IVF/ICSI kokemuksia

Päivän tokasta pissasta, noin tunnin pidätyksellä. Ei se ainakaan vielä ole haalistunut vuodoista huolimatta! Eilinen vuoto tosiaan kesti jokusen tunnin ja rusehtavaa oli tällä kertaa.. Kylläpä on piinaavaa tämä jännitys!!
 

Liitteet

  • 1504430022226.jpg
    1504430022226.jpg
    40.1 KB · Katsottu: 187
Ei pahalla, mut miks tästä on tullut joku plussanneiden paniikkiketju? Ymmärrän kyllä teidän huolen ja toivon teille parasta, mutta en kyllä jaksa nyt noita kahden viivan testejä enää tässä ketjussa. Tältä foorumilta varmasti löytyy teille sopivia ketjuja, johon voitte nämä viestinne laittaa ilman, että viestit ei käännä ketjua seuraavilla veistä haavassa...:sorry:
 
Janel ikävä kuulla ettei tällä(kään) kertaa.. :sad001 Tsemppihaleja!

Nennu jei, pian pääset taas piinaileen! Jospa tämä nyt olisi SE! :)

Olikos Helenillä punktio viikolla? Miten siellä on mennyt?

Sovellus on tökkinyt oikein urakalla niin oon tyytynyt vain lueskelemaan koneella..nyt taas toimii! :)

Täällä on tänään välikierron kp 17 ja jo 3-4 pv on tullut rusehtavaa vuotoa, jota mulla yleensä on ~2 päivää ennen menkkoja.. En kyllä tiedä yhtään mistä päin nyt tuulee.
 
No anteeks nyt vaan Janel. Mä kun ajattelin, että täältä ois vielä tässäkin vaiheessa saanut vertaistukea, kun ei todellakaan selvillä vesillä vielä olla (vähäiset viikot, vuodot yms). Eikä tullut mieleenkään, että se sais jollekin ton tunteen, kun itseä ainakin motivoi muiden plussien näkeminen kun itse testasi negaa. Muut on täällä ovat kyllä olleet ihania ja siksi oonkin kiitellyt tsempeistä, vertaistuesta ja muiden omista kokemuksista. Ei käynyt mielessäkään, että joku ajattelee noin. Jos joku näin pitkien hoitojen jälkeen saa plussan, niin en mä itse hänen plussakuvista vetäis herneitä nenään. No eipä tarvii tänne enää kirjotella. Enkä kyllä palaa takaisin, vaikka kesken meniskin (niinkuin vähän vaikuttaa), jos kerran täällä ei osata iloita muiden puolesta vaan pitäis vaan surra negoja. Kiitos ja anteeks.
Kaikille muille tsemppiä hoitoihin ja jatkoon! :) Toivottavasti teille tulee vielä tärpit ja ennen kaikkea vauvat! :Heartred
 
Pakko kommentoida että itseäni tsemppaa nähdä kun joku on saanut hoidoista plussan. Tuo toivoa omaan epätoivottomuuteen. Kyllähän se välillä vähän närästää jos joku saa plussan ja itselle sitä toista viivaa ei vain tule. Varsinkin jos on hoidot olleet samaan aikaan. Yritän kuitenkin aina ajatella että seuraavaksi on minun vuoroni tuoda toivoa toisille. :wink
Jennis toivon kovasti että pieni pysyy matkassasi loppuun asti!! :)

Täällä aloitin luget eilen. Paha mieli on herkässä ja jatkuva pahoinvointi. Pahoinvointi alkoi kyllä jo laastareista. Tällä kertaa on sivuoireita tullut oikein urakalla. En muista että viime passissa olisi näin kovasti ollut o_O
 
Mä myös ajattelen, että Jennis on oikeassa paikassa purkamassa pelkoaan. Itse en plussan jälkeen tuntenut kuuluvani odottajien ryhmään vielä pitkään aikaan. Siellä oli vahinkoraskauksia ja ekalla yrityksellä plussanneita. Ei ne olis ymmärtäneet mun matkaa ja pelkoa alkuraskauden keskenmenosta.
 
Hei kaikille❤ Antaa vaan kaikkien kukkien kukkia. Jennis, ainakin minun piolestani saat täällä ihan vapaasti "panikoida" Itse ymmärrän kyllä täysin sen alkuraskauden paniikin ja sen, ettei tunne kuuluvansa oikeen mihinkään, mutta oma mieli tarvitsee paljon vertaistukea. Monta keskenmenoa kokeneena ja jos joskus vielä saan raskaana olla, niin tiedän kyllä että olen enemmän kuin paniikissa:nailbiting: Isot tsempit sulle odotukseen, uskon ja toivon, että pikkuinen voi hyvin!!

