IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Kyfi ja toivotaan tosiaan, että hoitotaipale on lyhyt :)

Jos teille on tehty icsi niin eikö silloin tänään ollut alkion siirtopäivä? Eihän insseissä mitään punktoida, vai onko vielä joku icsi/inssimuoto, jota en ole tiennyt? Jos kyseessä oli icsi ja alkionsiirto, niin silloin olet aivan oikealla puolella kirjoittelemassa :)

Kylläpä meni alkionsiirto nopeasti.
Varmaan 5minuuttia olin siellä toimenpide huoneessa.. :D
8soluinen alkio siirrettiin, ja 10 munasolua jäi sinne kai vielä jakaantumaan :) ja katsotaan mitä saadaan sitten pakkaseen..
En tajunnut sitten mitään siellä enään kysellä. Vähän pihalla vielä kaikesta, kun on ensimmäinen kerta...
Onkohan tuo 8soluinen siirrettävä siis ihan vakio? :D

Moikka, Lueskelin tänään parisen sataa kommenttia täältä ja ajattelin tulla itse mukaan kirjoittamaan.

Meillä miehen kanssa yritystä takana 03/14 alkaen. Ensiksi reilu vuosi luomuna, sitten clomeilla 4 kiertoa, sen jälkeen letroilla en edes muista monta kiertoa, niillä yksi raskaus joka todettiin keskenmenoksi 11+5. Inssejä tehtiin kolme tuloksettomina ja nyt ensimmäinen ivf/icsi kierto. Eilen oli punktio, jonka tuloksena saatiin 17 munasolua, osa tosin epäkypsiä. Meillä päädyttiin tekemään icsi koska miehen näytteessä oli pesun jälkeen vähän siittiöitä. Tänään soittivat klinikalta että 9 on hedelmöittynyt ja kaikkien viljelyä kokeillaan jatkaa blastoiksi. Tiistaina sitten olisi siirto jos ovat jatkaneet kasvuaan sinne asti :)

Kyfi, hieno homma, siellä on nyt kyytiläinen matkaan saatettu! Toivotaan parasta :) Meille on laitettu just aina niitä 8-soluisia, mutta ihan viimeisellä kierroksella 8 munasolusta tehtiin 3 blastoa. 2 on meillä vielä oljessa. Kiertoa odotellessa ;)
Jennie tervetuloa mukaan ja toivotaan hyvää saldoa pitkässä viljelyssä!
Plussia ketjuun!!
Meillä odotellaan siis kierron alkua, mielessä siintää alkuvuosi jo jos kakkosta päästäis yrittämään. Tyttönen nyt 9,5 kk ihana vauhtimimmi.

Kyfi onnea piinaviikoille ;) Oma kannasta näkee välillä mikä tilanne kasvatettavien ja pakkasessa olevien kanssa. Minkä ikäisiä, luokkaisia jne. Sieltä voi ainakin käydä katsomassa jos on unohtanut kysyä klinikalla :)

Tervetuloa Jennie ja toivon sinulle lyhyttä visiittiä täällä ;) Toivottavasti saatte useamman blaston!

Pp2. Ei mitään ihmeellistä. Unohdin pistää gonapeptylin aamulla. Pistettiin se sit töiden jälkeen... Ei kai se haittaa?

Muokattu viimeksi:
Kiitos katjusha ja nennu, mä oon ihan hermona ja en malttais odottaa tiistaita. Pelkään että kaikki kupsahtaa.

Katjusha, teillä pikkuinen on jo noin iso vaikka muistan vielä toisesta ketjusta että justhan plussasit. Niin se siks kuluu. Toivotaan että pian kakkonenkin on teillä kyydissä.

Nennu, säännöllisestihän se kai pitäis ottaa mutta eikai se maailmaa kaada, laitat heti kun pystyt.

