olisi ollut meistä onnellinen.

Tämä luku elämästämme päättyi, mutta sen käsittely jatkuu varmasti pitkään. Mutta täältä noustaan vielä. Uusi yritys ja se viimeinen mahdollisuus siintää mielessä, kunhan olemme siihen valmiita.
 
Hei,

ihan alkuun Hulbertiinalle paljon voimia :(

Toivottavasti saan liittyä seuraanne, tuntuu että vertaistuelle olisi todellakin tarvetta. Täällä esikoista yritetty 06/2016 lähtien ja tulinkin raskaaksi heti 07/2016, mutta meni kesken rv 7. Samaan aikaan huomattiin endometrioomat munasarjoissa, joille ei aluksi tehty mitään, mutta kipujen pahentuessa tehtiin laparoskopia huhtikuussa 2017. Plussaa ei ole kuulunut siis yli vuoteen ja nyt ollaan ivf-jonossa. Suunnittelukäynti julkiselle tulossa tammikuun lopussa. Siihen asti mennää letroilla. Tänään testattu nega ja kuukautiset varmaan alkaakin viimeistään sunnuntaina.. Julkisella ilmeisesti suositaan pitkää kaavaa ainakin endopotilaille?
 
Hulbertiina osanottoni ja voimia suruun! Teidän parisuhde on kyllä ”vain” luetunkin perusteella kuulostanut todella lämpimältä ja sellaiselta, jossa molemmat saavat voimaa ja tukea toiselta. Hienolta ja vakaalta parisuhteelta. <3
 
Larissa, kerrothan kokemuksesi Elonvasta! Mulla sama edessä siis noin viikon päästä, jännittää hirveästi. Mulle annettiin ohjeeksi, että pitää ostaa Orgalutran valmiiksi ultraa varten mukaan, ja se pistetään vasta siellä. Sä siis pistät jarrun jo ennen ultraa itseksesi? Olihan se Orgalutran jarru vai muistanko väärin..

Tsemppiä hoitoihin kaikille ja onnittelut plussanneille, teitä olikin monta :)
 
Voi Hulbertiina :Heartred vetää ihan sanattomaksi. Voimia kovasti, te olette vahvoja ja selviitte tästä.
Sitä yrittää aina ajatella että kaikella on tarkoituksensa pitkällä aikavälillä. Ei vaan enää löydy ymmärrystä mikä tarkoitus tällaisilla tapahtumilla ja lapsettomuudella ylipäätänsä on. Miksi juuri me? En löydä muuta syytä siihen kuin sen että me ollaan tarpeeksi vahvoja kestämään kaikki koettelemukset ja vastoinkäymiset. Heikot ei samaan pystyisi. Sama toistuu eläinten maailmassa, heikot kuolee ensin.
 
Hulbertiina osaanotto suureen suruunne ja voimia❤️

Sofiask tarkoitin sitä, että en ole aikaisemmin kuullut/lukenut ikäisestäni, joka olisi lapsettomuushoidoissa syynä selittämätön lapsettomuus.

Yleensä meidän iässä (24-26)lisääntymisen pitäisi olla vielä iän puolesta helppoa, ja koska syytä ei ole ainakaan vielä löydetty, niin itselläni pelottaa, että jotain on todella pahasti pielessä..
 
Juupasjaapas niin arvelinkin, mutta sitten mietin et suurin osa jonka tiiän, diagnoosina selittämätön. Itsekin sen saanut 26-vuotiaana.. vaikea ymmärtää et mikä sitten mättää ja vuodet vaan vierii.
 
Ensinnäkin suurimmat pahoittelut Hulbertiinalle! :Heartred Haluaisin sanoa jotain lohduttavaa, mutta ei tällaiseen ole sanoja.

susssu, meille ainakin heti puhuttiin pitkästä kaavasta, kun mullakin on aika varmasti endometrioosi.

Oon jo pitkään seuraillu tätä ketjua, kun on vaan ollu jossain takaraivossa tunne, että tänne asti mekin päädytään. Meillä yritystä 10/15 lähtien, minä 28v ja mies 30v, miehen näytteet aina priimaa. Pari inssiä ja useita ovulaation induktioita tehty tänä vuonna. Tässä kierrossa todettiin, että melko varman endometrioosin takia inssejä ei enää kannata tehdä, ja päästiin ivf-jonoon. Jatketaan vielä tässä odotellessa ovulaation induktioita letroilla, jos kivut sallii. Arviolta helmi-maaliskuussa ensimmäinen ivf.
 
