IVF/ICSI kokemuksia

Niin se munasoluvarastoarvo oli minulla 0.03 ja FSH 32 joten aika sammunutta meininkiä. Lääkäri halas mua ja sanoi että onnea teille isossa haaveessanne kun sanoin meneväni eteläsuomeen munasolua hakemaan. Itkuhan siinä tuli. Oulussa on vuoden jonot joten aika paha...
 
Hei kaikkille.Tsempia!Kuka tiettää paljonko jono julkisen terveydenhuollon puolella.Kiitos.Minun pitää tehdää.laparoskopia ja sen jälkeen en tiedä milloin voin aloita IVF hoito.Kiitos
 
Helios ja Nennu90 tsemiä ultriin, toivottavasti kaikki siellä teillä hyvin :Heartred

ValkoinenOrkidea ja Blanca, me ollaan taas samoissa aikatauluissa, hih! Tääl kp 13 ja oviksen metsästys meneillään. Eilen oli ultra ja kaikki jees, oviksen pitäis tapahtua näillä näppäimillä. Sitten soittoa polille ja pas luonnolliseen kiertoon ens viikolla. Jos siis ainokainen selviää sulatuksesta...
 
Oon miettiny yhtä jutskaa liittyen luonnollisiin pas siirtoihin. Mulle ei oo tehty sitä olikohan ERA nimeltään:rolleyes: no mutta kuitenkin se testi, mikä kertois uuri oikean siirto ajankohdan, mutta oon huomannut, että kun ovis on irroitettu pregnylillä, eli lääkäri laskenut o-ultrassa follin koon perusteella ovispäivän ja irrotuspiikki on pistetty päivää aiemmin (eli piikki tänään vaikka ovis tulis tikkuun huomenna) Näin tehdyt siirrot on mulla tuottaneet ainakin jotain väriä tikkuun, vaikkei pysyvää plussaa oo aina tullutkaan, mutta on vähän yrittänyt kuitenkin. Ihan kuin ilman irroituspiikkiä mun limis ehtis liian vanhaksi. Ovis tulee yleensä kp 13-14, eli ei mitenkään myöhään, mutta siis vinkkinä ja pointtina, että mulla tää on toiminu tosi hyvin kun tehty näin.
 
Kyfi, se riippuu missä asut. Täällä on kokemuksia eri puolilta Suomea.
Vauvahaave, me odotettiin kahta ekaa luovuttajaa se vajaa vuosi kumpaakin, ja kolmatta vain puolisen vuotta jonossa tuoresiirtoon. Oli ne pitkiä kuukausia, mutta sellaista se vaan oli. Onneksi lopulta tuli tyttö :)
 
Vauvahaave, tervetuloa tänne etelään! Ovumia Fertinovalla ei ole lainkaan jonoja, joten me ollaan sinne menossa hakemaan pienokaisensiementä. Paljon voimia sinulle asian käsittelyyn :Heartred
 
ValkoinenOrkidea onpa ikävä tilanne, toivottavasti lähtisi siitä paksuuntumaan limakalvo :/

MW2B jee, toivottavasti ette joudu kauaa odottamaan aikaa ensikäynnille niin saisitte projektin alkuun :)

Helios ja Nennu90 tsemppiä molemmille ultraan :)

Vauvahaave toivoa on aina vaikka välillä tuntuukin aika toivottomalta. Paljon tsemppiä sinne ja toivottavasti etelästä saadaan teille apu. :)

Jopsukka
 
Vauvahaave, voi ei :sad001 Mutta lahjasoluilla on vielä mahdollista, jos siihen päätätte lähteä :Heartred

Nennulle tsemppiä huomiseen!

Kyfi, täällä päin piti jonottaa ensin puolisen vuotta laparoskopiaan ja sen jälkeen piti parannella vähintään 2 kk ennen kuin hoidot voi aloittaa. Onko sulla endometrioosi? Saxtosalpnix kai voi liittyä siihen jotenkin, eikös se tarkoita että munanjohdin on nesteen täyttämä?

ValkoinenOrkidea, voi höh kun ei limis kasva :sad001 Ei ole kyllä neuvoja tilanteeseen :/
 
Hei, täältä taustalta taasen huutelen. Kunhan tämä kierto on taputeltu, alkaa eka ivf.
Larissalta tulin kysymään Elonva-lääkkeen saatavuudesta. Se piti varmaan tilata apteekkiin? Kuinka nopeasti sait sen?
 
Nennu tsemppiä huomiseen, tuuhan kertomaan sitten kuulumisia!

Valkoinen Orkidea, Blanca ja MiuMau kunpa pääsisitte oikein joukolla piinailemaan!

Vauvahaave onpa ikäviä uutisia, onneksi vielä on vaihtoehtoja jos vaan haluatte siihen lähteä.. Kuulostaa siltä että teillä on ollut hyvä lääkäri siellä ja ihana tuo että halasi vielä ja toivotti onnea matkaan. Ei löydy tuollaisia lääkäreitä joka paikasta vaikka muuten olisivatkin hyviä.
 
MW2B mielelläni kuulisin sitten teidän kokemuksianne ja miten teillä suunnitellaan hoito, jos vain olet valmis kertomaan täällä palstalla. Täällä myös edessä lahjamunasolut toivottomien ivf yritysten jälkeen. Ei mitään syytä epäonnistumisiin, niin syyn pakko olla munasoluissa, joita tulee hyvin ja jotka hedelmöittyvät, mutta eivät jakaudu kunnolla.
 
Tää ei ole enää oikein, kohtuullista eikä edes reilua. Kontrolliultra eilen 20+0: lapsivettä 0, suositellaan keskeytystä vakavasti sairaana syntyvän lapsen vuoksi. Keuhkot ei pysty kehittyä ja aivovaurioriski suuri. Pieni itse sinnikkäästi yrittää, on kasvanut viikkojen mukaisesti, sykkeet hyvät, kohdunsuu kiinni, mutta vettä ei ole ja loputkin vähäiset vuotavat ulos. 4 viikkoa elinkelpoisuuteen olis enää ollut. Ensi maanantaihin aikaa päättää jatketaanko raskautta riskeistä huolimatta vai keskeytetäänkö lääketieteellisin perustein. Mikä ylipäätään voi olla tällaisen tarkoitus... Isolla Herralla on pareet olla todella hyvä plan B, että vois tämän hyvittää.
 
Suvetar, joo elonva piti tilata (niin kuin monet muutkin ivf-lääkkeet) ja se tuli päivässä. Varoittelivat kyllä että ei saata heti tulla, mutta onneksi olin 3 viikkoa etuajassa liikenteessä :wink

Hulbertiina, eikä :'( :'(
 
Ei löydy sanoja hulbertiina. Ei pysty ymmärtämään. Oot ollut paljon mun mielessä ja niin toivoin että kaikki menisi hyvin. Sitten vielä että pitää itse päättää miten jatketaan. Toivon että teillä on läheisiä ympärillä jotka auttavat jaksamaan. :Heartpink
 
Hulbertiina, uskomaton koettelemus, oon kovin pahoillani teidän puolesta :sad001 Lohtua ei toisi kuin tilanteen ratkeaminen parhaiten päin, mitä ei kuitenkaan selkeästi pysty kukaan lupaamaan...

Toivon teille voimia ja jaksamista :Heartred
 
Takaisin
Top