IVF/ICSI kokemuksia

Inkserille pahoittelut!

Hulbertiinalle voimia! Toivottavasti kaikki menee lopulta hyvin.

Helen 79, toivottavasti plussa vaan vahvistuu. :)
 
Muokattu viimeksi:
Hiphei, tänään on käyty ensimmäisellä käynnillä ovumiassa ja nyt alkaa järkytys laantumaan... icsi ainoa hoitomuoto enää ja sekin pitäisi kiireellä tehdä...
paljon jäi kysymyksiä esittämättä, kun ei vaan enää pystynyt käsittämään tilannetta...
nyt taas pää on ihan tyhjä, mutta piikkikammosena haluaisin kuulla, että onko toimenpiteet kivuliaita vai vaan epämukavia?
Ja toinen asia mitä mietin, on tietenkin raha... kuuluuko icsi hintaan "kaikki" paitsi lääkkeet vai maksetaanko erikseen vielä kaikki munasolukeräykset ja näytteiden antamiset?
Entä jos haluaa suuremman onnistumisprosentin ja olisi mahdollista siirtää 2 alkiota, maksaako se sitten tuplat?
varmaan pöhköjä kysymyksiä mutta nyt ei vaan muuta irtoa...
 
Untuvainen. Käyn itse Ovumiassa. Kaikki hoidon osat erotellaan laskussa, mutta aika tarkkaan sisältyvät siihen netin hinnastossa olevaan hintaan. Ei makseta tuplia, vaikka 2 siirretään. Eivät kyllä mielellään siirrä kahta. Aika paljon rippuu ihmisestä, että sattuuko punktio tai piikittelyt. Itselläni todella kova kipukynnys, niin oikeastaan ole sattunut, vaikka kaikenlaista tässä matkan varrella tapahtunut. Itse en voi sietää siirtoa. Se epämiellyttävin osio.
 
Untuvainen, siihen piikittelyyn tottuu yllättävän äkkiä :) Meillä mies piikitti alkuun kun en itse uskaltanut, mutta näemmä siihekin rohkaistuu ja tottuu. Hoidoissa lääkkeet maksetaan itse (kunnes lääkekatto tulee täyteen, sen jälkeen kelakorvattavat on 2,50€/kpl). Joka käynnistä tulee lasku, punktiosta tulee maksu molemmille, siirrosta tulee maksu jne. Kysele vaan kaikkea mitä mieleen juolahtaa, täällä on paljon konkareita linjoilla :)

Helen, hieno viiva! :) Uskoisin että se on oikea plussa, ei kai se noin vahva olisi jos johtuisi ovitrellesta?

Orgalutranista vielä kysymys. Pakkausseloseen ohjeessa käsketään tekemään näin: "Vedä varovasti ruiskun mäntää tarkistaaksesi neulan oikea paikka. Jos ruiskuun tulee verta, se on merkki siitä, että neula on lävistänyt verisuonen. Jos näin käy, älä injisoi Orgalutrania --- Älä käytä samaa ruiskua uudelleen, vaan hävitä se asianmukaisesti. Aloita alusta uudella ruiskulla."
Eli oletteko vetäneet mäntää taakse päin ennen pistämistä? Kuulostaa oudolta, eihän noin tehdä muidenkaan piikkien kanssa? Ja jos mahamakkaraan pistää niin kuinka suuri todennäköisyys edes on että pistää isoon verisuoneen..? Ja toi että ruisku pitäisi hävittää ja ottaa uusi ton toimenpiteen jälkeen (jos mäntää vetää taakse päin ja ruiskuun tulee verta), ei mulla ole reseptissä "ylimääräisiä" ruiskuja hävitettäväksi :D
 
Larissa, jos lääke pistetään ihon alle eli siihen "mahamakkaraan", niin toi on vaan lääkefirman "vastuuvapauslause", jos sattuis jotain. Mut jos se pistetään lihakseen, niin sit toki pitää tarkistaa ettei ole suonessa. Mut eipä näitä lääkkeitä taideta lihakseen pistää :)
 
Liljatar, noin minäkin ajattelin. Ja missään netin virallisissa ohjevideoissa ei tarkisteta ettei se ole suonessa, joten taidan jättää ton vaiheen välistä (sitten kun ollaan siinä vaiheessa, että jarrujen pistely alkaa).
 