Hulbertiina, osanotto teidän suruun :( sanat ei riitä :( <3

Susssu, meillä on aika samanlainen tausta, mutta yritys ollaan aloitettu 7/2014. Tammikuussa 2016 löytyi endo lapsettomuustutkumusten yhteydessä (vasemmassa munasarjassa iso endometriooma). Meidät laitettiin ivf-jonoon ja jonossa ollessa mentiin muutama kierto letroilla ilman tärppiä ja letrot pahensi mun endoa ja kipuja paljon. Eka ivf pitkällä kaavalla tehtiin 5/2016 ja siitä saatiin vain yksi siirto (4 munasolua ja 3 alkiota). Synarela kuulemma sammutti mun munasarjoja liikaa. Kivut paheni aivan hirveiksi, joten pyysin pääsyä laparoskopiaan ennen seuraavaa hoitoa. Lapa tehtiin 3/2017 ja nyt elokuussa uusi ivf jälleen pitkällä kaavalla. Nyt vaste oli niin huono ettei päästy edes punktioon. Harmittaa etten vaatinut lyhyttä kaavaa, sillä lääkäri myönsi että ekan ivf:n jälkeen olisi pitänyt tajuta että pitkä kaava (ja synarela) ei sovi mun munasarjoille. Nyt on käynnissä kolmas ivf ja lyhyellä kaavalla tällä kertaa. Eilen pistin ekan piikin mahaan. Tsemppiä teille tälle taipaleelle ja toivottavasti eka ivf onnistuu!

Suvetar, juu kerron kokemuksia Elonvasta, kunhan eka seurantaultra tulee :) Eilen pistin Elonvan ja mitään vaikutusta en ole vielä huomannut. Tai no tänään aamulla oli sellainen olo kuin olisin krapulassa (vaikka en tietysti ollut!) :D Toivottavasti lääke vaikuttaa mun laiskoihin munasarjoihin ja saadaan edes muutama folli kasvamaan... Joo ja mulla alkaa orgalutran jo ennen ultraa. Sain sellaisen aikataulu-lomakkeen kotiin, jossa on arviot hoidon kulusta riippuen minä päivänä menkat alkaa. Mulla alkoi ke, joten elonva pistettiin to, eka orgalutran pistetään ma ja eka ultra on ke.

Triana, tervetuloa mukaan ja toivotaan että ette ivf-hoitoon asti päädy vaan plussaatte ennen sitä! <3
 
Triana, meillä tulossa samoihin aikoihin sitten ekat ivf-hoidot, ellei sitten ihmeitä tapahdu sitä ennen.

Larissa, hurjalta kuuostaa kyllä tuo pitkän kaavan sopimattomuus. Oon itekin vähän huolissani, että sammuukohan munasarjat liikaakiin sitten sumuttelusta kun AMH:kin niin matalalla ikään nähden :( Kuulin, että esim. Dextrassa ei lähtökohtaisesti enää kenellekkään tehdä pitkällä kaavalla vaan endopotilaillekin lyhyellä kaavalla (ja pitkällä viljelyllä). Oman lisänsä tähän kaikkeen tuo vielä kesäkuussa todettu kilpirauhasen vajaatoiminta ja koholla olevat vasta-aineet. Ihan kuin endossakin ei ois ollut jo tarpeeksi sulattelua!
 
JuupasJaapas joo saa ehdottomasti kysellä. :) onhan tää raskasta mutta onneks täällä on samassa tilanteessa olevia ja vähän eri tilanteissaki olevia nii tukiverkosto on ainaki kunnossa<3

Triana onko sulla minkälainen endo? Mulla on meinaa just oikealla puolella munasarjan luona ja lääkäri yksityisellä sanoi että ei kannata leikata kun niin pieni mutta että IVF:llä voisi kiertää sitä Toivottavasti saisitte plussan jo ennen hoitoja mutta uskon että viimeistään ivf:llä teillä hyvät mahikset :)

Hulbertiina pahoittelut ja paljon voimia teille suuren surun kanssa<3

Larissa tsemppiä kiertoon! Toivottavasti lähtee follit kasvuun ;)

Jopsukka
 
Takaisin
Top