Tervetuloa minunkin puolesta uusille! :smiley-angelic003

Kiva kuulla että Katjushallakin alkaa jännät paikat, voi kun sen kakkosen saisitte. :Heartred

Kävin eilen klinikalla, 7-8 rakkulaa oli kasvamassa. Maanantaina vielä uusi lääkäriaika ja silloin saadaan tietää punktioaika, ensi viikon ke-pe välille menee. Määrä oli hienoinen pettymys, keväällä saman määrän saimme joista siia yksi tuoresiirto ja yksi pas. Olisin odottanut nyt hippasen isompaa määrää kun lääkeaine on eri ja isolla annoksella. Mutta toivotaan että laatu korvaisi nyt määrän... Positiivista oli että se manaamani limakalvo oli hyvä, jo 10mm! :notworthy

Miu mau toivotaan et ovat oikein sinnikkäitä tapauksia ja ne hedelmöittyis. Se on hurjaa miten eri määriä ihmisillä rakkuloita kerätään, on kypsiä munasoluja, niistä hedelmöittyy ja ne taas jakautuu. Joillaki lähes kaikki hedelmöittyy ja joillaki käy iso kato.

Ooksä jennis enää tehny testejä? Tai kai ihan keskenmenonki jälkee näkyä vielä kuukauden päivät.. oliks sulla maanantaina kontrolli?

Miumau pidän peukkuja! :)

Sofiask eilen tein testin ja yhtä positiivinen oli kuin aiemmatkin, mutta ei kai se viiva heti katoaisikaan? En tiedä :D Huomenna asia sitten viimein varmistuu ultralla iltapäivällä! Johan tässä on viikko tolkulla piinailtukin. Vuotelua on ollut sen edellisen ultran jälkeenkin parina päivänä :( En edes ole soittanut niistä klinikalle, vaan suosiolla odottanut huomista... :/

Moi kaikille❤

Omakannasta puheen ollen:arghh: Lääkäri sanoi maanantaina, että tiistaina pakastetaan loput alkiot ja niiden määrän näät sitten omakannasta nopeammin, kun mitä posti ehtii epikriisin tuoda. No eipä oo kirjattu sinne vieläkään mitään Postissa tulee laput varman ens viikolla, mutta reissussa olaan. Ärsyttää kyllä, kun voisihan heilläkin olla tällaisten tietohen kohdalla vähän ripeämpi aikataulu tietojen kirjaamisessa, kun tietävät varmasti kuinka tärkeää tämä on meille:oops:

Toivotan teille piinailijat elämänne parhaimpia piinapäiviä❤ Olkoon onni myöten!

Miumau, sullahan on kohta punktio! Ei se määrä, mutta laatu, toivotaan laatusoluja!!

En nyt muista, ketä teitä oli missäkin tilanteessa, mutta onnea vaiheisiinne.

Jennis, sua olen ajatellut❤Kuinka voit?

Mulla alkoi vuoto eilen. Huomenna.varailen o-ultra aikaa. Jospa pääsisin siirtoon ja munasarjat ois toipuneet tarpeeksi. Täytyy käydä vyöhyketerapiassa tässä reissun aikana.

Muokattu viimeksi:
Jennis, just ku ehdin kysymään:Heartbigred Voi kumpa kaikki olisi huonenna hyvin!!!!!!!! Onko sulla raskausoireita? Oot kyllä terästä kun jaksat olla noin rauhallinen!!

Nyt alkaa hinku ruveta testaileen. Tähän päivään asti on mennyt aika helposti mutta nyt etenkin illalla, oon laskenut moneen kertaan päiviä koska pääsen testaamaan :D Annoin itselleni luvan että ylihuomenna, mutta katotaan vaan niin pissin tikkuun jo huomenna!! Unohdin kysyä lääkäriltä oliko alkiot otettu sulaan jo siirtoa edellisenä päivänä, aiemmin on. Kun eikös ne ole siirrettäessä sit 4 päiväisiä kun ne pakastettiin 3 päiväisenä?

