IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vähän taas omaa napaa..
Tänne kirjoittamisesta oli selvästi apua, menkat alkoivat eilen heti kunnolla. :facepalm:
Soittelin aamulla ajan ultraan. Se on viikon päästä keskiviikkona. Ja jos tilanne on se, että päästään pas olisi siirto mahdollisesti sitten tiistaina. Tiistai tulee olemaan toinen päivä uudessa työssä.:shy: Ensin ajattelin, että jätän tämän kierron suosiolla väliin.
Mutta en taida malttaa..kello käy, tuntuu siltä. Pakko yrittää järkätä, jos edes pääsen pas. Hoitaja sanoi, että itse saa päättää syönkö Letroja ja kyllä minä taidan ne tänään aloittaa.

Tsemppiä kaikille, onneksi olette kaverina puimassa iloja ja suruja.:)
 
Helen tulipa hyvä fiilis sun viestistä. Tässä hommassa rämmitään toivolla eteenpäin ja yksi askel kerrallaan - hirveästi ei uskalla lähteä revittelemään pidemmälle itsensäsuojelemiseksi, mutta välivaiheista pitää iloita :)

Inkserin kellontikitykset kaikki meistä varmaan kanssa ymmärtää hyvin. Tämä homma on muutenkin jatkuvaa odottelua, niin harvemmin ne lisäodottelut ja välikierrot auttaa pään kanssa. Joskus toki. :)

Mulla on tänään passin ultra, katsotaan miten käy siirron kanssa. Tekisi kyllä niin onnelliseksi tämä välietappi, jos ensi viikolla onnistuisi <3
 
Jaksamista Jennis ja hieno saalis Helen79.

Täällä tänään testattu nega 2.ivf:n vikasta Passista. Nyt odotetaan kuukautisten alkua ja sitten taas pistämään. On tää rankkaa.

Osaakohan joku, jolla ollut lääkkeellinen pas, kertoa, että kauankohan lääkkeiden lopettamisesta ne kuukautiset yleensä alkavat?
 
Valkoinen orkidea, jospa sää siirtoon pääsisit! Kovasti haluaisin itsekin jo "raskaaksi":joyful:....tai siis edes hetkeksi kuvittelemaan sitä
 
Kyfi, pahoittelut negasta :( Mulla alkoi menkat, siinä passissa kun päästiin siirtoon, niin noin viikko...Vähän alle. Ja toisella kertaa kun siirtoon ei päästy niin meni kuukausi että menkat alkoi.

ValkoinenOrkidea tsemppiä! :)
Inkserille myös tsemppiä! Itse olen myös stressannut uuden työn ja hoitojen välillä. Mutta niin kuin sanoit, aika kuluu ja kello tikittää. Töitä voi tehdä vielä 30 ja 40 vuoden päästä jos niikseen tulee ;)
 
Nyt kyllä sieppaa. Olin lounaalla eräällä nesteellä ja sinne tuli nuori nainen hyvin lyhyessä hameessa ja kiinnitin huomiota siihen kuinka vaikutti olevan aineissa... pakarat vilkkui siinä kun huojui ja nojaili siippaansa. Ruokahalu meni jo tässä kohtaa. Nainen meni tiskille, osti askin röökiä ja siinä huomasin että hän on isosti raskaana!! Miksi nämä sikiää??!!

Pahoittelen jos vuodatukseni loukkasi jotakuta :(
 
Argh Nennu. Kyllä kanssa sieppaa ihan hulluna tuollaiset..miksi ihmeessä tää maailma on näin epäreilu?? Ei tule kyllä sillä lapsella olemaan turvallinen ja mukava lapsuus, varsin huonolta näyttää. Huoh.
 
Kyfi, mulla on vuoto alkanut 3 vrk lugesteronin lopettamisen jälkeen.
Nennu, en pysty edes ajattelemaan mitä kaikkea tuommoista on. Sitte saa ite kuulla, että ehkä ette oo viel valmiita vanhemmiksi, kun lasta ei kuulu ...! Hmph, bulls*ttiä :/
 
Kyfi, onpa syvältä ettei tärpännyt :( Toivotaan, että menkat alkaa pian niin pääset taas eteenpäin, vaikka rankkaahan sekin taas on... Oliko tänään siis virallinen testipäivä?

Kyllä sitä tosiaan aika ajoin miettii, miten maailma on epäreilu... juuri tuollaiset Nennun kertomat tapaukset pistää kiukuttamaan, mutta ei voi kyllä ymmärtää mitä niidenkään ihmisten päässä liikkuu, jotka laukoo Katjushan mainitsemia kommentteja. Oon välillä koittanut löytää jotain suurempaa merkitystä tälle lapsettomuustaipaleelle, mutta ei sitä kyllä järjellä löydä enkä koe tehneeni mitään niin pahaa, että olisin tämän ansainnut. Joten aina palaan alkuun, että jos kaikenlaisia ihmisiä tulee jatkuvasti raskaaksi vahingossa ja tahtomattaan, niin ei tämä kyllä oikein ole ja turha miettiä moista.

