IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Kattika <3 Puolitoista vuotta ollaan hoidoissa oltu. Tämä oli viimeinen icsi. Toivo siihen, että mikään edes yrittäisi jatkaa oli mennyt totaalisesti. Aloin jo valmistautua ajatukseen ettemme tule saamaan yhteisiä lapsia. Tämä ketju on ollut iso tuki näiden asioiden ja hoitojen aikana!

Ja kyllä olen oikein onnellinen yhdestäkin lapsesta :D ja myös kaksoset ovat tervetulleita <3 Jännittää kuinka meidän käy :S

Uusi jäsen täällä moi! :)

Lapsettomuutta takana reilu kolme vuotta, josta ekat kaksi vuotta meni tulee jos on tullakseen -meiningillä. Lapsettomuustutkimuksiin mentiin noin vuosi sitten ja miehen hormonihoitojen jälkeen nyt on ns. palikat kohdallaan luomuraskaudenkin suhteen. Ikää alkaa olla kuitenkin sen verran, että enää ei odotella, vaan lokakuun kierrosta aloitetaan hedelmöityshoidot. Nyt alkaa pikkuhiljaa konkretisoitumaan, että iiks, meitä saattaa ens vuonna ihan oikeesti olla kolme. :D

Onko kukaan teistä törmännyt lääkkeissä saatavuusongelmiin? Nyt ilmeisesti jollain lääketoimittajalla toimitusvaikeuksia ja kun kävin apteekkiin lääkkeitä tilaamassa jäi tilanne etenkin kylmäsäilytettävän puregonin osalta jännittävästi auki, kun juuri siltä toimittajalta nuo lääkkeet ois tulossa... Nyt odottelen tietoa apteekista, että tuleeko lääkkeitä vai ei. Onneks tarve vasta ensi viikolla, mutta silti vähän jännittää..

Joo Oriolallahan on jo toista viikkoa toimitusongelmia (niillä meni mönkään tietojärjestelmäpäivitys). Ehdottomasti kannattaa käydä tilaamassa jo lääkkeet, jos on lähiviikoille tarpeita.

Suomen apteekkeihin ja sairaaloihin tulee lääkkeet kahdelta tavarantoimittajalta, joten aika haavoittuvainen systeemi jos/kun joku menee pieleen.

Punktio meni ihan hyvin, toiselta puolelta hiukan tuntui kun siellä kait munasarja korkeemmalla ja lääkäri joutui vähän kaivelemaan. En kuitenkaan pyytänyt lisää tiputusta, hengittely ja huokailu auttoi. Ja nopsaanhan se kuitenkin on ohitse.
Toimenpiteen jälkeen tuli kramppeja ja sain tippaan pariakin lääkettä ennen kotiin lähtöä. Viimeksi ei tuommoisia supisteluja tullut. Nyt on olo sen mukainen että on saanut monenmoista mömmöä, oksu on lentänyt mutta sain tuossa nukuttuakin kyllä. Varovaisin liikkein ja huiliessa nyt sitten. Eiköhän se tästä kun saa toivottavasti nukuttua yön yli höyryt pois päästä :wacky:

Hei kaikki!

Olen oman odotukseni aikana käynyt säännöllisesti vilkuilemassa, mitä tänne kuuluu. Ihanaa, että myös plussia on mahtunut erilaisten pettymysten joukkoon :Heartpink Tsemppiä kaikille, pysykää vahvoina ja luottakaa, että jokaisen vuoro tulee kyllä :signs003

Onko Auringonkukka vielä palstailemassa täällä? Meillä taisi olla muutama päivä eroa lasketussa ajassa ja mielelläni kuulisin mikä tilanne siellä on meneillään? Onko vauva jo syntynyt?

Itse kävin yrittämässä synnytystä tällä viikolla, mutta kahden päivän käynnistelyistä huolimatta yhä yhtenä kappaleena. Vauvan ison kokoarvion vuoksi sitten ensi viikolle sovittu suunniteltu sektio.

Joulunlapsi rv 38+6

Nyt rupes jännittämään todella! Pikkuhousunsuojaan oli tullut vähän punaista, ei suoraan verta, mutta lugemössö oli vaaleanpunaista. Tein testin nyt aamulla ja viiva vain vahvistuu.. Voi kumpa tämä ei mene kesken :'(
Pp9
7a19e569ded17fee868d1443b22774d1

Muokattu viimeksi:
Tsemppiä nennu, koita olla stressaamatta! (Helpommin tietenkin taas sanottu, kuin tehty)
Sulla sentään on viiva vahvistunut hurjasti! :)
Ja alkuraskauden pienet vuodothan ovat kai hyvinkin yleisiä.

