IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei nyt mä tarviin teidän apua.Mulla siis pas epäonnistui , hcg ei nouse tarpeeksi. Lopetin luget tiistaina. Lugejen läpikin tullut vuotoa vähän aiemmin n. 1viikon verran mutta rusehtavaa. sitten tiistaina vuoto loppui kuin seinään. ja eilen alkoi uudestaan mutta vähäistä tummanruskeaa. Tämän pitäisi nyt tulla ulos. Mun käsityksen mukaan pitäisi jo runsaantua...rinnatkin edelleen turpeat. Miten teillä on vuoto ollut jos mennyt kesken? Pelkään niin ulkoista että en kestä..
Maanantaina soitan lääkärille ja sovitaan sit uä aika että mikä siellä meininki.
 
Olettepas olleet aktiivisia. :wideyed:

Pahoitteluni Balca. Toivottavasti alkaa nyt vuoto ja pääsette eteenpäin.
Rautalääkitystä ei ole. Hemppa melkeen 140 (normisti lähempänä 150 et laskenu kyllä.)

Giselle mulla ei ees kunnon hyperiä ollu. Vähän vatsaontelossa vaan nestettä. Ärsyttävää kun ei oikeen mitään syytä ole. Pegorioni täälläkin jo osa ruokaympyrää. Ällöttävää se vaan on. :wacky: Ihanan pitkällä jo ootte!

11+2 menossa. 5päivää ja sais ekan kerran huokaista helpotuksesta. Nt-ultra vasta elokuussa...jos siellä kaikki ok, niin kerrotaan perheille.
Vaikka kuinka yritän olla ajattelematta, niin mieleen luikertelee, että alkoiko tää raskaus kuitenkin liian helposti ja kohta joudutaan siitä maksamaan. :confused:
On tää mieli kyllä...
 
Mullahan oli keskeytyny km eli alkiot oli kuollu jo melkein 2 viikkoo aiemmin, oireet oli lievittyny äkisti ja sit tuli vaan todella vähän pari tippaa verta sekottuneena v-vuotoon. Tästä vielä pari viikkoo ja oisko just ennen ultraa tullu vielä samoin tipallinen..en muista enää, kuitenkin tilanne todettiin vasta nt-uä:ssä.
Toivotaan Blanca että sulla tää kurjuus hoitus loppuun itsekseen! Kannattaa tosiaan mennä kuitenkin suht pian tarkistaan tilannetta eikä jäädä vaan odotteleen pitkiks ajoiks.
 
Kiitos vastauksistanne

Kookos:

Meän alkioiden laatu on ollu vaihteleva, toppejakin on saatu. Alkuun siirrot tehtiin kakspäiväisillä, 2 viimisintä siirtoa blastoina, meidän omasta toiveesta.

Yksityisellä ollaan hoidossa. Kahden alkion siirrostakin on saanut vääntää.., Viimeinen pas oli 2alkion siirto lopultakin, vaikkei onnistunutkaan niin parempi, koska toinen alkio olisi jokatapauksessa mennyt roskiin. Ja jatkossa ei tarvitse neuvotella enää siirrettävien määrästä. Jos siirrettäviä on kaks niin molemmat siirretään.

Mut sen kortisonin otan ainakin puheeksi seuraavan hoidon suunittelussa.

Kiitos kaikille ja Blancalle tsempit ongelmalliseen tilanteeseen!

Mulla menkkojen kans vähän sama juttu, vuotaa... ei vuodakaan.. mutta onneks testi oli selvä nega niin ei tartte elää epätietoisuudessa. Voi valmistautua seuraavaan hoitoon, joka meillä ajoittuu näillä näkymin syyskuun loppupuoliskolle.

Maleen
 
No nyt se kunnon vuoto alkoi. Onneksi. Mutta silti kun sen tajusin niin ihan salama kirkkaalta taivaalta tuli myös itku. Miten voi kun kuitenkin tiesin että kaikki ei ole hyvin. Olin töissä niin piti tsempata. Vähäksi aikaa menin sivummalle vollottamaan ja sen jälkeen keräämään itseni. Ehkä tämä nyt konkretisoitui ja ehkä hyvä antaa itkunkin tulla. Reipas olen yrittänyt olla. Näiden hoitojen aikana olen tuntenut ehkä eniten erilaisia tunteita mitä koskaan aiemmin ja en enää pysty olemaan varma reaktiostani tai hallita niitä niinkuin aiemmin pystyi eri asioissa. Tiettekö mitä tarkoitan. Sellasta että tunteet ottaa vaan niin kovin vallan että et pysty reagoimaan niinkuin haluaisit vaan sun on pakko mennä se tunne läpi. Itku. Suru. Pettymys. Ennenkuin pääset taas siihen normaaliin olotilaan.
Nyt olo on jo aika hyvä. Itku puhdistaa ja nyt voi taas katsoa eteenpäin. Tulipa vuodatus mutta oli pakko pukea tämä johonkin sanoiksi.
 
