IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nennu tsemppiä! Toivotaan, että on harmitonta. Mietin tuota uä aikaa. Pitäiskö siellä noin aikasin näkyä mitään, vaikka kaikki olisikin hyvin? Meillä lääkäri ultraa ekan kerran 5 vkoa siirrosta koska aiemmin ei kuulemma varmuudella voi sanoa mikä tilanne. Mulla aina labroina seurattu hcg nousua uä asti.

Nennu tsemppiä! <3 Tiedän ton piinan!! :/ Mullahan vuoteli kunnolla monena päivänä ja kaikki oli ultrassa kuitenkin hyvin! Mä todella toivon, että sullakin on harmitonta! <3 Jaksamisia!

Niin en tiedä. Eka ultra on kuulemma kuitenkin, jos sinne päästään, niin viimeistään 7 viikolla. Labroista ei ollut mitään puhetta...

Hei nyt mä olen vähän hämillään. Help! Meillä ollut välikierto tässä edellisen KU vuoksi. Nyt kp noin 23 ja ovistesti näyttää lähes plussaa. ?? En oo testaillut kauheasti, mut ollu hailakkaa niinä muutamina satunnaispäivinä kun oon testannut. Mies tietty lähti just metsään viikonlopuksi. Kiva ajoitus. Mut siis koskaan ollut näin myöhään! Voiko elokuinen KU sekoittaa...
Sit tietty elättelen toivoa että mitä jos oliskin luomuna nyt tärpännyt..eikö sillon ovistesti näytä plussaa aiemmin ku rt? Mut se nyt on aika pieni mahis meillä, että pidän jalat maassa. Kyllä sitten kun mies tulee metsästä sunnuntaina, niin tiedetään mitä tehdään. :wink
Ens kiertoon mulle suunnitelmissa 2. blasto pas. Jee!

Ultrassa kävin, sikiö vastasi viikkoja 7+1 niinkuin pitikin. Takana pitkä selittämätön lapsettomuus, 3 keskenmenoa, 4 inseminaatiota, 1 ivf: tuoresiirto nega, nyt oli 1. PAS, josta plussa.. toivottavasti tämä jaksaa ja saatais vihdoin vauva!
Tsemppiä kaikille hoitoihin. Niin piinaavia aikoja. Toivo nousee hetkeksi, sitten se viedään ja taas jostain kerätään voimia uuteen nousuun..

Blanca se saattaa olla myöhäinen ovis. Toivottavasti kuitenkin luomuplussa!! ;)

Sofiask hienoa että ultrassa oli kaikki niin kuin pitääkin. Teilläkin on ollut pitkä ja raskas tie. Toivon todella että nyytin saatte syliin asti! <3

Tervetuloa uusille, tsemppiä piinailijoille ja erityistsempit hoitoa odottaville! <3

Seesam, mulla oli ekassa IVFssä pitkäkaava enkä huomannut lääkkeistä mielialaan muutosta (tai sitten aika on kullanut muistot ;) ). Pää oli kipeä sumutteluista ja alamaha sitten munasarjojen kasvun takia.
Mun mielialaan, itkuisuuteen jne vaikuttaa kyllä enemmän tää koko paska tilanne entä lääkkeet.

Luomupiinapäivät menossa. Tänään aamulla jäi veriviiru paperiin pyyhkiessä, viime yönä vähän vihloi alamahalla. Periaatteessa nyt olis kiinnittymisen ajankohta, jos sellainen ihme sattuisi! Ärsyttää, ku ei haluais yhtään herätellä toivoa, ku sieltä korkealta kuitenki tippuis sit alas. On tää vaan niin syvältä! :D

Täällä piinailu on sujunut melko vähäoireisena ja odotukset ovat matalalla. Tänä aamuna sitten tuli ekat pinkit valkovuodot ja myöhemmin rusehtavat vuodot. No ei muuta kuin klinikalle soittamaan, kun kahdessa edellisessä kierroksessa on ollut samanlaista tuhruttelua ja tuloksena aina nega. Päädyttiin lisäämään terolutin päälle parit luget, jos vaikka se saisi tilanteen rauhoittumaan.

