IVF/ICSI kokemuksia

Voi kurjuus Kissankulta :'( suuret pahoittelut, tuo on ehkä pahinta mitä näissä hoidoissa voi kokea!

Omanapa: kävin polilla tänään ja progynovan annoksen nosto oli tehonnut, limis oli nyt 8mm ja lääkäri oli siihen tyytyväinen. Siirto on tarkoitus tehdä perjantaina. Nyt mua alko jännittää että selviääkö alkio sulatuksesta, iik! Mä olin jo vähän heittäny pyyhkeen kehään, mutta nythän tää tilanne muuttu ihan mielenkiintoiseksi :D
 
Lääkkeistä kommentoin minäkin vielä, että mulle määrättiin kanssa ensimmäisessä passissa 3x2mg Progynova ja tavoitteena oli kyllä kasvattaa myös limistä, mutta lääkäri sanoi että tuo isompi määrä tarvitaan myös sitä varten, että sillä estetään se oma ovulaatio (helpottaa ajoituksen määritystä).

Nyt lääkitystä nostettiin ja vaihdettiin vielä vähän kun itse en ollut 6,5mm limikseen tyytyväinen. Tuohan on se siirron alaraja (toki siitä ennen siirtoa saattoi vielä kasvaa), mutta lääkäri ei olisi itse ollut siitä huolissaan eikä olisi määrännyt lisää lääkettä jos itse en olisi sitä pyytänyt. Nyt siis 2x2mg Progynova ja yksi Estradot-laastari kolmen päivän välein. Vastaa kai 4x2mg Progynovaa, mutta mulle tuli siitä aika paljon ihme sivuoireita niin vaihdettiin osittain tuohon laastariin.

Niin ja sitten kiinnittymisestä, apuja on ehkä tulossa! Mua pyydettiin kesällä mukaan kliiniseen tutkimukseen, jossa tutkittiin Nolasiban-nimisen lääkkeen vaikutusta kohdun rauhoittamiseen ivf-siirrossa. Alustavien tutkimustulosten mukaan siitä saattaisi olla apua, mutta nyt siis tällä toisen kierroksen laajalla tutkimuksella pyrittiin tutkimaan lisää. Meillä siis ei päästy aloittamaan sillon hoitoja, mut toivotaan että tulevaisuudessa siitä, tai edes jostain olisi apua! :)

Sorry pitkä sepostus... Tsemppiä jokaiselle omiin vaiheisiinne!
 
Aika hurjaa tämä on. Jaksamista ja tsemppiä kaikille kaikkiin vaiheisiin.

Täällä oli viime viikon tiistaina 3. ivf:n tuoresiirto. Siirrettiin 5-päiväinen. Oiskohan tänään siis pp7. Yhtään en tiedä, että millainen luokitus, koska koskaan ei ole kukaan kertonut alkioista. Jäi sitten epäselväksi myös, että selvisikö mitään pakkaseen, kun jätettiin vielä päiväksi viljelyyn ja paperia ei ole saapunut vielä kotiin. Täällä lutinuksen lisäks tuikattu gonapeptyl-piikki siirron jälkeisenä päivänä sekä aloitettu siirto päivänä vielä zumet. Kaikenlaista tukea on siis kiinnittymiseen, kun vielä siihen embry...liuokseenkin alkio kastettiin. Silti tuntuu, että ei tämäkään plussaa tuota. No testipäivää odotellessa. Ja siis ainahan on toivoa
 
Kissankulta, voi kurjuus, voimia ja jaksamista kovasti :Heartred

Kyfi, missä olette hoidossa? Me Taysissa ja sieltäkin tulee aina kirjeellä tieto pakastuksesta, mutta siinä ei lue luokituksesta mitään. Luokituksen oon kysynyt puhelimitse polin hoitajilta, he ovat sen ystävällisesti jostakin kaivaneet. Meillä on myös ollu käytössä kaikenmaailman liuokset ja pistokset mutta vielä ei tärppiä. Toivottavasti teillä olisi nyt tärpännyt, peukkuja pystyyn! :)
 
No mä jatkan kans vielä lääkkeistä. Kävin tosiaan tänään siirrossa ja nyt lääkäri ei määrännytkään Gonapeptyliä ollenkaan! Pelkät luget sain.

On kyllä ollut niin vääntäminen ja kääntäminen sekä siirtoon pääseminen että tuo varsinainen siirto/siirtopäivä että ihme on, jos tästä mitään tulee. Jäi todella huono fiilis polikäynnistä tänään. Mutta kyydissä on taas edes hetken.
 