Pahoittelut pettymyksen kokeneille :-(

Onnittelut plussanneille :)

Täälä on ehtinyt tapahtua ihan liikaa, että pysyy kärryillä... olin viikon sairaalassa ja jäin vähän jälkeen jutuista.
Kävimme varhaisraskauden ultrassa 14.7. Kohdussa kaikki hyvin, syke näkyi, mutta mitta viikon pienempi kuin siirtopäivä antaa ymmärtää. La kuitenkin 28.2.18. Sit kuitenkin sunnuntaita vaste yöllä alkoi tajuton kipu vasemman muniksen paikkeilla. Töistä lanssilla suoraan sairaalaan. Diagnoosina puhjennut kysta. Tarkkailun aikana kuitenkin kivut palas ja leikkaus edessä. Vasen munasarja kiertynyt ympäri ja ihan tummanpuhuva ja turvonut. Nyt onneksi eilen ultrassa pikkusella kaikki hyvin ja parempi ultraaja sai mitatkin sopimaan viikkoihin. Kyllä pikkusen säikäytti.
 
Blanca osaat hienosti pukea tunteet sanoiksi. Samalla meidän monen muunkin tunteet. Voimia sinulle!! Olet vahva!

Täällä myös pikkuhousunsuojaan tullut vähän vaaleanpunaista. Nyt kp 39/29. Ehkä ne menkat nyt sit alkaa.
 
Hui Hulbertiina! Onneksi kaikki päättyi hyvin.
Mulla on kanssa munasarja ollut kierteellä niin, että verenkierto estyi. Sen jälkeen on sanalla kipu ollut ihan uusi merkitys.
Pikaista toipumista ja pikkuiselle kasvuvauhtia.:happy:
 
Ounou Hulbertiina! Olipa hurjaa! Onneksi nyt kaikki ohi ja hyvin! :HeartpinkMun lääkäri sanoi että kun siirron jälkeen puhkesi multakin kysta niin että kaikki mikä tapahtuu kohdun ulkopuolella ei vahingoita alkiota tai kehittymistä. Että se on kyllä siellä turvassa.
 
Blanca tsemppiä! Kaikki täällä taatusti ymmärtää tuon tunteiden vuoristoradan.

Huh mitä kaikkea Hulbertiina on ehtiny kokea! Onneksi raskaus etenee nyt niinkuin pitääkin leikkauksesta huolimatta. Varmasti säikäytti!

Kaakao rv 9+2
 
Tänään kp1. Sovittiin isännän kanssa että pidämme pienen tauon. Aloitan ensi viikolla uudessa työssä ja muutenkin kaipaamme hengähdystaukoa... Etenkin viimeisin kierto tuntui jotenkin raskaalta. Kun puhuimme tauosta niin oloni keveni hieman. Jään taustalle siis hetkeksi aikaa. Tsemppiä kaikille!! Käyn kommentoimassa välillä :)
 
Nennu hyvä että vuoto vihdoin alkoi! Toivottavasti tauko tekee hyvää ja pääset nauttimaan elämän hyvistä puolista ja asioista! :)

Täällä vähän huono olo taas, mutta ei vielä mitään viime kertaan rinnastettavaa. Silloinhan olin ihan petipotilaana muutaman päivän. Koko ajan toki odotan, koska se tästä pahenee. Väsymystä on myös ja mieli aika herkillä, ihana Gonal.. ;)
 
Hei! Oon seurannut jonkin aikaa tätä foorumia ja nyt ajattelin kirjoittaa. Meiän taustaa, eli lapsi sai mahdollisuuden tulla elämäämme 2008 mutta luomuna kun mitään ei tapahtunut lähdimme viimein hoitoihin 2013. Älkää kysykö, että miksi vasta silloin, sitä oon itsekin nyt harmitellut ja murehtinut:sad001 Syy löytyi miehen heikosta siittiömäärästä sekä onnettomasta siittiöiden liikkuvuudesta. Eka icsin tuoresiirrosta tuli plussa, mutta uä:ssä löytyi keskeytynyt km ja lääkkeillä tyhjennettiin. Sen jälkeen tuli kaksi kemiallista ja 4:jäs pas toi tytön, joka syntyi 2015. Tytön jälkeen siirrettiin pakkaseen jääneet kolme alkiota, joista yksi spontaani km viikolla 10 ja kaksi kemiallista. Toinen Icsi tehtiin keväällä, josta saatiin kolme alkiota ja niistä tuloksena kaksi kemiallista. Nyt on tulossa kolmas Icsi ja suunnittelukäynti ois vajaan parin viikon päästä. Usko enää pysyvän plussaan on syvälle haudattuna, mutta käydään nyt tämä viimeinenkin julkisen hoito. Lääkekattokin tälle vuodelle täynnä.

Isot tsempit kaikille teille!! Emme käy helppoa tietä ja siksi juuri tarvitsemme toisiamme❤

Kyfi, mulle on tehty kaikki siirrot luonnolliseen kiertoon. Lugesteroneja oon muutaman siirron jälkeen käyttäny ja viimeksi niitä määrättiin aamuin illoin 400, eli kaksi kapselia aamulla ja illalla. En tiiä lutinusten annosmääristä, kun en oo koskaan niitä käyttänyt. Yleensä oon pistänyt pregnyliä tueksi, kun se sopii mulle paremmin.
 
Takaisin
Top