IVF/ICSI kokemuksia

Taas kyselen kun alkoi mietityttää. Zumenon 2mg. Ohjeessa sanotaan 2tabl 12h välein.
Minkälaisia annoksia teillä on ollut lääkkeellisessä passissa?
Vähän kun guugeloin niin kaikilla on 1-3tbl päivässä. .. Mulla siis 4tabl.
Mulla ei ole ollut limiksen kasvussa normaalisti mitään vikaa. Miksi on noin iso annos.. Helpottaisi kuulla jos muillakin on ollut.
 
Huoh. Nyt ei mene ihan kamalan vahvasti. :sad001 Oon ollut kipeenä parisen viikkoa (lähinnä flunssaa ja selkäsärkyä) ja nyt pitkään hallinnassa ollut haavainen koliitti on aktivoitunut. Nostan lääkitystä ja tiukennan ruokavaliota, mut jos en saa tätä muutamassa päivässä hallintaan, on pakko olla yhteydessä lääkäriin. Vähän huolettaa, että miten käy tulevien hoitojen, jos tää on edelleen aktiivinen silloin kolmen-neljän viikon päästä, kun pitäis aloittaa sumuttelut.
 
Seesam, kurjia tommoset, toivottavasti konstit puree ja pääset hoitoihin.

Blanca, mulle just torstaina lääkäri sanoi että näissä lapsettomuushoidoissa ei ole oikeita tai vääriä lääkityksiä, on vain erilaisia tulkintoja. Mulla meni progynovaa ensin 4mg päivässä ja se nostettiin 6mg:n. Syö zumenonia ohjeen mukaan, onhan sulla seurantaultra kuitenkin tulossa.
 
MW2B Tsemppiä leikkaukseen, toivotaan parasta!

Blanca mulla meni 3 tbl/vrk, eikä myöskään oo koskaan mitään ongelmia ollut limakalvon kasvun yms kanssa.

Seesam kuulostaa ikävältä ihan ylipäätäänkin. :sad001 Ensimmäisenä tulee mieleen punktio, jonka kanssa saattaa tulla "ongelmia" asian suhteen, toivottavasti pian kuitenkin helpottaa.

Huomenna pitäis olla siirtopäivä, jos alkio vaan selviää sulatuksesta. Jotenkin pelon sekaiset tunteet, ei taas haluaisi päästää toivoa hiipimään sisään..
 
Hei, pakko nyt kommentoida noita lääkitysjuttuja kun tätä oon kovastikkin itte miettinyt, että mihin lääkärit perustaa sen, mitä milloinkin määräävät. Meillä häikkä on miehen simpoissa, eli mulle on kaikki 12 siirtoa tehty luomukiertoon. Jokainen lääkäri määrää hieman erilailla esim. tukilääkityksen. Osa pregnylin ja gonapeptylin molemmat, osa sanoo, että ihan turhaan määrätään kahta samankaltaista hormonia, toinen riittää. Oviksen irroituspiikki on välillä määrätty vasta kun lh testi tullee positiiviseksi, nyt ennen siirtoa ovitrellen pistospäivä määräytyi rakkulan koon perusteella, eli pistin sen noin päivää ennen ovista. Ekoissa passeissa oli luget ja niitä määrättiin aina vähän eri määriä lääkäristä riippuen. Nyt kun ollut pregnyl useassa siirrossa, sitä on välillä määrätty joka toinen päivä pikkutujaus, ja nyt mulla on ovitrelle joka kolmas päivä 5 naksua. Välillä kun ovis on irroitettu pregnylillä, on se tukilääkityys alkoitettukin jo heti irroituspiikistä joka kolmas päivä ja välillä taas tukilääkitys aloitettu vasta siirron jälkeen joka kolmas päivä. Ja varmast itästä sepustuksesta unohtui jotain. Mies aina nauraa, että ei tuossa oo mitään logiikkaa miten noita määrätään. Kieltämättä joskus itestäkin tuntuu, että mihn nää oikeen perustuu. Yks lääkäri ois halunnu mulle pitkää kaavaa tähän viineisinpään punktioon mutta en siihen suostunut, kun en oikein ymmärtänyt, että miksi?? No, tämä lääkäri oli siten puktioimassa mua ja hänelle sitten sanoin, että hyvin meni onneksi lyhyelläkin kaavala. Oli hänkin sitten samaa mieltä. Outoa on välillä toiminta, mutta ei nää jutut oo sillä tavalla mua haitannu. Aina on myös mun toiveita kuunneltu, jos jokin asia on mietityttänyt tai jotain en oo halunnut. Tayssin toimintaan oon ollut tosi tyytyväinen. Nää välillä lähinnä vaan huvittaa, että haluaako lekurit vaan laittaa sen oman kädenjäljen hoitamansa henkilön papereihin.
 
Helen tuo on kyllä totta.. Mä oon ajatellut sen niin (kai pakkokin, ei sitä juuri muu selitä), että mitään oikeaa totuutta ei ole olemassa. On vain kokeiltava vähän mitä millonkin ja mikä sopisi kenellekin. Voi kuulostaa myös ikävältä, mutta me kaikki ollaan erilaisia ja lääkkeet toimii meillä eri tavoin. Kun vain nyt löytyisi se oikea taktiikka kaikille!

Blanca tsempit sinnekin!

Kuka piinailee mun kanssa?
 
