IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä,olin yksityisellä ja hän sanoi heti munajohtimet pitää pois ja läheti munulle laparoskopille.Tämä oli 24.5.17.Nyt sain Eksotesta aika 31.10.Kun nyt menen varmaa vielä monta kuukauta odotan laparoskopille.En tiedä on jänitävä jos pitkä aika odotan laparoskopille.
 
Tytöt,olette tosi mukavia.!!!Minulle tämä on tosi iso stressi.Tiedän ,että ei tarvi mutta olen suurullinen.En tiedä mitä tapahtu minun virhe,että en alotanut aikaisemin olen 37 v. ja odotin,mutta ei se mitään.Uskon ,että kaikki samme lapset.Nyt pitää odota varmaa montaa aika.En halua ,enää kysyä teiltä minun ongelmat,odotan 31.10 ja katsotaan mitä tulee.Jos tarvi otan lainaa ja menen ykistysellä puolella kerran.Kiitos teille ja ONNEA !!!!
 
Kyfi, maksoin kaiken eli lääkkeet ja hoitomaksut. Yksi ivf maksaa julkisella yhteensä noin 900€. Kun lääkekatto tulee täyteen, korvattavat reseptilääkkeet maksavat 2,50€ kpl eli tämän ivf:n lääkkeet tulevat paljon halvemmaksi. Tsemppiä sulle suunnittelukäyntiin! Siellä saat varmaan tietää lisää ja parempia vastauksia kysymyksiisi.

Jopsukka, tsemppiä odotteluun! :)

Blancalle myös tsempit ja pikku kyytiläiselle! :)

Elonva tuikattu mahaan, seuraava piikki (orgalutran) vasta maanantaina :)
 
JuupasJaapas ollaan hoidossa Helsingin Naistenklinikalla :)

Kyfi mulla on kolme viikkoa suunnittelukäyntiin :)

Blanca super paljon tsemppiä sinne ja pidetään sormet ja varpaat ristissä että onnistuu :)

Jopsukka
 
Tsemppiä Larissa tulevaan! :) Ja Blancalle onnea siirtoon. Onko tiedossa 5pvn ikäinen blasto?

Täällä oli tosiaan maanantaina siirto, 5pvn ikäinen blasto. Eli tänään pp3. Antoivat viralliseksi testipäiväksi kuitenkin maanantai 30.10., jolloin kyytiläinen olisi jo 19pv:n ikäinen? En ymmärrä miksei testiä voi tehdä aiemmin.. käytössä kuitenkin vain Luget, joiden ei pitäisi testitulosta vääristää.. oireina pelkästään järkyttävä tissikipu ja mieliala matalana.. pistän kaikki oireet lugesteronin syyksi, vaikka rinnat tuli kipeeksi vasta tiistaina..:rolleyes:
 
Just tuli klinikalta soitto että verikokeen tulokset oli hyvät. Hcg oli 316 mikä kuulemma oli hyvä. Nyt mä voin jo uskoa että joku on mukana... Nyt vaan odotellaan ar-ultraa ja jatketaan lääkkeiden ottoa...

Sarahe, väsymys on tullut tässä viime päivinä. En oikein jaksa illalla pysyä hereillä. Välistä myös etoo ja alavatsassa nippailee. Ne nippailut huolettaa mut ehkä ne on vaan kohdun kasvusta johtuvia. Mites sulla?

Tsemppiä Blanca! Ja toivotaan et nyt pikkuinen tarrais kiinni.
 
Jopsukka kiitos.En tiedä menee paljon aika varmaa minulle ensin laparoskopille sen jälkeen ivf hoitoo.Voi menee vuosi tai enemman.Ei ole aika.En tiedä.En halua mitään.Lääkäri ei halaua vastata,kun kysyn.
 
En ymmärän odotan 24.toukokusta.Nyt 31.10 minulla on aika ja pitää odota vielä muutama kuukata tai ei?Tämä kysymys minun päässä ?
 
Kaskas: Kuulostaa hyvältä. Minullakin on ollut väsymystä, pahoinvointia ja semmosta outoa puristavaa/supistusmaista tunnetta vatsalla. Lisäksi vatsa on sekaisin. Oulussa ei oteta verikoetta. Menen 3D ultraan parin viikon sisällä, koska osallistun sellaiseen tutkimukseen. Näkeepähän sitten mikä on tilanne. Kunhan nyt vaan pää kestää tätä epävarmuutta siihen asti. Kauheeta tää pelko ja epävarmuis[emoji22]
 
Nyt on taas pallero kyydissä. Lääkäri sanoi että hyvä ja elinvoimainen alkio. jee! Innostunut olen nyt ja jännitys hälvennyt. Tosin sitä miettii ihan typeriä asioita kuin että nyt kun mä juoksin töihin hirveässä kiireessä, nini vatkasinko mä sen nyt sinne munajohtimeen pomppimisellani. o_O No itää nyt vaan rentoutua ja ajattella jotian ihan muita juttuja. ... yeah right. Tosi helppoa.
:grin

Annikata 5pvän blasto siirrettin. Tsemppiä sullekin tähän piinailuun. on tämä aikamoista hommaa. :Heartblue
 
Moikka kaikille. Taustalla oon seuraillu jo pidemmän aikaa, mut nyt ajattelin liittyä joukkoon. Suunnittelukäyntiaikaa vielä odotellan, mut ei pitäis joutua enää pitkään odottamaan. Taustoista vähän. Eli ite oon 33 vuotias ja mies reilusti vanhempi. Miehen simpoissa pientä vikaa lähinnä määrässä ja vaihtelevasti myös laadussa, mut virallisesti ollaan selittämättömiä. Viime vuoden ja tän vuoden alun aikana tehty 6 tuloksetonta inssiä ja toukokuun lopusta oltu ivf- jonossa.

Kyfi myö ollaan eksotella julkisella puolella. Ivf-hoidot tehdään Helsingissä tai voidaan tehdä myös Tampereella tai Kuopiossa. Ultraukset ym. tehdään Lappeenrannassa keskussairaalassa naistentautienpoliklinikalla ja punktio ja siirrot sitten Helsingissä. Julkisella maksat joka käynnillä poliklinikka-maksun 37,5€ ja lääkkeet siihen asti kunnes kelan lääkekatto 650€/vuosi tulee täyteen, jonka jälkeen kela-korvattavat lääkkeet maksaa 2,50€. Kaikki lääkkeet eivät ole kela-korvattavia.
 
Meidän hoitoaikataulu alkaa tässä nyt pikkuhiljaa hahmottua ja vähän näyttäis siltä, että siirto olis joulukuun alussa samalla viikolla kun on itsenäisyyspäivä. Mitään punktioita tai siirtoja ei varmaankaan sinä päivänä tehdä? Osuu just pahasti keskelle viikkoa toi pyhäpäivä.
 
Kiitos Nasukka.Tämä minä ymmärsin,mutta en ymmäran tämä asia odotan 24.toukokusta.Nyt 31.10 minulla on aika ja pitää odota vielä muutama kuukata tai ei?Tämä kysymys minun päässä ?
 
Takaisin
Top