IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Janel, mä ainaki sain hoitajalta varavälineet, jos tippuu tms menee likaiseksi, niin on toiset puhtaat. Pregnyl annosta en kyllä muista yhtään, kaiken aineen pistin itseeni :D Mutta, jos sitä on useampaa vahvuutta, niin ei oo kovin vahva ohje multa :D

Onnea piinailuun, Helios!

Sain kahden viikon päähän psykiatrille ajan. Oon aiemmin sairastanu masennusta ja käyny kolmivuotisen terapian. Nyt se paska sairaus nostaa taas päätään ja lienee aika uudelle terapiajaksolle. Saapa nähä kuinka käy. Mut oon kyllä tyytyväinen kuinka hyvin meidän hoitopaikassa vastataan myös psyykeen tarpeisiin!
 
Janel, lääkäri on varmasti kirjottanu sulle pregnyliä just sen verran kuin tarkoitti pistää, eli jos on vain yksi "annos" niin pistät sen ja jos on kaksi niin pistät molemmat. Tuskin kirjoittaa kahta jos tarvit vain yhden. Tsemppiä!

Onnea ja tsemppiä kaikille joilla hoidot päällä! Pidetään peukkuja että tästä lähtee hieno plussa-aalto!

Blancalle erityistsemit! Onneksi näyttää siltä että piikillä hoitui. Mukavaa ja rentouttavaa taukoa! Tekee varmasti hyvää kaiken teidän kokeman jälkeen.

On. Ollaan lomailtu niin on tullut foorumitaukoa samalla. Nyt voikin alkaa jännäillä ensitiistain nt-ultraa. Apua... Vieläkään ei tunnu siltä, että olisin oikeasti raskaana, vaikka ultrailtu on ja kotidopplerillakin jo syke kuuluu. Milloinkahan tämä alkaa upota tajuntaan..

Kaakao rv 12+0
 
Jeee, lääkäri soitti ja 7/8 on hedelmöittynyt! Kaikki menee pitkään viljelyyn. Tiistaina pitää vielä aamupäivästä ultrata, että onko neste poistunut kohtuontelosta. Jos on, niin sitten siirto iltapäivästä. Jos taas ei, niin sit pakkaseen (jos ja toivottavasti olisi blastoja). Näin jo painajaisia, että mikään ei olisi hedelmöittynyt, joten todella helpottunut olo. Tänään alkaa olemaan myös suht normaali olo punktion jälkeen.

Liljatar, hyvä että sait ajan psykiatrille. On ehdottoman tärkeää reagoida pian ja siitä se sitten alkaa taas helpottamaan...

Lähetän teille kaikille positiivisia ajatuksia ja aurinkoa viikonloppuun <3
 
Muokattu viimeksi:
ValkoinenOrkidea, onpa hyviä uutisia - toivotaan niille jatkoa ensi tiistaina sitten.
Olin aamulenkillä, ja yhden naapurin kanssa eka kerta ajauduttiin juttusille tytön tulon jälkeen. Itse valinnut lapsettomuuden. Tuli ekana kysymys, että kai te sisaruksen teette tälle?! Joo näitä kyssäreitä tulee, enkä loukkaantunut uteluista, tulihan hyvä keskustelu. Tällä hetkellä olen tyytyväinen yhteen aarteeseen, mies ehdottomasti haluaa yrittää toista. Jälleen tuli läpikäytyä lapsettomuuden elementtejä elämässä, on se iso juttu. Vaikka saisi sitten sen lapsenkin.
Plussia ketjuun ja kaikille positiivisia tuloksia!!!!
 
