IVF/ICSI kokemuksia

Helen79 en osaa vastata sun kysymykseen 7 soluisesta mutta mulle siirrettin 9 soluinen joka oli kuulemma kaikkein paras ja siitä lähti raskaus. Itsekin vähän tuota ihmettelin mutta kyllä se selvästi hyvä oli :)
 
Tsemppiä Helen79 ja Ronya piinailuun! Toivottavasti tarraa pienet kyytiin!

Mulla tänään Pregnyl piikki vuorossa ja perjantaina punktioon! :nailbiting: 7 kpl oli parikyt millisiä folleja yhteensä ja molemmilla puolilla muutamia pienempiä jotka ei ehkä ehdi kypsäksi saakka. Vähän jännittää, että mikä prosentti noista saadaan ns loppusaldoon eli siirtokelpoisiksi alkioiksi saakka..
 
Kiitos tsempeistä voimanaiset❤ Nimenomaan, asia kerrallaan janekaksoset on kyllä aen.verran paksua satua, että sen voi kyllä unohtaa, mutta kyllä tässä kieltämättä on toiveet hiukan korkeammalla, että jospa se toinen siellä olis toista parempi ja jäisi tekemään majaa. On sentään tuplattu mahdollisuudet.

Kiitos Giselle kun kerroit omasta onnistumisesta. Ehkä se solumäärä ei kerro koko totuutta! Ja kai sitä pitäis uskaltaa luottaa siihen, mitä sanotaan. Jos 7soluinen on lääkärin mielestä hyvä, niin miksi mennä muuta tässä vaiheessa epäilemään.

Ihanaa Vastavirrassa, kun pääsette kuitenkin siirtoon, mahtavaa!

Kissankullalle oikein paljon onnea punktioon, ja vähemmälläkin määrällä voi saada ihmeitä aikaiseksi! Hyvät mahkut vielä loistotulokseen!
 
Heippa! Olen uusi tässä ketjussa, aikaisemmin kirjoitellut toukomammat 2015 -ketjussa sekä keväällä joissain toista lasta yrittävien ketjussa. Toinen lapsi on edelleen toiveissa, mutta sairastuin, eikä luomuvauva ole enää vaihtoehto. Ensi viikolla minut leikataan naistenklinikalla, menetän leikkauksessa joko ainokaisen munasarjani kokonaan tai ainakin suurimman osan siitä. Sen jälkeen on sitten toipumisen jälkeen edessä joko IVF (jos munasarjakudosta on pystytty hyvin säästämään) tai lahjamunasoluhoito (jos mitään ei säästy). Täällä varmaan saisin vähän tutustua lapsettomuushoitoja läpikäyvien ja -käyneiden kokemuksiin sekä saada vertaistukea :) Tämä sairastuminen on ollut iso kriisi. Tai siis sairauden uusiminen. Menetin toisen munasarjani jo 2010. En koskaan osannut edes pelätä, että tämä toinenkin on vaarassa :sad001 Mutta tässä sitä sitten ollaan.
 
MW2B, tervetuloa joukkoon sorjaan! oih, ikävältä kuulostava sairaus ja toimenpide sulla tiedossa :/ Toivotaan, että tervehdyt ja pikkuinen saa alkunsa jollain konstein!
Meillä on mennyt 10 kk mukavasti tuon lahjamunasolu-aarteen kanssa, mulla vielä kuukausi kotona, ja sitten vahdinvaihto :)
 
Kiitos. Yritän jaksaa ajatella positiivisesti, että ei tämä sentään pahanlaatuinen tauti ole ollut. Muutoin olisin jo varmaan haudassa... :sad001 Mutta on sekin syvän eksistentiaalinen kysymys, kun oma hedelmällisyys uhkaa lähteä ennen aikojaan. Ei ole helppoa. Lahjamunasoluhoidoissa kuitenkin on suuri toivo, että meidän pikkumies saisi vielä pikkusisaruksen. Ja voihan se ihmekin tietty tapahtua, että omia solujakin vielä saadaan. En vain oikein jaksa uskoa ihmeisiin :oops:
 
Tsemppiä piinailijoille ja punktioon menijöille! Erityistsempit MW2B, toivottavasti operaatio menee hyvin ja saatte vielä joskus pikkukakkosen!

