IVF/ICSI kokemuksia

Isot tsempit kaikille jotka ovat kokeneet pettymyksen. Nämä tunteet ja tapahtumat näiden hoitojen aikana ovat kyllä välillä elämää suurempia. Onneksi niistä kuopista pääsee ylös ajan kanssa. Vaikka nyt ei siltä tunnu. Vahvoja naisia olemme!

Mulla ens ke arviouä ja sit tietää millon on siirto. Vähän on sellanen "ihan sama " fiilis koko siirtoa kohtaan. Pelko sekoittaa innokkuutta pois. Zumenoneistakin ajoittain vähän etovaa oloa.

Mikä on muuten flare-up hoito? Kaverille tehdään sillä menetelmällä seuraava ivf. En oo ite koskaan kuullut.
 
MW2B, pikaista paranemista sinne! Täällä toinen endoa sairastava, viime maaliskuussa leikattiin kasvustoa (munasarjassa oli iso kasvain, joka kiinni kohdun takana, suolessa, munanjohtimessa, virtsanjohtimessa ja vatsakalvossa). Molemmat munasarjat onneksi säästyi :) Ikävä elinkäinen sairaus tämä on :/ Mulla pääoireina on erilaiset kivut, välivuodot ja tämä lapsettomuus.

Helen, jee kyllä siellä raskaana ollaan :)

Blanca, flare up on kuulemma joku vanha menetelmä jota harvoin käytetään enää (näin oma lääkäri sanoi, kun häneltä asiasta kysyin). Periaatteessa lyhyt kaava, mutta ennen pistoksia ja ekoina päivinä niiden aikana on käytössä joku toinen lääke vielä. Esim synarelaa voidaan vissiin käyttää tähän (sehän ensin kiihdyttää aivolisäkkeen hormonituotantoa ennen kuin lamaa). Mutta aika vähän löytyy tästä kaavasta tietoa suomeksi, sillä sitä ei juurikaan Suomessa enää käytetä.
 
MW2B pikaista toipumista! Siellähän on pistetty nainen ihan loistokuntoon samaan syssyyn. :)

Blanca hyvin samanlaisilla fiiliksillä lähdin myös tähän siirtoon ja aika pitkälle se on jatkunut nyt siirron jälkeenkin samanlaisena. Pelko se varmaankin on juuri, mutta samalla kuitenkin tiedän että pettymys tulee olemaan jälleen iso. Ei se sitä poista kuitenkaan.

Uusi työkaveri kysyi tänään oonko ajatellut hankkia lisää lapsia. Tilanne, jossa olimme periaatteessa kaksin, mutta kuuloetäisyydellä saattoi olla jopa kymmenenkin korvaparia. Sain vastattua hyvinkin epämääräisesti ”Eeen mä tiedä..”
 
Hello,

Täältä ilmottautuis taas yks kirjottelija mukaan ryhmään. Useammassa ryhmässä olen vuosien aikana pyörinyt (tosin vähän eri nimellä, en vaan saanut sitä tiliä enään toimimaan ) mutta aina jossain vaiheessa vähän lamaantunut kirjoittelu oman tilanteeseen turhautumisen takia.

Meillä on tosiaan taustaa sen verran että itse 26v ja mies 30v. Yritys aloitettu elokuussa 2015 ja tutkimuksiin yksityiselle mentiin maaliskuussa 2016. Siellä todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta joka on nyt lääkityksellä hoidossa. Siirryttiin tammikuussa 2017 julkiselle puolelle hoitoihin kun yksityinen alko käymään liian kalliiksi. Julkisella puolella on tehty kevään aikana 3 inseminaatiota ja kaikki tuloksetta.

Mitään varsinaista vikaa ei oo löytynyt kummastakaan. Miehellä simpat normaalia paremmat itsellä kaikki kunnossa paitsi pieni endo pyörii oikealla puolella mutta kuulemma niin pieni että ei kannata alkaa leikkaamaan.

Nyt tosiaan marraskuun alussa päästään Hki Naistenklinikalle IVF suunnittelukäynnille ja sitten loppu/alkuvuodesta ilmeisesti IVF käyntiin.

Tällä hetkellä todella pelonsekaiset tunteet kun ei tiedä mitä tulemaan pitää ja miten selviää pistoista, sivuoireista yms + suuri pelko epäonnistumisesta ja mitä sen jälkeen. Tuntuu että tarvii taas tukiverkostoa enemmän joten siksi ajattelin tänne ryhmään tulla keskustelemaan :) Oon muutaman kk satunnaisesti lueskellut mutta varmasti hetki menee että oppii teidän tilanteet tuntemaan.

Ps. Miten paljon teillä on mennyt rahaa IVF lääkkeisiin?

T:Jopsukka
 
Jopsukka tervetuloa mukaan, olkoon käyntisi täällä mahdollisimman lyhyt. :wink Meille on tehty tänä vuonna 2 ivf/icsi hoitoa ja niiden yhteydessä yhteensä neljä siirtoa. Laskeskelin juuri tänään että varmaankin alkaa 2000€ olemaan aika lähellä jos lasketaan lääkkeet ja polikäynnit yhteen.
 
