IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihana Nennu. Ostin suklaata. Kiitos! Oli hyvä neuvo! :happy:
Rankkisankkis sulla on kaikki ihan hyvin älä huoli! :thumleft

Joo todellakin plussan jälkeen ne piinat vasta alkaa! Pelkään että tää menee samalla lailla kun viimeksi. Eli skopiaan. Toivotaan että ei. Lääkäri soitti. Meen huomenna uuteen hcgseen ja luget jatkuu. Sanoi että alkuarvot on alhaiset mutta pieni mahdollisuus on että kaikki hyvin. Huomenna pitäisi hcg olla jotakuinkin 1000 sitten. Nyt toivotaan et niin on. Pliis pliis.....Rusehtavaa vuotoa on edelleen, mutta pikkarisuojalla selviän. Vielä kyllä uskon että kaikki ei ole hyvin mutta rauhoitti puhua oman lääkärin kanssa.
Kiitos teille kaikille! Ootte ihan mahtava tuki! :Heartred
 
Maleen. Kiitos :) Sori, vastaus tulee vähän viiveellä. Tein testin silloin virallisena testipäivänä, ja plussa näkyi niin digissä kuin liuskassakin. Pahoittelut sinulle negasta.

Blancalle supertsempit, ja toivotaan, et kaikki on hyvin.
 
Blancalle hirveesti tsemppiä huomiseen! Kädet ristissä että hcg on noussut tarvittavalla tasolle. Miulla tuli rusehtavaa tuhrua alussa molemmissa raskauksissa ja kaikki silti hyvin. Mutta senpä takia tiedän että se on piinaavaa :(

Nennu, mie niiiiiiin uskoin että ois ollu plussa, pahoittelut :(

Edelleen seurailen täällä taustalla teidän kuulumisia ja toivon jokaiselle sitä pysyvää plussaa.

Me saatiin kuukausi sitten tietää, että poika on tulossa. Ja hän on kokoonsa nähden viikkoa isompi, mitä pitäisi alkionsiirtoon nähden olla. Eli vajaa viikolla aikaistui laskettu. Ihmettelen miten voi olla, kun siirto on kellon tarkkuudella tiedossa ja onkohan kaikki kunnossa. Kukaan ei ole selittänyt tätäkään asiaa, että onko normaalia...
Että jos piinaa oli alussa niin se jatkuu edelleen ja nyt on rv 25+3.
 
Kattika meillä myös poika isompi kun punktion/siirron mukaan laskettu. La siirty varhaisultran mukaiseen nt-ultrassa koska siihen heitto jäi just alle viikon. Siihen asti neuvola halus käyttää menkkojen mukaista vaikka tiesin ettei se ole oikea. Mutta mun mielestä noi la:t on ihan epäloogisia, ja mulle sanottiin että ei sillä ees oo sinänsä väliä, ne kuitenkin syntyy vain niihin aikoihin suunnilleen :) Neuvolat ym on muutenki ihan pihalla näistä hoitoasioista.

Mutta mulle sanoi nt-ultran kätilö että hoidoilla alkunsa saaneet on jostain syystä monesti vähän isompia. Sitten sekä yksityisellä ultrannut kätilö että nyt ru:ssa ollut kätilö sanoi että aivan normaalia, ei mitään hätää niin kauan kun mitat on symmetriset, eli kaikki mitat, siis ne päänympärykset, reisiluut jne. vastaa saman kokoista. Ja kuulemma pojat muutenki vähän isompia. Olen myös itse miettinyt että onhan ne syntyessäänkin erikokoisia niin miten ne vois siihen asti kaikki mennä samaa kaavaa :)
 
Kiitos Giselle. Sun nimimerkistä tulee muuten aina Giselle Bunchen, se malli, mieleen :)

Ehkä se on sit ihan OK. Jotenkin sitä on niin huolissaan koko ajan [emoji58]
 
Kattika yksi gynekologi sanoi mulle kun meidän pas poitsu on kanssa reilua viikkoa isompi viikkoihin nähden, että uuden tutkimuksen mukaan ne pas sikiöt kasvaa nopeammin/paremnin koska ovat huippu yksilöitä kun ovat jo selvinneet lämpökaapissa kasvamisen, pakastuksen ja sulatuksen. Linkkiä mulla ei itellä tähän tutkimukseen kyllä oo.

