IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voisin liittyä uutena keskusteluun mukaan :) Ollaan aloitettu yritys 8/2015. Nyt kevään/kesän aikana tehtiin neljä inseminaatiota, joista kaikista nega. Tänään kp2 ja alan pistelee Puregonia. Perjantaina ensimmäinen ultra ja katsotaan mikä tilanne munasarjoissa. Kyseessä siis ensimmäinen IVF hoito meille. :)
 
Kiitos kaikille! <3

DB mulla progynovaa menee 2mg kolmesti vuorokaudessa :) Ja Terolut niiden kaverina (1 aamulla ja 2 illalla). :)
 
Nennulle onnea, hyvältä näyttää! :dance011

Jennie ja ValkoinenOrkidea, te jännäättekin samassa tahdissa, tsemppiä, tsemppiä! :gen014

Ja tervetuloa minunkin puolesta uusille ja uusille vanhoille! :greet025

Täällä tänään vuorossa irrotuspiikki ja ylihuomenna sitten se punktio. Olo alkaa oleen turpea... :dead: Mutta! Jännä huomata miten piikityksien vaikutuksesta pääkopan olo on helpottanut, jee... :)
 
Oo, Onnea Nennu!! Hyvältä näyttää sun tulos :)
Hyvää matkaa kaikille alkion saaneille, peukut että teillä myös tärppää!
DB, mulla ollut 2mg Progynova 2 krt päivä (aamuin illoin).
 
Kiitti Larissa. Mulla tosiaan jatkettiin stimulaatiota elonvan jälkeen vähän menopurilla (se oli mainittu jo alkusuunnitelmissa). Otettiin siihen kuitenki ylimääräinen seurantaultra. Onneks, koska sen perusteella punktio varattiin aikaisemmaksi. Jos olis merkkejä ollu hyperistä, niin irrotuspiikiks olis otettu gonapeptyl pregnylin sijaan. Onneks ei ollu hyperin vaaraa. Lääkäri kyllä mainitsi, et vanhemmalla iällä munasarjat saattaa riehaantua, haha. Kaikki meni onneks hyvin :)
 
Tsempit kaikille piinailijoille :) Monille siirretty blasto eli eiköhän kohta ala plussia ropisemaan ;)

Ronya, tervetuloa mukaan :) Mikä teillä on lapsettomuuden syynä (jos saa kysyä)? Oletteko julkisella vai yksityisellä hoidossa?

Miumau, tsempit punktioon ja olkoon saalis hyvä ja laadukas! :)

Iina, joo mulla on tulossa se vanha tuttu puregon lisästimulaatioksi elonvan jälkeen. Toivoin kyllä vähän menopuria, kun luulen että sillä saisi enemmän tai laadukkaampia munasoluja. Vai että vanhemmalla iällä munasarjat riehaantuu :D

Latasin puhelimeen pari mindfullness- appia. Ajattelin että josko niillä saisi mielenrauhaa lisättyä hoidon aikana ja piinaviikoilla. :)
 
Minullakin oli siirto tänään, joka oli aiempaa hankalampi, kun millään ei meinanut mennä katetri kohtuun asti. Oltiin lisäksi sovittu tarkka siirtoaika ERA:n tuloksen takia, mutta melkein tunnin myöhästyi klinikan aikataulusotkujen takia.
Valmiiksi oli mieli jo maassa siirtoon mennessä, mutta nyt on entistä apeampi olo hankaluuksien jälkeen.

Tämä jälkeen on enää yksi alkio pakkasessa ja sitten pitäisi päättää kannattaako enää yrittää ollenkaan. Meillä kun ei ole omia siittiöitä enää ja lahjamunasoluhoidot on niin kallita, että ei kannata alkaa tekemään "lahja-alkioita" molemmista lahjasoluista. Varsinkin, kun kiinnittyminen tuntuu olevan p**keleen vaikeeta.

No joo, mutta d5 blasto kyydissä, gonapeptyl huomenna ja negaa testamaan 23.9...

