IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Birita! Ei sitä Orgalutrania pelätä tarvitse. Oli se siinä mielessä tylsempi piikki, kun kirveli pienen hetken ja jätti punaisen laikun pistoskohdalle hetkeksi, mutta vaikka se ei ollutkaan ehkä maailman miellyttävin tuttavuus, niin ei kuitenkaan sellainen mitä kannattaisi kauheasti alkaa jännittämään. Ja niin kuin joku tässä aiemmin kommentoi, niin kyllä ne ammattilaiset hyvin selittää kaikki jutut ja ohjaa. Itsellenikin tulee koko ajan uusia juttuja eteen opittavaksi tässä matkan varrella..

Pisama, oon tosi pahoillani negasta. Varmasti tunnelmat on matalalla, ja tarvii aikaa taas mielensä keräilyyn. Uskon että miehesikin vain on niin surullinen ja pettynyt että purki sanomisellaan sitä oloa, vaikkei sitä tarkoittanutkaan. Nää on niin herkkiä ja isoja juttuja, että varmasti ainakin lähes kaikilla meillä on kokemusta, että sanotaan puolin ja/tai toisin välillä jotain mitä ei siinä tunnekuohussa olisi tarvinnutkaan sanoa.. Tsemppiä teille kovasti!!

Larissa, vaikka ei nyt ihan parhaimmasta päästä olleet sun ultrakuulumiset, niin mun mielestä on kuitenkin aivan mahtavaa että saitte ivf:n ja että tätä EI lasketa siihen kolmeen!!! Siis superhienoa! Tässä saatte jokatapauksessa ainakin erittäin arvokasta tietoa munasoluista, niiden hedelmöittymisestä ym. Ja multa myös iso peukku sulle asenteestasi!

Katjusha, teillähän on mahtava vauva-aalto teidän perheessä :love7 Ihana mussukka oli siinä kuvassa, jonka olit laittanut. Mitenkäs sinä voit masuasukin kanssa?

Hileinen ja Pikku-Tikku, hienoa että tekin pääsette nyt vauhtiin!

Kaakaolle kovasti tsemppiä punktioon! Tule sitten kertomaan kuulumiset!

On. Edelleenkään ei ole lugesteroneista tullut sellaisia oireita kun viimeksi, mikä on ihan kiva. Vtsan turvotuskin ollut inhimillisempi tänään. Mutta muuten, alavatsa on pienesti välillä kipuillut eilen ja tänään, juuri niinkuin aina ennen menkkojen alkua. Mulla on hyvin vahva olo, että tärppi ei ole käynyt :sad001 Myös nyt kahtena tai kolmena päivänä on tullut ihan pienet tipat ruskeaa... Näyttäis menevän just niinkuin tuoresiirrossakin: Alavatsakivut alkaa hyvissä ajoin ennenkö menkkojen pitäisi alkaa, tulee ensin muutamana päivänä noita ruskeita tippoja ja siitä sitten voimistuen... Noh, tämmöstä.
 
Mustikk4, voi ei, liian myöhässä! Mutta saitte kuitenkin ne kolme! Hienoa! Yksikin riittää :wink Toivottavasti pääsette nyt sitten tuoresiirtoon! Peukut on pystyssä!:)
 
Mustikka, voi ei! Mutta onneksi saitte ne kolme, se on jo parempi kuin yksi tai nolla! Tsemppiä paranteluun ja toivotaan ettei soittoa tule. huh mikä päivä sullakin ollut...

Helmilotta, juuri noin minäkin ajattelen että ainakin tästä "harjoittelukierroksesta" saadaan hyvää tietoa soluista jos tarvitaan uusi yritys. Toivotaan että siellä tuhru on vain väärä hälytys ja saatkin plussan yllärinä. ;) milloin sulla on testipäivä?

Olen tänään yrittänyt poppaskonsteja kohdun limiksen ja follien kasvatteluun, samat konstit jatkuu huomenna :D keskiviikkona sitten nähdään että mikä on tulos.
 
Huhhuh, olihan päivä Mustik4lla!
Peukut pystyssä niille 3lle pienelle, toivotaan että joku niistä olisi se oikea.
Mun punktio silloin taannoin oli kyllä kanssa varsin ikävä kokemus, mutta sun vei kyllä voiton. Toivottavasti olotila paranee nopeasti!

Noh, raskausaikana mietin, että mitä sitten kirpun pois ottaminen vaatii, kun sen laittaminenkin oli mitä oli.
Päätyi sit lopulta hätäsektioon ja punktio jäi muistoissa kakkoseks.

