IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on paljon keskustelua. Onnea kaikille hoidoissa porskuttaville! :happy:

Blanca, onneksi tilanne on nyt selvillä mutta uskomattomalta kuulostaa! Jaksamisia sinne.

Täällä mennään 7+2 tänään ja alkuviikosta oli varhaisultra. Siellä sikiö oli paikoillaan ja kuulemma hyvä syke. Kuulimme sen myös. Aina kuitenkin jotain eli sikiö on kolme- neljä päivää pienempi kuin pitäisi. Nyt sitten tästä suuri huoli. Ensi viikolla uusi ultra. Saapi nähdä miten tässä käy :smiley-angelic001
 
Blanca miten menee?

Rankkisankkis osaltaan hyviä uutisia ultrasta, ikävää että vielä joudutte jännittämään koon puolesta. Onneks pääsette jo ensi vkolla uudelleen, tsemppiä!

Larissa pian alkaa pistokset jo sielläkin!

Nyt on alkanut pelottamaan hyperin mahdollisuus ja tuoresiirto, etenkin näiden yhdistelmä. Kovasti eivät hyperillä eilen uhkailleet, mutta olihan niitä soluja reilusti.. Kokemuksia hyperistä tai sen alkamisesta vasta siirron tai jopa kiinnittymisen jälkeen? Millaisia oireita?
 
Rankkisankkis meillä taisi olla pari päivää pienempi siinä ekassa ultrassa mutta meille sanottiin että niissä voi heittoa olla. Kuulemma voivat kiinnittyä vähän eri tahtiin ja myös mittavirheet on mahdollisia kun mm mitoista puhutaan :) Nyt poika on kuitenkin ollut sitten vähän isompi kun hedelmöittymisen perusteella jo nt-ultrasta asti. Toivottavasti siis kaikki hyvin teilläkin!

Vastavirrassa mulla tuli hyperi ja plussa samaan aikaan vaikkei ollut mitään viitteitä että olisi sen suurempaa riskiä. Maha oli ihan pallo ja kipeä pari viikkoa. Selvisin silloin kotihoidolla. Sitten viikolla 12 tuli kova särky josta epäiltiin kiertymää kun oli toinen munasarja tosi iso. Olin yhden yön sairaalassa mutta kipu häipyi lääkkeillä ja lopputulos oli että kipu johtui ummetuksen ja isojen munasarjojen yhdistelmästä. Oli siis vähän turhan ahdasta kun mahakin alkoi siinä kohtaa kasvaa :) Joskus viikon 16 paikkeilla olo oli jo täysin normaali. Inhottavaa oli mutta kyllähän siitä selvisi ja onneksi vauvalle tuo ei aiheuta haittaa.

Blancalle paljon tsemppiä, tosi kurja tuollainen tilanne!
 
Giselle sä olitkin mielessä kun aloin asiaa miettimään. Oliko sulla muita oireita kun tuo turvotus ja kipu? Kauanko olit sairaslomalla? Mulla on tänäänkin vatsa tosi turvonnut..turpoaa toki muutenkin esim syömisistä melko herkästi.
 
Vastavirrassa mä olin saikulla vaan kolme päivää sillon heti alussa ku muita oireita ei ollu kun se turvotus ja kipu. Ja se kipukin oli ihan ok istuessa ja maatessa. Oon siis ihan toimistotyössä ni pystyin hyvin istuun töissä. Yöllä nukuin vähän pystymmässä asennossa pari viikkoo ja kyljellään en pystyny nukkuun. Mulla tosin sattu samaan vielä kauhee flunssa ja yskä ni se ei varsinaisesti parantanu asiaa :)

Sitten se sairaalakeikka ajoittu viikonlopulle ni olin saikulla pe-ke ja sit tein pari päivää töitä etänä kotoa. Ja siinäkin se oli siis se hiton ummetus joka aiheutti eniten vaivaa, ilman sitä ois ollu kaikki ihan hyvin.

Eli loppujen lopuksi tosi helpolla selvisin. Kokonaisuudessaan vaiva häiritsi eniten liikkuessa, paikallaan oli ihan ok. Ehkä eniten ärsytti se että kaikki liikunnat jäi ja oikeestaan vasta lomalla viikolta 18 alkaen tuli käveltyä tosi paljon ja nyt oon päässy jonkunlaisten kotijumppien pariin.
 