Muille onnea matkaan piinailuissa ja punktioissa. Nennu onnea alkavasta plussasta ja nyt vaan loppuun asti raskauden kanssa.
Uusille tervetuloa matkaan ja toivottavasti teidän tie ei ole yhtä kivinen kuin niin monella muulla.
 
Nennu, sulla näkyy kyllä todella aikaiseen viiva, minäkin veikkaan, että on kumpainenkin siellä tekemässä pesää itselleen. On kyllä huikee juttu, mun haave on ollut aina saada kaksoset ja nyt aion kysyä seuraavaan siirtoon ekaa kertaa kshden.kuytiläisen siirtoa. Aina siirretty vain yksi, mutta niin monta turhaa siirtoa tehty, että josko se paremmin onnistuis jos tuplaa mahdollisuudet:wink Onnea tuhannesti matkaan!!!! Ja allekirjoitan sen, ettei varhaisultrakaan, ei tosiaan se ole mikään helpotuksen huokaus, vaan vain yksi saavutettu etappi. Spontaani km tuli viimeksi viikolla 10+jotain...4päivää neuvolakäynnin jälkeen, jossa kuului hetken vielä sydänäänet. Jos vielä raskaudun, siitä tulee henkisesti ihan kauheeta. Eikä vähiten siksi, että tuttavilla on kaksi raskautta peräjälkeen mennyt tuntemattomasta syystä kesken todella myöhäisillä viikoilla. Eka vauva menehtyi 17+jotain ja toinen 24. Mikään ei oo koskaan varmaa.

Jennis, mää kyllä jotenkin tunsin, että siellä kohdussa vois olla kaikki ihan kohdallaankin❤❤❤❤❤❤.Miksi lie, mutta jotenkin sun tarina oli sellainen kaikkine käänteineen, että kaikki oli vielä mahdollista. Aivan huikea juttu. Sun vointi on kyllä aika karsee voin vaan kuvitella :sick006 Ite laattasin 25viikolle saakka, mutta ei noin rajua ollut kuitenkaan. Pahimmillaan vain pari kolme kertaa päivässä. Jospa sun olo pian helpottaisi, kaikesta muusta ihanasta huolimatta, se oksentaminen ei ole herkkua:sad001 isot tsempit❤

Piinailijoille jokaiselle voimia ja kärsivällisyyttä.

Onnea vaiheisiinne!!
 
Blanca miten ystävällesi kävi? Oon kuullu että jolleki oli tehty punktio vaikka vaan kaks follia kasvanu. Mikä tuntuu vähän turhan isolta toimenpiteeltä. Parissa tapauksessa on menty inssiin punktion sijasta.. ja sitähän ei tiedä onko niissä munasolua sisällä ja etenkään onko kypsää ja sitten vielä pitäis hedelmöittyäkin. Vähän kurja tilanne kyllä...
 
Sofiask, meillä tosiaan tuli viime hoidossa pitkällä kaavalla vain 2 follia ja oltaisiin voitu tehdä punktio, jos olisin halunnut, mutta lääkärin kanssa päätettiin tehdä inssi. Säästyi yksi hoitokerta ja sovittiin heti, että uusi hoito tehdään lyhyellä kaavalla. Olisi ollut riskaabelia puhkoa ne follit, jos niistä ei olisi saatu yhtään munasolua tai parhaimmillaan vain 2 niin olisi menetetty se hoitokerta julkkisella.
 
Nennu! Hyvältä näyttää. Ihan samalta kuin mun kolmepäiväisen pp7 testi. Yksi mulla siirrettiin ja yksi on tulossa, mutta sulla en laskisi pois kaksosten mahdollisuutta, jos kaksi on siirretty <3

Voi että tulin hyvälle mielelle ku näin tuon sinun testin. Oot sinäkii (kuten muutkin) oottanut jo ihan liian pitkää omaa vuoroasi. Muistan vaan kun samaan aikaan ollaan täällä piinailtu.
 
Takaisin
Top