IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rauhaa, rauhaa sisaret hyvät :smiley-angelic005

Janel; mulla oli viimeksi stimulaatiossa Puregon ja Orgalutran, irrotukseen Ovitrelle. Sekä tuore- että pakastesiirron jälkeen Lugesteron 2+2 ja Gonapeptyl. Nyt ilm. saan minidiperinin käyttöön jos/kun siirtoon päästään.
Rupesin nyt lipittämään greippumehua ja uudestaan vehnänalkioöljyä, jota käytin kyllä keväälläkin. Nyt kesällä ollut siitä taukoa. Muutoin vetelen mammavitskua, omega 3 ja Inofolicia/Donafertya sekä nyt toista kuukautta Q10 600mg:n vrk-annoksella. Että mitähän tässä vielä vois vedellä! :excited001
 
Jennis: kyllä minä iloitsen toisten onnistumisista ja ehdottomasti toivon kaikille plussan jälkeen parasta. Ei tässä siitä ollut kysymys. Mielestäni mitään draamaa en ole tästä asiasta tehnyt. Se puoli taisi tulla kyllä sun puolelta ekassa vastausviestissä ja annoin sen asian olla, koska tiedän ettei sun tilanne ole helpoin. Asioista pitää pystyä keskustelemaan, vaikka olisikin eri mieltä. Koita nyt puhaltaa hieman ja antaa niitten testien olla, kun ne ei oikeasti kerro sitä mikä todellinen tilanne on. Tiedän, että se on vaikeaa, mutta et sinä nyt oikein muutakaan voi kuin odotella ultraa ja toivoa parasta.

Helen: minä kyselin ja muistinkin heti vastauksesi luettua, että kirjoititkin silloin aiemmin tuosta. Pidän peukkuja alkioiden! Odottelu on kyllä ihan tuskaa :bored:
 
Miumau, mulla tosiaan on Menopuria käytetty nimenomaan limakalvon vahvistamiseen ja on toiminut. Insseissä sille ei oikein lääkärien toimesta tehty mitään vaikka koitin kysyä apuja ja itse lopulta pyysin viimeiseen inssiin Menopurin Gonal-F:n sijaan kun luin netistä, että se saattaisi auttaa. Nyt sitten IVF:ssä jatkettu Menopurilla. Eli sen puoleen kuulostaa hyvältä, jos sulla nyt stimulaatiossa tuo lääke! Tähän ekaan PAS:iin sain limakalvon tueksi Progynovan.

Osaako joku muuten lääkkeellisiin passeihin liittyen sanoa, että estääkö Progynova oman ovulaation tapahtumisen? En tajunnut sitä kysyä lääkäriltä. Mulla siis nyt kp 10, tiistaina kp 12 ultra, jossa määritellään millon alotan Luget ja millon siirto. Nyt kuitenkin tänään on tuntunut oviskipuja. Tapahtuuko mun oma ovis joka tapauksessa? Jos kyllä, niin eikö periaatteessa voisi olla pieni mahdollisuus, että alkaisi kaksi raskautta (siirrosta ja "luonnollisesti")?
 
Miumau: vitsit sulla on arsenaali :p Ainoa mitä vielä tuli mieleen, niin royal gelee. Tosin en tiedä uskaltaisinko sitä käyttää yhtäaikaa stimulaatiolääkkeiden kaa. Pari kiertoa kokeilin sitä alkuvuonna aina ovikseen asti, mut tiedä sitten oliko siitä mitään taikaa. Ainakin ovulaatio-oireita voimisti melko paljon. Vitskujen lisäksi olen aika heikolla menestyksellä käyttänyt muita juttuja. Vehnänalkioöljykin oli ällöttävää ja maha ei kestä greippimehua kovin pitkään:wacky:
 
ValkoinenOrkidea, Progynova käsittääkseni yleensä estää ovulaation. Itselläni on ollut sellaisia tuntemuksia hoidon aikana, että ovulaatio on tulossa. Ei sieltä kuitenkaan mitään tule, munasarjat menee lepotilaan. Luonnollisessa tai muilla avuin tuetussa PAS-kierrossa voi tietenkin tulla luomuna raskaaksi yhtä paljon, kuin muissakin kierroissa, joissa on ovulaatio. Luulen, että itse "tunsin" limakalvon kehittymisen ovulaatiota ennakoivana oireena.
Plussia ketjuun!!!
 