Tervetuloa Jopsukka! :) pitkä yritys sinulla takana niin ymmärrän pelkosi ja turhautumisesi. Lähes yhtä pitkään meillä on myös yritystä takana nimittäin. Uskoisin että ivf tulee teillä toimimaan hyvin kertomasi tilanteen perusteella :)
Kyselit lääkkeistä, mulla on menossa eka hoitokerta ja piikittelyt parhaillaan. Lääkkeisiin omaa rahaa mennyt noin 500€, ja vielä tulee menemään ensi viikolla noin 200€ lisää :)
 
Kiitos onnitteluista kaikille. Siirryn takavasemmalle seuraamaan miten mun käy. Yllättävän positiivinen mieli on kuitenkin ja aina sitä luottamusta tulevaisuuteen jostain kummasta saa kaivettua:)

Ei saa menettää toivoa koskaan❤ Kyllä elämällä on aina meille jotain annettavaa! Voimarutistus kaikille!
 
Hyviä hetkiä Helen sinulle tulevaan. Ihanaa, että tärppäsi. Saako kysyä, että monesko hoito?

Täällä testattu eilen nega ja torstaina edessä meno suunnittelemaan lahjamunasoluhoitoa. Hurjaa, pelottavaa, tunteita herättävää ja toiveikasta yhtäaikaa.
 
Jopsukka, tervetuloa mukaan ja olkoon visiittis lyhyt :wink Meillä on mennyt nyt rahaa yhteensä vähän vajaa 2 000€ lääkkeisiin ja polimaksuihin (2 ivf-hoitoa joista yksi siirto). Nyt alkaa kolmas hoito ja on kyllä mukavaa, kun on lääkekatto täynnä ja osa lääkkeistä maksaa vain 2,50€/kpl :) meillä on vähän samanlainen tarina kuin teillä eli yritys aloitettu 7/2014 ja matkan varrella on löytynyt aika raju endo ja lievä kilpparin vajaatoiminta. Itse olen 30 ja mies 32 v.

Jee vajaa viikko enää e-pillereiden napsimista ja sitten se hoitorumba taas alkaa :D Jännittää hieman, että reagoiko mun kroppa yhtään paremmin kun on eri kaava ja eri lääkkeet... toivotaan!
 
Vastavirrassa kiitos kuulostaa kyllä hurjilta summilta mutta mitäpä sitä ei sen pikkuisen eteen tekisi.

Annikata kiitos ja tsemppiä hoitoon toivottavasti menee kaikki hyvin hoitojen kanssa ja tulisi plussa sieltä :)

Larissa kiitos, millä kaavalla ootte ennen menny ja millä menee nyt?

Itseä vähän pelottaa myös toi piikittely että miten sen kanssa pärjää ku jonkin verran on neulakammonen :eek:

Onko kellään tullut mitään komplikaatioita hoidoista?

T:Jopsukka
 
Toiveissa pikkuinen, tää oli kolmas julkisen Icsi...miehen heikko sperma lapsettomuuden syynä. Eka hoidosta saatiin 8,alkiota ja viides siirto toi lapsen. 2Icsi meni vähän heikommin ja tuloksena vain kolme alkiota. Nyt tehtiin kolmas hoito ja tästä saatiin kuusi alkiota, josta kaksi nyt siirrettiin. Oon aika herkästi plussannut, mutta menny usein kesken ennemmin tai myöhemmin ja kemiallisia ollut paljon. Siksi luottamus onnistumiseen on olematon, mutta ihmeen lunkisti oon silti tämän ottanut.
 
Jopsukka tervetuloa mukaan ja toivotaan tosiaan, että hoidot lähtee hyvin rullaamaan ja tuo tulosta!

Miten teillä meni siirtymä yksityiseltä julkiselle? Itse pidän sitä vaihtoehtoa taustalla mielessä, kun pelkään tietty ettei tämä ensimmäinen ivf-kierros tuota tulosta. Meillä on vielä kahta siirtoa varten pakkasessa alkioita, mutta mietin voisinkohan nyt jo ottaa varmuuden vuoksi yhteyttä Naistenklinikalle ja päästä jotenkin jonoon? Tarviin varmaan lähetteen meidän yksityisen lääkäriltä, eikös?

Meillä käynyt "hyvä tuuri" jos niikseen voi sanoa, että kaikki lapsettomuushoitoihin liittyvät hoidot on ollu tän vuoden aikana, joten lääkekatto meni täyteen jo muistaakseni toukokuussa. Näin ollen kaikki kelakorvattavat lääkkeet on tosiaan ollut sen 2,5€ / kpl.