Tänään sunnuntaina pp4

Helenille vaan nopsaan kommentoin kun itsekin punktion ja tuoresiirron jälkeen vilkuilin omakantaa parhaimmillaan pari kertaa päivässä, loppujen lopuksi kotiin tuli lappu muistaakseni jopa samana päivänä kuin teksti omakantaan! Hyvin lähelle kahta viikkoa meni! :/ Mulla tosin alkoi pieni vuoto jo lugejen läpi niin soitin pp 10 siitä polille ja sain sitten samalla puhelimessa tietää alkioiden kohtalon.

Tsemppiä jennikselle iltapäivän ultraan, toivotaan parasta <3

Nennu90, mullak vasta tänä aamuna pp3 ja nyt jo testit polttelee kaapissa :D mutta yritän sinnitellä, ja jos sitten vasta sunnuntaina testaisi, kun on pp9..

Palailen taustalta kyselemään, että onko kellään kokemuksia Elonva-piikistä? Meillä siis ongelmana mun endo ja munasarjojen heikko vaste (johtuen endosta, sen leikkaamisesta ja amh:n laskusta näiden kahden seurauksena). Lääkäri oli sitä mieltä, että Elonva antaisi mun munasarjoille paremman boostin stimujen alkuun kuin muut piikit.

Meillä meni tosiaan toka ivf plörinäksi, kun folleja tuli vain kaksi ja tehtiin "vain" inssi (josta nega). Tänään soittivat polilta, että uusi ivf alkaakin jo lokakuun puolessa välissä, siihen asti syön e-pillereitä ettei endo leviä. Pitkä kaava vaihtuu nyt lyhyeen ja toivon, että se toimii paremmin. Pitkässä kaavassa synarela on sammuttanut mun munasarjoja aivan liikaa. Nyt kokeillaan Elonvaa, jolla yksi piikki hoitaa munasarjojen stimulaation viikoksi, jonka jälkeen stimulaatiota voidaan jatkaa tarvittaessa puregonilla. Mukava selvitä yhdellä piikillä viikon ajan :D Orgalutran tulee jarruksi ja jos punktioon sekä siirtoon asti tällä kertaa päästään niin sen jälkeen tulee taas tueksi lugesteron ja prednisolon.

Olitte puhuneet hoitojen, pettymysten ja muiden plussakuvien aiheuttamista tunteista. Mulle on ok, että täällä jaetaan kaikki tuntemukset, sekä hyvät että huonot. Näitä asioita ei vaan voi ymmärtää, jos ei joudu lapsettomuutta ja hoitoja käyämään läpi, joten tämä on se oikea paikka saada vertaistukea :) Kateuskin on normaali tunne hoitojen keskellä. Itse myönnän olleeni viime hoidon aikana kateellinen jopa siitä, että muut saavat hyvän määrän folleja kasvatettua ja itse en pääse edes punktioon asti :D säälittävää, tiedän :D Mutta kateellisuus toisen onnistumisesta pitää vaan yrittää kääntää toivoksi. Jos joku muu samassa tilanteessa onnistuu ja selviää vaikeuksien kautta voittoon niin on minullakin mahdollisuus :)

Tein nyt sen ratkaisun, että tulevan hoidon aikana en aio niin paljoa täällä foorumilla tai muutenkaan netissä roikkua. Aiheuttaa vaan liikaa stressiä. Sovelluksen poistin jo puhelimesta, kun esim tämä ketju ei mulla siinä suostu muutenkaan toimimaan :D

Pahoittelut pitkästä omanapailusta ja tsemppiä kaikille oli tilanne mikä tahansa <3

MiuMau
, mulle toi määrä folleja olisi jo lottovoitto :D Ekassa ivf:ssä pitkällä kaavalla folleja taisi parhaimmillaan olla 6-7 ja niistä saatiin 4 munasolua ja 3 alkiota. Tsemppiä!!! Teilläkin jo pitkä taival... :(

Muokattu viimeksi:
Takaisin