IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikki!

Tervetuloa Helen79.

Meillä vähän samanlainen tarina. Sillä erotuksella että meillä on luomusti alkunsa saaneet lapset v. 99 ja 05. Vika miehessä, miehen simpoissa. Kävimme lapsettomuustutkimuksissa jo ennen esikoista, jolloin miestä ei vielä ehditty tutkimaan, kun sponttaani raskaus alkoi. Tutkimukset aloitettiin uudelleen kun toista ei kuulunut ja tuolloin 2003 ICSI jonoon laitettiin julkiselle. Miehen simpoissa vikaa. Ilmeosesti mies ei sisäistänyt tuolloin asiaa. Ei kuitenkaan oltu valmiita noin raskaisiin hoitoihin ja laitettiin homma jäihin. Marraskuussa 2004 pärähti yllätyksenä tikkuun luomuplussa, joten hoitoihin ei sillä kertaa tarvinnut mennä. Kuopuksen syntymän jälkeen ehkäisyä ei oo käytetty. Aktiivisemmin kolmosta on yritetty vuodesta 2008 asti, mies ei halunnut tutkimuksiin/ hoitoihin. Lopulta 2015 sain miehen suostuteltua yksityiselle tutkimuksiin ja hoitoihin.

Jälkeenpäin olen monesti miettinyt, että oisko sittenkään pitänyt. Miehelle konkretisoitui, että vika on hänen simpoissaan ja hän näkee sen miehisyyden mittarina, vaikka kuinka yritän sanoa, ettei se sitä ole, se on vain sairaus niin kuin mikä tahansa muukin. Onnistunut hoito varmasti helpottaisi miehenkin olotilaa.

Meille siis tehty nyt 4 ICSIA ilman tulosta. Syksyllä edessä viides. En tiedä monta vielä haluan tehtävän, jos ei seuraava onnistu. Jossain vaiheessa on pakko tehä päätös hoitojen lopettamisesta. Vielä en oo siihen henkisesti valmis.

Teillä Helen kuitenkin yksi onnistunut hoito takana joten onnistumismahdollisuudet on hyvät! Harkinnan mukaan julkisella puolella tehdään myös neljäs hoito tarvittaessa. Tsemppiä teille ja meille kaikille!

Kyfi
Mulla luonnolliseen kiertoon tehdyssä passissa on ollut yhdesti lutinukset, kun lugeilla oli toimituskatkos. Annos oli 100mg x 3.

Lutinukset ei sopinut mulle. Alapää ihan verillä kun kuivatti niin limakalvoja...


Syksyä ja uutta hoitokiertoa odotellen,
Maleen
 
Maleen77 Hyvin samoja tuntemuksia on minunkin ukkelilla. Hän kyllä hyväksyi asian, mutta pahaltahan se hänestä tuntuu:sad001 Heillä on suvussa enemmänkin siittiöngelmaa, että jollain lailla perinnöllinen juttu. Teillä on luomuihmeitä kaksi ❤❤ Mitään muuta mun mies ei enempää toivo, kun luomulasta. Hän usein sanoo, että se olis henkisesti tosi iso juttu hänelle, jos luomuna tärppäis. Lääkäri on meille sanonut, ettei luomumahkuja juuri oo. Mää en oikein usko, että me enää neljättä hoitoa saatais. On kuitenkin onnistunut hoito takana ja 11 alkiota jo tähän mennessä siirretty.
Onnea teille hurjasti hoitoihin!❤ Kolme lasta on ollu aina mun haave, enempää en oo uskaltanu edes toivoa, mutta haaveeksi se kolmekin jää. Sen verran rankasti vastustaa tää homma, että liekkö onnistumisra enää tulee. En kyllä käsitä mitene tämä yks on saatu!? Kyllähän se toivo tietysti taas sinnikkäästi nostaa päätään kun homma lähtee kunnolla käyntiin. Niin ja se plussa testissä ei mun kohdalla todellakaan tarkoita yhtään mitään. Kun se ei pysy. Ongelma ei oo ollu sitä tuikkuun saada, mutta ongelma on saada se pysymään.

Kiitos tonttumuori, toivotaan parasta❤
 
Muokattu viimeksi:
Maleen ja Helen kuulostaa aika samalta tarinalta kun meidän. Mies tosin ottaa asian tosi hyvin ja ei koe sen olevan mikään miehisyyden mitta koska ei voi asialle mitään mutta alussa olis kyllä shokki kun tuli ilmi. Mullakin lähes aina kaikki kiinnittynyt mutta ei pysy. 2 blastoa siirretty ja ne alkoi mutta meni kesken ja 1 3pvän ikäinen ja siitä nega. Ihana kuulla että kuitenkin lapsia olette saaneet niin antaa toivoa minullekin. Pitää vaan yrittää.
 