Auringonkukka H30+6
 
Lääkäri ei ole vielä soittanut mutta sain tuloksen.. 370. Ei riitä. tässä se oli. Nyt vain haluan eroon tästä ja tilanteen nolliin. Toivon että tuliisi itsekseen kun lopetan luget. Kaikki okei. Niin asennoiduin tähän. Helpotuskin sillä tavalla että nyt ainakin selkeä nou. Ei tarvitse arpoa. Se on tuskallista. Nyt voi taas suunnitella asioita 1kk eteenpäin. :happy: Kyllä mä uskon, että meillä on siellä pakkasessa vielä joku niistä kolmesta blastosta sellainen joka pysyy.
Tsemppiä kaikille, mä pärjään kyllä ja tekin kaikki pärjäätte vaikka välillä koetellaan. :happy8
 
Nyt kyllä vähän valitan. Olen tehnyt läjän pc testejä tässä joitakin päiviä. Kaikkiin tulee viivanpaikka. Se alkaa näkymään heti kun väri leviää ja haalenee jonkin verran kuivuttuaan. Ei muuta. Ei tummene en vuoda eikä mitään.
 
91c4d6fb4d38341df85f9fb3d156ae33

Tämmösiä
 
Juu soitan heti maanantai aamuna, jos vuoto ei ala ennen, ja pyydän et jotenkin tutkittas. Oon alkanut pyöritteleen jo kaikenlaisia kauhuskenaarioita päässä :(
 
Blanca, sulla on ihana asenne, pahoittelut silti tapahtuneesta!

Nennu, joo-o väriä kyllä näkyy! Toivottavasti selkeytys pian et ei tarvii olla epätietoisuudessa
 
Blanca soittiko lääkäri vielä tänään? Kovasti voimia sinne tästä selviämiseen, ihana asenne sulla!

Nennu on kyllä jo hieman kummallistakin ja käy varmasti koko ajan enemmän hermojen päälle tuo tilannekin.. :( Toivottavasti nyt et joudu enää ensi viikolle odotteleen.
 
Nennu toivottavasti pääset pian verisestiin nii selviää tilanne. Voimia odotteluun.

Juu lääkäri soitti ja lopetin nyt lääkkeet. Odotan vuotoa ja sit seuraavista menkoista uusi pas. Tällä kertaa pohdittiin lääkkeellistä vaikka ovis mulla tulee lähes aina mutta ei tarvitse bongailla ja miettiä meneekö vkonlopun päälle. Lääkäri ei nähnyt eroa onnistumismahdollisuuksiin lääkkeellinen vs. luomu.(kuinka paljon muuten ne lääkkeet maksaa ja millä lääkkeillä se on?)
Sanoi että lääkkeellinen tehdään aina kaikilla joilla epäsäännöllinen kierto ja ihan hyvä vaihtoehto on. Kaikki täällä varmaan sen jo tietää mut jos ei tiedä niin lääkkellisessä kasvatetaan kohdun limistä niin et sinne hyvä alkion asettua. Onko jollain jotain muuta tietoa siitä ? Olis kiva kuulla kokemuksia. :)
 
Mulla piti olla pas luomu kiertoon, mutta avitettiin lopulta ovista lääkkeillä ja irroituspiikillä. Helpotti stressiä paljon kun ei tarvinnut arvailla että milloin ovis ja siirto on. Lääkkeet on samoja mitä ivf:ssä käytetään. Mulle lääkkeet oli sen 2,50€/kpl kun oli lääkekatto jo täynnä. Loppukierron tueksi tuli luget ja Zumenon (estrogeeni). Jos joskus tulee vielä pas niin pyydän lääkkeellisen, sillä stressiä on paljon vähemmän sen kanssa :) Tsemppiä Blanca! <3
 
Jos on ihan alusta asti lääkkeellinen Pas, niin silloin lääkitys ei oo sen kummempi ku että zumenon (tai muu estrogeeni) aloitetaan kp1. Sitä jatketaan kunnes limis on sopiva, jolloin lääkäri kertoo mikä päivä rinnalla aloitetaan luget (tai muu tukilääkitys) ja koska on siirto. Ja nää kaks lääkettä jatkuu sinne rv10 tienoille.
 
Takaisin
Top