IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei naiset! Pitkä foorumi tauko takana enkä aiemminkaan niin kovin aktiivinen kirjoittaja ole ollut mutta ahkerasti lukenut ja seurannut teidän muiden matkaa. Saanut hiljaista vertaistukea. Nyt kuitenkin viimein plussa kolmannesta siirrosta, vaikea edes uskoa todeksi kun ei aiemmin vuosien aikana saatu haamun haamua testiin. Mutta siis onko meille ivf/isci hoidoista plusssnneille omaa ketjua vai mihin täältä plussanneet on siirtynyt jatkamaan? En tiedä uskallanko vielä tehdä sitä peliliikettä mutta ehkä jossain vaiheessa [emoji4]

Niin ja voimia teille asian kanssa kamppaileville, tämä on raskas tie ja toivottavasti jokainen saa lopulta sen rakkaan palkinnon syliin saakka [emoji173]️
 
d8ce0bbd16d698631b9e39459e32e765
 
Onnea Helios ja Nennu ultrakuulumisista!

Haluan oikaista vielä jossain kommentissa esille tulleen virhekäsityksen, ettei vaan vaikuta Hulbertiinan jo muutenkin kohtuuttoman vaikeaan päätökseen: Lääkärit eivät todellakaan tällaisissa tapauksissa ajattele rahaa. Yhtäkään aborttipäätöstä tai vastasyntyneen hoitopäätöstä ei perusteta rahaan vaan todennäköisyyksiin. Toki kalliita hoitoja ei tarjota jos niistä ei ole mitään hyötyä, mutta vaikuttavia hoitoja ei jätetä antamatta rahan vuoksi.
 
Tarkoitin juuri tilanteita, kun todennäköisyydet on pienet, niin kyllä se yksi tekijä on, mitä lääkärit suosittelee. Imeitä välillä tapahtuu. Olen itse suuri skeptikko ja suhtaudun kaikkeen vähän tuntosarvet pystyssä ja kun nämä on niitä asioita, joita kukaan ei voi varmaksi tietää, eikä nähdä ja päätökset pohjautuu vain todennäköisyyksiin. Ihminen on kuitenkin aina yksilö. Meitä ei ole kahta samanlaista.

Ja tämä teksti on yleisellä tasolla kommentoitu, en tarkoita Hulbertiinan tilannetta. Jokainen tekee sydämen päätöksen näissä asioissa ja se on aina jokaisen henkilökohtainen oma ja oikea päätös
 
Muokattu viimeksi:
Hulbertiina voimia todella vaiheeseen tilanteeseen, toivon että kaikki selviää ja saatte vielä oman pikkuisen :(

Blanca tsemppiä siirtoon ja tuleviin piinapäiviin :)

Janel kuulostaapa inhottavalta hoitajalta mutta onneksi edes lääkäri ollut ymmärtäväinen :/ tsemppiä piinapäiviin!

Oma tilanne 26 päivää IVF suunnittelukäyntiin ja musta tuntuu että päivät ei oo ikinä menny näin hitaasti :D onneks tässä on välissä vielä muutama hauska illanvietto ja pikkujoulut ;) Osaako joku sanoo mitä asioita käydään läpi IVF suunnittelukäynnillä ja miten nopee on päässy alottaa siitä itse hoidot? Me ollaa tosiaan Naistenklinikalla hoidettavana.

Jopsukka
 
Onnea Helios ja Nennu hyvistä uutisista! Ja onnea Ambriinalle plussasta!

En kestänyt piinailua enää ja tein tänään testin. Haalea plussa ja nyt jo 10 pp. Tosin luulen, että jos jotain kiinnittymistä on tapahtunut niin se oli viime keskiviikkona. Vihlas alamahasta ja tuli hieman verta silloin. Jotenkin ei tässä uskalla innostua kun tää on tapahtunut ennenkin ja aina on mennyt kesken tai ollut kemiallinen... Virallinen testipäivä on ensi tiistaina joten katsotaan silloin josko olisi vahvistunut toi plussa.
 
Onnea Helios ja Nennu! :dummy::dummy1: Mitkä on ollut voinnit? Ensioireita? :)

Olen täällä kysellyt Punktion jälkeisistä kivuista. Eilen yöllä luulin että kohta tulee sairaalareissu. Nousin pissalle, ja alkoi viiltävä kipu muniksissa, niin että oikeen kylmä hiki tuli ja kivusta ihan alkoi pyörryttää. Piti pyytää mies paikalle ja soittamaan päivystykseen. Sanoivat että täytyy ottaa särkylääkettä, sillä se olisi päivystyksessä kans eka toimenpide, että jos sillä ei lähde niin sitten uudestaan soittoa. Alkoi onneksi helpottamaan kipulääkkeet jälkeen, ja nyt aamusta olo taas "normalisoitunut". Toki munikset arat edelleen, mutta pystyn kävelee. Olikohan joku kramppi tai mikä lie ollut yöllä..
Miten teillä on ollut, onko teille siirto tehty kivuista huolimatta? Itse en ole huolissani, niin kauan kun pystyn kävelemään normaalisti.
 