Pieni toivonkipinä vielä Helmilotalle, jos se kaveri kuitenkin vielä sinnittelisi! Oliko teillä pakkasessa vielä alkioita? Yhtään en muista..

Ihana asenne Larissa!
Mutta tosiaan, mahtavaa ettei tätä lasketa. Hyvä mahdollisuus kerätä tietoa.

Kaikille tasapuolisesti hyvää viikkoa!
 
Mustikk4, sympatiaa. Voin jonkin verran kuvitella tuntemuksiasi eilisen aikana. Mulla ei auttanut puudutteet kovin hyvin aikanaan, ei hääviä yrittää olla liikkumatta :/
Eka-beagle on alkanut hienosti ottaa painoa (207->380g) :) Mieheni punnitsee pienokaiset muutaman tunnin välein.
Me voidaan Pikku-Iipon kanssa ihan hyvin. Seuraava neuvola on 23.6. ja r-ultra 5.7. Oletettavasti kaikki on hyvin, koska olo on hyvä ja mieli on tyyni :)
Katjusha rv. 16+5
 
Mustikk4, olipa teilläkin reissu :( Voimia!

Täällä nollaultrasta päästy. Vielä vuotaa mut limis on ohuen ohut, munikset "talviunilla". Huomenna alkaa puregon 175IU synarelan kaveriksi ja seurantaultra ensi ke. Punktio 20-21.6. Here we go!

Hileinen kp 3 ivf-kiertoa
 
Hileinen, hyvältä kuulostaa! Siitä se lähtee :) mutta pitkälle menee sun seurantaultra! :O

Täällä ollut vähän alakuloinen ja itkuinen päivä. Oisko pregnylin sivuvaikutuksia..? Jotenkin ei usko riitä nyt, mutta huomenna silti punktioon.
 
Larissa, samaa kysyin et aika pitkälle menee ultra - mut kuulemma niin menee aikaa muniksillakin "herätä talviunesta" :D Soitan kyllä herkästi, jos tulee "oloja". Salaa toivon, et punktio olis hyvän vasteen takia jo ens viikolla... noooh, hyvää harjoitusta minulle kärsimättömälle tämä :D Kaikenkaikkiaan hyvä fiilis, puregonit haettu ja kaikki on nyt valmiina - kyllä näillä meille nyt se vauva/vauvat tehään!!

Plussatuulta ja mukavaa viikkoa kaikille! :)
 
Kiva kuulla Katjusha että vointi on hyvä ja mieli myös rauhallinen.

Larissa, toivottavasti itkuttelut menee pian ohi. Tsemppiä!

Hileinen, toivotaan oikein hyvää vastetta piikittelylle!

Mun alavatsakivut on voimistuneet tänään, ja äsken jouduin jo turvautua parasetamoliin, ei kestänyt enää ilman. Oon niin saletti, että ei oo kukaan tarttunut yhtään mihinkään, että alkaa jo melkein toivoa, että se vuoto sieltä tulisi, niin ei tarvi enää päässä pyöritellä "josko sittenkin-juttuja". Vaikea kuvitella että näin alkaisi alavatsakivut vaivata, jos ei normaaliin tapaan edellä menkkoja. Aiemmin en oo harrastanut tällaista itsetutkiskelua, mutta päivälugen kun laitoin, niin kohdunnapukka oli niin alhaalla, että ekaa kertaa oikein kiinnitin siihen huomiota. Kävimpä sitten lukemassa täältä netin ihmeellisestä maailmasta että ilmeisesti lakeutuu just ennen menkkoja. En oo kuitenkaan ainakaan vielä hirveän alamaissa, kun siellä pakkasessa kuitenkin on vielä kolme minityyppiä.
 
Voi apua mustikk4 mikä reissu sulla ollut. Toivottavasti jo parempi olo siellä. Ootko saanu tietää jo miten ovat hedelmöittyneet?
Mites kaakaon punktio mennyt?

Ää ja Larissalla huomenna punktio.
Mulla ei ole enää mitään jännitettävää muutamaan kuukauteen mutta en voi pysyä poissa kun muilla on vielä niin jännät paikat.

Katjusha laita ihmeessä sen akupunktio paikan yhteystiedot. Oon ytittänyt vähän netissä surffailla ja en ymmärrä hintaeroja ja sitä miten toisilla hoito kestää tunnin ja toisella voi kestää jopa kaksi tuntia.