Minäkin hyppäisin tänne mukaan tuolta inssi-ryhmästä. Kaksi inssiä tehty, niistä ei kummastakaan plussaa. Taustoista sen verran, että ollaan molemmat 37-vuotiaita. Yritystä 3/2014 alkaen, yksi plussa joka päättyi kkm.
Perjantaina olisi ivf suunnittelukäynti ja jos aikataulut pitää, ivf tehtäisiin viikolla 45.
 
Pahoittelut kissankulta :sad001 Jos joku ohuenohut hopeareunus halutaan löytää niin teillä ei mennyt nyt sitä yhtä hoitokiertoa jos olette julkisella. Hoitokierrot (3kpl) kuluu vain jos on päästy siirtoon saakka. Meillä kävi sama homma keväällä kun yksikään munasolu ei hedelmöittynyt.

Vastavirrassa; vuosi sitten meidän ekassa tuoresiirrossa ei ollut mitään muuta tukea kuin Luget ja plussahan sieltä tuli. Meni kylläkin kesken sitten myöhemmin. Toisaalta sitten meillä tehtiin nyt elokuun alussa tuoresiirto myöskin ja siinä lillultettiin siittiöt liuoksissa ja vaikka mitä. Tueksi luget. Plussa tuli mutta meni ihan alussa kesken. Mutta pointtina se että pelkät luget saattavat olla juurikin the thing :)

Meillä on seuraava suunnittelukäynti lokakuun lopulla, muuten mennään hiljaiseloa tämänkin asian suhteen. Epätoivoa on ilmassa kun tuntuu että ei tästä hommasta tule helvettiäkään. No mutta kohtahan tässä alkaa olla hommat paketissa kun vuorossa viimeinen julkisen hoito, sitten täytyy melkein päättää että jatketaanko tätä räpellystä vai ei.
 
Kiitos kaikille ❤️ on tämä kyllä mahtava vertaistukiverkko.

Rive, oispa kyllä hyvä jos todella on noin, että vasta sit lasketaan hoitokerraksi jos siirtoon asti menee! Sitä täällä juuri olen pähkäillyt, että menikö nyt yksi kolmesta näin hukkaan?! Ollaan tosiaan julkisella puolella hoidoissa... Toivottavasti teillä viimeinen hoito tuo kuitenkin sen pysyvän plussan!

Anannaa, tervetuloa mukaan tälle puolelle, toivottavasti ivf: stä teille apu suodaan! Ainakin pääsette suht pian jo alkuun :)
 
Juu, silloin ei lasketa jos ei päästä siirtoon asti. Ja nyt teillä on testattu että kuinka follit kasvavat ja kypsyvät, kuinka siulle sopi se kasvattelulääke jne. niin seuraavaan voidaan tehdä vähän muutoksia tämän edellisen perusteella :)

Miulla on haasteena saada riittävästi folleja kypsymään..viimeksi oli ennätys eli 6/11 kypsiä joista 2 kehittyi blastoiksi saakka - siirrettiin yhtä aikaa ja niistä plussa joka kesken viikolla 5. Pakkanen siis tyhjä jälleen kerran. Aikaisemmilla kerroilla meni niin että kerättiin 3/9 kypsää joista kaikki hedelmöttyivät. Siitä se km viikolla 9 ja loput siirrettiin yksitellen joista toisesta kiinnittymisyritys. Keväällä tehtiin pitkällä kaavalla ja saatiin 3/10 kypsiä joista yksikään ei hedelmöittynyt. Toivon että tähän seuraavaan yritykseen isketään sellainen lääkearsenaali että heikompia hirvittää :joyful:

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia ketjuun!
 
Hei kaikkille.Haluan kysyä missä kaupungessa parempi teen IVF hoito?Onko joku saxstolalpinx gyagnosi?Minun pitää tehdä laparoskopi ja munajohtimet putket poistetaan.
 
Kissankulta näin on, ettei tätä hoitoa laskettu kun ette siirtoon päässeet!

Rive eli ei syytä huoleen, huh! Tsemppiä matkaan teille, jospa tämä viimeinen hoito toisi pysyvän plussan eikä tarvitsisi pohtia jatkoja!
 
Täällä oli puhetta niistä luokituksista ja nyt löysin epikriisin siirrosta. Piti jo silloin kysellä että tietääkö joku mitä meinaa kun siirtoon on mennyt 15S3.0 ja C75/50 alkiot? Kolme päiväisiä olivat ja 8/8 ja 10/11.
 