Vastavirrassa, ihan totta ja kerran mulle lääkäri sanoi suoraan, että tieteellisesti ei oo voitu todistaa näitten tukilääkitysten vaikutusta. Ilmeisesti gonapeptylistä on jotain tutkimustuloksia, että se auttaisi kiinnittymisessä. Muut on kai sellasia, että toivotaan toivotaan ja kokeillaan. Ja nyt tarkoitan nimenaan omaa tilannettani, kun mitään häikkää ei pitäis olla.
Minä ainakin piinailen sun kans, tänään pp6 ja hyyyyyyvin tappio fiilis :oops:
 
Tsemppiä, vastavirrassa :Heartbigred

Mä yritän täällä psyykata itseäni huomista varten. Onneksi isäni tulee tänne auttamaan miestäni meidän pikkumiehen hoidossa. Poika on varmasti niin innoissaan papasta, ettei jaksa ihmetellä eikä surra pipiä äitiä. Hän kun on vielä sen verran pieni, ettei ihan ymmärrä, miksi äiti lähinnä pötköttelee ja liikkuu hitaasti eikä voi ottaa syliin :love2
 
Blanca, mulla oli viime lääkkeellisessä heti alusta lähtien se 4 zumenonia/pv, kolmella limakalvo kasvaa niin heikosti. Onko sulla aiemmin ollu se 3 ja miten sillon kasvo?

Jokos Helen 79 on testannu?

Mulla alkaa tänään puolilääkkeellisen letrozol, vaik ovulaatio vois ajottua nyt sopivasti luonnostaankin. En kuitenkaan viitsi jättää sen varaan ja joutua ressaan taas et jos ei meekään ja koko kierto haaskuun.
 
Kookos, en oo testannu, ehkä tänään teen jo testin. Päätin sinnitellä keskiviikkoon saakka (pp8) ku onhan mulla ovitrelle käytössä, mutta kyllä se pikkuhiljaa alkaa näkymään jo keskiviikkoon mennessä, että haaleneeko vaan, vai pysyykö viiva saman vahvuisena/vahvistuuko. Mun hcg nousu näkyy nopeasti testissä jos on noustakseen. Jos ei keskiviikkoon mennessä ala vahvistua, niin tulos ei enää siitä muutu ja pääseepä käsitteleen pettymyksen pois. Eilen pistin 5naksua ja ke ois viimeiset ovitrellet.
 
Ainiin joo, en muistanukaan Helen noita sun tukilääkityksiä.. mut toivotaan tosiaan ettei haalistu mihkään, vaan päinvastoin!
 
Muokattu viimeksi:
Hei naiset, tulen törkeästi väliin huutelemaan... Taysista kerrottiin että meidän ainokainen pakastealkio on 6-päiväinen blasto, 3bb. Osaako kukaan sanoa onko tuo hyvä vai huono? :shy:
 
Eikös BB ole ihan keskinkertasen hyvä? Mulla siirretty eräs vastaava, tosin 4BB, ja parhaat ollu AB, heikoin BC. Lukenu kyllä että joillain siirretty CC:kin, mutta ehkä ne luokitusskaalat voi hiukan vaihdella eri paikoissa.
 
Miumau, älä lainkaan luokituksista murehdi, se voi olla paljon parempi hiukan ^huonompana" kuin priimana. Mulle siirrettiin keväällä tayssissa 5ab blasto, eikä tuloksena ollut pikku hailukkaa haamua lukuunottamatta muuta. Olisin kyllä tosi toiveikas tuon suhteen. Hurjasti onnentoivotuksia lähetän❤ 5AA tayssin luokituksissa kai paras. En tiiä onko noissa klinikka kohtaisia eroja, kuinka luokittelevat.
 
Heips seurailen minäkin vielä tätä foorumia, vaikka en tänne tääl hetkellä kuulukaan enään. Kovasti mukana täällä elelen teidän kanssa, kun itse sai hoitojen aikana täällä paljon vertaistukea. Onnistumisia ja voimia toivoo jokaiselle näiden asioiden kanssa eläville ja plussia kaikille.
Ensimmäinen punktio takana. Operaatio itsessään meni hyvin, lääkkeet oli riittävät ja jälkikipuilusta selvitty perussärkylääkkeillä.
Follien määrä tosiaan näytti ihan hyvälle, mutta vain kolme munasolua saatiin keräyksessä talteen, loput follit olikin tyhjiä :sad001
Tänään saatiin tieto, että kolmesta kerätystä solusta vain kaksi oli ylipäänsä kypsiä ja yksi oli hedelmöittynyt onnistuneesti. :sorry: Kyllähän siinä itku pääsi, mutta vielä on toistaiseksi toivoa siirtoon pääsystä... Keskiviikkona siirto jos alkio jaksaa sinne saakka, blastoksi viljelevät.

Tuosta vain yhden hedelmöittymisestä, 1 ivf oli meillä kanssa vain yksi, ei tuottanut tulosta. Toinen ivf vain yksi selvisi ja tuo selviytyjä vetää nyt sikeitä vaunuissa raikkaassa syysilmassa. Sitä ei koskaan tiedä. Niin kauan kun on toivoa ON toivoa
 
Kiitos tsemppaajille ❤️ kävi kuitenkin niin, ettei meillä ole mitään siirrettävää, ei jatkanut ainokainen jakautumistaan... Uuden stimulaation suunnittelu aloitetaan kunhan seuraavat menkat alkavat.

Piinailijoille kauheasti lykkyä matkaan, kaikille teille plussaa toivon!!
 
Takaisin
Top