Muokattu viimeksi:
Blanca kiitos kommentistasi.


Älkää kukaan menettäkö toivoa, sitä edelleen on.
Itse olen luomuplussan suhteen luovuttanut sinä päivänä kun päädyimme yksityiselle hoitoihin. Myös mieheni on luovuttanut sen suhteen. Meidän luomuihmeet ovat todellakin ihmeitä, lääkärin mukaan niiden ei pitäisi olla mahdollisia...Mutta jos hedelmöittämiskykyisiä siittiösoluja on yksikin ja naisella kaikki kunnossa niin raskaus on mahdollinen. Itellä ikä jo painaa, väistämättä munasolujen tuotanto alkaa hiipumaan, mutta niin kauan kun soluja tulee niin niin kauan kannattaa yrittää.

Jo 2003 lapsettomuustutkimuksissa lääkäri kysyi suoraan minulta, että onko mahdollista että joku muu olisi lapseni isä.
En muista enää mikä oli tuolloin sperma-analyysin tulos. Se on vaihdellut 1.6mil/ml - 3mil/ml välillä. Laatu on muutenkin heikko, mutta niin vaan luomusti raskaus on alkanut kahdesti. ICSEissäkin sperman laadusta huolimatta on jokainen munasolu saanut omansa.

Toivo alkaa itselläkin hiipumaan, jo viides hoito edessä.. Ja alkujaan minä kun kuvittelin tämän olevan nopeasti ohi. Ei ollut ei... ja jatkuminen on kiinni siitä kuinka kauan enää jaksaa ja miten rahat riittää... Minä halusin aina paljon lapsia. Tarkennuksena mainittakoon, että minulla ei ole uskontoa joka velvottaisi siihen. Minä vain pidän lapsista. Omat luomuihmeet alkaa olla jo niin isoja ettei he kotona enää viihdy.. Taloudellinen tilannekkin on sellainen, että voisi mahdollistaa useammalle lapselle hyvän elämän, mutta kuten jokainen meistä voi todeta... " lapsia ei tehdä ne saadaan,eikä se todellakaan ole itsestään selvää".

Tsemppiä meille kaikille! Plussia plussia piinailijoille!
 
siis mitä ihmettä... kävin tänään hcg labrakontrollissa. vuoto ollut aika isonakin ja laskua seurataan. viimeksi oli 370 nyt hcg 2800. siis mitä ihmettä nytten tapahtuu!
 
Jos sä Blanca kuitenkin oot raskaana? Pääsisikkö sä ultraan, jotta katsoisivat että on oikeassa paikassa ja kaikki ok.
Nuista arvoista en ite osaa sanoa muuta ku että raskaana niien mukaan oot.
Maleen
 
Aikamoista Blanca. Tsemppiä!

Täällä taas eilen laitettu matkaan yks 5päivän ikäinen alkio. Mulla joku kysta jäänyt ilmeisesti viime kierrosta ja pohdittiin, että siirretäänkö ollenkaan. No itse päätin, että siirretään, koska tää musta ihan tuuripeliä, kun ei mitään selkeää syytä miksei tarraa.

Helenille ja Maleenille ihan hirmuisesti voimaa!
 
Pääsen huomen aamulla uä. Vuotoa on edelleen ja lievää menkkakipua, mutta ei niin suurta kuin viikonloppuna oli. perkeleen perkele. Huomenna pitäisi lähtee iltapäivästä mökille pojan kanssa.. Onneksi vanhemmat auttaa nyt siinä, mutta ottaa päähän jos joudun taas osastolle. Pelkään kohdunulkoista...

Kyfille onnea matkaan!
 
Blanca, uskomatonta❤ voisko kuitenkin olla vielä toivoa!! Voi että nyt pidetään porukalla peukkuja!!! Äkkiä ultraan!

