IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastavirrassa En itse päässyt valitettavasti tilannetta näkemään, koska klinikalla oli tänään uusi uä-laite koekäytössä ja asiakkaan näyttöä ei oltu saatu kytkettyä koneeseen kiinni. Lääkäri sanoi vasenta ultratessaan "täällä on kolme tasakokoista" ja merkitsi lomakkeeseen ne 9-10mm kokoisiksi. Oikealla oli 4kpl 6-8mm, yksi 9-10mm ja yksi 11-12mm. Eihän tämä olekaan huono tilanne olekaan. Pelko epäonnistumisesta on vaan niin suuri. Ja taitaa nuo hormonit tehdä mielialalle temppuja, kun on ollut tänään muutenkin hieman harmaammat ajatukset. Vähän sellainen, etten oikein uskalla alkaa pohtimaan mitään syvällisesti, ettei humahda jonnekin syvemmälle.
 
Janel, sulla on hyvin folleja kasvamassa! Mun viime ivf-kierroksessa saatiin just ja just 6 follia tiristettyä kasaan ja isoimmasta karkasi munasolu ennen punktiota :'D itse olin viime kierroksessa koko ajan ihan hajalla ja pelosta jäykkänä kun koko ajan meni jotain pieleen ja pelkäsin että munasolut sekä alkiot on ihan roskiskamaa. Nyt koitan ottaa rennommin tämän kierroksen. Pitää yrittää ajatella että se yksikin riittää! <3
 
Mä tuppaan välillä olemaan sellainen katastrofiajattelija. Pelkään valmiiksi kaikea pahaa, vaikka kaikki voisikin mennä aivan hyvinkin. Pelko on suuressa roolissa, koska näissä hoidoissa on niin paljon pelissä: koko elämä, tulevaisuus ja unelmat. Pettymys on raastavaa, mutta vielä raastavampaa on menettäminen. Kumpaankaan ei koskaan totu.
 
Janel, itse olen ihan samanlainen. Hankalaa pitää ajatukset kurissa ja pois siitä pahimmasta kun tuntuu että tässä on tavallaan kysymys "elämästä ja kuolemasta"

Eilen eka puregon annos tuikattu, vielä ei ainakaan tunnu miltään :D
 
Täällä varmasti on puhuttu aiemminkin lääkkeiden hinnoista ja korvattavuuksista, mutta kysynpä silti :shy:

Eli mitkä lääkkeistä ovat kelakorvattavia ja mitkä eivät? Mulla siis tulossa puregon, orgalutran, irrotuspiikki ? ja loppukierron tuki ?

Tsemppiä Larissalle puregonin pistelyyn ja Janelille ripaus aurinkoa harmauteen!
 
Hui kun täällä tulee viestejä niin kova vauhtia etten meinaa perässä pysyä :p

Larissa; sul onkin kunnon satsi Puregonia, toivottavasti tepsii! :) Itse pistelin keväällä koko hoidon ajan 325ky päiväannoksella. Saapa nähdä minkälaiset satsit nyt tulevan hoidon pistokset on. Mulla alkaa siis reilun viikon päästä sumuttelut ja siitä viikon päästä lääkäri, kuulee sut miten on vaikuttanut ja milloin pistelyt aloitan.

Tuosta esimiehelle kertomisesta, olen nyt päättänyt kertoa pomolleni. En vaan jaksa "salailla" enää. Ajattelen että kertominen helpottaisi omaa stressikerrointa.:shy:

Noista lääkkeiden korvattavuuksista, ainakin nuo kalliit kasvattelupistokset on kela-korvattavia mutta miten mulla on semmounen muistikuva, että jokin noista muista piikeistä (olisiko ollut irrotuspiikki) ei ole korvattava. Voi olla että muistsn väärinkin... :wtf:
 
Puregonin ja vastaavien lisäksi Orgalutran on myös kelakorvattava, mutta irrotuspiikki ei taida olla. Pregnyl kun poistettiin kelakorvattavista ja Ovitrellekään ei sitä ole. Ja loppukierron tukilääkkeet ei myöskään oo kelakorvattavia.
 
MiuMau, sulla ilmeisesti pitkä kaava tulossa. Mulle sitä lääkäri ehdotti, mutta otin riskin ja en suostunut. Mulla kuitenkin tuli eka hoidosta pienellä annoksella puregonia 14 solua. Toisessa samalla annoksella 8 munasolua, mutta puolet oli kai menny yli tai olivat jostain syystä huonoja, kun hajosivat hedelmöitettäessa. Nyt kun annoksia isonnetaan, niin jalsan uskoa, että sieltä soluja saataisiin ihan ookoo määrä puregon/menopur yhdistelmällä. Mun menkkojen pitäis alkaa reilun viikon, puolentoista päästä....hui...:wtf:

