IVF/ICSI kokemuksia

Onnea Vastavirrassa!

Sarahelle onnea piinailuun! Mennään aikalailla samaa tahtia, koska mun testipäivä on 17.10.

Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille!

Täällä oli niin kiireinen viikonloppu ettei tässä ehtinyt pahemmin piinailla. Nyt on 5 pp ja tekis kovasti mieli testailla, mutta yritän sinnitellä viikonloppuun.
 
Sarehelle tsemppiä piinapäiviin! Ensi viikko tulee pian, tee kaikkea kivaa tässä välissä :wink

Vaatavirrassa, onnea! Eiköhän se tuosta lähde vahvistuu. Apua! Miten uskalsit testata jo? :cool:Otatko vielä aamupissasta? :wink


Kysymys: onko "pp" post punktio, vai onko se post siirto? :angelic: Valaiskaa minua.
 
Vastavissassa, paljon peukkuja :Heartred

Ja piinailijoille tsemppiä ja rauhaisaa mieltä! :happy:

Itse tässä mietin, mihin minä soittaisin ekaksi. Pitäisi varmaan soitella Naistenklinikan lisääntymislääketieteelliselle ihan muodon vuoksi. Josko ne ottaisi vastaan ja tutkisi jotain (puoli-) ilmaiseksi. Julkinen puolihan ei tällä hetkellä tee lahjamunasoluhoitoja. Niin ja ehkä haluaisin keskustella vielä hormonikorvaushoidosta, jonka aloitin keskiviikkona. Toistaiseksi ei ole mitään sivuoireita ilmaantunut, mutta toki tuntuu oudolta syödä hormonit purkista. Minulla oli pelkoja, että muutun hormonihirviöksi, mutta toistaiseksi tuntuu paljon säyseämmältä olotila :laughing002 Ehkä tää onkin hyvä juttu mulle siinä mielessä. Toisaalta alkukuu syödään vain estrogeenia ja loppukuusta mukana on myös progesteroni. Muutunkohan hirviöksi silloin..?

Yhtään en malttais odottaa lapsettomuushoitoihin lähtemistä. Vois tietenkin varailla aikaa klinikalle jo ensikäynnille.
 
Olipas aika uskomattoman huonot uutiset. Ennenaikaiset vaihtarit alkaneet ja ei enää kuulemma tarvii Gonal-f eikä synarelaa ottaa. Gonal meni 300:lla eli max. Annos. Oli kyllä pettymys kuulla että hoitoja ei kannata jatkaa kun ei vastetta ole lääkkeille...
Nyt vaan toivon munasolua.... mitähän lääkkeitä siihen tarvii....?
 
Vauvahaave, eikä :sad001 Eikö ollut yhtään follia? Onko sulta ikinä otettu fsh- amh-arvoja? Ne voisi antaa osviitaa että minkä verran on munasolureserviä jäljellä. Ehkä lyhyt kaava sopisi sulle paremmin, sillä osalla meistä (kuten mulla) synarela sammuttaa munasarjoja liikaa. Vai oliko nyt täysin tyly tuomio että hoitoja ei enää ollenkaan tehdä?
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikille onnitteluista, toivottavasti viiva vahvistuu.. :Heartred

Annikata meille siirrettiin kuusipäiväinen alkio viikko sitten maanantaina. Eli alkio olisi nyt 13 päiväinen jo.. Testin tein kyllä vaan ihan päähänpistona, oli tarkoitus odottaa pp 10 asti.

Vauvahaave olipa ikäviä uutisia. :sad001 Samoja asioita mietin kuin Larissakin.
 
Niin ihanaa Vastavirrassa!! Nyt alkaa sulla myötävirta! :happy:

Vauvahaave mä kyselisin vielä second opinionia yksityiseltä, jos nyt ootte olleet julkisella puolella. Siellä niin paljon jonoa että joutuvat ns. huono ennusteisilta lopettaa hoidot vaikka mahiksia olisikin vielä jollain muulla keinoin, mutta julkisella puolella ei siihen rahkeita. Tämä yhdeltä lääkäriltä kuultua.
 
