Helen hieno määrä teillä alkioita pakkasessa :) Ja se on ihan normaalia, että kato käy ja suurin osa ei selviä blastoiksi asti. Muistaakseni se menee keskimäärin niin, että 75% munasoluista hedelmöittyyy ja vain 25-50% alkioista jaksaa blastoiksi. Blastoista 50% kiinnittyy (8-soluisista 30%). Eli hyvä että olette blastoja saaneet :)
Kys:llä kyllä tekevät mielellään pitkää viljelyä. Me saatiin ekassa ivf:ssä vain ne 3 alkiota, jotka meni kaikki pakkaseen. Sulatuksen jälkeen siirrettiin top luokan 8-soluinen ja kaksi muuta hyvää alkiota jäi jatkoviljelyyn, mutta eivät jaksaneet kehittyä.
Jennie, äh voihan tulehdus
Itse ehkä siirtäisin siirtoa. Sekä tulehdus että antibiootit saattavat haitata kiinnittymistä, joten itse pelkäisin että hyvä alkio "menee hukkaan"
Nennu!!! Siinä on haamu!!! Onnea!
Jennis, jeeee mahtavia uutisia kaiken hirveän piinan jälkeen! Nyt vaan toivotaan kaikkea hyvää sulle odotukseen!
Blanca, mullehan kävi noin viime ivf-kierrossa eli maksimit puregonia ja vain 2 follia eli inssiksi muuttui se kerta :/ Mulla on ikää 30, mutta endo on tuhonnut munasarjoja. Mun mielipide on, että sun kaverin kannattaa tehdä se inssi ja jos ei tärppää niin uusi ivf lyhyellä kaavalla. Tai tietty jos lähdetään ne follit puhkomaan ja saadaan parhaimmillaan ne 2 munasolua niin siitä saisi osviittaa että mikä on munasolujen laatu. Mutta ehdottomasti lyhyt kaava jos uusi ivf tulee! Turha sammutella munasarjoja, jos vaste on heikko. Tsempit sun kaverille!
iina, kiva kuulla postiviininen kokemusta elonvasta :) oliko se sulle eka ivf? Jos ei niin oliko tehty aiemmin lyhyellä vai pitkällä kaavalla ja millaisin tuloksin? Mikä syy sulla oli prednisolonin käyttöön? Mulle laitettiin kokeiluun endon ja kilpparin lievän vajaatoiminnan takia, mutta lääkäri jaksoi painottaa ettei kortisonin käytölle ole selkeitä tieteellisiä todisteita. Sorry, kunnon kysymysten tulva :D