IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Luin muualta et pregnyliä ois nyt uusittu myös että sekin ois nyt helpompi pistää? Ois sentään jotain vastinettakin hinnan härskille korotukselle..

MiuMau79 Mulla oli ihan ekassa hoidossa menopur ja pitkä kaava, laatu oli keskinkertasta tai heikkoo. 2 siirrettiin eikä mitään pakkaseen, olikohan 7 jatkoviljelyssä. Epäröinkin sen takia tota kun lääkäri tarjos että tällä on saatu varsinkin iäkkäämmillä laatua parannettua kun mukana on pikku määrä hcg:täkin.. no saa nähdä. Epäilen että itellä pitkä kaava on huonontanu laatua, mutta kai se on tosi yksilöllistä mikä kelläkin toimii paremmin.

ValkoinenOrkidea Suosittelen kans blastoviljelyä, ne on jo kuitenkin siirrettäessä kiinnittymisvalmiita ja prosentit on tosiaan paremmat! Ite en haluis enää mitään siirrettäväks alle sen iän, kun niistä ei kuitenkaan oo tullu koskaan mitään.. uskosin että jos ei kehity maljalla pidemmälle niin ei kyllä kohdussakaan, ja jos mulle siirtää liian aikasin niin endo jotenkin ehtii pilata niiden kehityksen pidemmälle, eli itseasiassa mun tapauksessa siellä maljalla on parempi/myrkytön paikka kasvaa kiinnittymisvalmiiks. Mutta toki jollain muilla voi olla juuri toisinpäin.
 
Mielenkiintoista lukea teidän kokemuksia :)

Mulla on ollut vain pregnyl irroitukseen, saa nähdä mikä tällä kertaa. Aika peestä jos pregnyl ei ole enää kelakorvattava :/ vaikka siinä on kyllä se aineiden sekottelu vähän rasittavaa

Itsekin olen pitkän viljelyn kannalla jos tällä kertaa saadaan enemmän soluja. Jos tulee vain muutama taas niin pyydän ehkä tuoresiirtoon yhden 2-3 päiväisen ja muut voisi koittaa viljellä blastoksi. Mutta toivotaan että saataisiin edes se yksi alkio. <3 mulla on myös endo (joka on kylläkin nyt vähemmän ärhäkässä tilassa kun maaliskuussa leikattiin ja pillereitä söin putkeen puolisen vuotta), joten epäilen että endon myrkkylitkut tappaa luomuna alkiot tai estää jopa hedelmöittymisen.

Eka paketti puregonia haettu ja huomenna toivottavasti päästään alkuun :)
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä Larissa aloitukseen!

Mun lämpöily muuttui nyt kuumeeksi (38), hittolainen... Toivottavasti tää ei vaikuta munasolujen laatuun? Torstain punktio voidaan varmaan tehdä jos vaan yleiskunto pysyy hyvänä. Toki toivon, että kuume laskisi jo siihen mennessä.

Täytyy lähteä hakemaan apteekista panadolia, kaapissa kun näyttää olevan 4 vuotta vanhoja niin niitä ei uskalla ottaa :D Buranaa olis, mutta sitä ei kai suositella. Harmi kun mieskin on just reissussa niin ei oo passaamassa... :P
 
MiuMau! Tayssissa käytiin mekin tänään suunnittelukäynnillä. Pistokset aloitan näköjään sun kans aika samaa tahtia:). Meillä siis 3 Icsi lähdössä käyntiin. Eka hoidosta saatiin hyvin alkioita ja lopulta syntyi lapsikin, mutta toisen yritys ollut karikkoa keskenmenoineen. Toinen hoito meni muutenkin pieleen ku liian pienellä lääkeannoksella lähettiin stimuloimaan. Nyt on tarkoitus pistää puregonia 200 yksikköä muutama päivä ja sitten vaihtaa menopuriin 225 yksikköä. Saapa nähdä mitä tällä reseptillö saadaan aikaan. Jännitää, innostaa ja hirvittää :nailbiting::rolleyes::eek:

Onnea kaikille hurjasti vaiheisiimne:Heartbigred
 
Tervetuloa uusille! :happy:

Mulla alkaa tilanne rauhoittumaan onneksi. Näillä näkymin 1 pistos riitti. Pääsin kotiin ja nyt on hcg lähtenyt pikkuhiljaa laskuun. Sisäinen vuotokin loppui ja hemoglobiini lähtenyt nousuun. Nyt sitten kerran viikkoon labraan nii kauan että hcg 0. Saikulla vielä olen kuitenkin.
Mietittiin miehen kanssa että pieni tauko pidetään nyt ja vietetään hetki normaalia elämää ilman huolta ja laskemisia.