Mutta iloitsen nyt siitä, että ens tiistaina päästään tekemään pas blastolla! Neste oli myös poistunut. Vähän jäi tosin kaivelemaan kun limis ei ollut kuin sen 6-6,5mm, mutta täytti siis minimivaatimukset ja rakenne oli hyvä. Ja kyllähän se lekuri sanoi, että on hän nähnyt raskauksia alkavan 4mm limikselläkin. Mutta heti sitä epävarmuus pääsi mieleen kiemurtelemaan ja heräsi pelot epäonnistumisesta ennen kuin ollaan päästy edes siirtämään. Oh my, jospa nyt vaan yrittäis rauhoittaa mielensä ja katsoa miten käy. Toki taloudellinenkin puoli painaa, kun yksityisellä käydään. Kuten sanottu, tää on tätä jatkuvaa epävarmuuden ja pelkojen hallitsemista. :)
 
Liljatar, onpa kurjaa jos joudutte odotteleen noin kauan. Tsemppiä kovasti. Tayssissa on kyllä se huippu puoli, että muuta odottelua ei heidän puolelta tuu ku kesätauko, muuten asiat pääsääntöisesti etenee asiakkaan voinnin ja toiveiden mukaisesti.

Onnea saaliista ja onnistuneista hedelmöityksistä! :)

OYSissa joutuu ivf-jonon hännille, jos ei tärppää ja pakaste on tyhjä. Ekaan ivf:n päästiin 4kk jonotuksella, nyt näköjään 6kk vaikka toukokuussa hoitaja sanoi, et pitkän kaavan hoitoihin on lyhyt jono ja antoivat silloin syyskuulle aikoja, eli oli se 4kk jono. Ilmeisesti kesän aikana on tullut paljon uusia ivf-jonoon, niin siksi näin.

Toisaalta ihan hyvä, on aika paljo menoja jo sovittu tähän alkusyksyyn ja kesäinen ahistus/masennus alkaa pikku hiljaa helpottaan, mut kyllä se silti melkosesti tympäsee, ku menee noin kauas!
 
Kiitos taas kaikille <3
Ultrassa käyty, mutta oli epäselvää oliko alkiota vai ei. Luultavasti ei, mutta ensi viikolla vielä varmistetaan asia.. :/
 
Ultrassa käyty ja ens tiistaina olisi blaston siirto taas edessä. Limis oli ihan kivat 7,5 mm ja kuulemma on taas nätin näköinen. Tällä kertaa siirto ajoitetaan tarkasti era:n mukaan ja kaupan päälle isketään klexane, jos vaikka ne olisi tie onneen.

Ikävää Jennis, että tilanne ei vieläkään selkiydy.Tsemppiä sulle!
 
Onpas Jennis piinaavaa..toivotaan että kaikki kääntyy vielä parhain päin.

Meillä tuli varmuus nyt tälle vuotoepisodille: eilisessä verikokeessa hcg 37 eli täytyy todeta että kaikki raskausmateriaali on lähtenyt kohdusta. En mitään toiveita enää elätellytkään ja olen tyytyväinen että tämän päälle ei olla menossa vielä kaavintaan tms. Eli spontaani keskenmeno n. viikoilla 4+5/6. Halutaan nyt pitää pientä taukoa ja soittelen loppuvuodesta suunnittelukäyntiaikaa, jos päästäis hoitoihin alkuvuodesta tai keväällä.

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja piinailuihin :)!
 
Onpa todella täällä nyt epäonnea matkassa.. :( Olisi meidän jo aika plussailla porukalla!

Nennu, Helios ja Valkoinen Orkidea ihanaa kun asiat edistyy ja pääsette pian piinailemaan! Tsemppiä matkaan!

Odottavan aika tuntuu taas pitkältä vaikkei kyse ole kuin yhdestä välikierrosta (toivottavasti). Vajaan viikon on nyt tullut rusehtavaa vuotoa, eilen kuitenkin ajattelin senkin loppuvan kun vuotoa ei juuri näkynyt, mutta taas tänään aamulla oli vaalenpunaista paperissa. Tänään kp 21, niin toivon että alkais vaikka menkat sitten..
 
Rive hyvä että saitte varmuuden asiaan :)
Ketään ei varmaan enää yllätä kun kerron, että täällä vuotelee taas. Eilen ultrassa todettiin, että raskaus on oikeassa paikassa ja ruskuaispussi löytyi. Alkiota ei näkynyt, joten ensi viikolla vielä näytille. Vaikka musta tää on kyllä jo aika selkeä juttu. Noh, parempi tietty varmistaa :)
 
Takaisin
Top