Kiitti Katjusha ja Kyfi, varmaan siis tuo lääke tekee tuntemukset :) Huhhuh, kuulostaa tosiaan aikamoiselta, että näitä lääkkeitä pitäisi jatkaa kymppiviikolle jos olisikin niin onni, että raskaus alkaisi. En viitsi edes ajatella, mitä kaikkea lisäoireita sitä tulisikaan näiden kuumien aaltojen, päänsäryn ja ajoittaisen pahoinvoinnin seuraksi, mutta kuten sanottu, kyllä ne kaikki sen arvoisia varmasti olisi jos raskaaksi tulisi. :)

Helen, hienon sadon tosiaan sait! Pidän peukut pystyssä, että ovat myös hedelmöittyneet ja kehittyneet hyvin.

Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon!
 
Muokattu viimeksi:
Monenlaista on tapahtunut taas lyhyessä ajassa täällä! Ongelmaa sovelluksen kanssa, en ole päässyt hetkeen lukemaan. Mutta nyt on tilanne päivitetty. :)

Mulla tosiaan piti olla tähän kiertoon ensimmäinen pas. Edellinen kierto 26 pvä ja kunnon ovulaatiota ei saatu aikaiseksi (lääkkeetön kierto). Kp 15 suurin folli oli 11mm eikä erityistä johtofollia näkynyt. Pas päätettiin säästää parempaan kiertoon. Ovistesti antoi vilkkunaamaa niin kauan kun testasin, mutta pysyvää ei tullut.

Nyt sitten olen odotellut menkkoja kuin kuuta nousevaa. Oli myös tarkoitus kokeilla seuraavassa kierrossa Letroja. Mutta eihän niitä silloin näy kun odottaa. Tyhmänä olen jo järkännyt työmenotkin niin, että jos kierto olisi ollut normaali olisin päässy kerrankin ongelmitta lääkäriin. Mutta eihän tämä(kään) tietenkään voi onnistua!

Nyt kp 33. Normaalisti minulla on tosi tarkka kierto 28 vrk. Tein jo aamulla r.testin (piti aloittaa antibioottkuuri yhteen vaivaan). Puhdasta negaa näytti. Parina päivänä tullut aivan tositosi vähän tuhrua. Niiiiiiiiin turhauttavaa ja ahdiustavaa. Siis voiko menkat jäädä kokonaan välistä jos ovista ei tapahtunut vai mikähän tässä on nyt homman nimi!? :wacky:

Tiedän, että monilla teistäkin on tosi epäsäännöölinen kierto. Mulla ollut ennen hoitoja tosi tarkka ja nyt näköjään alkaa olemaan lyhyttä ja pitkää.

Kyllä ahdistaa kun ihmiset kyselee missä ne meidän vauvat viipyy & pitää yrittää järjestää koko elämä kierron mukaan. Kierron, joka ei edes ala! :dead::meh::banghead:
 
Muokattu viimeksi:
Mulla kävi viimeksi kun piti olla pas, mutta meni puihin, menkat tuli 11 päivää myöhässä!! Sit kun lakkaa odottamasta niin kyllä ne sit alkaa ;)
 
Onpas monilla muillakin ollut ongelmia sovelluksen kanssa! :(

Janel: En ota enää kantaa asiaan, niin ei mene ilmapiiri täällä huonoksi! Mä en jää muistelemaan sua mitenkään pahalla :)

Inkseri: Toivottavasti vuoto alkaisi tai plussa ilmestyisi! :)

Oma napa:
Eilen hulahti kunnon veret. Ja iso (puoliso kuvaili melkein 5cm kokoiseksi) hyytymä. Vuoteli pitkin iltaa. Iso suru tuli ja meillä oli kovin hiljainen ja itkuinen ilta. Otetiin se ulos tullut juttu talteen ja kärittiin paperiin. Tänään haudataan se. <3 Meille olisi ollut liian rankkaa vetää pöntöstä. :'(
Viime ti hcg oli sen 579 ja to kävin vuotojen takia uudessa kokeessa ja arvo oli noussut jo 1014,3 (äsken sain tuloksen). En sitten tiedä, että missä vaiheessa keskeytyi. Huomenna illalla varmistetaan keskeytyminen ultralla ja siihen asti lääkkeet jatkuvat vielä normaalisti. On tämä vaan ihan kamalaa... </3
 