Maleen 77 Aikamoisia ihmeitä ootte kyllä saaneet, jos noin heikko siityiötilanne. Mää en enää muista muehen analyysin tuloksia. Ja ärsyttävin juttu kävi, kun nyt toisen icsin analyysin tuloksia ei olla edes saatu. Lääkäri oli jättänyt sen sanelematta ja sitä ei kuulemma enää jälkikäteen sanella, eli koskaan ei saatu kotiin tuloksia. Nyt mies aiko pitää huolen, että ne tulee varmasti kotiin saakka. Mutta sen verran muistan eka analyysistä, että nopeita ei ollu yhtään. Kuolleita paljon, hitaita ja paikallaan liikkuvia jonkin verran ja todella vähäinen kokonaismäärä. Toinen näyte oli lääkärin mielestä hyvin eka näytteen kaltainen. Nyt mies on syönyt prelox nimistä valmistetta muutan kk ja tämän luontaistuotteen on muka tutkitusti todettu lisäävän mieskuntoa ja liikkuvuutta siittiöissä. Jännä nähdä onko ollut vaikutusta.
 
Hyvä Blanca että pääset ultraan niinkin pian, toivottavasti kaikki on kunnossa ja saat lopultakin pikkuisen ❤
Helen
Meillä mies söi clomifen kuurin yhdelle hoitokierrolle, siitä ei juurikaan ollut hyötyä, joten myöhemmin ei ole sitä kokeiltu. Pitääpä itekki perehtyä tuohon preloxiin.
Mitä lääkkeitä sulla on ollut käytössä noissa hoidoissa, mietin lähinnä että onko joku jota me ei olla vielä kokeiltu..
Meillä ollut menopur kolmessa hoidossa ja gonalf yhdessä munasoluja kasvattamassa, menopurin kanssa on ollut orgalutran. Irrotuspiikkinä pregnyl ja kiinittymistä tukemaan gonapeptyl
Ja luget tietysti.
Maleen
 
Meillä miehellä ollut 2.4milj-9.0milj /ml . Vika ei siis ole muutakuin määrässä.Mies kävi myös andrologilla, mutta ei ollut hyötyä koska testo arvot olivat normaalit. Ei siis auttanut testosteronilisä. ( joillakin tämä auttaa jos testo arvo matala.) Luomunakin yritetään aina kun mahdollista. Vuoden yritettiin ennen hoitoihin menoa.
 
Meillä miehellä testoarvot oli normaalit, mutta viitealueen alarajalla, siksi kokeiltiin clomeja. Nyt tilasin sitten tuota preloxia, josko kokeilis olisko siitä apua... Tilasin myös itselleni vastaavaa josko auttaisi munasolujenkin laatuun. Helpompihan se on itellä kokeilla, kun kokeilut voi ajoittaa kuukautiskierron loppuun ja riittää kun syö hoitoon asti. Miehellä pitää aloittaa 75 päivää ennen suunniteltua hoitoa, jotta saa oikean hyödyn. Ajatuksena olisi seuraava hoito syyskuulle, mutta pitänee siirtää lokakuulle, jotta oikeesti tuo kokeilu edes kannattaa.
Maleen
 
Hei vitsi mäkin voisin tilata miehelle tuota preloxia!. Meillä pakkasessa vielä 3 blastoa niin ehtii hyvin nyt syödä jos tarvii uudestaan tehdä icsiä esim ensi vuonna. Toivotaan tietty että ei .
en kyllä ehkä kestä jos miehestä tulee hirveä hormonipanomies sitten. Pakkausselosteessa luki että : " Typpioksidi ylläpitää ratkaisevalla tavalla miehen seksuaalista vireyttä, koska se on eduksi verenkierrolle ja auttaa näin saavuttamaan voimakkaamman ja kestävämmän erektion." Täytyy miettiä vielä.... :biggrin
 
Blanca
Itsellä vähän semmonen tilanne, että pakko ottaa kaikki keinot käyttöön, jos vain pienikin mahdollisuus vaikuttaa siemennesteen laatuun... Täytyy vaan kestää, vaikka miehestä tulisikin hormonipanomieshirviö..

Eli kaikki muutkin vinkit on tervetulleita.
Kortisonin ja primaspanin aion kysyä seuraavaan hoitoon joka tapauksessa. Oisko kellään vielä jottain muita vinkkejä?

Maleen (taas)
 
Joo ihan totta Maleen kyllä sitä kaikki keinot haluaa käyttää. Katsotaan, jos saan miehen suostumaan syömään noita.

Tuun kertoo huomenna miten kävi uässä. Tosi sekavaa.
 
Sitä en valitettavasti usko, että kaikki olisi hyvin ja raskaus etenisi normaalisti, mutta ettei ainakaan olisi se ulkoinen. Kaikki muu paitsi se, on hyvä uutinen.
 
Takaisin
Top