IVF/ICSI kokemuksia

Janel, mun mielestä gonapeptyl on kirvellyt vähemmän kuin pregnyl :D Mutta molemmat kirvelee :D Tosta olen samoilla linjoilla että lääkkeiden kanssa saa olla tarkkana hoitojen aikana ja siirron jälkeen ettei niillä pilaa kiinnittymisen mahdollisuuksia.

Pisama, meillä ei ole tutkittu kummankaan dna:ta, mutta julkisella ollaan, joten tuskin ihan heti tutkitaankaan.

Helen, jospa se ois ihan oikea plussa kerta antaa viikkoja jo 2-3 eikä 1-2??? :) 2-3 tulokseen tarvitaan kuitenkin virtsassa hcg:ta vähintään 153 yksikköä. Paljonko sulla meni ovitrellea (paljonko se 5 naksua on)?
 
Olen täällä taustalla edelleen seuraillut ketjua paremman vertaistuen puutteessa. Toivon jokaiselle kaikkea hyvää ja oman nyytin syliin saakka.

Meillä ei piina loppunut plussatestiin eikä edes munsarjakiertymän leikkaukseen. Ollaan päästy viikolle 19+2 ja nyt piinaillaan lapsivesien tihkumisen kanssa. Aktiivisia hoitoja ei ole kuin antibiootit ja seurantaa. Jos nyt päättää syntyä niin keskenmenoksi luokitellaan. Hyviä ennusteita ei ole annettu, mutta minimaalinen toivo on. Yks alkio on pakkasessa, mutta se onkin meidän vihoviimeinen mahdollisuus saada yhteinen lapsi. Nyt nämä päivät vasta pitkiä ovatkin.
 
Hulbertiina voimia

Katjushka. Jos näet tämän, niin voisitko kirjoittaa tänne, että miten hoito meni lahjamunasoluhoidossa. Lääkäri äsken soitti ja ehdotti sitä pitkän kaavan sijasta.

Jaksamista kaikille näihin rankkoihin hoitoihin ja aikoihin.
 
Toiveissa pikkuinen, meillä se meni niin että keskusteltiin ensin lääkärin kanssa ja sitten kävimme psykologilla asiaa läpi (lakisääteinen vaihe tukea perhettä). Meillä oli Väestöliitolla oma hoitaja, joka oli yhteyshenkilömme järjestelyjen suhteen. Meillä oli mahdollisuus keskustella toiveista luovuttajan suhteen, mutta kovin tarkat kriteerit eivät tietenkään olleet mahdollisia ja tarpeenkaan, hidastavat vain prosessia. Raportoin kuukausittain kierron alkamisesta, ja kun sopiva luovuttaja oli käytettävissä, meille ilmoitettiin alustava suunnitelma. Koska tehtiin ensimmäisenä tuoresiirto, oli minun otettava lääkkeellinen kierto (muutoin melko mahdoton yhteensovittaa ovulaatiota ja punktiota). Seurantaultra kp 10-12. Samalla tavoin kuin omista tarpeista, mies kävi antamassa näytteen punktioaamuna ja alkionsiirto tehtiin sitten x päivän ikäisille alkioille. Tukihoitona lugesteron. Loput alkiot on pakastimessa, ja niitä voi tarvittaessa siirtää luonnolliseen tai lääkkeelliseen kiertoon. Ylijäämäalkioita ei voi luovuttaa enää eteenpäin.
Tsemppiä kaikille ketjuun!!!
 
Hulbertiina voi ei, aivan käsittämätöntä että ihmistä voidaan koetella noin.. :sad001 Niin paljon toivon että kaikki päättyisi hyvin. Voimia ja halauksia!
 
Hulbertiina, on kyllä rankka tilanne teillä, voi kumpa pikkuinen sinnittelisi mahdollisimman pitkään. On kyllä ollut monta mutkaa teiän matkassa, tuntuu tämä viimeisin kyllä jo täysin kohtuuttomalta:sad001

Kiitos tsempeistä Larissa! Hädissäni eilen laskin sitä ovitrellen näkymistä ja tulin siihen tulokseen, että voi toi viiva olla sitäkin. Tästä lannistuneena pyörin pitkälle yötä sängyssä itkua tihrustaen ja luovuin toivosta, kunnes tänään heikoista oireista huolimatta testasin vahvemman viivan ku eilen. No kun asiaa aamulla uusin silmin tarkastelin, niin lääke ei voi näkyä haalistumatta kovin montaa päivää, eli on sitä hcg:tä pakostikkin koko ajan tullu lisää ku viiva pysynyt samanvahvuisena maanantaista lähtien. Tai siis tänään vahvistui. Tuntuu täysin käsittämättömälle koko juttu. Voisko meilläkin olla vielä toivoa. Monta kertaa oon hoitojen aikana plussan saanu ja kerran on mennyt onneksi loppuun saakka. Aina sitä jaksaa toivon jostain kaivaa, että jospa tällä kertaa menisikin kaikki hyvin.

Vastavirrassa, kaksi 3 päväistä top alkiota siirrettiin.
 
Hulbertiina, ihan hirveä tilanne :sad001 Paljon voimia sinne ja toivotaan parasta! En voi edes kuvitella miltä susta tuntuu...

Helen, kuvia testeistä vaaditaan! :) Kyllä se ihan oikealta plussalta vaikuttaa :wink
 
Mikä on ivf ja icsi-hoidot? tai siis onko se eri asia?
kun juuri aloitettiin lapsettomuushoidot yksityisellä ja gonal f oon piikitellyt 9 päivää. Kerta-annos 300. Olin aika järkyttynyt... vain kaksi follia vasemmassa munasarjassa ja ehkä... ehkä pieni folli kolmas nyt pe olen menossa ultraan ja saa nähdä mitä sanovat.
 
Vauvahaave, molemmissa hoidossa hoitoprosessi menee sun kannalta samalla tavalla. Labrassa homma menee sitten eri tavalla eli ivf:ssä munasolut laitetaan samalle maljalle siittiöiden kanssa ja hedelmöittyminen tapahtuu luonnollisesti. Icsi:ssä sen sijaan siittiö laitetaan suoraan munasolun sisään.

Mulla meni viime ivf:ssä puregonia 375 yksikköä joka päivä ja saatiin vain 2 follia ja hoito muuttui inssiksi :/ Pitkän kaavan synarela vaan sammutti mun munasarjoja liikaa ja seuraavaksi koitetaan lyhyttä kaavaa. Onko sulla pitkä vai lyhyt? Tsemppiä!
 
Takaisin
Top