Tulevana torstaina mulla on kp10 ja ultrakäynti. Siis ainokaista PASia suunnitteilla tähän luomukiertoon. Homma vaan ei nyt kovin lupaavasti ala, kun viikonvaihteessa alkoi flunssaoireet :/ Mulla on astma ja hoitavalääkitys on ihan maksimissa, jotta saan keuhkot pysymään varmasti auki. Jos ne menee tukkoon, mulla tyypillisesti romahtaa yleistila parissa päivässä. Pohdin nyt tätä PASia... Keskustelen toki lääkärin kanssa asiasta torstaina, mutta minkälaisia kokemuksia teillä on? Kannattaako PASia tehdä flunssassa?

kissankulta Todella kurjasti kävi! Voimia sinulle!

Vastavirrassa: Tarrasukkia sinne hurjasti pienelle kyytiläiselle! Tsemppiä piinailuun!

Tsempit kaikille muillekin piinailijoille! En ole ihan perillä, ketkä täällä on just nyt piinailemassa?! Tervetuloa myös uusille! Toivottavasti teillä on lyhyt ja onnellinen tie edessä!
 
Nennu ei siinä lue mitään muuta luokituksesta? Kun mulle sanottiin nyt siirrossa että oli luokitukseltaan 5AB tai BA en muista kummin päin. Nuo 8/8 ja 10/11 vois ehkä olla solut sulatuksen jälkeen?

Janel kannattaa varmaan katsoa vielä lähempänä siirtoa, vielähän sä voit ehtiä sen flunssan sairastan ennen sitä.. Joskus oon myös lukenut, että alkio saattaisi tarttua jopa helpommin matkaan jos elimistön vastustuskyky ei oo ihan parhaimmillaan. Toisaalta taas sitten kova kuume esimerkiksi voi olla jo huonompi asia.

Huomenna olis tykypäivä. Pp 2 ja liikuntaa tiedossa, en tiedä kuinka paljon uskallan tehdä.. Mieli tekis, mutta en halua riskeerata mitään.
 
Vastavirrassa: Tiedän tuon tunteen, mutta kyllä sitä liikuntaa uskaltaa harrastaa. Sehän voi vaan edistää, kun verenkierto kropassa vilkastuu :) Toivottavasti ehdin tosiaan sairastaa ennen siirtoa, jos ylipäätään on mitään siirrettävää... Jos kroppa toimii kuten edellisissä kierroissa, mahdollinen siirto on omien laskujeni mukaan ensi viikon to-pe. Muistan lukeneeni jostain samaa, et tarttuu herkemmin kun kropan puolustus alhaisempi. Onhan tästä omakohtainenkin kokemus tai sitten se oli vain sattumaa. Ainoa raskauteni alkoi silloin viime helmikuun PASista ja samaan aikaan olin sairauslomalla astman pahenemisen ja työpaikan sisäilman vuoksi. Itse nyt alkusyksystä ynnäilin, että kortisonillakin saattoi olla jotakin osuutta asiaan, kun hengitettävä kortisoni oli silloin ihan maksimi annostuksella. Oon hoidossa julkisella ja kortisonia ei tukilääkkeeksi tipu. Keskustelin asiasta kuitenkin lääkärin kanssa, joka sanoi, että kyllä mun päätelmässä voi olla perääkin. Mene ja tiedä...

Nuo Nennun laittamat luokitukset oli mulle ihan hepreaa:wacky:
 
Mäkään en mitään tiedä luokituksista.

Itse teen fyysistä työtä ja heti sitä alkanut tehdä punktion jälkeisenä päivänä. Lääkärin mielestä aivan ok eli fyysistä rasitusta ei tarvitse välttää.

Tänään sitten selvisi, että kaikki 7 hedelmöittynyttä alkiota oli laitettu roskiin, kosk eivät olleet riittävän hyviä 6päiväisinä. Aikas koville otti. No nyt sitten näin yllättävän tuloksen jälkeen ilmeisedti pitkä edessä ellei jollain ihmeen kaupalla lauantaina plussa. On kyllä niin fiilikset maassa. Edellisellä kahdella kerralla hedelmöittyneet, jotka selvinneet päivään 5, ovat päätyneet pakkaseen.

Osaakohan joku kertoa, että miten tuo pitkä kaava toimii?

On se hyvä, että puolen vuoden jälkeen tällä palstalla osasi muttaa nimimerkin. :D
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top