IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kookos, itse olen huomannut että kuukautisten odottaminen saa vuodon pysymään poissa ;) Tiedän että on vaikeaa rentoutua ja lopettaa odottaminen :D Kyllä ne sieltä alkaa!
 
Tsemppiä Kookos❤ Tottakai ne menkat odotuttaa kun niitä hartaasti toivoo. Jospa alkais pian!!

Tervetuloa uusille palstaajille! Onnea rutkasti hoitoihin, myötämäkeä ja lyhyttä taivalta toivottelen!!

Nennulla on kyllä hieno ovisplussa. Jospa nyt olisi tähdet ja kaikki taivaakappaleet kohdillaan, onnea yritykseen!!
 
Kookos, tässä muutama "niksi" jotka saattaisi auttaa käynnistämään menkat ;) lämpö vatsalle eli esim lämmin jyvähaudetyyny, vadelmanlehtitee, inkivääri (raakana ruuassa tai teenä), seksi, reipas liikunta, C-vitamiini. mulla nämä on toimineet, mutta vaikutus lienee lähinnä lumevaikutusta :D mutta ei haittaa jos kokeilee!

Jännä miten monille teistä hormonit aiheuttaa unettomuutta :/ ei ollenkaan mukavaa :( mulla ei tainnut viimeksi olla mitään sivuoireita tai sitten en vain muista. Endo on kyllä tehnyt unettomia öitä kipujen takia sillon kun se jylläsi pahimmillaan

Huh, huomenna haen ekan paketin puregonia ja ylihuomenna on nollaultra. Kaikki peukut ja varpaat pystyyn että kaikki on Ok ja saadaan aloittaa piikitys!
 
Juu, kiitos vinkeistä =) pelkään vaan että sinne on kuitenki taas kasvanu joku keltarauhaskysta jota vaan ei vielä näkyny viime viikon ultrassa.. sellanen ollu joskus ennenkin. Sitten ei auttas muu kun primolut-kuuri (ja taas 10-12pv varma viivästys :grumpy:). Mutta ehkä odotellaan vielä perjantaille jos ilmaantuis..Ompa kyllä "kiva" kun homma takkuaa jo tässä vaiheessa :/
 
Tsemppiä kookos menkkojen odotteluun. Mulla oli kanssa edellisen (luomukierron) jälkeen pieni keltarauhaskysta näkyvissä munasarjan ulkoreunassa ja lääkäri sanoi, että saattaa viivästyttää menkkojen alkua, mutta ne kuitenkin alkoi jopa aikaisemmin kuin normaalisti eikä vaatinut muuta hoitoa. Pidän peukut sulle, että semmoista ei ole ja että menkat alkaisi pian eikä tulisi mitään viivästyksiä.

Omaan napaan katsoen, kävin tänään lekurissa ja varattiin keräys torstaille. Munasolutehtaalla oli 20 kypsymässä... Pari oli jo 18 mm, mutta erityisesti oikealla oli vielä pienempiä 12 mm kokoisia. Päätettiin siis jäädä odottamaan vielä niitä. Siirto olisi joko la (kolmepäiväinen) tai ti jos päätetään viljellä blastokystiksi. Onko kellään kokemuksia / tietoa kummalla on paremmat raskautumismahdollisuudet?

Nyt sitten otettava tosi rauhallisesti, ettei tulis hyperiä tms. Olisi tärkeää lukemishommaa tehtävänä, mutta vaikea keskittyä kun alkaa jo jännittämään tuo eka keräys...
 
Vau siellähän on hyvin tulossa folleja (ja toivottavasti myös munasoluja) :) blastoilla on paremmat mahdollisuudet kiinnittyä (puolet blastoista kiinnittyy), mutta alkioista vain korkeintaan 25% kehittyy blastoiksi asti. Eli jos saatte paljon munasoluja niin kannattaa kokeilla pitkää viljelyä. :)

Mulla oli joku keltarauhas/nestekysta viime ivf:n alussa ja se haittasi vastetta. Pelottaa jos sellainen on taas ja hoitoa siirretään... toisaalta viime kerralla synarela alkoi jo kp 17 ja ovis olikin vasta kp 20, olisiko se saanut sen kystan syntymään... nyt ovis oli kp 16 ja synarela alkoi vasta kp 21. Silloin oli myös tissit tosi kipeät ja turvoksissa vielä menkkojen jälkeenkin mikä kielii tosta kystasta, nyt on ihan normaali olo :)
 