Hulbertiiba ei oo totta! Niin pitkällä mutta kuitenkin niin vähän viikkoja ettei voida estellä.. toivotaan et pieni nyt pysyy matkassa. Ootko sairaslomalla?
 
Molemmat alkiot oli sulatettu, mutta kumpikaan ei lähtenyt jakautumaan. Eli pakkanen tyhjä ja huono mieli. En tiiä haluanko enää lähteä uudelle kierrokselle, tää on ihan kauheaa itsensä rääkkäämistä.
 
Untuvainen, onnea alkavaan hoitokierrokseen. Äkkiä ne asiat tulee tutuiksi, mutta toivottavasti ei teidän kohdalla ehdi rutiineiksi muodostua, kuten meidän monen kohdalla on ikävä kyllä käynyt.

DB, mikä musertava uutinen, voi itkujen itku. Nää jutut osaa kyllä vetää maton jalkojen alta tavalla tai toisella. Huhhuh, voimia kovasti pettymyksen läpikäymiseen. Uutta kuerrosta ehtii miettiä sitten joskus kun on voimavaroja❤

Kiitos teille tsempeistä. Nyt tuntuu ettei enää uskalla testata, kun ei millään ole enää valmis viivasta luopunaan. Yksi luotto oire puuttuu ja se hämää tosissaan ku ei oo repäisykipuja eikä mahassa tunnu oikeastaan yhtään mitään. Pää on kipeä ja tissit vähän, sekä pienen pientä etovaa oloa välillä. On tää yhtä vatvomista taas. Voisin vaipya koomaan eka kolmanneksen ajaksi. Liian monta kertaa menny pieleen ihan tässä alussa, tai vähän mylhemmin.

Larissa, Minä oon tosi huonosti piikkien kanssa ohjeita lukenu:grin Äkkiä vaan makkarasta kiinni ja piikki sisään. Oon luottany siihen että hoitaja sanoo jos on jotain erityistä huomioitavaa. Jossain palstalla tästä oli aiemminkin juttua, kun joku kyseli myös samaa jutskaa.
 
Muokattu viimeksi:
Sofiask, juu oon sairaslomalla ja pääasiassa vuodelevossa. Ajatuksissa kovasti pyörinyt, että miksi ei sit menny heti alussa siinä leikkauksen yhteydessä, että miksi antaa vielä toivoa jos tässä vaiheessa pois otetaan. Jostain aikoinaan kuulin, että yhdellekkään ihmiselle ei anneta enempää kuin mitä hän jaksaa kantaa. Nyt olen kovasti pikkuiselle toistellut että jaksan kyllä hänet kantaa, jos hän vain jaksaa vielä sinnitellä ees sinne viikolle 24(mieluusti paljon pidemmällekin).

Helen 79, oon samaa mieltä tuosta koomaan vaipumisesta. Helpottais omaa mielentilaa, jos pettymyksen sais purkaa nopeasti pois tai jatkaa ilolla eteenpäin.

Tsemppiä ihan jokaiselle vahvalle naiselle!
 
DB, suuren suuret pahoittelut :Heartred

Hulbertiinalle voimia ja pikkuiselle sinnikkyyttä matkaan! Toivon että pysyis nyt kyydissä riittävän kauan!

Larissa, tuo paketin ohje hämäs minuakin, mutta hoitaja neuvoi vielä, että ihan vaan ilman testailuja siihen mahamakkaraan! Siinä se ero muihin mitä oon pistänyt ovat just tuo n 45 asteen kulma ihoon nähden ja se että pitäis nopeesti nykäistä pois ihosta neula sen jälkeen kun lääkeaine on laitettu, kun muissa (esim puregon ja pregnyl) suositellaan odottamaan pari sekuntia ennen neulan poistoa ihosta.
 