ValkoinenOrkidea, Vau hieno tulos! Nyt vaan toivotaan että mahdollisimman moni kehittyy blastoksi ja pääsette siirtoon :)

Katjusha, oho aikamoinen kysymys ja varmaan keskustelu myös :O onko hän siis valinnut lapsettomuuden ihan alusta saakka vai yrittänyt saada lasta ja jäänyt lapsettomaksi? ei ne lapsettomuuden tuskat ja kokemukset varmaan poistu vaikka lapsen saisikin. Kyllä ne varmaan säilyy mukana ja tuo vähän näkökulmaa elämään eli auttaa ymmärtämään että kaikille lapsien saaminen tuosta vain ei ole selvyys.

Napaa: 2 pistosta pistetty, tänään menee illalla kolmas eksoottisesti mökkioloissa :D Hain 2 pakettia puregonia lisää ja lääkekatto tuli täyteen. Jännittää vähän että onko tällä hevosenannoksella tarpeeksi vaikutusta mun muniksiin... jotain tuntemuksia oli eilen illalla, nyt päivällä ei mitään. Odotellaan :) maanantaina sitten taas ultra.
 
Larissa, hän vähän avasi ja kertoi, että oli lapsena todella paljon sairaalassa. Että itse vanhempana voisi oman tuskan kestää, mutta ei lapsen. No mikä hänellä on nyt akuuttina päällä, niin harmitus, ettei voi olla mummo. Sydämellinen ihminen, ei minua ahdistanut yhtään. Hänen oma nuorempi siskonsa oli jo menehtynyt sairauteen, joten pinnalla mikä ilo sisaruksista kuitenkin elämässä on.
Joo, oikeasti näitä asioita ei loppujen lopuksi voi itse päättää niin päin, että se lapsi tulee itse synnyttämällä perheeseen.
 
Kaakao: mun kaverilla oli Pregnyl aikanaan irroituksessa ja vain osa tuli pistää. Viimeksi mulla oli varsinainen irrotus gonapeptylillä, mutta sen lisäksi pistettiin muistaakseni 1500IU Pregnyliä. Mutta sain iltapäivällä varmistettua hoitajalta, että mun tulee pistää kokonaan yksi Pregnyl-ampulli. Hurjan pitkällä sulla jo viikot:happy:

ValkoinenOrkidea: hienosti hedelmöittyneet! Toivotaan, että kaikki lähtevät jakaantumaan!! Onpa kurja tuo neste kohdussa. Sanoiko lääkäri mitään ohjeita, miten se saa sieltä poistumaan? Lepo?

Liljatar: hyvä, että sinulla on aika. Itsekin olen masennuksen sairastanut ja on todenteolla saanut tehdä töitä, ettei tämä lapsettomuuspaska vedä liian syvälle ja liian pitkäksi aikaa. Sieltä totaalisesta pimeydestä on niin vaikeaa päästä yksin pois.

Tänään aamulla oli ensimmäinen pistos Orgalutrania. Enää tämä viikonloppu piikkien kera. Aamulla kävin työterveydessä hakemassa saikkua ens viikoksi, kun mun pitäisi palata kesälomalta maanantaina töihin. Se nyt ei varmaan ole kovin realistinen vaihtoehto, kun punktio on tiistaina. En todellakaan usko olevani työkykyinen, kun eilinenkin päivä meni niin pahan pahoinvoinnin kanssa. Lääkäri oli tosi mukava, vaikka selvästi nämä hoidot olivat hänelle vieraampia juttuja. Sanoi, että voin olla tarvittaessa yhteydessä loppuviikosta ja saada häneltä puhelimitsekin saikkuun jatkoa, kun vastaanottoaikoja on niin vaikea saada.

Väsymys on muuten ollut edelleen todella infernaalista. Viimeksi ei kyllä ollut tämmöistä. Onko teillä muilla ollut stimulaatiossa väsymystä?
 
ValkoinenOrkidea hienoa, todella hyvältä vaikuttaa!

Janel enpä oo koskaan ennen kuullut, että Pregnylistä pistettäisiin vain osa! :O Hyvä että hait saikkua ja noinkin ymmärtäväisen vastaanoton työterveydessä! Mä en kyllä muista ainakaan mitään aivan järkyttävää väsymystä..