No, mutta Vastavirrassa kyseli punktiokuulumisia. Hyvin.meni kaikista epäilyistäni ja vähistä tuntemuksista huolimatta. 14 munasolua saatiin. Nyt onkin vietetty pitkää ja piinaavaa viikonloppua, koska hedelmöittymisestä ei tiedetä vielä yhtään mitään. Tupresiirtoa ei tehdä nyt ollenkaan. Huomenna lääkäri soittaa tuloksista. Jännittää kyllä ihan hulluna:eek:

Voimahalit negan saaneille.b Tuntuu kyllä plussat olevan tiukassa.
 
En mä ole vetänyt hernettä nokkaan, vaan ihan yhtälailla kerroin omat tunteeni siinä missä muutkin. Jos luette uudelleen ja ymmärtävästi sen mun viestin, niin ymmärretty näkökantani ja tunteeni. Ketään en kieltänyt kirjoittamatta omia tunteita tai saamasta vertaistukea. Enkä todellakaan käske ketään täältä sinne "vahinkoraskaus"-ketjuun niitä viivakuvia postaamaan, vaan kerroin, että täältä foorumilta kyllä sopivampia ketjuja niille kuville. Viestissäni kyseenalaistin vain, että onko tämä oikea paikka niille viivakuville? Testaamisessa on muistettava se raastava tosiasia, että jos viiva on jo ennättänyt vahvistua vahvaksi, ei se siitä ihan hetkessä muutu. Viiva voi edelleen olla todella vahva oli tilanne hyvä tai huono. Tiedän sen ihan omasta kokemuksesta ja tiedän myös, että pelon ja paniikin kanssa on tuskastuttavaa olla. Jospa nyt vaan vetäisitte henkeä ja antaisitte ihan yhtälailla ilman mitään hirveää lyttäämistä jonkun tuntea myös näin, miten itse tunnen. Valitettavasti ihminen voi tuntea näinkin, kun on tarpeeksi lujaa pettynyt elämään...
 
Janel, mun pitikin kirjoittamaani tekstiin vielä lisätä, että on todellakin ymmärrettävää ja oikeutettua tuntea myös pettymystä ja katkeruutta, kateutta toisten viivojen katselusta. Kyllä se välilä ottaa lujaa päähän. Nämä tunteet saa myös tänne kirjoittaa. En todellakaan halunnut Janel tuomita ajatuksiasi. Mulla oli vähän tilanne päällä kun kirjoitin edellisen viestin, jäi ajatukset kesken. Vaikeita, raastavia ja toivottomiakin tunteita tämä prosessi pettymyksineen tuo tullessaan. Kospa meille jokaiselle nämän syksyn aikana paistaisi myös aurinko...minullekkin❤
 
Miumau: mitkä lääkkeet sulla oli ekassa stimulaatiossa? Erikoista, ettei lääkäri ole ottanut puheeksi tuota limakalvon paksuutta. Käsittääkseni limakalvon paksuuteen voidaan vaikuttaa juuri tuolla stimulaatiolääkkeellä. Sehän voi olla, että lääkärillä on myös sekin siellä taka-ajatuksena, kun lääkitys on muutettu. Tsempit pistelyyn! Pidetään peukkuja, että saat hyvän vasteen ja limakavokin paksuuntuu riittävästi ja tasaisesti!

Nennu: onko sulla ollut aiemmin samat lääkkeet PASissa?

Helen: Kiitos ymmärryksestäsi! En mä itsekkään haluaisi ajatella ja tuntea näin katkerasti, mutta eipä noita tuntojaan pysty valitsemaan. Mun elämässä nyt on vaan liian paljon raskaita juttuja ja se valitettavasti alkaa kuulua ja näkyä jo kaikessa. Mahtavan saaliin sait punkitiosta! Toivotaan, että labrassa on kaikki mennyt mainiosti ja saatte pakkaseen hyviä alkiota. Miksi sulle ei muuten nyt tehdä tuoresiirtoa? Pääsetkö seuraavaan kiertoon tekemään PASia vai onko välikierto?

vastavirrassa: kiitos!:hug013Tympeitä tuommoiset välivuodot, kun ei tiedä mitä kropassa tapahtuu.:confused:
 
Janel juu kyllä samat lääkkeet. Estradot laastarit ja lugesteron.. Nyt vain aloitettiin suoraan kolmella laastarilla. Tosin kaikki stimulaatiotkin on olleet erilaisia oireiltaan. Olo on vain kovin raskas jo nyt vaikka ei ole edes siirtoa vielä tehty! Huhhuh mitähän tästä tulee :D
 