Wau ValkoinenOrkidea mikä farmi sulla on tulossa! Kannattaa toki kokeilla ainakin osalla kasvatella blastoiksi. Meillä ei ole yksikään selvinnyt blastoksi asti ja siksi on siirrelty nuorempia. Niiden kiinnittymis mahdollisuudet on tosiaan pienemmät, mutta niistä saa useamman siirron tehtyä sekä ne "huonommatkin" voi selvitä kuitenkin kohdussa. Ajattelen että annamme rupuisillekin mahdollisuuden ;)
 
ValkoinenOrkidea Upea farmi sulla tulossa!! Nyt vaan rauhassa haudot niitä kypsiksi :happy:

Mulla oli eilen tosi touhukas päivä. Ehkä vähä liiankin ja se tuntui olossa todella paljon iltaa kohti. Turvotusta ja munisten alueella jomottusta liikkeissä. Tänään aamulla olo oli herätessä ihan hyvä. Ei ollut vatsan jomottelua, mutta se saapui paikalle kun puuhastelin kotitöitä enemmän. Iltapäivällä kävin asioilla ja huomasin, että nopeassa kävellyssä tulee tuntemuksia ja oli pakko kävellä hiljempaa. Ennen kotia lähtöä kävin ostaa mansikoita ja sitä viiden kilon laatikkoa autolle kantaessa meinasi pukata ihan tuskan hikeä. Kotona iski ihan älytön väsymys ja myös päätä jomottelee. Hieman kyllä hirvittää, koska tänään illalla on vasta kolmas pistos edessäo_O Ei mulla viime kerralla muistaakseni näin kovasti turvottanut tässä vaiheessa.. vai tajusinko vaan olla rauhallisemmin?!
 
Janel, toivotaan että tuntemukset johtuu siitä että siellä on hyvä määrä folleja tulossa :) ota rennosti! Mikä lääke sulla on ja millä annoksella piikität?

Mulla ei viime kerralla tuntunut juuri mitään, vain pientä nipistelyä munasarjoissa sillon tällöin stimulaation loppuvaiheilla. Toisaalta follejakin oli vain 6 tai 7.
 
Muokattu viimeksi:
Larissa: Gonal-f 150 menee nyt ja Orgalutran lähtee kehiin vissiin keskiviikkona. Tämä toinen kerta starttasi samoilla stepeillä kuin ekakin. Toivon, että menis kutakuinkin samoilla loputkin: Gonal (8pistopäivää, annos 150), Orgalutran (5päivää), Gonapeptyl (irrotus), Pregnyl (pieni buusti punktiossa siirtoa varten) ja Lutinus (siirron jälkeen). Tosi optimistinen ja toiveikas ainakin nyt olen. Vähän jo jännittää ultra.:)

Nennu: näköjään voi tuntua ihan eriltä, vaikka samat lähtökohdat on. Just tänään mietin, että miten helkkarissa mä olen viimeksi pystynyt olemaan sen alun töissä?!:eek: En aivan vielä haluaisi sohvaperunaksi, kun olisi niin paljon mukavaa tekemistä kesken :shy:
 
Muokattu viimeksi:
ValkoinenOrkidea hyvin on folleja, miten sulla lääkkeet jatkuu nyt? Punktio jännittää varmasti, mutta ei kannata kehittää itselleen suuria kauhukuvia asiasta. :)

Janel jospa se olo siitä helpottaa, kun kroppa vähän tottuu lääkkeeseen. Mullakin oli ensimmäisessä hoidossa aivan järjettömän heikko olo pistospäivät 3-6 ja sitten olinkin sen jälkeen vielä töissäkin ennen punktiota. :)

Larissa jollain tavalla ois aika järkeenkäypää tuo että kysta olis voinut tulla kun synarela alkoi ennen ovista. Toivotaan että tämä kerta sujuu paljon paremmin kuin edellinen. :)

Täällä pp3, pari aiempaa päivää ollut aikamoista turvotusta ja punktion jälkeisiä kipujakin on ollut vielä. Tänään alkaa oikeastaan oleen aika normaali olo sen suhteen. La iltana epäilin jo lievää hyperiäkin kun oli vatsa niin turvoksissa ja kipeä kun töistä tulin. :( Onneksi kivut on tosiaan helpottaneet päivä päivältä sen jälkeen. Turvotuskaan ei ole enää niin rajua.
 
vastavirrassa, kiva että nyt alkaa olemaan normaalimpi olo. Oliko tuo sun toinen IVF?

Mulla ei oo vielä hirveää turvotusta (vatsa kun turpoilee milloin mistäkin, niin tää näyttää vielä suht normaalilta), mutta nyt illasta nousi vähän lämpöä (37,2). Se ei sinänsä ole mulla poikkeavaa oviksen aikaan ja nukuin viime vkl mökillä niin huonosti ja huonolla tyynyllä, että helposti tulehtuu niska-hartiaseutukin. Eli toivotaan, että huomenna ei olisi enää mitään!