Tsemppiä kaikille eri vaiheisiin! Ollaan vahvoja!
 
Onpa ihanaa Blanca, että homma lähti nyt rullaamaan parempaa päin. Henkinen jaksaminen onkin sitten oma juttunss. Tauon pitäminen on loistava juttu, jos yhtään siltä tuntuu. Voimia kovasti❤
 
Miumau mulla pitkä kaava ja menopur combibaatiolla saatiin "laadukkaampia" munasoluja!

Omat kokemukset lääkärien lääkemääräysten kanssa on ollut, että miettivät myös hintoja ja annoksia niin että ei tulisi "turhia" ostoja.

Blanca *voimarutistus* <3
 
Kyllä munkin kohdalla lääkärit on miettineet niin, ettei tule turhia ostoksia - en tarkoittanut etteivätkö niin tekisi. Lähinnä mielessä oli se, etteivät hinnat ole juurikaan vaikuttaneet siihen, mitä lääkkeitä käytetään.
 
Kiitos kaikille kokemuksien jakamisesta :) Mä niin toivon että tuleva pitkän kaavan ivf menisi mallikkaasti. Kaikkein eniten jännitän miten onnistun yhdistämään työelämän ja hoidot, koska tiedän että syksyllä minulla tulee olemaan paljon ihmisten"edessä" ja parissa olemista. Kevään hoidot sujuivat ihan ok, koska lyhyt kaava ja työkuviot rauhallisempia silloin. Miten teillä muilla on esimies suhtautunut?

Helen79; meillä onkin sitten samoihin aikoihin jännitettävää, hauskaa! :3some

Blanca; voimia ja jaksamista sulle :Heartred
 
Moikka kaikille! Tervetuloa uusille, onnea plussanneille ja tsemppiä meille muille! :)

Mulla on kaks esimiestä, kumpikin tietävät hoidoista ja suhtautuvat todella hyvin! Uskaltaa tarvittaessa viedä saikkulapun hyvillä mielin. :)

On:
Odottelemme ajanvarauksia toista IVF:ää varten. Tää pakollinen tauko ei oo tehny mulle yhtään hyvää. Oon ihan rikki. En kestä juuri yhtään olla hyvienkään ystävieni seurassa, joilla on lapsia. Ihan sama minkä ikäsiä. Ventovieraiden ihmisten vauvamahat kaupungilla alkaa itkettään.
Luomuyritystä on "koko ajan", mut ei se lohduta, ku ei oo kohta kolmeen vuoteen onnistunu, niin miksi se nyt onnistuis. Ei jaksa uskoa. Saapa nähä, miten tässä käy, henkisesti siis. :(
 
Pikainen omanapa: Nollaultrassa käyty. Kohdun limakalvo oli ohut niin kuin pitääkin ja munasarjat ok (ei kystaa tai endoa tällä kertaa!) joskin aika hiljaiset joten puregonin piikitys aloitetaan hevosen annoksella. Viimeksi aloitusannos oli 150 yksikköä mikä oli aivan liian vähän ja vaikka sitä nostettiin hoidon edetessä aina 250 asti niin vaste jäi huonoksi. Nyt "säikäytetään" munasarjat käyntiin kunnon annoksella eli 375 ekat 5 päivää :D HUH HUH!
 
Liljatar, noi fiilikset on niin tuttuja :( jospa saat mielen paremmaksi ja toivon hereille kun pääsette uuteen hoitoon <3 tsemppiä ja halauksia

Miumau, työkuvioiden yhdistäminen hoitoihin on kyllä haastavaa ja aiheuttaa ylimääräistä stressiä. Itse tein nyt sen ratkaisun että kerroin hoidoista pomoille. Helpotti kovasti mieltä ja stressitason kun ei tarvitse enää salailla :) kovin oli ymmärtäväinen vastaanotto :) eipä tarvitse enää selitellä jos tulee joku saikku tai ylimääräinen käynti polilla kun tietävät tilanteen.