Hileinenkin pääsee tosi toimiin! Myöhäseltä tosiaan ultra tuntuu mutta koska sulla pitkä kaava niin voi tosiaan olla että kestää ennenkuin alkavat edes reagoimaan.

Tuli muuten mieleen tuosta punktiossa tapahtuvasta puudutuksesta, rttä mun mielestä mulle ei oo kummallakaan kerralla pistetty mitään puudutetta. Ainoastaan pesty eli siis pyyhkästy jollain jutulla. Voiko siinä sitten olla jotain puuduteainetta? Tai sit mä oon ollu niin lääkehuuruissa etten oo tajunnu sellasen laitosta mitään.
 
Onko kukaan muu syönyt progynovaa? Eka päivä ja 2 tablettia vasta mennyt, kädet tärisee ihan hillittömästi ja on melkoisen huono olo. Saa nähdä mitä tästä tulee, onko vaan alkuun näin vai jatkuuko koko ajan..
 
Voi ei Mustikk4! Onpa kyllä ihme homma, että voi tuolla tavalla myöhästyä :wideyed: Toivotaan kovasti että saalis on kuitenkin sitten sitäkin laadukkaampi!

Hileisen folleille nyt tsemppiä kasvuun! :) Toivotaan että ensiviikon ultrassa on huippuhyvä tilanne!

Larissa, toivon että sulle kävis kuten mulle, että pienemmät follit on ottanu yllätyskasvuspurtin loppusuoralla ja punktiossa tuleekin ihan huippusaalis!

Meillä siis punktio ohi. Olen vieläkin ihan ihmeissäni. Menin sillä asenteella, että jos edes ne neljä saataisiin eli kaikissa perjantaina nähdyissä neljässä isommassa follissa olisi munasolu, niin olisin suht tyytyväinen. Saatiinkiin 11 munasolua!! Ihan käsittämätöntä! Kyllä tuli nyt todella optimistinen olo. Vaikka edes puolet hedelmöittyis ja siitäkin vielä puolet lakkaisi jakaantumasta, niin silti pitäis joku jäädä pakkaseenkin. So happy :) Puudutuspiikit tuntui lähinnä pienenä nipistyksenä, itse punktioneula tuntui enemmän pienen hetken ajan. Munasolujen keräys tuntui jännästi alavatsalla, mutta kipulääke auttoi kyllä hyvin ja aika nopea homma oli.
 
Pregnyl 5000 oli irrotuspiikkinä. Menopuria meni siis 8 päivänä 150 IU ja vielä perjantain utrassa näytti, että vain neljä yli 10 mm follia on kasvamassa. Ihme superspurtti tullut tosiaan tässä viikonlopun aikana. Oltiin miehen kanssa molemmat ihan haavi auki kun hoitaja tuli kertomaan saldon. Toki toiveikkaana odotettiin että olisi enemmän kuin neljä, kun siinä punktion aikana se lääkäri hämmästeli että täällähän on paljon enemmän folleja kuin odotettiin, mutta en uskonut että noin monessa olisi ollut munasolu! Siirto on torstaina.
 
Ai niin, kysyin siitä pakastettujen alkioiden käytöstä JOS kävisi niin että toinen tärppää ja jäisi vielä alkioita pakkaseen, niin kyllä kuulemma saadaan käyttää ihan kaikki tuolla julkisella. Uusia stimulaatiohoitoja vain ei tehdä jos on jo kaksi lasta. Meillä pakastussopimus kestää 5 vuotta ja sen jälkeenkin voi tietysti sopimusta uusia maks. 10 vuoteen asti tai kunnes äidille tulee 45-v. täyteen.
 
Kaakao, mahtavaa! Kyllä kuulostaa nyt niin hyvältä, että tää ketjuhan lähtee tyhjenemään :)!!!
PikkuTikku, mulla on ollut noin 10 progynovalla tuettua alkionsiirtokiertoa, ainoana oireena viikon kohdalla päänsärkytaipumus (migreeniä ollut elämässä viime vuosina harvakseltaan)
Pisama, laitan sulle yksäriä. Harmi, että puhelimella ei näy pystyvän kopioimaan, mitä kirjoittelin Hileiselle. Katson jos sen vois jotenkin "jakaa"..
Tsemppiä ketjuun ja kaikkea hyvää prosessin eri vaiheisiin!!
 