Pahoittelut kaikille negan testanneille ja muita vastoinkäymisiä kohdanneille. Tsemppiä kaikille :Heartred

Helen, hieno viiva!

ON: Testasin tänään negan. Virallinen testi päivä on sunnuntaina. Mutta ei se varmasti tuosta muuksi muutu.:sad001 Kolme alkiota, kahteen siirtoon on pakkasessa vielä.
 
Voi kauhea Hulbertiina mikä tilanne! Miten tuota voi pää kestää?! Jaksamista ja toivotaan että vauva sinnittelee. Voin etäisesti kuvitella mitä käyt läpi, kun noilla samoilla viikoilla jouduin sairaalaan kovien vatsakipujen vuoksi ja tietysti se pelko keskenmenosta oli hirveä. Oma piina helpotti onneksi nopeasti, kun todettiin että sikiöllä on kaikki hyvin ja kipukin sitten muutamassa päivässä hellitti. Täytyy olla ihan hirveää elää tuossa piinassa koko loppu raskaus!!

Pahoittelut negasta Inkseri ja Ronya!

Voi ei DB, kun teillekin huonoja uutisia! Tsemppiä!

Helen, hyvännäköinen viiva! Pidetään alkioille peukkuja!

Kaakao rv 20+2
 
DB olipa ikäviä uutisia.. :sad001 Uusi hoito kuulostaa varmasti niin kaukaiselta nyt.. Tsemppiä ja voimia!

Ronya pahoittelut negasta. :sad001 Voi kai se joskus jollain ihmeellä plussaksi muuttua, mutta en uskoisi siihen itsekään.

Larissa en oo vetänyt taakse päin kun ei kuitenkaan oo neulaa mitä vaihtaa siihen niin... :D

Tänään pp 4 ja iltapäivällä vihlo muutaman kerran tosi kovasti kohdun suunnilla. Ei mee enää lugejen piikkiin nuo ja vähän muutenkin arveluttaa kun 6päiväinen siirrettiin niin ei voi oikein enää kiinnittymisestäkään olla, sen olis pitäny tapahtua jo..
 
Vastavirrassa, noi tuikkimiset on hyviä.oireita, jospa jospa❤

Ronya, No voi itkujen itku jos negana pysyy:arghh: Onhan tässä vielä pari päivää aikaa, mutta kyllähän nää jutut itse tuntee ja tietää. Voimis uuteen yritykseen, onneksi teillä on pakkasessa alkioita, voimahalaus!

Hulbertiinalle vielä erityis terveiset ja paljon voimia! Kyllä pikkuinen kestää ja jaksaa, siitä lähetään❤

Kiitos vielä onnitteluista ja tsempeistä! Mun viivanen on vahvistunut. Ihan epätodellinen olo. Nipistäkää!!
 
Heippa ja terveisiä täältä sairauslomalta :happy: Sinne jäi toinenkin munasarja Naistenklinikalle, mutta olinkin jo siihen hyvin asennoitunut, että näin tulee todennäköisimmin käymään. Olen silti tosi onnellinen nyt, sairaus on takanapäin. Olin myös sairastanut tietämättäni endometrioosia, joka siivottiin leikkauksen yhteydessä. Minun on siis tästä syystä paremmat mahdollisuudet raskautua lahjamunasoluhoidoilla, joihin nyt joulu-/tammikuulla suuntaamme. Ihana lääkäri korjasi myös minulta napatyrän, jota olinkin epäillyt :Heartred Nyt alkaa meikäläisen kuntoutumisjakso!! Ihanaa, kun esim. pitkästä aikaa pystyy seisomaan suorassa :grin

Mitäs muille kuuluu? Yritän vähän lueskella ketjua ja päästä kärryille..
 
Takaisin
Top