Blanca, onneksi pääsit vähän helpommalla ja ei tarvinnut leikkuriin mennä. Tauko ja normaali elämä tekee varmasti hyvää!

ValkoinenOrkidea, en usko että kuume voi vaikuttaa munasolujen laatuun. Koita lepäillä!

Miumau ja Helen, oliko teillä alkamassa stimulaatiot myös lähipäivinä? Jännää!!! Mukavaa kun meitä on useampi samassa vaiheessa :)
 
Hei kaikki!

Voisin liittyä mukaan tällekin puolelle jutustelemaan.
Olemme siis esikoista toivova pari, ilman ehkäisyä oltu jo 2013 alkaen. Vuosi sitten alettiin tutkia lapsettomuuden syitä, eikä mitään ilmeistä syytä löytynyt. Alkuvuodesta kokeiltiin OI-hoitoja ja hyvästä vasteesta huolimatta, raskaustestit ovat pysyneet vitivalkeina.
Eilen kävimme hoitojen suunnittelun ensikäynnillä ja kohti ensimmäistä IVF/ICSI hoitoa nyt etenemme :nailbiting: Seuraavassa kierrossa ensin tarkoitus tasailla primoluteilla kierto mahdollisimman sopivaan ajankohtaan, ja sitten syyskuun lopulla aloitamme lyhyellä kaavalla puregon-orgalutran yhdistelmällä.
 
Liljatar ymmärrän sua täysin. Lapset ei niinkään mua häiritse koska ajattelen että enhän mä just niitä lapsia halua. Mutta vauvamahat on alkanut vaikuttamaan niin että sydämestä aina vähän riipaisee ja mielessäni mietin että "miks noilla on helppoa" . ( vaikka enhän tiedä kuka minkäkin prosessin on käynyt. ) jos joskus vauvamahan saan niin joku voi minustakin ajatella niin. Nyt kun muutamille ystäville tästä kertonut niin on tullut ilmi että aika monella on jotain kommervenkkiä ja pettymyksiä ollut ennen onnistumista. Se lohduttaa ja antaa toivoa.
 
Hei taas lomatauon jälkeen!

En ole ehtinyt lukea ketjua, mutta toivottavasti teillä joillakin on myös plussatuulia!:)

Minulla on nyt vihdoin ekan ivf jälkeen 1.Pas sunnuntaina. Ultrassa eilen näkyi luonnollisessa kierrossa vain yksi kunnollinen iso munasolu (21,5) ja ovis ajoittui juuri näille parille päivälle. Vaikka eihän sitä lasketa kun menee se alkio sisään toivon mukaan. Lääkäri lupasi myös, että mahdollisilla tulevilla kierroilla laitetaan samalla kertaa 2 alkiota kohtuun. Saa nähdä sitten.

Mutta on tää taas kivaa aloittaa! Meni miten meni, nautin uusista kokemuksista!:)

Tsempit teille jokaiselle ja koittakaa pitää mieli hyvänä vaikka vaikeata olisikin! ❤
 
Muokattu viimeksi:
Pikainen omanapailu: Täällä ultra takana. On hieman on kahtiajakautunut olotila, kun folleja vähemmän kuin viime kerralla. Ei tämä mun tilanne silti ollenkaan huono ole, vaikka harmistuttaakin: limis 8, folleja oikealla 6 ja vasemmalla 3 tasakokoista. Pelottaa, jos noi follikkelit onkin tyhjiä ja solujen määrä jää liian vähäiseksi... Perjantaina alan pistämään Orgalutrania ja Pregnylin pistän sunnuntaina. Punktio on siis tiistaina. Lääkäri vähän häsläsi ja se pregnylin resepti jäi kirjoittamatta... Onneksi sitä ei nyt heti tarvitse...
 
Janel - onko sulla punktio miten kivulias? Mulla se on nyt tehty 3 kertaa ja aina se on ollu tuskallista vaikka kipulääkkeet ym otettu, mutta onneksi se ei kestä kauaa. :P
 
Larissa Sullahan hurjat aloitusannokset, kunnon hevoskuuri! Tsemppiä ja toivotaan hyvää vastetta! Onko seuraava ultra milloin?

ValkoinenOrkkidea Kuume hus pois!! Tsemppiä huomiseen!

