IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ec942f68ac3d67a8c42f2981e2fbb1f8
 
Larissa,luin mutta en ymmärän kaikki sanoa :(.Jos voit selitä?

Oletko päättänyt, käytättekö julkisia palveluja vai yksityistä klinikkaa? Jos menette yksityiselle, otat valitsemaasi klinikkaan yhteyttä tästä ja he osaavat kertoa.
Jos käytätte julkista terveydenhuoltoa, Kela tulee mukaan lääkkeiden kustannuksiin, ei muutoin.
 
Olin yksityistä ja lääkäri lähetäneet julkisille puolelle.Luulen,että jatketaan julkisela puolella onko niin? Julkisella puolella vain lääket tulee maksan?
 
Inkseri toivottavasti ovia löytää tiensä teille :)

Larissa tsemppiä pidetään sormet ja varpaat ristissä että onnistuisi :)

Tasan 3 viikkoa suunnitelukäyntiin :o aika sais kyllä mennä vähä nopeammin ku täällä yks malttamaton :D

Jopsukka
 
Kiitos paljon Juupasjaapas![emoji8]Ymmärsin kaikki,mutta 31.10 menen ja silloin antavat aika laparoskooille ,koska lääkäri lähetänyyt...24.05 .17. En tie 31.10 jälkeen paljonko noin aika menee minun pää on sekaisin.Oma kieli on Bulgarialainen. Olen 37 v.Pelkään,että ei ole aika.
 
Muokattu viimeksi:
Minä kysynyt hoitaja ja sain: Hei, yleensä yksityislääkärin tekemä lähete menee suoraan keskussairaalaan, josta tulee kutsu toimenpiteeseen/muulle aikavaraukselle. Muulle tarkoitaa muuttama ?
 
Kannattaa kyfi varmasti ottaa tulkki mukaan käynnille/ystävä joka ymmärtää hyvin suomea. Ivf asiat ovat vaikeita ymmärtää ihan myös omalla kielellä.

Jos menit lapsettomuuden vuoksi yksityiselle ja he ajattelivat että ensin pitää tehdä laparoskopia, voi olla että sinut on jo huomioitu jonossa. Miksi sinulle tehdään laparoskopia? On myös hyvin mahdollista että laparoskopian jälkeen saat erikseen suunnittelukäynnin hoitoihin ja joudut jonottamaan. Soita sairaalan hormonipoliklinikalle ja kysy.

Oletko eksoten asiakas? Tuli mieleen, että se ei ole yliopistosairaala. Ivf-hoidot tehdään yliopistosairaalassa (eksote kuuluu helsinkiin) tai sitten heillä on yksityisen kanssa yhteistyö. Eli tutkimukset ja suunnittelu eksotessa ja ymmärsin että myös ultraäänet. Vain punktio ja alkionsiirto sitten helsingissä tai siinä yksityisessä minkä kanssa yhteistyö (silloin hinnoittelu menee tietääkseni julkisen mukaan). Mutta asiat selviävät kun olet yhteydessä omaan sairaalaan. Eli voi olla että menet julkiselle mutta oikeasti hoito tehdään yksityisellä. Mutta jos menet suoraan tähän yksityiseen, joudut maksamaan paljon enemmän. Tässä vielä eksoten sivuilta:

"Lapsettomuus
Poliklinikallamme toimii myös lapsettomuuspoliklinikka, jossa teemme lapsettomuustutkimukset ja toteutamme hedelmöityshoidot pariskunnille yhteistyössä Mehiläinen Felicitas Lappeenrannan ja Helsingin yliopistollisen keskussairaalan kanssa. Lapsettomuuteen hoitoa hakeville pariskunnille varaamme ensimmäiselle käynnille yhteisen vastaanottoajan. Ennen vastaanotolle saapumista tulee siemennestenäyte olla tutkittuna. Poliklinikalla käynnistettävissä tutkimuksissa pyrimme selvittämään lapsettomuuden syyt ja laadimme hoitosuunnitelman."

Tsemppiä larissa!
Täällä käynnistyy huomenna 13. viikko. 1. Pasista plussa, tuoresiirto oli 2-päiväsellä ja siitä nega toukokuussa.
 
Kiitos Sofiask,mutta nyt tullut vaikea minulle.Yksityiselta lääkäri sanoi :Meilläkin on koeputkihedelmöityshoito mahdollinen,mutta hoitoja tehdään myös julkisen terveydenhuollon puolella.

Odotetaan rauhassa tutkimustuloksia.
Mina aina kysyn,mutta hän ei halua vastata paljon.Mitä teen nyt,kenelta kysyn,olenko jonoon jo en tiedä?Oooh varma menee pitkä pitkä aika ja on huono asia.On vaikea kieli ,mutta ymmärrän jotakin.
Minä sanoin lääkarille heti kun hän vastasi odota rauhassa ,että on jono varma hön ei sanoo mitän.Tänään kirjoitan sähköposti ja suoran kysyn,olenko jonolle.
 
Kyfi, uskon että lääkäri haluaa ensin nähdä laparoskopian tulokset. Sen jälkeen kun laparoskopia on tehty, lääkäri voi tietää mitä sinun hedelmöityshoitojen kanssa voi tehdä. Jos olet yksityisellä niin hedelmöityshoitojen kanssa varmasti menee nopeammin.
 
Takaisin
Top