Larissa onneks Puregon on kynässä (vai oliko!?) niin on helppo pistää. :)

Pp 7, toivon etten oo kehitelly omassa päässäni mm. itkuherkkyyttä, palelua ja nippailuja alavatsalla..
 
Hei kaikille taas pitkästä aikaa! Ja onnea kaikille tuleviin ja jo käynnissä oleviin hoitoihin ja tsempit piinailijoille! Jaksamista myös tauolla oleville, Blancalle erityisesti.

Tervetuloa ValkoinenOrkidea ja Kissankulta.

Taustalla seuraillut teidän juttuja, paljon on taas tapahtunut.

Janel onpa erikoisesti ollut sulla tuo Pregnyl, itsellä oli aina samanlailla kuin täällä ilmeisesti valtaosalla, että irrotuksessa pistettiin aina koko annos mitä lääkäri oli määrännyt, eli insseissä oli aina yksi paketti eli 5000IU:ta, ja ennen punktiota 2 pakettia eli 10 000 IU:ta. Ja meille tuo tupla-annos ohjeistettiin aina niin, että sekoitetaan yksi neste- ja kaksi jauheampullia, ettei tarvinnut pistää kuin kerran, koska neste on vain liuotin ja lääkeaine on jauheessa, ja jos sekoittaa molemmat niin joutuisi myös pistämään kahdesti koska muutoin nestettä liian suuri määrä yhteen pistoon. Saimme myös aina ylimääräisiä ruiskuja ja neuloja juurikin tuon kontaminoitumisen varalta.

Ainut missä annosta meillä muutettiin, oli kiinnittymisen tukeminen, kun mulle nuo luget ei sopineet, niin sain tilalle tuota Pregnyliä, jota pistettiin 1500IU:ta eli kolmasosa aina kolmen päivän välein. Mutta sulla ilmeisesti muutenkin ollut vähän eri jutut kun irrotuskin ollut tuolla Gonapeptylillä. Onko muuten kenelläkään tietoa tuosta Gonapeptylistä, että mitä ainetta se on, onko samaa kuin Pregnyl, koska kun meillä oli tosiaan tuo Pregnyl kiinnittymisen tukena, ja kun kysyin siitä Gonapeptylistä, niin lääkäri sanoi että Pregnylin kanssa sitä ei tarvi? En tajunnut siinä kysyä mitään.

Kyselit muistaakseni myös tuosta piikitysten aikaisesta väsymyksestä, olin kyllä aina aivan poikki myös niistä, ja vastaavasti täällä ollut puhetta myös unettomuudesta, niin sain hormoneista myös sen oireen, mitä mulla normaalisti ei ole ollut. Eli lopputulos oli hyvä; koko ajan aivan poikki ja yöllä ei saanut nukuttua. :arghh:

Kohta 3:meko taisi joskus mainita myös aivan uusiin sfääreihin kehittyneestä väsymyksestä, ymmärrän niin täysin, itse ollut nyt neljä viikkoa kesälomalla ja maannut ja nukkunut lähes koko loman. Ainut hyvä että sattui myös nuo aamupahoinvoinnit tähän lomalle, joten eipä toivottavasti tarvitse töissä oksennella. Nyt väsymyskin alkaa ehkä ihan himpun verran väistyä, nukun edelleen päikkärit kerran päivässä mutta nyt pystyy jo edes jotain tekemäänkin. :joyful:

Meillä onnneksi pahimmat viikot pian takana päin, Kaakaon kanssa mennään näköjään aika samoissa, meillä nyt rv 11+4, ja nt-ultra ensi viikon torstaina, jolloin siis rv 12+2. Jos sitten uskaltaisi huokaista hetkeksi, nyt pelännyt vain koko ajan että meneekö kaikki hyvin, käytiin jo ylimääräisen kerran kuuntelemassa sydänääniäkin kun olin varma että jotain vialla. Kaikki toistaiseksi kuitenkin hyvin, onneksi.