Annikata mulla oli juuri tuollaiset kivut kun kysta puhkesi. Ei ole vaarallista mutta kun nesteet losahtaa vatsaonteloon niin se sattuu kunnes ne haihtuu sieltä pois. Voisko olla jotain sellaista... kystia voi tulla helposti näissä hoidoissa. Ja voi tulla muutenkin.

Mites muuten tekisitte kun mulla on ensi To siirto mutta tänään olisi kaveriporukalla kinkerit ja keikka... Vähän kyllä tekisi mieli viiniä ottaa ja rentoutua, mut jotenkin ristiriitaiset fiilikset. Zumenon ja luget päällä. Onko haittaa..?
 
Muokattu viimeksi:
Annikata mulla viimeisimmän punktion jälkeen tuli tuollainen todella voimakas kipukohtaus, kesti noin 1,5 h. Oltiin lähdössä keskussairaalaan päivystykseen ja yhtäkkiä loppuikin itsestään. Kysyin siirrossa lääkäriltä, ja totesi että todennäköisesti munasarja on lähtenyt kiertymään ja sitten palautunut itsestään kun kipu niin yhtäkkiä loppui.

Punktiot muutenkin ilmeisesti hyvin kertakohtaisia, mulla ekan punktion jälkeen ei tuntunut juuri mitään muuta kuin pientä vihlontaa, ja toisella kerralla olin niin kipeä että kävelin kolme päivää kippurassa. Saaliit olivat 8 ja 10 rakkulaa, että niin kuin liljatar sanoikin, niin ei ole pelkästään määrästä johtuvaa.

Että aika hyvältä kuulostaa jos olet pystynyt imuroimaan. :) Itse olen vain aina ohjeen mukaisesti levännyt, koska munasarjat tosiaan niin isot ja hauraat, että voivat näköjään todistetusti lähteä kiertymään vaikka ei edes mitään tekisi. Etkö saanut mitään jatko-ohjeita punktion jälkeen? Mulla aina lääkäri muisti korostaa että vähintään vk pitää ottaa suht rauhallisesti, juurikin käsittääkseni tuon kiertymävaaran vuoksi. Meillä kyllä siirto tehtiin aivan normaalisti tuon jälkeen, mistä sitten plussasinkin, että toivottavasti teilläkin kaikki ok jos kipu on nyt loppunut? :p
 
Blancalle nopeasti kommentoin että mä otin vähän viiniä jossain kohtaa kun oli zumenonit käytössä ja ainakin oon jäänyt siihen uskoon että ko yhdistelmän takia tuli jotenkin huono olo. En vaan muista että oliko samana päivänä vai seuraavana vai miten. On vaan jäänyt mieleen ettei alkoholia zumenonin kanssa. Mutta varmasti nämä(kin) ovat yksilöllisiä asioita.
 
Kiitos Blancalle ja Mimosalle kattavista vastauksista! Aika samalta tilanteelta vaikuttaa siis. Selvästi ovat torstain siivoiluista aristuneet, eivät olleet näin hellät torstaina (vaikka arat olivatkin). Parhaillaan ovat melko kipeät liikkeestä, mutta saattaa johtua eilisestä kohtauksesta :rolleyes:
Onneksi saa täällä kysellä tuntemuksista ja tulee hyviä vastauksia. Tää on niin hermoja riistävää aikaa, että kaikesta sitä voisi lääkäriin lähteä varuiksi. Pari päivää siirtoon (pitkä viljely) niin ehtii varmasti munikset hieman rauhoittuu.
Kiitos vielä teille :)
 
Blanca käsittääkseni ei ole haittaa, voi olla pään kannalta myös aika hyvä elää mahdollisimman normaalia elämää. :)

Mä otin eilen pari lasia viiniä ja varmaan noiden korkeiden estrogeenimäärien takia tuli kyllä jotenkin huono olo. Sen takia on nyt hoitojen aikana ollut sellainen fiilis, että ajatuksena lasillinen tai kaksi on ollut hyvä, mutta käytännössä ei ja on karsiutunut noi "yhdetkin" aika minimiin. Mutta henkisesti sitä välillä kaipaa, erityisesti porukassa ja illanvietoissa, sellaista tunnetta, että on kuin kaikki muut, ilman huolia taustallaolevista asioista. :)
 
Hyvä että on menossa ohitse Annikata, varmaan hyvä merkki kun ollut vain ohimenevää.

Mä en tosiaan juuri tehnyt mitään punktioiden jälkeen, juurikin tuosta johtuen kun munasarjat tuntuivat "ärtyvän" liikkeestä. Kannattaa ehkä vain levätä ja ottaa rennosti, kyllä sitä saikkua varmasti ihan syystä kirjoitetaan tuon punktion jälkeen. :)

Toivotaan että ei sulle mitään ton pahempia komplikaatioita tule, ja että teillä siirrosta sitten tärppäisi. Tsemppiä ja onnea siirtoon teille! :happy:
 
Takaisin
Top