Liljatar Samaistun tosi paljon sun fiiliksiin! Itselläkin vauvojen näkeminen tympäisee ja raskausmahojen näkeminen surettaa. Olisihan itselläkin parhaillaan sellainen, jos pieni sydän olisi jaksanut löydä :sad001 Mulla oli tosi lähellä, et olisin joutunut odottamaan tätä ICSIä vielä pari kuukautta. Sanoin lääkärille, etten pysty odottamaan, en henkisesti enkä fyysisesti. Mun kierrot on välillä tosi kivuliaita ja pää ei enää kestä sitä. Odottaminen voi katkaista henkisen selkärangan ihan täydellisesti. Toivottavasti saat kasattua voimavaroja jostakin tulevaa hoitoa varten. Keskity kivoihin ja rentouttavia juttuihin.

BlueTerranova Kerran on punktio tehty ja kyllä se kipeää teki. Oman osuutensa kivun suuruuteen teki varmasti se, että viimeksi folleja oli 15 ja vasen munasarja sijaitsee aina vähän hankalassa paikassa. Niin ja olen aika kipuherkkä, mutta kivun sietokyky on melko korkea. Se onni siinä hommassa tosiaan on, ettei kestä pitkään. Sulla kuulostaa suunnitelmat tosi hyviltä!
 
Tsemppiä Larissa aloitukseen - toivotaan, että tulee onnistunut säikäytys! :)

Liljatar, täältä myös empatiat noihin fiiliksiin... Mun hyvällä ystävällä on viikon päästä vauvakutsut ja en tiedä pystynkö ja onko järkevää mennä sinne kiduttamaan itseäni... Vaikka tunnenkin huonoa omatuntoa siitä, jos en mene, niin täytyy myös olla armollinen itselleen... Toivotaan, että uudet hoidot tuo sulle nyt uutta toivoa ja kirkkaampia ajatuksia - ja tietenkin toivotun tuloksen <3

Janel, hyvältähän tuokin määrä kuulostaa, ehkä ne on nyt entistä laadukkaampia! Mulla kuume näyttää hellittäneen, jee! Nyt alan pikkuhiljaa jo elättelemään toivoa, että ei olisi vain lääkkeiden ansiota (klo 12 oli vielä 38, joten otin 1 g Panadolia ja nukuin pari tuntia päälle - sen jälkeen ei ole noussut uudelleen). Huomenna sitten aamusta keräykseen, jännittävää!!

Saan kohta miehenikin reissusta kotiin <3 (Hah, hän saapuu just sopivasti kun alan parantumaan kuumeesta - onnistui välttämään passaamisen :P)
 
Muokattu viimeksi:
liljatar onpa ikävä kuulla ettei tauko helpottanut yhtään fiiliksiä :( Toki se kertoo senkin, että kaipuu on vain niin kova.. <3 Tuttuja fiiliksiä tosiaan, niinkuin monelle meistä.

ValkoinenOrkidea hyvä, että kuume alkaa helpottaan! Tsemppiä huomiseen punktioon!

Kissankulta tervetuloa joukkoon! :)

BlueTerranova jee, säkin pääset pian piinaileen! :) Käsittämätön positiivisuus huokuu noista sun viesteistä aina! :) :)

Janel niinkun sanoitkin, ei 9 follia missään nimessä huono ole! Oliko siellä vielä pienempiä kuin nuo, kun olit mainunnut tuon tasakokoisuuden..? Mulla oli muutama pienempi ja selkeästi osa niistäkin ehti kasvaa mukaan kun ultrattiin pe ja punktio oli ti.

Larissa on kyllä kunnon annos, mutta mä itse ajattelisin että mieluummin näin kun liian varovasti liikkeelle. Hienoa, ettei mitään kystia yms näkynyt ja tilanne vaikuttaa oikein hyvältä. :)

Mulla itse punktio ei oo kivulias (toki siihen annetaan hyvät lääkkeetkin), mutta sen jälkeen tarviin kyllä vielä lääkecombot että siitä noustaan. :D Mutta niiden avulla kun pääsee kivuista ni sit en tällä toisella kertaa tarvinu kotona lääkkeitä enää. Toisaalta mulla folleja on ollu molemmilla kerroilla "normaalia reilummin" joten senkin vuoksi voi olla kipuja enemmän jälkikäteen.
 
Takaisin
Top