Vastavirrassa, oispa siellä hyvä saalis odottamassa❤
 
Noniin, täällä eka keräys tehty. Meni ihan hyvin (mies kävi välillä haukkaamassa happea kun sitä alkoi heikottamaan - harmi, ettei mieskin saa rauhoittavaa... :D ). Imaistiin noin 20 follikkelia, mutta lopulliseksi saldoksi jäi 8 munasolua. Kuulostaa aikamoiselta, että ne loput olisivat olleet tyhjiä... :( No, hyvähän tuo kahdeksan on, en sillä, mutta toki pettymys follikkelien määrään nähden, ja tottakai nyt pelkään ensikertalaisena kovasti, että onkohan noissa jotain vikaa ja entä jos yksikään ei hedelmöity :/ Mutta huomennahan se selviää, joten yritän hillitä epävarmuutta ja pelkoja mahdollisimman hyvin! Pidetään peukut pystyssä. <3

Vastavirrassa, toivottavasti sulla olisi blastoja! :)
 
Larissa juu huomenna aamupäivästä lääkäri soittaa miten on hedelmöittymisen kanssa käynyt. Mulla oli myös kohdussa nestettä (johtuen kuulemma suuresta estrogeenimäärästä). Eli jos lauantaina olisi mahdollinen siirto, niin edellytyksenä ilmeisesti olisi että myös neste olisi hävinnyt. Onko muilla ollut? Onko hävinnyt nopeesti?

Miehen puolustukseksi vielä sanottava, että hyvin tsemppasi! Se jännitti aika paljon jo ennakkoon, kun ei se oo koskaan ollut edes "perus" folliultrassakaan mukana. Kyllä se siitä... ;)
 
ValkoinenOrkidea,Tsempit sinne labraan soluille, jotta saatte paljon hyviä alkioita :) mulla oli ekassa ivf:ssä vuotoa kesken stimulaation ja vaikka se loppui ennen punktiota niin lääkäri ei uskaltanut tehdä tuoresiirtoa vaan alkiot meni pakkaseen.
 
ValkoinenOrkkidea Toivotaan hyviä ja hienoja alkioita! Voi mies, kuinkahan tuo omani selviää ensi viikolla. Ei ollut tosiaan ensimmäisessä punktiossa mukana. Nyt lepoa ja rentoa mieltä!

Vastavirrassa Tsempit kultahipulle labraan!

Sain tänään iltapäivällä reseptin pregnylistä. Samalla kun sitä omakannasta luin, tajusin, ettei annostuksesta ollut mitään puhetta ja reseptissä lukee "erillisen ohjeen mukaan". Että hohhoijaa, miten tämä menikään näin sekavaksi?! Onneksi huomenna on vielä arkipäivä ja pistäminen on vasta sunnuntaina. Millaisilla annoksilla teillä on Pregnyli ollut? Mieskin tuli töistä kotiin kurkkukipua valitellen:confused: Kuinkahan sairastuminen vaikuttaa jo muutenkin heikkoihin siittiöihin?!! Toivottavasti itse en saa flunssaa... Olo itsellä on ollut todella väsynyt. En ole juuri tehnyt muuta kuin pötkötellyt sohvalla ja kattellut sarjoja. Vatsan alueella ei juurikaan ole mitään oloja. Tapahtuukohan siellä edes mitään?:eek: Päätä on särkenyt aivan huolella melkein koko päivän ja myös etova olo on löytänyt perille:sad001 Huomenaamulla on ensimmäinen Orgalutran-pistos.
 
Mulla oli viime ivf:ssä pregnyl annoksella 10 000 yksikköä ja pas:ssa (avitettiin luomu ovista) annoksella 5000 yksikköä. Saitko polilta tarkan kellonajan milloin pregnyl pitää pistää? Itse sain polilta myös sellaisen ohjevihkon pregnylistä sekä neulat siihen (niitä ei muistaakseni ole lääkkeen mukana). Mutta sitä lääkettähän on uusittu jotenkin joten se on saattanut muuttua. Ja jos sulla on vasta jarrupiikit alkamassa niin älä hätäile, ehdit varmaan saamaan ohjeistuksen pregnyliin :) toivotaan että flunssa ei vaikuta mihinkään

Helios, tsemppiä piinailuun! :) ja hienoa että on blasto kyydissä :)
 
Hoitaja hoiti oman hommansa erinomaisesti, sillä häneltä sain pistoajan ja parit neulat+ruiskut sekä sekotus/pisto-ohjeistuksen. Lääkärin osuus onkin sitten mennyt nyt pregnylin osalta ihan höpöksi. Reseptin se oli kirjoittanut yhteen eli 5000, mutta hoitajaltakin sain kahdet välineet. Ärsyttää, mutta pakko se on huomenna soittaa ja varmistaa, mikä on lekurin ajatus.
 
Takaisin
Top