IVF/ICSI kokemuksia

Oon tosi pahoillani.. aiotko soittaa klinikalle? eikö tänään susta otettu verikokeena raskaustesti?
Voin kuvitella fiilikset.. sitten miksei ikinä vaikeasti raskaaksi tulevien kohdalla käy niin kuin muille että voi olla normaalit menkatkin raskausaikana ja raskaus pysyy.. haluaisin vielä semmosta ihmettä toivoa sulle..mutta... taas palata lähtöruutuun ja yhtä epävarmana. Kovasti tsemppiä! Pelkään täällä iteki et alkaa vuoto.. oireet mitä ehkä oli on pois ja paineen tunnetta..
 
Voi Jennis. Tsemppiä ja voimia.

Valkoinen orkidea. Mulla nyt just lääkkeellinen PAS menossa ja just Progynova plus lutinus nyt sitten tukena. Mulla alusta lähtien Progynova aiheuttanut vatsakipua. Alkaa tässä olemaan aika kovilla kroppa, kun nyt jo 4 viikkoa syöty ja vielä viikko jäljellä. Mulla siis tehtiin tasan viikko sitten alkion siirto kiertopäivänä 21 ja testipäivä ensi viikolla.

Mulla tätä lääkkeelistä PASsia koettiin nyt tähän viimeiseen pakastealkioon, koska mulla kuukautiset alkaneet aina 1 viikko siirrosta. Vaikka viikko vielä testipäivään, niin täällä henkisesti jo valmistauduttu 3. Ivf kierrokseen. Tää ehkä siksi stressaavinta, kun ei ole mitään syytä, etten raskaudu. Mulla kun limis aina loistava ja ovulaatio tulee ja inseminaatioissakin kasvoi munasolut hyvin... Raskasta. No täytyy uskoa, että joku päivä se nyytti löytyy sylistä.

Voimia ihan kaikille hoitoihin.

Tällä hetkellä täällä suurin mysteeri, että voiko pistämisen aloittaa heti jos/kun seuraavat kuukautiset alkavat. Viimeksi pystyi, mutta silloin ei ollutkaan lääkeellinen PAS.
 
Kiitos tsempeistä! :Heartred
Veristä vuotoa kesti eilen illalla jonkin aikaa ja nyt muuttunut rusehtavaksi ja tulee vain pyyhkiessä. Taitaa Terolutit pitää kunnon vuodon poissa? On tää vaan niin väärin ja kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan tätä. Oli kamalaa ajatella, että vedin just oman "lapseni" alas wc-pöntöstä. :sad001

Sofiask:
Joo, eilen otettiin verikoe ja tänään soittavat tuloksista. Ei tavallaan haluaisi kuulla, mutta saapahan samalla kerrottua tilanteen ja peruttua jo varatun varhaisultran (varattiin eilen verikokeen yhteydessä) :sad001
 
Voi jennis, oon tosi pahoillani... :sad001 Olisko mitään mahdollisuutta, että se olisi vain alkuraskauden harmitonta vuotoa?

Kyfi, pitääkö sitä Progynovaa syödä siis siirronkin jälkeen vielä? Vai syötkö sä siis juuri sen vuoksi, että vuoto ei alkaisi liian aikaisin?

Mulla/meilläkään ei ole löytynyt mitään syytä lapsettomuudelle. Kaiken pitäisi toimia just niin kuin pitää ja tuo limakalvoasiakin on ollut sellainen, että lääkärit ei ole uskoneet sillä olevan mitään vaikutusta asiaan kun ohuemmillakin limiksillä tullaan raskaaksi. Nyt kuitenkin lääkkeitä siihen ihan vaan varmuuden vuoksi... En tietenkään toivoisi, että olisi mitään todettuakaan, mutta sitä tuntee itsensä vaan niin avuttomaksi kun tuntuu ettei millekään voi oikein tehdä mitään ja aika vaan kuluu ja kuluu... Henkinen taakka on aikamoinen tällä taipaleella, ihan jo lähtöasetuksena, saati sitten jos/kun tulee vastoinkäymisiä. Kyllä tässäkin ryhmässä on niin vahvoja naisia, että sitä välillä miettii miten vahva ihminen onkaan kun on vaan pakko. Iso halaus jokaiselle :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Jennis, pahoittelut! Ei noista tosiaan tiedä. Omalla kohdalla vuoto on ollut huono uutinen, vaiks monelle muulle se ei ole ollut sitä.
Mustki tuntuu, että söin progynovaa vielä raskausaikana jonkin aikaa... ja kyllä siitä jotain epämääräisiä oireitakin tuli, kuten päänsärkyä.
 