Mä kävin tänään polilla. Limis oli vaivaiset 5mm, joten progynova nostettiin 6mg:n. Jos limis ei maanantaihin petraa niin tähän kiertoon ei tehä PASia. Meillä on kuitenkin vaan 2 3-päiväistä alkiota, eikä niitä kannata tuhlata tällä munasarjojen kapasiteetilla. Sain myös diflucan- reseptin hiivaan, kuulemma estrogeeni altistaa sille. Ei pitäis olla vaikutusta PASiin. Että tällasta tänne.
 
Moi leidit.Itse en ole vielä IVF hoidossa mutta IVF korttia on vilauteltu jos ei viimeinen inseminaatio tuota plussaa.Nykyinen kierto on välikierto ja tietenkin odotan että tulisi luomu plussa ja viimeistä inseminaatiota ei tarvitse.Jos mennään viimeiseen inseminaatioon niin toivon että siitä plussa tulee ja ei tarvitse IVF hoitoa.Viimeksi juuri plussa tuli inseminaatiosta silloin kun vilauteltiin IVF hoitoa.Kysymys siis teille:Miten tuo punktio tehdään Helsingin Naistenklinikkalla hereillä ollessa vai?Tehdäänkö se jossain leikkaussalissa vai ihan ultraus/lääkäri huoneessa? Minulla ollut ongelmia tammikuisen kohtukuoleman ja kaavinnan jälkeen ( inssistä plussa). Kohdunlimakalvon paksuuntumisessa aina inseminaatio kierossa ovulaation aikaa limakalvo jotain 4-5mm kohtaa.Voiko tuolle ongelmalle tehdä mitään ja jos voi niin mitä yleensä tehdään?
 
DB tsemppiä limiksen kasvatteluun!

Heitsu, toivottavasti saatte plussan ennen ettei tarvitse jatkaa hoitoja. Itse olen Tayssin asiakas, mutta punktio tehdään joka paikassa hereillä ollessa operaatiosalissa. Ei siis lääkärin huoneessa vaan leikkaussalin tyylisessä tilassa. Ivf hoidoissa käytetään limakalvoa paksuuntavia lääkkeitä. Käytetäänkö niitä inssissä? Niitä on monia. Jos yksi ei toimi niin voidaan kokeilla jotain toista. Tsemppiä välikiertoon :)
 
DB tsemppiä limiksen kasvatteluun!

Heitsu, toivottavasti saatte plussan ennen ettei tarvitse jatkaa hoitoja. Itse olen Tayssin asiakas, mutta punktio tehdään joka paikassa hereillä ollessa operaatiosalissa. Ei siis lääkärin huoneessa vaan leikkaussalin tyylisessä tilassa. Ivf hoidoissa käytetään limakalvoa paksuuntavia lääkkeitä. Käytetäänkö niitä inssissä? Niitä on monia. Jos yksi ei toimi niin voidaan kokeilla jotain toista. Tsemppiä välikiertoon :)
Toivotaan parasta :Heartred tuntuu vain että ei kuitenkaan onnista mutta toisaalta toivo elää :) Inseminaatiossa minulla ollut Gonal-F kasvattamaan follikkeleita,irrotuspiikkinä Ovitrelle ja inseminaation parin päivän jälkeen lugesteron aamuin ja illoin.Kyselin hoitajalta tässä alkukierron aikaan että onko mitään tehtävissä tähän ongelmaan sanoi hoitaja:Minun 20-vuoden työhistorian aikana ei ole ollut muuta hoitokeinoa kuin lääkkeet ja inseminaatio lääkkeet pitäisi paksuuntaa myös limakalvoa.Huom!Hän ei tiennyt mitä lääkkeitä käytän inseminaatiossa.
 
