Iina
Itse olen ehdottanut kortisonihoitoa, mutta lääkärini oli sitä mieltä, ettei siitä ole tutkimusten valossa mitään selvää hyötyä. Myös alkioliimaa on ehdotettu, mutta tähänkin lääkärini sanoi että sen hyötyä ei ole pystytty toteamaan. Alkion kuoren avauksestakin on ollut puhetta, mutta labraihmisten mukaan meidän alkiot on ollut normaaleja, alkion avauksesta hyötyy silloin, jos alkion kuori on paksu.
Vastavirrassa: Meillä siis tilanne sellainen, että vika löytyy miehen simpoista. Minusta ei oo löydetty mitään vikaa. Ovulaation suhteen ei oo ollut ongelmia. Itse oon miettinyt, että josko sittenkin jotain ongelmaa on minussakin, koska alkiot ei kiinnity. Viimeisen vajaan kahden vuoden aikana on siirretty tuoresiirtona kolme kertaa alkio kerrallaan. Lisäksi kaksi pakastesiirtoa, toisella kertaa kaksi alkiota ja eka passissa yksi alkio. Yhtään raskautta ei oo saatu aikaan. :-(
Ovulaatioinduktiossa alkiota on saatu kohtuullisesti, viimeksi viisi, tällöin tuoresiirtoa ei tehty, kolme alkioista selviytyi pakkaseen ja siirtoon enää kaksi blastokystivaiheessa.
Sitä lähinnä mietin, että miten alkioita saataisiin huomattavasti enemmän niin, että niiden laatu ei kuitenkaan kärsisi?
Pitkällä kaavalla on tehty 2 ekaa hoitoa ja loput 3 lyhyellä kaavalla. Lyhyt kaava toimii itselläni paremmin.
Conaf on ollut yhdessä hoidossa lääkkeenä, Menopur havaittu toimivammaksi, kahdessa hoidossa ollut sen rinnalla Orgalutran.
Pregnyl piikki kaikissa hoidoissa 36h ennen punktiota.
Luget annoksella 200mg x 3 ja välillä 200mg x 2
Lisäksi gonapeptyl pistoksena 6pvä punktiosta kiinnittymisen tukena.
Mitenhän tuota lääkitystä kannattaisi muuttaa seuraavaan hoitoon, onko kellään vinkkejä, hyviä kokemuksia jostakin lääkkeestä? Kai noita muitakin induktiossa käytettäviä lääkkeitä on olemassa?
Maleen