Jos tämän ketjun otsikon lukee, niin eiköhän kaikki, jotka ovat joillain tavalla näissä hoidoissa niin saavat tänne laittaa kokemuksiaan, tuntojaan, plussiaan ja miinuksiaan, iloita omansa ja toistensa onnistumisista, saada tukea pettymyksiinsä ja voimaa taas omien voimien keräämiseen, jotta voi taas nousta. Olemme kaikki täällä hakemassa vertaistukea, tietoa ja sitä että saamme jakaa tähän asiaan liittyviä asioita. Ollaan toistemme tukena. Jos joku kokee toisten postaukset itselle ahdistavaksi, niin silloin pitäisi itse miettiä onko tämä oikea foorumi itse olla. Tsemppiä kaikille eri vaiheissa oleville! :Heartred
 
Nennu, Auringonkukka ja Helen:
Kiitos! Ihanaa, että ymmärrätte :Heartred

Ja Janel...mä ymmärrän myös katkeruuden. Itse piinaillessa tai keskenmenon aikana on ollut toisinaam ihan kamalaa nähdä esimerkiksi raskaana olevia. Mutta enhän mä kuitenkaan juuri heidän lapsiaan haluaisi ja mistäs sitä voi tietää, että kauanko heidän lastaan on tehty ja millä keinoin (joku joskus täällä kirjoitti tähän tapaan ja oli niin hyvin sanottu, että pieni lainaus..). Siksi yritän olla iloinen heidän puoleataan. :)
Ja mitä tähän asiaan nyt tulee, niin mä taas mielsin tämän juuri oikeaksi paikaksi näille kuville ja kysymyksille. :/ Kyseessähän on kuitenkin Ivf-raskaus ja täällä jos jossain ihmiset myötäelävät ja ymmärtävät... Ja jos itsekin olet käynyt saman läpi ja ollut vastaavassa tilanteessa, niin varmasti tiedät vertaistuen tärkeyden ja miten hienoa sitä on saada juurikin samassa tilanteissa olevilta tai samaa läpikäyviltä.
Mä en ole riitelijätyyppiä enkä välitä mistään draamasta, niin olen ihmeissäni koko tästä jupakasta.
Ikävää, että olet elämään pettynyt, mutta toivottavasti voit tuntea myös iloa muiden onnistumisista!
 
Jos tämän ketjun otsikon lukee, niin eiköhän kaikki, jotka ovat joillain tavalla näissä hoidoissa niin saavat tänne laittaa kokemuksiaan, tuntojaan, plussiaan ja miinuksiaan, iloita omansa ja toistensa onnistumisista, saada tukea pettymyksiinsä ja voimaa taas omien voimien keräämiseen, jotta voi taas nousta. Olemme kaikki täällä hakemassa vertaistukea, tietoa ja sitä että saamme jakaa tähän asiaan liittyviä asioita. Ollaan toistemme tukena. Jos joku kokee toisten postaukset itselle ahdistavaksi, niin silloin pitäisi itse miettiä onko tämä oikea foorumi itse olla. Tsemppiä kaikille eri vaiheissa oleville! :Heartred

:Heartred
 
Kiitos tsempeistä❤ Munis saalis oli kyllä hyvä, mutta totuushan valkenee vasta huomenna lopullisesti, hui kauhia:nailbiting: Aiemmissa hoidoissa on keskimäärin puolet muniksista hedemöittyneet. Mutta, joka kerta on omanlainen. Toivossa eletään.

Joku teistä kysyi miksei tehdä tuoresiirtoa. Lääkärin kanssa päätettiin nyt olla tekemättä, kun kevään tuoresiirron jälkeen aökoi menkat jo pp4. Oli silloin luget käytössä ja ne ei pidä mulla menkkoja pois. Nyt mietittiin ensin ovitrelle tukea ( pregnyl ollut mulla yleensä aina siirron jälkeen tukena) mutta sitten lääkäri sanoi, että olisiko järkevämpää pakastaa kaikki ja suostuin siihen. Jos alkioita saadaan, ja joo onhan tää odottelu ihan tuskaa:arghh: Äkkiä pitäis päästä taas piinaileen. Lääkäri puhui kyllä että pitäis yks kierto odottaa, että vasta lokakuussa pääsisi siirtoon, mutta yritän huomenna vielä häneltä kysyä, että eikö millään voisi tsekata tilanteen vuodon jälkeen (alkaa menkat varmaan ylihuomenna viimeistään) että jos noi munasarjat olisi tarpeeksi toipuneet. Mulla ei oo punktiopäivän jälkeen ollu juurikaan kipuja. Maha tosin turvoksissa vielä vähän, mutta varmaan se johtuu käytetyistä hormoneista sekä lähestyvistä menkoista. Että tällasta.
 
Takaisin
Top