Mä söin lääkkeellisen passin jälkeen progynovaa muistaaksena H 11 saakka ja mulle se teki alkuun pahoinvointia! :wtf: Siis selkeesti ennen raskautumista ja alkuraskauden pahoinvointia.. eli ei voinu sitä oloa laittaa raskauden piikkiin.

Pahoittelut Jennis! Hyvä merkkihän tuo ei ole, mutta ihmeitäkin on käyny!:Heartred
 
Kiitos kaikki tsempeistä taas! :Heartred
Eilen kävin tosiaan klinikalla verikokeissa ja tulos piti tulla eilen tai tänään. Ei kuulunut sovittua soittoa, joten soitin itse ja kyselin. Jotain oli mennyt vikaan ja veritesti piti ottaa uudestaan :/ Kävin äsken ja huomenna pitäis sitten tulla tulos. Enää ei ole vuotanut, mutta vatsa on kovin kipeä ja paha aavistus on edelleen :/
 
Valkoinen orkidea. Joo pitää syödä Progynovaa ja keltarauhashormonia raskausviikolle 10 asti. Mulla kokeillaan nyt tätä lääkkeellistä, kun ei oo oikein mikään muukaan toiminut. No tiedä tästäkään. Hetkittäin kyl paukut aika loppu joo.
 
Jennis, ei voi olla totta :sad001 Toivotaan että olisi sitä harmitonta.

Pitkästä aikaa voisin päivitellä tänne meidän kuulumisia. Ei hääppöinen tilanne ole meilläkään.. Eli meille tehtiin 3.ICSI -hoito elokuun alkupuolella. Siirrettiin 2 blastoa -> vahva plussa viikko sitten. Ehdittiin iloitsemaan tästä 3 päivää kun alkoi ruskea vuoto joka muuttui sitten veriseksi. Ultrassa näkyi ruskuaispussi sikiökaikuineen joka oli oikeassa paikassa ja kaikin puolin hyvinvoivan näköinen. Paitsi että viikkoja piti olla sen 4+5 niin pussin koko vastasi 4+1. Ei muuta kuin odotellaan nyt. Verta on vuodellut ja supistellut nyt neljättä päivää mutta ei kunnon vuoto vaan käynnisty. Tänään käyn hakemassa raskaustestejä niin näkee että onko viiva haalentunut..silloin kun tuhrua alkoi tulla niin viiva oli ennestään vaan vahvistunut mutta eipä se hormoni nyt ykskaks laskekaan. Varhaisultra olisi parin viikon päästä ja ellei sitä ennen tule mitään kauheita vuotoja tai kipuja niin sinne asti kituutellaan. Menen kyllä ennen sitä toisen kerran yksityiselle ultraan kun onhan tämä aika sietämätön tilanne.

Tsempit kaikille eri vaiheisiin :smiley-angelic003
 
Jennis, ei voi olla totta :sad001 Toivotaan että olisi sitä harmitonta.

Pitkästä aikaa voisin päivitellä tänne meidän kuulumisia. Ei hääppöinen tilanne ole meilläkään.. Eli meille tehtiin 3.ICSI -hoito elokuun alkupuolella. Siirrettiin 2 blastoa -> vahva plussa viikko sitten. Ehdittiin iloitsemaan tästä 3 päivää kun alkoi ruskea vuoto joka muuttui sitten veriseksi. Ultrassa näkyi ruskuaispussi sikiökaikuineen joka oli oikeassa paikassa ja kaikin puolin hyvinvoivan näköinen. Paitsi että viikkoja piti olla sen 4+5 niin pussin koko vastasi 4+1. Ei muuta kuin odotellaan nyt. Verta on vuodellut ja supistellut nyt neljättä päivää mutta ei kunnon vuoto vaan käynnisty. Tänään käyn hakemassa raskaustestejä niin näkee että onko viiva haalentunut..silloin kun tuhrua alkoi tulla niin viiva oli ennestään vaan vahvistunut mutta eipä se hormoni nyt ykskaks laskekaan. Varhaisultra olisi parin viikon päästä ja ellei sitä ennen tule mitään kauheita vuotoja tai kipuja niin sinne asti kituutellaan. Menen kyllä ennen sitä toisen kerran yksityiselle ultraan kun onhan tämä aika sietämätön tilanne.

Tsempit kaikille eri vaiheisiin :smiley-angelic003

Eikä! Kuulostaa ihan samalta tilanteelta! :sad001 paitsi mulla vuoti yhden illan vain. Tosin ihan verta... noh, nyt odotellaan klinikalta verikokeen tuloksia! :/

Tsemppiä! Täällä pidetään peukut pystyssä! :Heartred
 
Jes, toivotaan että siun vuoto loppui nyt siihen! Täällä tuli nyt vähän hyytymää ja vähän reilummin kirkasta vuotoa. Kivut ja vuoto runsastuu päivän mittaan yleensä, aamulla ei tullut mitään ja kun pääsen kotiin niin illallakin varmasti rauhoittuu taas. Tein äsken testin ja oli leffaviivojen aatelia. Odotellaan..onneksi miulla on pitkä pinna. Not :wtf:.
 