Jennis: voimia sinulle! Olen pahoillani, että meni kesken! Tuo on niin väärin ja julmaa :(

Inkseri: onpa kyllä hankala tilanne, kun kierto temppuilee! Varsinkin, kun olet etukäteen järkkäillä työkuvioita. Mulla oli aikanaan pillerien lopetuksen jälkeen puolitoista vuotta kierto ihan sekaisin, kun kierrot olivat pahimmillaan 53-68 päivää pitkiä. Käsittääkseni, vuoto tuli normi luteaalivaiheen jälkeen, sitten kun se ovulaatio oli tapahtunut. Onneksi kierrot on tuosta tasoittunut huomattavasti ja hoitojen myötä vähä lyhentyneetkin. Toivottavasti sun ei tarvii kovin pitkään ihmetellä, mitä kropassa tapahtuu. Se on turhan piinallista.
 
Jennis :(

Oma napaa, ei aivokapasiteetti tällä hetkellä riitä muuhun monestakin syystä..

Marraskuun lopulle tuli vasta seuraavaan stimulaatioon ajat.. Ihan syvältä, ku menee niin kauas! :(
Melkein puolen vuoden jono näköjään!
Tulossa on sitten joko ihana tai ihan paska joulu, tuloksesta riippuen..

Mutta onpahan nyt jotain konkreettista mitä oottaa :)
 
Jennis voi ei.. vaikka kuinka haluais pitää toivoa yllä niin ei hyvältä kuulosta hyytymä. Täältä lähetän supersuuren myötätuntoisen halauksen.. itse kamppailee saman pelon kanssa ja miettii mistä voimia jos... tuntuu pahalta sun puolesta.
 
Jennis, kyllä sieltä voi tulla hyytymiä, vaikka kaikki oisi vielä kunnossa. Tiedän kyllä tasan tarkkaan, ettei siihen tuossa tilanteessa jaksa uskoa, mutta näitäkin hyytymä hulahdus tapauksia on saanut lukea, ilman että kesken olisi mennyt. Tietysti jos vuotoon liittyy kovat kivut ja supistukset, ei tilanne anna paljon. toivoa, mutta jos ei oo kovia kipuja, niin minä jaksan vielä pitää pikkupikku toivoa yllä, ennenkuin faktat on pöydällä. Voimia hurjasti huomiseen ultraan❤

Liljatar, onpa kurjaa jos joudutte odotteleen noin kauan. Tsemppiä kovasti. Tayssissa on kyllä se huippu puoli, että muuta odottelua ei heidän puolelta tuu ku kesätauko, muuten asiat pääsääntöisesti etenee asiakkaan voinnin ja toiveiden mukaisesti.

Minä sain tänään tiedon alkioista. 14 munista siis tuli, joista yks oli raaka, kaksi ei hedelmöittymyt, mutta 11 hedelmöittyi. Noista 2päiväisenä pakastettu 4top alkiota. 7heikompaa oli tänään vielä jatkoviljelyssä huomiseen saakka, eli omakannasta ehkä saan jo huomenna tiedon, saatiinko blastoja lisäksi. On kyllä pitkästä aikaa todella hyvä mieli. Nyt kaikki on taas mahdollista, vaikkei mitään oo edelleenkään vielä voitettu, mutta mahdollisuuksia on saatu. Pikkuidut❤

Pääsen kuitenkin ultraan jo nyt alkavasta kierrosta. Nyt tietysti kun tuoresiirtoa ei tehty, niin vuoto ei sitte tuukkaan "liian" aikaisin:mad: No, eiköhän ne tällä viikolla ala. Muttasiis jos tilanne on hyvä ja ovis tulee, niin siirto voidaan tehdä...jes!!!!
 
Takaisin
Top