Eipä nämä kyllä helppoja asioita ole, monet tuntuvat vieläkin ajattelevan, että niitä lapsia vain tehdään. Itsekin aina ajatellut että haluan ainakin kaksi lasta, ja eipä se halu siitä mihinkään ole muuttunut, mutta kun tähänkin asti pääseminen on ollut niin vaikeaa, että nyt vaan toivoo että saataisiin edes tämä yksi syliin asti.

ValkoinenOrkidea kirjoitteli myös noista vauvakutsuista, ja muutenkin ollut keskustelua lasten ja vauvamahojen aiheuttamista tunteista, niin täytyy taas yhtyä, tämän viimeisen hoidon ollessa käynnissä päädyin järjestämään siskoni kanssa veljeni kihlatulle vauvakutsuja. Hänellä on kyllä omakin sisko, joka vielä asuukin tässä lähellä, mutta jostain syystä hän ei kutsuja järjestänyt, joten me aloimme niitä vielä viime tipassa järjestämään. Kyllähän siinä oma suru meinasi vähän korostua, varsinkin hormonihuuruissa, mutta onneksi pystyin jotenkin järkeistämään asian ja olemaan jopa ihan aidosti onnellinen hänen puolestaan, vaikka vähän vaikeata meinasi aluksi olla. Nyt tämä vauva on pian neliviikkoinen, ja olen pystynyt häneen kyllä aivan ihastumaan, vaikken mikään vauvaihminen koskaan ole ollutkaan. Ehkä tämä omakin tämänhetkinen tilanne on hieman helpottanut asiaa. Toivottavasti te kaikki muutkin olette mahdollisimman pian tässä tilanteessa! :happy:
 
Vastavirrassa: Lupaavia oireita. Voi kunpa..

Mimosa: Mulla oli silloin ekassa stimulaatiossa kp9:n kohdalla rajua pahoinvointia. Lääkäri ei uskaltanut käyttää mulle Pregnyliä irroitukseen, vaan sen sijaan käytti Gonapeptyliä. Sanoin, että jos mun vointi romahtaa irrotuspiikin jälkeen, gonapeptylin kanssa on enemmän pelivaraa. Pregnyliä pistettiin punktiopäivänä pieni tujaus tulevaa tuoresiirtoa ajatellen. Tarkemmin en silloin alkanut näitä lääkevalintoja kyselemään, kun olo oli niin hirveä. Nyt en onneksi ole kärsinyt niin pahasti pahoinvoinnista, mutta saas nähdä mitä Pregnyl saa mussa aikaan. Hurjasti sulle tsemppiä nt-ultraan!
 
Vähä meinaa tympästä. Ei onneksi paljoa, ku ei oo toiveet luomuihmeestä kovin kovat. Kp 14 ja sellaset ovisjuilinnat, et ei voi erehtyä. Ja mies reissussa! :D Toissapäivänä puuhailtiin ennakkoon ennen ku se lähti ja toivottavasti ei tuu liian myöhään huomenna kotiin, et en oo jo nukkumassa.. ;)
 
Liljatar Mulla joskus ovulaation aikaan raivostuttaa ja kiukuttaa ihan hirveästi. Suututtaa just se, että vaikka oma kroppa toimii lähes säännöllisesti, ei siitä ole mitään hyötyä. Luomuihmeen todennäköisyys on niin himputin olematon :shifty:
 
Vastavirrassa, pp 9 on aikaista jos 3-päiväinen siirrettiin, sehän on vasta dpo 12. Suurimmalla osalla ei tossa vaiheessa näy vielä mitään! Tsemppiä! Toivotaan että se plussa vielä pamahtaa!

Tässä on hyvin selitetty että mitä tapahtuu minäkin päivänä siirron jälkeen. Pp 11 voisi olla todennäköisempää että testissä näkyy jotain.

ImageUploadedByVau Foorumi1502617766.969526.jpg
 
Takaisin
Top