Heitsu itse oon helsingin naistenklinikan asiakas. Punktiot ja alkionsiirrot tehdään tietyssä huoneessa, josta luukku ivf-laboratorioon. Tuon luukun takana biologi työskentelee ja ojentaa alkion siitä lääkärille/ vastaanottaa kerätyt rakkulat. Muuten huone on tavallinen tutkimushuone, ehkä vähän isompi.
Punktioaamuna meet seurantahuoneeseen, jossa vaihdetaa sairaalavaatteet ja laitetaan tippa. Sit kun oma vuoro on niin siellä toimenpidehioneessa laitetaa kanyylin kautta kipulääkettä. Itsella pää meni sekaisin lääkkeistä ja punktio tuntui mutta lääkkeillä varmaan terävin kipu pysyi pois. Punktion jälkeen takaisin seurantahuoneeseen tarkkailuun muutamaksi tunniksi.
Kannattaa varautua odotteluun, meillä viimenen inssi heinäkuussa -16 ja ivfään päästiin toukokuussa -17.

Mw2b: kylläpä sulla on kurja tilanne! Tsemppiä! Selkeesti oot kyllä jo asennoitunu lahjasoluvaihtoehtoon, eikä se vaikuta tuntuvan sinusta mahdottomalta. Vaatii sekin oman prosessinsa käsitellä asiaa.
 
Ja vielä heitsu, mulla oli samat lääkkeet inssissä ja ivfssä: gonal-f ja ovitrelle ja lugesteron. Lisäksi ivfssä pistetään muutama päivä jarruttavaa lääkettä, etteivät irtoile ennenaikojaan. Itse jarruttelin muistaakseni 5 päivää ja se lääke oli kerta-annospakkauksissa ja makso jonku 50e/kpl. 700e tais mennä lääkkeisiin.
 
Ja vielä heitsu, mulla oli samat lääkkeet inssissä ja ivfssä: gonal-f ja ovitrelle ja lugesteron. Lisäksi ivfssä pistetään muutama päivä jarruttavaa lääkettä, etteivät irtoile ennenaikojaan. Itse jarruttelin muistaakseni 5 päivää ja se lääke oli kerta-annospakkauksissa ja makso jonku 50e/kpl. 700e tais mennä lääkkeisiin.

Millaista jarrulääkettä teille on annettu? Mulla oli tänään eka ultra sumutteluiden jälkeen ja tänään määrättiin sitten gonal-F:ää eikä muuta. Sitä piikittelen kunnes 11päivän päästä on taas ultra ja määrätään silloin punktiopäivä. Toki mulla on ens viikon keskiviikkona yksi labrakäynti, josta ne soittaa mulle jos on jotain poikkeavaa(?), muutoin vasta 9.10 uä.
 
Juu, Sofiask, sitä olen tässä koko kesän pyöritellyt. Itselleni kuitenkin kaikki lapset ovat niin tärkeitä ja minulla on niin suuri tarve huolehtia pikkuisista, etten tunne ajatusta lahjasolulapsesta yhtään vieraaksi. Miehessä ei kuitenkaan ole mitään vikaa, joten lapsi olisi joka tapauksessa meidän pojan sisarus. Isäni sisarella on eri äiti kuin isälläni, mutta minulla ja tädillä on niin kovasti yhteistä, että jos en tietäisi, en pystyisi mitenkään arvaamaan.

Pitää varmaan sitten sen psykologin kanssa keskustella myös siitä, miksi lahjamunasolulapsi on mulle niin automaattisesti ok ajatus :grin Että onko mussa jotain vikaa :p
 
Jarruttavana mulla cetrotide, en muista enää mihin kohtaan ajoittui, tulee gonalin rinnalle loppuvaiheessa. Taisi olla niin että sitä ja gonal-fää pistin sunnuntaihin asti, maanantaina ovitrelle ja keskiviikkona punktio.

Ehkä sussa ei oo mitään vikaa, mullekin ollu aina itsestäänselvää että oli se adoptio-, sijais- tai biologinen lapsi niin varmasti todella rakas. Mutta itse kyllä joutuisin käymään kuitenkin läpi sitä, ettei ole omaa perimää (onko itsekästä haluta omaa perimää), ei voi etsiä omia tai suvun piirteitä tms. Mies oli ehdottomasti lahjasoluja vastaan, tai lähinnä siittiöitä, kun kokisi itsensä ulkopuoliseksi.
 
Takaisin
Top