Tänään vielä pistos Menopuria 150 + Orgalutran, huomenna illalla klo 21.20 Ovitrelle irrotukseen. Insseissä käytin Pregnyliä irrotukseen. Eikai niissä hirveästi eroa ole, tosin Ovitrelle-kynä on helpompi pistää. Sitten keräyksen jälkeen Luget 300+300.
 
ValkoinenOrkidea joo, tää oli toinen hoito. Ensimmäinen tehtiin 1-2/17.

Taysissa sanoivat määräävänsä nyt enemmän Ovitrelleä, koska Pregnylin kelakorvattavuus on poistunut ja toivovat, että Ovitrellesta tulisi kelakorvattava. Apteekissa tuli puhe tuosta Pregnylistä kun hain lugeja ja sanoi hinnan olevan nyt ~32€+toimitusmaksu, kun aiemmin oli muistaakseni 8-9€. Melko huima korotus!
 
Ovitrelle maksaa ~50€ eli on kyllä. En tiedä sitten boikotoivatko Pregnyliä vai mikä on idea. Ei ne lääkärit kai lääkkeiden hintoja juuri mieti niitä määrätessään.

Pistin ensimmäistä kertaa nyt itse Ovitrellen ja oli kyllä paljon mukavampi ja kätevämpi pistettävä kuin Pregnyl. Taisi lääkäri mainita tosiaan siitäkin, että on käyttöystävällisempi.
 
Heipparallaa kaikille! :greet025
Tässä kesätaukojen jälkeen palailen taas taistelukentille. Takana siis 2 vuotta yritystä, useita keskenmenoja, keväällä/kesällä 1.IVF lyhyellä kaavalla josta tuoresiirto ja yksi PAS, niistä negat.
Kävin suunnttelukäynnillä ja parin viikon päästä alkaa uusi rupeama, nyt pitkän kaavan IVF. Keräys tod.näk. syyskuun loppupuolella. Hiukan jännittää sumuttelujen sivuoireet, mimmoinen hormoni(tai hormoniton) hirviö minusta kehkeytyy... :dance018 Lääkkeet muuttuu myös, viimeksi Puregon ja nyt tulevassa Menopur. Onko täällä kellään kokemuksia tuosta Menopurista, onko saatu laatua parannettua? :anyone
Lääkäri sanoi että yritetään josko pitkällä kaavalla ja Menopurilla pystyttäisiin saamaan laadultaan parempia munasoluja. Viimeksi saatiin 8 munasolua joista 6 hedelmöittyi, mutta jatkoviljelyyn laitetut eivät selviytyneet blastoiksi. Tuoresiirretty ja pakastettu olivat kyllä ihan hyvälaatuisia.
Tämmöinen avautuminen tähän aamuun. Tästä se taas alkaa... :nailbiting:
Tsemppiä kaikille kohtalotovereille kaikkiin vaiheisiin! :)
 
ValkoinenOrkidea meillä tehtiin tuoresiirto 3 päiväisellä alkiolla ja siitä nega. Kaksi muuta solua jäi jatkoviljelyyn ja sieltä saatiin pakkaseen yksi blasto. Lääkkeellisestä passista saatiin plussa tuon blaston kanssa. :Heartred Itse ajattelin tuoresiirron jälkeen, että jatkossa toivoisin, että kaikki solut menisivät pitkään viljelyyn, koska blastoilla mahdollisuus plussaan taisi olla jo 50%. Toki pakkaseen saatava saldo on silloin pienempi.

Hoidot ovat monilla startanneet taas kesätaukojen jälkeen käyntiin. Tsemppiä ihan jokaiselle! :Heartred

Auringonkukka ja pakkaspoika H 33+6
 
Väestöliitolla (Helsingin toimipisteessä) ainakin mun kokemuksen mukaan lääkärit laskee tosi tarkkaan määrät (ettei mee hukkaan / tarvitse ostaa liikaa) ja tuo esiin keskustelussa myös hinnat. Siitä peukku heille!

MiuMau79, torstain jälkeen selviää mun munasolujen laatu kun on keräys. Eli mulla ollu Menopur 150 päiväannoksella. Viimeisessä inssissäkin (keväällä) pyysin saada Menopurin Gonal-F:n tilalle kun olin lukenut, että se saattaisi auttaa myös limakalvon paksuuntumiseen - ja niin auttoikin :)

Kallistun tosiaan siihen blasto-viljelyn kannalle jos saadaan hyvä määrä alkioita, kuulostaa ehdottomasti järkevältä. Kiitos Auringonkukalle myös kommentista ja ihanaa loppuodotusaikaa <3
 
Takaisin
Top