Katjusha, katsoin oikein tuota sinun historiaa tämän asian tiimoilta, mikä näkyy aina viestiesi alta. Huhhuh, on teillä ollut pitkä matka! Olen niin iloinen puolestanne, että nyt se oma nyytti kasvaa masussasi!

Minä jotenkin olen lähtenyt näihin hoitoihin siten, että en todellakaan pidä mitään itsestäänselvyytenä. Päinvastoin, olen aika pessimistinen oman raskautumisen suhteen, mikä ehkä välittyy välillä kirjoituksistani. Meillä on perheessä ollut niin vaikeita nämä asiat, että minulle on hyvin vieras asia se, että "lapsia tehdään" ja niitä sieltä vaan alkaa pulpahdella. Vanhimmalla siskollani oli 6 v hoidot. Ensin meni kauan kevyemmillä hoidoilla, kun ei ollut selkeää lapsettomuuden syytä. Kun ivf:ään mentiin, niin huomattiin ettei kertakaikkiaan tule kunnon munasoluja. Lopulta 6 v jälkeen saatiin YKSI (1) munasolu, joka hedelmöittyi ja raskaus alkoi ja minulla on 12v kummipoika :Heartred
Toisella siskollani taas ei raskautumisen kanssa ollut ongelmaa, mutta esikoisen jälkeen tuli keskemeno ja sen jälkeen ennenaikainen synnytys. Sen jälkeen eivät enää ymmärrettävästi halunneet yrittää enempää. Huom! Molemmilla erittäin terveelliset elämäntavat yms. joten ei ollut siitä kiinni.
Nyt minä sitten yritän..ja kun on tottunut omassa perheessä tällaiseen, niin minulle se raskaaksi tuleminen ja lapsen saaminen on sama asia kuin lottovoitto! Tuntuu yhtä kaukaiselta ja mahdottomalta, minkä vuoksi en uskalla oikein toivoa mitään.. (vaikka tietenkin toivon!!) Mutta varmasti kaikilla on täällä ihan samoja tuntemuksia.
Minulla onneksi huomattiin heti ne tukkeutuneet munatorvet ja päästiin heti ivf:ään, eikä tuhlattu aikaa insseihin.
Anteeksi kauhean pitkä sepustus! Tuli vain kova avautumisen tarve! Tsemppistä kaikille!!
 
Hileinen, siellä päästiin tosi toimiin jo, ihanaa :joyful:.

Kaakao, wau ja onnittelut, teillä on mennyt tosi hyvin punktio :happy:

Mustikka, kuullosti kyllä ilkeältä toi sun punktio. Pidetään varpaat ja sormet pystyssä ettei tarviis toista kertaa mennä punktioon vaan saisit toivotun tuloksen jo tästä kerrasta. Sitä kyllä Toivon kaikille meille, että ois pieni nyytti kainalossa ens vuoden puolella ❤

Larissa, onnea huomiseen ❤ sinä ja sun positiivinen asenne tuli mulle tänään mieleen kun olin ultrassa,että voisin ottaa siitä mallia, mutta en tiiä onnistuinko.

Tänään on kyllä ollut päivä, voin sanoa. Ultrassa näkyi vasemmalla puolella 8-9 mm follikkelia kolme ja kaks pientä ja oikealla 8mm follikkeli ja kaks pientä. Lääkäri sanoi että aika hiljaista on. Matkalla Kuopioon tuli mieleen, että en oo tilannut apteekkiin sitä Organlutrania, en ollu ymmärtänyt kun luulin että sanoovat sitten klinikalta milloin se pitää tilata. Mutta kerkeen nyt saamaan sen kun ne pistot alkaa vasta torstaina. Tänään jouduin pistää kaks kertaa tuota gonalia kun ensimmäisestä kynästä loppu lääke ja sattu nyt kummallakin kerralla ja tuli verta. Kaiken lisäksi mulla oli parin päivän migreeni piti mennä päivystykseen heti hakemaan kipupiikit kun tulin kotiin, eli tänään on oikeestaan neljästi pistelty. Tuli jotenkin epätoivoinen olo sen ultran jälkeen, mutta toivottavasti saatais ees yksi hyvä siirtoon. Anteeks sekava kirjoitus , on pää vielä vähän höttönen.

Muoks, unohdin sen, että limis oli 5mm. Mahdollinen siirto on aikaisintaan ensi viikon keskiviikkona, voi mennä pitemmällekkin. En tiiä mitä tästä tulee vain tuleeko mitään.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top