IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai niin, muutenkin kiinnostaa teidän kokemukset pitkän ja lyhyen kaavan eroista :) Onko toinen toiminut paremmin kuin toinen ja miksi?
 
Tuo kateellisuus on kyllä tuttua..
välillä on ollut niitäkin hetkiä, esim. keskenmenojen jälkeen, kun ei ole edes kummilapsia kyennyt hetkeen näkemään, kun tulee itku jo melkein siitäkin kun jotain kutsutaan äidiksi..
tai kun näkee ihmisiä joilla on kauniit vauvamasut <3 mutta eihän sitä koskaan tiedä mikä työ niidenkin takana on ollut.. :)

Tänään aamusta teki kyllä pahaa, kun työmatkalla mua vastaan tuli viime metreillä raskaana oleva vastaan, rööki kädessä :|
 
Minä taas täältä taustalta huutelen :)
Larissa (muistat varmaan taustani), mullekin lääkäri päätyi vaihtamaan tulevaan ivf-hoitoon Gonalin Elonvaan. Kävin suunnittelukäynnillä pari viikkoa sitten, ja hän päätyi tähän matalahkon AMH-arvon sekä huonon limakalvon vuoksi. Mulla oli kp 21 limakalvo 6 mm, ja aiemminkin paksuuden kanssa ollut vähän niin ja näin. Lääkärin mukaan nämä yhdessä kertoo siitä, että mulla on jo hedelmällisyys vähän heikentynyt ikäänkin suhteutettuna, ja tuo Elonva olisi hyvä buustaus.

Aika vähän Elonvasta on löytynyt mitään tietoa, kun olen googletellut.
Seuraan mielenkiinnolla sun kokemuksia, jos käyt vielä kertomassa niistä foorumilla hoidon aikana. Mulla tosiaan menee hoidon aloitus lokakuun lopulle.
Kiva tosiaan, että todennäköisesti pärjää yhdellä piikillä! Jos ei sitten tarvi ottaa lisätehoja jostain muusta lääkkeestä siihen rinnalle.
 
Suvetar, samoihin aikoihin ollaan siis hoidoissa ja molemmilla Elonva :) Mulla alkaa varmaan hoito noin 18. lokakuuta. Ja joo, muistan sun taustoja :/ Mulla ei ole ollut limakalvon kanssa ongelmaa (sehän tästä vielä puuttuisikin....) Todella vähän löytyy kyllä tietoa ja kokemuksia tosta Elonvasta, kai siksi että se on suhteellisen uusi (joskus 2010-2012 kai tullut käyttöön?) ja ei ole kovin laajassa käytössä. Meille heikosti muniville se on kai sopiva kun ei tarvitse hyperiä pelätä :D

Tämä kuva näyttää aika hyvin miten Elonvan vaikutys eroaa muista piikeistä:

Quadro-7-4.jpg
 
Suvettarelle ja Larissalle isot tsempit alkavaan hoitoon❤

Sain tänään tiedon jatkoviljelyn tuloksista ja vain kaksi seitsemästä oli jatkanut ja pakastettu 6päiväisenä, vaikka 5päiväisinä kun lääkäri soitti, ne kaikki oli vielä hengissä!? Nyt siis yhteensä 6 alkiota pakasessa, että tulos on valtavan hyvä, mutta jatkoviljely näyttää karsivan rankasti alkioita. 3päiväisinä jos ois pakastettu, niin siellä olisi ollut 11 alkiota, joista suurin osa olis siirron jälkeen jääneet ilmeisesti kemiallisiksi. Niitähän mulla on ollut hoitotaipaleen aikana lukuisia ja lukuisia. Ja huonot siittiöt nimenomaan aiheuttaa niitä, jos munasolu on elinvoimainen, eli yrittää, mutta ei voi jatkaa kehitystä. Samoin useampi km johtuu samasta asiasta. Toisaaltahan nyt on hyvä, että niitä huonoja karsiutui pois, mutta eipä oo noi blastotkaan ikinä km tai kemiallista pidemmälle jaksaneet. Yksi kolmipäiväinen pas tyttö on täällä riemunamme,❤ 11 alkiota on yhteensä kahdesta edellisestä hoidosta siirretty. Ne neljä, jotka on pakastettu nyt 2päiväisinä ei herätä kovin suurta luottamusta, kun nyt näki, että 7alkiosta vain kaksi selvisi blastoksi. Tällä laskukaavalla niistäkin ehkä yksi olisi selvinnyt 6päiväiseksi.......
No, siis ihan tosi tyhmää jossittelua. Nyt vaan täytyy mennä siirto kerrallaan ja toivoa, että sieltä löytyisi meidän oma pieni helmi. Hirvittää kyllä, mitä kaikkea onkaan.vielä edessä, kun historia alkaneiden raskauksien osalta on aika synkkä. Viiva testiin on sekin jo suuri saavutus, mutta se, että siitä.alkaisi oikea raskaus on siitä vielä valovuosien päässä.
 
Kiitos tsempeistä Helen!
Hyvä saalis sinulla, mutta tosiaan aika paljon kertoo tuo jatkoviljely. Sen vuoksi jatkoinkin vielä tarinointiani täällä.
Meidän klinikalla kun ei viljellä ollenkaan 2- tai 3-päiväistä pidemmälle :( Hieman mietityttää, kun omakin tausta on mikä on, voiko siitä seurata juuri muuta kuin keskenmeno - jos olisi niin mahtava tuuri, että alkio ensiksi kiinnittyisi.
 
