IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyfi: laparoskopiaan voi hyvin joutua jonottamaan tuon ajan ja laparoskopia täytyy hoitaa ensin. Sitten vasta alkaa lapsettomuushoitoon jonot. Ihan yleinen käytäntö on että ensin hoidetaan leikkaus ja sitten siitä toivutaan ja sitten ivf. Minä en ole koskaan lähettänyt sähköpostia sairaalaan, ei ole yleinen käytäntö että joku ottaisi kantaa sähköpostilla henkilökohtaisiin asioihin.
Sinulla leikkaus 31.10?

Blancalle tarrasukkia!
 
Seesam sama täällä! Punktio olis tod.näk 4.12. ja siirto sit edellisen punktion perusteella 6.12. eli jospa siirtäsivät sit 7.12.! Tajusin ton vasta nyt, et paska viikko! Voi perse, jos sit ei voikaan tehä tuoresiirtoa.. :( No, onpahan taas yks asia lisää kysyttävänä ens viikolla, ku soittelen polille..
 
Sofiask en tiedä on 31.10 .En osa sanoa,siksi olen jännitävä,koska odotan 5 kk ja en tiedä mitä odotan.Minun lääkäri sanoi,odota rauhasessa miten kun minä en tiedä milloin on laparoskopille.Hän lähetänyyt Eksoteen ja sain aika,mutta en tie mitä aika nyt minulle.Siksi kysyn tällä,31.10 jälkeen odotanko vielä minta kuukausia laparoskopille,jos osatte.
 
Kyfi kenelle siun aika on 31.10 onko siinä missään mainittu osastoa tai lääkärin nimeä?

Niin ja jos et ole käynyt keskussairaalassa naistentautien poliklinikalla lääkärillä, niin et luultavasti voi olla julkisella puolella jonossa ivf-hoitoihin, koska se vaatii lähetteen Lappeenrannan lääkäriltä ja tietojensiirto sopimuksen Lappeenrannan ja Helsingin sairaaloiden välillä. Yksityisestä puolesta en tiedä miten menee.
 
Muokattu viimeksi:
Kyfi kun se on yhteinen aika teilleolemmille, niin se on sitten luultavasti niinsanottu Ivf-info, jossa käytte läpi hoitovaihtoehdot ja kustannukset. Ja sovitte mille paikkakunnalle haluatte lähetteen, Helsinki, Tampere tai Kuopio. Lähetteen tekemisen jälkeen joudut jonottamaan varsinaiseen ivf-hoitoon esimerkiksi Helsinkiin noin 6kuukautta.
 
Tuohon en osaa vastata, mutta lääkäri varmasti osaa kertoa silloin 31.10.
Toivottavasti pääset jo silloin ivf jonoon ja leikkaus tehtäisi siinä odottaessa, ettei tarvitsisi niin pitkään odottaa.
 
Iljatar: Itse asiassa näitten mun sekavien muistiinpanojen mukaan hoitaja puhuikin ultraäänestä viikolla 49. Silloin ilmeisesti siirto olis vasta seuraavalla viikolla... No eiköhän nää selviä sitten sen ekan ultraäänen jälkeen vähän tarkemmin. Toivotaan, et mokoma pyhäpäivä keskellä viikkoa ei sotke kuvioita. :)
 
Kiitos Juupasjaapas.En tie mistä löytän tulkki.Toivotan mieheni kanssa,että voimme .Jos tarvi,minun poika tulee.Hän ymmärtä hyvin suomeksi,kun suomalainen ihminen.Hän on 18 v.Mutta,mieheni ei ole lalsi siksi olen jännitävä ja haluan .Tottakai sanon silloin.Minun vatsa koko päivä kipeä stresilta.Mitä tapahtui,mietin paljon,mutta ei tarvi.
 
Muokattu viimeksi:
Blanca tsemppiä piinailuun!

Sarahe mullakin alkio oli jo 20pv ikäinen testipäivänä, mutta itse testasin malttamattomana jo viikkoa aiemmin..

KasKas hienoa ja tervetuloa kerhoon, piinaviikot sen kun jatkuu..

Larissa jee, tositoimissa taas! Tsemppiä matkaan!

Tsempit kaikille muillekin tasapuolisesti! :)
 
Osaako joku sanoa, alkaako stimulaatiolääkkeiden pistos heti supressioultraäänen jälkeen? Olettaen siis, että ultraäänessä kaikki on niin kuin pitääkin. Oon ensikertalaisena edelleen aika pihalla näistä jutuista, vaikka oonkin tavannut noi laput moneen kertaan.
 
Seesam, onko sulla pitkä kaava? Jos on niin lääkkeiden pistäminen aloitetaan heti nollaultran jälkeen jos ultrassa näyttää siltä kuin pitää (kohdun limakalvo on ohut, munasarjat lepotilassa ja useita antraalifollikkeleita näkyvillä, ei nestekystia munasarjoissa). Mikä sulla on supressiolääkkeenä? Synarelan ja Suprecurin kanssa pitää tulla menkat ennen nollaultraa.
 
Kiitos Juupasjaapas.En tie mistä löytän tulkki.Toivotan mieheni kanssa,että voimme .Jos tarvi,minun poika tulee.Hän ymmärtä hyvin suomeksi,kun suomalainen ihminen.Hän on 18 v.Mutta,mieheni ei ole lalsi siksi olen jännitävä ja haluan .Tottakai sanon silloin.Minun vatsa koko päivä kipeä stresilta.Mitä tapahtui,mietin paljon,mutta ei tarvi.

Kyfi, hoitopaikka hankkii sinulle tulkin, kun ilmoitat sinne, että haluat sellaisen.
 
Kyfi jos aika on yhteinen on nyt varmasti kyseessä suunnittelukäynti lapsettomuushoitoihin. He arvioivat tarvitseeko laparoskopiaa ja mitkä hoitovaihtoehdot. Miehen täytyy antaa spermanäyte ja verikokeita myös.
Ei varmasti kukaan osaa vielä sanoa kuinka kauan menee aikaa, teillä on ihan kohta aika! Älä huolehdi! Kaikki järjestyy. Onko toiveissa 2. Lapsi? Sinulla jo yksi?

Juupasjaapas mitä tarkoitit selittämättömästä ikätoverista?

Joo voi että noi arkipyhät voi välillä sotkea ihan huolella hoitoja!
 
Sofiask,kyllä minulla on jo 1,mutta minun mies ei ole.Aloitamme taas ...spermanäye ja verikokeita?Tiedän ,että tarvi mutta hänen spermanäyte kun hän tekii oli normali.Vika on minulla on siksi,lääkäri sanoi laparoskopi minulle,koska minolla on sactosalpinix.Toivotan,että aloitamme minulta.
 
Larissa: Joo, pitkä kaava on kyseessä ja Synarela on suprsessiona. Tuo oli hyvä tietää, että heti sen nollaultran jälkeen tarttis alkaa pistään, niin tietää hommata lääkkeetkin ajoissa. :) Vieläkö näiden saamisessa on ollut viiveitä?
 
Seesam, kannattaa tilata lääkkeet apteekkiin valmiiksi. Osassa lääkkeitä on edelleen toimitusvaikeuksia. Milloin sulla on nollaultra? Tsemppiä! :)
 
Takaisin
Top