Jennis tulin tsekkaa oisitko jo saanu tuloksia..mut ei vielä oo soittanu?
Rive teitkö vielä testiä?
Mä päätin eilen lopettaa testailun, nyt kuitenki tekis mieli tehdä joskus ens viikolla.. viimeks haaleni viiva ja muutaman pv jälkee tuli vuoto ja krampit.mut en tiiä mitä hyötysin testistä? Jos haalee nii emmä mihinkään päivystyksee tai ultraan ryntää ja jos plussa edelleen niin emmä tiiä oisinko varmemmalla fiiliksellä. Pelottaa haaleneminen. Ja eikai sitä voi loputtomiin testata? Eiks siin oo joku viikkoraja millo ei oo luotettava?
 
Aamulla he soittivat klo 8 jälkeen ja lupailivat tulosta. Ei kuulunut soittoa ja soitin sinne itse äsken. Sanoivat, et oon kyl ollut heillä ajatuksissa ja ne on koittanu kiirehtiä mun tulosta. Mut joo... Klinikka meni kiinni klo 15. :sad001 Ensimmäisen verikokeen kanssa tosiaan kävi jotain mystistä silloin 3pv sitten ja tulosta en koskaan saanut. Nyt sitten tämä. Epätietoisuus siis jatkuu... :sad001
 
Koska en tulosta saanut, niin tein testin ja tältä näyttää..
 

Liitteet

  • 1504094793352.jpg
    1504094793352.jpg
    19.1 KB · Katsottu: 218
Vahvempi kuin koskaan! Voi kunpa.. eilen soitti polillta testin tulosta ja varas ultra-ajan. Sitten kyseli onko ollu vuotoja tai kipuja nii aattelin et voisko olla et ivfssä tavataan vuotoja enemmän...?
 
Mä niin jännitän teidän kanssa jennis ja Rive ja pidän peukut ja varpaat kaikki pystyssä, että teidän raskaudet jatkuu normaalisti :Heartred Tulee oikein kylmät väreet kun näkee kuvia raskaustesteistä, joissa on kaksi vahvaa viivaa, kun oma on aina näyttänyt vain sitä yhtä viivaa ja eri valaistuksissa yrittänyt etsiä edes jotain haamua (jota ei ole koskaan ollut vaikka kuinka yrittäisi kuvitella :D).
 
Kiitos!
Sain äsken tuloksen ja arvo oli 579! :) Eli viitearvon sisään menee. Nyt pitää vaan jännittää varhaisultraan asti pari viikkoa ja toivoa, että kaikki on hyvin vaikka olikin vuotoa!! :)
Tämä työntekijä soitti omasta henk.koht numerostaan, kun työpäivä oli heillä jo ohi ja klinikka kiinni. Olin tosi otettu tosta palvelusta! :)

Ihanaa, että täältä löytyy tsemppaajia ja mukana jännittäviä! Mä niin toivon tähän ketjuun paljon plussia ja erityisesti vauvoja! :Heartred
 
Onnea teille plussanneille! Toivottavasti pysyvät pienet matkassa mukana!

Täällä oli eilen kp1. Perjantaina tuli hyvin tutunoloinen migreenikohtaus, joka mulla on ollut viime aikoina tyypillisesti joitakin päiviä ennen vuotoa. Kirves oli jo sitä ennen syvällä kaivossa ja sen jälkeen sitä ei sieltä yritettykään nostaa. Viikonloppu menikin siksi tosi raskain tunnelmin. Tämäkin tuoresiirto meni samalla tavalla kuin aiempikin: ensin alkoi tuhruttamaan ja sitten tasan kaksi viikkoa punktiosta alkoi kunnon vuoto. Masentavaa ja epätoivoista:arghh:

Pahoittelut teille muillekin pettymyksen kohdanneille!
 
Jennis ja Rive, todella jännittävät tilanteet teillä, pidän puolestanne peukkuja, jotta lupaavat leffaviivat ei katoaisi minnekään ja kaikki menisi vuodoista huolimatta hyvin!!

Janel, pahoittelut uudesta kierrosta :sad001

Täällä ekan IVFn aikataulu selvillä, pistelyn pitäisi alkaa n kolmen viikon päästä kierron vaihtuessa. Jännittää jo nyt niin miten lie pää kestää varsinaisten hoitojen aikana.. :nailbiting:
 
Takaisin
Top