Vauvahaave: komppaan kyllä Blancaa tässä. En luottaisi vain yhden lääkärin mielipiteeseen. Saanko kysyä, käytkö siis Naistenklinikalla? Ja kuka oli kyseinen lääkäri? Tiedän, että siellä on yksi todella tyly, ja jos tuo tulisi hänen suustaan, niin menisin kyllä muualle.
 
Vauvahaave voi hemmetti mitkä uutiset sulle... Mä kanssa kannustaisin yksityisen puoleen, jos vaan mahdollista. Sit on ainakin myös toinen näkemys asiaan :Heartred

Omaa napaa, kävin tänään seurantauä:ssä ja surkea fiilis jäi; kp 13 ja limis oli vain 4,5 mm - koskaan aikaisemmin ei ole ollut noin ohut tässä vaiheessa, edes luonnonkierrossa ja nyt kuitenkin lääkkeet apuna. Lääkäri epäili, että syy saattaisi olla limakalvon reseptorien ylirasituksessa, että sen takia ei nyt reagoi oikein...

Onko jollain muulla käynyt näin? Lääkkeellinen pas siis. Nyt vaihdettiin siihen comboon Progynova+Estradot ja huonommin näytti toimivan kuin pelkkä Progynova. Kaikkihan tässä touhussa on kyllä mahdollista, ilman varsinaista syytäkään, ja tämä tuntuu olevan pienimpiä vastoinkäymisiä tässä joukossa. :/ Kyllä vaan toivoisi, että kaikille suotaisiin kunnon myötätuulta ettei tarvisi tarpoa.

Noh, viikko lisää lääkkeitä ja katotaan uudelleen missä mennään sitten. Riskinä on se, että limis alkaa tiivistymään ja menee tämä kierto plörinäksi eikä päästä siirtoon...
 
Muokattu viimeksi:
Onnea plussista ainakin Helen ja Vastavirrassa!

Tosi ikävä tilanne Vauvahaave, itse menisin myös yksityiselle kysymään toista mielipidettä / vaihtoehtoja.
Me olimme julkisella Naikkarilla niin sanottu "huonon ennusteen pari" ja luovuttivat oikeastaan saman tien. Yksityisellä meni jo paljon paremmin hoidot, mutta toki siihen vaikuttaa moni asia, kuten se munasarjojen tilanne.

Tsemppiä myös piinailijoille.

Mulla on vielä pari päivää varhaisultraan ja sitten vasta saadaan tietää, onko kaikki kunnossa alkion kanssa (kevään tuulimunaraskaus tietenkin kummittelee mielessä, mutta toivottavasti nyt ei sellaista ole.)
 
Vauvahaave, ehdottomasti toisen lääkärin mielipidettä kehiin!

Me varattiin juuri aika ensikäynnille lapsettomuusklinikalle. Meillä sentään selkeä tilanne, ei muita vaihtoehtoja kuin lahjasoluhoidot. Kauhean kiva fiilis. On ihanaa, että on mahdollisuus :Heartpink:happy7
 
ValkoinenOrkidea minulla kävi noin kesällä, ettei limis tahtonut paksuuntua lääkkeellisessä passissa. Päätettiin pitää sitten taukoa kesäsulun yli. Seuraavalla yrityksellä limis paksuuntui paremmin kuin hyvin :)

Huomenna olisi ensimmäinen ultra. Jännittää ihan vietävästi!! Olen ollut tosi pahoinvoiva reilut 2 viikkoa. Ei ole tarvinnut tehdä testejä varmistukseksi. Mutta edelleen hoidot ja se pitkä yrittäminen ja kaikki se turhautuminen ja epätoivo painaa edelleen. Jotenkin siitä tuli kolmen vuoden aikana "perusolotila". Toivon että kaikki on hyvin ja pystyn hieman hölläämään.

Tsemppiä kaikille!! :)
 
Takaisin
Top