Vastavirrassa ihan ok menee. Kiitos kysymästä. Vähän sattuu mahaan ja välillä tosi paha olo. Mut toivotaan että pahin takanapäin ja että tämä yksi pistos riittää tuhoamaan sen. Oon ollut tosi itkuherkkä vaikka yritän pitää pakan kasassa. Onneksi tuo isompi poika pitää hyvin arjessa kiinni. Uskon että taas mieli parempi sitten kun tämä episodi saadaan päätökseen ja tilanne on ns . normaali.
On kyllä tullut pieni pelko noihin siirtoihin että uskaltaako sitä enää jos aina sen jälkeen tulee ongelmia,hoitoja ja tutkimuksia mitkä sattuu. Ja henkistä puolta taas koetellaan. Pakko uskoa ja vaan ottaa riski. Aina.
 
Muokattu viimeksi:
Blanca, :( liikaa on kyllä sua nyt koeteltu :'( miksi tämä raskautuminen ei voi olla niin helppoa kuin suurimmalla osalla ihmisistä? Ja sitten kun raskaus saadaan alulle niin saattaa olla edessä ihan uudet ongelmat :/

Mielenkiintoista lukea teidän tarinoita. Niin eri tavalla voi ihmisillä mennä hoito, vaste, solumäärät jne. Meillä on varmaan turha hyperiä pelätä, kun folleja ja soluja tuli viimeksikin niin vähän...

Täällä menkkoja odotellaan. Dpo 14 ja sumuja nyt 10. päivä menossa
 
Tsemppiä sulle Blanca!

Itse liityn taas teidän seuraan, kun ensi viikolla olisi torstaina siirto edessä. Tällä kertaa alla on procren lääketieteellisen kierron kanssa, joka toivottavasti estää oman keho hormoonitoiminnat ja antaa siten paremmat kiinnittymisolosuhteet alkiolle.

Onnea myös muille hoitohin ja alkaneisiin raskauksiin :)
 
Nyt mä sitten jouduin osastolle. Vuoto alkoi vaikka ei pitänyt. Verta vatsaontelossa ja hb laskenut. Katsotaan jos aamulla olis hyvä niin pääsisin kotiin. Jos ei niin uudestaan laparoskopia tyrehdyttämäön vuoto. Kohta tälle asialle ei voi muuta kuin nauraa koska itkeä en enää jaksa. Päiväni murmelina.
 
No huhhuh Blanca, tiedän mitä se meinaa kun on verta vatsaontelossa :sad001 Mulla puhkesi ennen hoitojen aloitusta keltarauhaskysta ja se vuoti 2,7litraa vatsaonteloon.....oli ihan kauheat tuskat ja mulla on mielestäni kohtuullisen korkea kipukynnys:confused:. Lääkäri sanoikin, että kun vuotanut veri painaa hermoja, se aiheuttaa jäätävät krampit. Melkein kyllä toivon, että sut leikataan, koska siinä on suuri infektioriski, jos verta on reilummin varsaontelossa. Vaikkei se leikkauskaan kiva oo ja oma toipumisensa siitäkin. Voimia ja tsemppiä sulle kovasti ❤
 
Blanca aivan sanattomaksi vetää tuo, miten sua voidaan koetella noin.. :( Kunpa kaikki pian järjestyisi, kaiken tuon jälkeen on pakko paistaa aurinko. Tsemppiä!
 
Blanca voi kauhea! :'( Elämä on niin epäreilua välillä! Voimia ja tsemppiä! Ehkä näiden pahojen asioiden jälkeen onni kääntyisi.
 
Miten voikaan Blanca noin paljon olla mutkia matkassa. :dead: Voimia kovasti, että kroppa ja pää kestää ja toipuu nopeasti.

13+2. Alkuviikosta käytiin nt-ultrassa ja kohta aion huokaista helpotuksesta, kun ei ole seulan tuloksesta tullut soittoa. :) Kuinka paljon ihmistä voikaan väsyttää?!?! Oon kyllä kokenut väsymyksen uudet ulottuvuudet.
 
Takaisin
Top