Onnea Helenille! :Heartred Nennua oon kanssa miettinyt, että joko on ultrassa selvinnyt, että onkos siellä yksi vai kaksi elämänalkua? :)

Omaa napaa, ens tiistaina on seurantaultra jossa määritellään sit siirtopäivä pas-blastolle. Oon vähän vähemmän koittanut kirjoitella tälle foorumille jotta saisin omaa päätä henkisesti kuntoon, mut oon kyllä seuraillut kaikkien kuulumisia. :Heartred
 
ValkoinenOrkidea kiitos. Meillä meni niin että soittelin sinne yksityiselle ja laitoin heille kirjallisena pyynnön kaikista tiedoista ja dokumenteista joita heillä meistä oli ja he laitto ne sitten postissa meille. Muuten siirtymä meni niin että ensiksi omalle tk lääkärille aika joka laitto lähetteen naistenklinikalle ja sieltä sitten soittivat ja lähettivät ajan meille ja Mä laitoin paperit sinne postissa nii saivat ne jo etukäteen. Me saatiin onneksi hypätä muutaman vaiheen yli koska oli jo hoidettu yksityisellä esim aukkari nii päästii heti ekan käynnin jälkeen insseihin :)

T:Jopsukka
 
Sunnuntaita kaikille! :greet025

Täällä on taas ollut niin kova säpinä, että hyvä kun perässä pysyy!
Tervetuloa uusille ja voimatsemppejä tasapuolisesti kaikille :Heartred

Helenille paljon onnea plussasta!!! :)

Täällä on hiljaiseloa elelty tuloksettoman tuoresiirron jälkeen, haavoja nuoltu ja itkuja itketty. Huomenna olisi lääkärin aika. Soiteltuani negatulosta polille sain päättää pidetäänkö huilikierto vai lähdetäänkö koittaan heti seuraavaan kiertoon PASia. Ajattelin, josko kävisi lääkärillä tsekkauttamassa missä kunnossa alakerta on ja päätetään sitten mitä tehdään. Tässä on kuitenkin monta kuukautta pakerrettu näitä hoitoja niin en halua ainokaista pakkasesta yrittää jos limikset vielä ohuet ym.
Ajatukset on myös hiukan samankaltaiset kuin Blancalla, "ihan sama", ei tää kuitenkaan onnistu. Toisaalta ajatukset on jo kolmannessa ivf:ssä joka siis tod.näk. viimeinen julkisella. Olen ajatellut että pyydän lääkäriltä sitä DHEA jutskaa ha muutaman kuukauden tauon seuraavaan hoitoon. Syynä että voisi tuuletella päätään ja pudottaa kiloja / satsata terveyden edistämiseen kaiken kaikkiaan. Jospa se auttaisi munasolujen laatuun. Ainakin olisi sitten tehnyt kaikkensa... :rolleyes:
 
Jopsukka, 2 ekaa ivf:ää tehtiin pitkllä kaavalla (synarela nenäsumute ja puregon pistokset). Eka oli viime vuoden keväällä ja jo silloin lääkäri sanoi että synarela sammuttaa mun munasarjoja liikaa. Folleja tuli lopulta 6-7, munasoluja 4 ja alkioita 3. Noh yksi siirto saatiin (nega) ja sitten siirryin laparoskopia-jonoon kun endokivut oli jo niin sietämättömät. Lapa oli maaliskuussa ja uusi ivf nyt elokuussa. Se meni ihan persiilleen, sillä vain 2 follia lähti kasvamaan vaikka hormoneja piikitin hevosen annokset. Hoito muuttui lennosta inssiksi. Nyt lähdetään sitten kokeilemaan lyhyttä kaavaa, josko sillä mun munasarjat jaksaisi kehittää useamman follin. Lääkkeinä nyt elonva ja orgalutran. Tsemppiä tälle taipaleelle! Toivotaan, että onnistuu kerrasta :)

MiuMau, ei varmasti ole huono asia huilia välllä ja panostaa elämän laatuu (josko se vaikka parantaisi myös munasolujen laatua). Tule sitten kertomaan mitä lääkäri sanoi DHEAS:sta, se kiinnostaisi muakin.
 
Meillä oli ensimmäinen alkionsiirto perjantaina ja nyt jännätään. 18.10 on virallinen testipäivä. Eilen alkoi kovat vatsakivut ja iltaa kohti vatsa on kuin potkupallo. Nännit ovat myös järkyttävän kipeät. Kivut johtunee itse toimenpiteestä ja liekkö preknylkin vaikuttaa vielä. Tsemppiä kaikille alkavaan viikkoon[emoji4]
 
Larissa teillä kyllä tosi rankka tie takana. Toivottavasti eri kaavalla ja lääkkeillä lähtee homma pelittämään! Tsemppiä uuteen hoitokiertoon :)

Sarahe tsemppiä piinaviikkoihin ja toivotaan että 18.10 tulisi plussa testiin! :)

-Jopsukka
 
MiuMau kuulostaa hyvältä käydä vähän tsekkaamassa tilannetta ja sitten päättää jatkosta. Kroppa on kuitenkin kovilla tässä kaikessa ja tavoitteena on kuitenkin, että se jaksaa sen tavoitellun maratonin loppuun saakka. Tsemppiä!

Sarahe tsemppiä piinapäiviin!

Pp6 ja iltapissa, tiedän olevani todella ajoissa, jostain vain tuli kuitenkin testifiilis..
ImageUploadedByVau Foorumi1507492485.781099.jpg
Ei meinaa osata suhtautua tähän nyt mitenkään, toivoo vaan että olisi ylihuomenna vahvistunut, askel kerrallaan.
 
Takaisin
Top