Olispa jo viikko eteenpäin, niin pääsisi jo testaamaan luotettavasti.

Onnea plussanneille! Parasta aikaa piinaileville kärsivällisyyttä ja plussia testeihin :)

Täällä taustalla lueskelen kuulumisia ja odottelen kuukautisia. Keskeytyneen keskenmenon (10+viikolla) tyhjennyksestä nyt aikaa kolme viikkoa. Oli kyllä niin tuskainen tapahtuma ihan fyysisestikin. Toivottavasti en ikinä joudu kokemaan enää sellaista.

Kuulemma seuraavaan kiertoon voidaan tehdä jo pas. Sitä odotellessa ja toivoessa, että tyhjennys onnistui.

Helios voi kumpa olisi tällä kertaa väärä hälytys :(
Rankkisankkis voimia toipumiseen ja onnea uuteen kiertoon! Tuntuuko henkisesti siltä että jaksat heti lähteä passiin? Kmenot on todella rankkoja. Kyllä harmittaa kun teillekin kävi näin!! On se väärin kun ensin annetaan ja sit otetaan :(

Rankkisankkis missä oot hoidossa? Musta olis ainaki kiva päästä jatkaa hoitoja nopeasti. Odottelu ja ajankuluminen on rankkaa.. monessa paikassa vaa pitää odottaa kierto väliin. en muista mut miten keskeytyny todettiin?
10 viikkoa on pitkä aika. Moni voi aatella että "niin alussa", mutta varsinkin jos hoitojen jälkeen plussaa niin viikot on todella pitkiä. Mun eka km oli 13+4 niin loukkas tosi paljon kommentit et onneks meni niin alussa.. mitenniin alussa!!!??? Eikä ollu siinä vaiheessa yritystä ees takana, ekasta kierrosta tärppäs.

Nytki tuntuu tosi turhalta jos tulee km, et miten aikaa menee hukkaan.

Hyvä helios että olit yhteydessä ja sait tueksi lääkkeitä lisää.

ValkoinenOrkidea, ei olla polilta ohjetta saatu, mutta kyllä se lugesteronin toosaan tunkeminen 3 kert päivässä vähän haluja vähentää ;D Tuskin siitä haittaa on, jostain joskus luin että se saattaa jopa edistää raskauden alkamista (jotenkin niin että naisen keho ei käsitä alkiota vieraana ja siten hyljeksi sitä niin herkästi, kun miehen dna:ta on pelipaikoilla usein). Muoks Miumau olikin kirjoittanut jo samaa :)

Seesam, mulla ei ole hormonien piikittäminen vaikuttanut mielialaan, mutta pitkässä kaavassa käytettävä synarela-sumute kylläkin hieman. Puregonia kun meni isolla annoksella niin siitä tuli vain kestohedari. Enemmän mielialaan ja hermoihin on vaikuttanut se, että kummallakaan kerralla ei ole hoito mennyt niin kuin olisi pitänyt ja joka vaiheessa on tullut jotain huonoja uutisia.

Aiheeseen liittyen, aloitin nyt mindfullnes kurssin puhelimella Headspace appilla ja jotain vaikutustä tuntuu jo :) Ehkä mieli on tyynempi seuraavan hoidon aikana <3

Me harrastettiin silloin siirtopäivänä seksiä ja siitä lähti se tähän asti ainoa raskaus (joka meni kesken). Tiedä sitten oliko sillä merkitystä kiinnittymisen kanssa...