Voi Nennu! On muuten vahva viiva <3 edelleen näyttää hyvältä. Mutta tiedän myös kuinka se paniikki ekan kerran iskee, kun näkee verta siinä pikkuhousunsuojassa. Minä soitin sillon klinikalle ja itkin vaan puhelimeen. Se ihana hoitaja sieltä yksityiseltä klinikalta sopi mulle ajan kunnalliselle puolelle veritestiin. Se hoitaja siis soitti sen ajan mulle! Mulla ollut kaksi raskautta ja molemmissa on vuotanut. Ekassa vuoti viikko plussaamisesta ja tokassa ihan just plussan jälkeen. Ja kaikki oli hyvin kuitenkin. Ja ekassa raskaudessa oli kaksoset ;) Kai sä pääset veritestiin? niin saat mielenrauhaa siitä.

Nennu nyt vaan rauhassa, hyvältä kuitenkin vaikuttaa viivan vahvistuminen :)

Mulla tekee kyllä tiukkaa tämä piinaaminen (ylläri!). Heti oon oireiden puuttumisesta tekemässä johtopäätöksiä, että ei tästä mitään tule... Vaikka tiedän, että eihän tässä vaiheessa todennäköisesti tule vielä mitään oireita... Sitä vaan koittaa suojella mieltään, vaikka pettymyksen saaminenkin tuntuu järkyttävältä ajatukselta. Huoh, nyt vaan pitää malttaa. Eilen näin somessa kaksi raskausuutista (että toista lasta pukkaa), ja kyllä sitä ikävä kateuden ja pienen katkeruuden tunne pisti.

Asiasta toiseen naiset, onko teille annettu mitään ohjetta siirron jälkeisestä seksin harrastamisesta? Jostain jenkkisivuilta luin, että pari viikkoa ainakin kannattaisi pidättäytyä, mutta toisaalta jossain sanottiin että ei sillä ole ollut todistettua yhteyttä, että olisi häirinnyt kiinnittymistä tms... Jos ei tämä raskaaksituleminen olisi näin vaikeaa, niin ei varmaan tulisi yhtään mietittyä tällaista asiaa ns. "luomuyrityksessä" kun niin vaan ihmiset jatkaa täysin normaalia elämää tietämättä mahdollisesti alkaneesta raskaudesta. Nyt vaan ei haluaisi riskeerata omilla teoillaan mitään pieniäkään mahdollisuuksia...

Tsemppiä Nennulle. Toivottavasti ei oo kyse mistään vakavasta ja pieni pysyy kyydissä.

Mua vähän mietityttää nuo tulevat hormonihoidot ja niiden vaikutus mielialaan. Pelkään muuttuvani kilahtelevaksi ja kaikesta itkeväksi hermokimpuksi. Miten teillä muilla on mennyt tää asia hoitojen aikana?

ValkoinenOrkidea, meille ei oo mitään klinikalla ohjeistettu, muuta kuin että jos on vuotoa toimenpiteiden ja "ronkkimisen" jälkeen niin ei suositella seksiä infektioriskin takia. Mutta sitten taas luin jostain, että siemenneste tekisi hyvääkin alkion kiinnittymismahdollisuuksille... Tiedä sit mikä on totuus. Kaippa sitä on vaan parempi kuunnella omaa oloa ja tuntemuksia?
Seesam; mulla lyhyt kaava ei vaikuttanut mitenkään järisyttävästi mutta nyt viimeksi pitkän kaavan sumuttelut sekoitti päänupin, mieliala oli tooosi apea ja synkkä... Mutta pian piikittelyn alettua ja sumujen annostuksen pienentyessä mieliala koheni, ihan muutamassa päivässä.

Kiitos kaikille! Hoitaja tosiaan rauhoitteli että kaikki on hyvin kunhan vuoto ei ala runsaaksi. Olisin saanut ultraan ajan nyt varattua. Sanoin kuitenkin että varataan se vasta ensi viikolla kun on varsinainen testipäivä. Eiköhän tämä tästä :)

ValkoinenOrkidea, meille ei ole puhuttu mitään että seksiä ei sais olla siirron jälkeen. Ja itseasiassa tässä piinassa muutama päivä siirrosta mies innostu vaikka luget on yleensä hillinnyt ;)

Seesam jokainen hoito on ollut erilainen... Pitkä kaava kävi eniten mielelle raskaaksi. Muuten lähinnä itkuherkkyys on vaivannut. Ja sit se odottelu ja piina ja muu stressi on vaikuttanut enemmän kuin lääkkeet :)

Muokattu viimeksi:
Takaisin