Suvetar ja Larissa, tsemppiä tuleviin hoitoihin <3

Helen, kiva saldo teillä kuitenkin pakkasessa, toivottavasti jatkavat kasvuaan kohdussa.

Mua taas niin koetellaan. Huomenna pitäisi olla siirto. Tänään todettu virtsatietulehdus. Miettivät klinikalla pitäisikö kaikki tämän takia pakastaa ja perua siirto. Itse olin sitä mieltä että siirto tehtäisiin. Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Hain tänään lääkityksen joka on vain kolmepäivää joten luulisi sen aika äkkiä purevan, ainakin toivottavasti. Yritin etsiä netistä tietoa voiko olla vaikutusta kiinnittymiseen mutta en löytänyt oikein kunnolla tietoa.
 
Jennie mulla oli ensimmäisen siirron jälkeen tulehdus ja lääkäri sanoi että kyllähän se saattaa vaikuttaa kiinnittymiseen :S

Helen hieno määrä alkioita pakkasessa!! Wautsi!

Onko kellään kokemusta apteekin ultra testistä? Mulle ihan uusi tuttavuus. Apteekin omaa ei enää saa kyseisestä paikasta :( Tuleeko ultraan herkästi viivanpaikkoja tms?
 
Onpas tänne tullut tekstiä! :)

Jennie toivottavasti ei vaikuta kiinnittymiseen tms jos siirto tehdään, toivon parasta!!

Nennu mulla apteekin ultraan ei ole tullut turhia viivanpaikkoja, mutta vain pari kertaa olen kyseistä testiä käyttänyt (nega-kierroissa).

Oma napa:
En ole oloni takia oikein voinut kirjoittaa tänne mitään.. Oksettaa. Mikään ei pysy sisällä. Tänään saanut yhden viilin syötyä, joka myös tuli kaaressa ulos. Juotua en ole saanut koko päivänä mitään. MUTTA!!! Ultrassa käyty ja siellä pieni sydän sykki. <3 En voi uskoa kaiken tän koettelemuksen ja monen monen viikon piinan ja vuotojen ja hyytymien jälkeen! Sain ultrakuvan ja neuvolakortin ja sitten mentiinkin jo tippaan.. :) Nyt rv 6+5 ja vastasi viikkoja 6+6.
Tällä ketjulla on ollut todella suuri merkitys mulle tässä piinan aikana! Tää vertaistuen ja tsempin määrä on ihan käsittämätöntä! Oon tosi kiitollinen teille tuesta <3

Milloinkas ketjulaisilla on seuraavat testipäivät? :) Kunpa saatais paljon plussia tänne! :)
 
Jennis halusin niin uskoa että siellä on kyydissä joku! Oon ite tehny vielä testejä ja ne vahvoja ja haluisin uskoo että ne kertoo jotain. Mulla alko pahoinvointi viime ke ja toivon todella että on sen arvosta eikä taas keskenmeno viikon 13 jälkee jolloin pahoinvointi ehti loppua.

Jennie mullaha siirty koko punktio hammaslääkärin takia ja sit meinas seuraavaki punktio peruuntua hiivan takia!!

Mulla oli virtsatieinfektion oireita ja söin antibiootin ja tuli vastaus ettei ookaan bakteeria virtsassa. Turhaan söin.

Helen ompa tosiaan käynyt kato jos siis niin moni selvinny 5-päiväseks. Oispa ne kaks supersitkeitä!
Suvetar toi on niin epäreilua jos kaikkialla ei tehdä pitkää viljelyä..
 
Onnea Jennis! Arvasin kyllä jo sen sinun viimeviikkoisen ultran jälkeen, että kyllä se siellä kehittymässä on :) Tiedän vaan miten vaikea sitä itsellä on tuossa tilanteessa pysyä positiivisena. Itsellä takana kolme yli 5 vkon edennyttä raskautta ja niistä kahdessa ollut vuotoa. Toinen meni kesken, toinen on nyt 3-vuotias reipas neiti ja se ainakin toistaiseksi vuodoton nyt 17. raskausviikolla. Toivotaan että jäisi sullakin vuodot pois mahdollisimman pian niin saisi ainakin sen stressin pois harteilta.

Nennulla selvä viiva! Onnea :)
 
Mä kyselen nyt kaverin puolesta. Sekin näissä hoidoissa. 39v ja eka 1.ivf. pitkällä kaavalla julkisella. Sumut siis ja sellaset ollut. Kävi nyt uässä. Vain 1 folli kasvamassa. Ehkä 2. Kuulemma ei tehdä ivf ollenkaan. Tehdään inssi. Lääkäri oli sanonut että kun reservi muutenkin pieni ja ei lääkevastetta vaikka maksimiannos ( gonal tms. 350iu), niin ivf ei kannata enää tehdä ollenkaan. Kaveri on ihan romuna.
Mä suosittelin toista mielipidettä jostain toisesta paikasta(yksityisestä koska julkisella sillä ikä tulee vastaan. Oli vain tämä 1 kerta mahdollista.) mut mitä te ootte mieltä, voiko se olla noin raakaa et ei kannata edes yrittää?
 
Jennis, ihanaa onnea!!!

Nennu, mä ainakin nään siinä väriä. Mä luulen että aina kaikilla tollaisilla voi olla vaikutusta kiinnittymiseen. Mutta kai se olisi tänään sitten sen jo perunut jos se ei olisi mahdollista. Klinikalta siis sanoivat että jos vointi hyvä voidaan siirto tehdä. No toivotaan parasta, en vaan millään haluaisi hukata tätä kiertoa.
 
Takaisin
Top