Rankkisankkis, toi on ihan hirveetä odotella kropan toipumista tyhjennyksestä. Itsellä kesti kkm:n tyhjennyksen jälkeen (liki 10 rv-vkoa oli silloin) 7 viikkoa että raskaustesti näytti negaa ja menkat alkoi muutama päivä sen jälkeen, eli tosi pitkään meni. Verikokeilla seurattiin hcg:n laskua kun aloin jo huolestua kun aina vaan näytti testit plussaa ja menkkoja ei kuulunut. Muissa keskenmenoissa on yleensä kestänyt sen normaalin kuukautiskierron verran. Jo
Toivotaan että toivut hyvin ja pääsette sitten passiin, pidetään peukkuja! :)

On: törkeetä jännittää ja miettiä mikä on alkioiden laita. Taysista eivät ilmoittele mitään väliaikatietoja jos kaikki ok. Ma pitäisi olla siirto jos sieltä siirrettävää on selviytynyt, iik... :nailbiting:

Kiitos tsempeistä! Kyllä keskenmeno on rankka kokemus etenkin vuosia kestäneen lapsettomuuden jälkeen. Pelkäsin asiaa kovasti alusta lähtien ja näin kävi. Henkisesti olen jo ihan valmis uuteen yritykseen. Haluan suunnata tulevaan ja tämä odottelu on ärsyttävää, kun ei yhtään tiedä miten pitkään tässä menee. Raskaustesti näyttää enää ihan pientä haamua kun valoa vasten testiä kääntelee eli se on positiivista.

Hoidot hidastuvat keskenmenosta. Mieluummin ottaisin suoraan negan kuin plussan, joka päättyy keskenmenoon. Meille sanottiin, että seuraavista kuukautisista soitto klinikalle. Soittelen silloin ja varmistelen vielä, että voidaanko siirtoa tehdä.

Keskeytynyt keskenmeno siis todettiin ultrassa. Olin jo kahdesti nähnyt sykkeen ennen yms. Neuvolakin oli jo takana. Mitään vuotoja ei ollut. Ihan yllärinä ultrassa, jossa halusin vielä käydä ennen nt-ultraa.

Tästä oppien, kun ja jos saan vielä raskauden kokea, tiedän että vuotamattomuuskaan ei kerro yhtään mistään. Stressasin kovasti, mutta asia on vaan niin että raskaus kyllä jatkuu jos on jatkuakseen. Meidän sikiöllä ei luultavasti kaikki ollut kunnossa ja luonto teki tehtävänsä :sad001

Ei voi muuta kuin toivottaa jaksamista ja kärsivällisyyttä Rankkisankkis tuohon vaiheeseen, kyllä taas ihmistä koetellaan :( Toivon kanssa, että Blanca pääsee kans pian passiin! <3

Helios, auttoivatko Luget, onko vuodot vähentyny?

Larissa, Miumau, Janel ja Nennu, kiitti kokemuksien jakamisesta! Joo se on todellakin niin, että Luget möhnineen vähentää kyl fiiliksiä ja kieltämättä alkaa paikatkin tuntuu aroilta... mutta teoreettinen ajatus kävi vain mielessä yksi päivä :D Sitä kun haluaisi jotenkin ylläpitää sitä "normielämääkin"...

Nennu hieno plussa! Onneksi vuoto vain hyvin niukkaa!

Pidän peukkuja, että piinailijoiden kello liikkuisi eteenpäin meidän muiden kelloja nopeemmin.. on se vaan niin hurjaa aikaa!

Joulunlapsi meidän pakkaspoika on nyt kohta kahden vuorokauden ikäinen. :Heartblue Käynnistettiin myös ison koon takia ja käynnistyikin jopa odotettua paremmin. Harmi, että teillä on mennyt käynnistely pieleen, mutta tärkeintä on, että vauva on sylissä ihan kohta! :Heartred

Oon saanu hoitojen aikana hirveesti tsemppiä ja neuvoja tältä palstalta. Kiitos siitä kaikille! Meidän perhe on nyt täydellinen ja vaikka polku oli raskas, niin juuri näin sen kuului mennäkin, että saatiin juuri tämä pakkaspoika meidän perheeseen. Toivoin teille kaikille omaa nyyttiä syliin.:Heartred

Auringonkukka

Rankkisankkis ei voi muuta sanoa kuin että olet todella vahva nainen! Asenteesi tähän kaikkeen on mieletön.

Auringonkukka onnea!!

Täällä pp 10. Ei oo tiputellut enään. Vieläkin on jotenkin uskomaton olo enkä uskalla tuudittautua ajatukseen että hyvin voisi käydä...

Takaisin