IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Blanca, jospa tulisi hyviä uutisia huomenna, huippu kun pääset näin nopeasti ultraan. Mun miehestä ei oo tullu panohirviö:joyful:, mutta hän on itse sanonut, että suorituskyky on parantunut, mutta ollaan kyllä tosi skeptisiä sen suhteen, että olisiko kuitenkaan siittiöihin vaikuttnut. Kohta sen näkee, mutta ei siis oo tapahtunut mitään radikaaliä (sitä hän itsekkin funtsi, kun noita syömään alko, että tuleeko niistä joku kesto jöpötys, on nimittäin aika ärtsyn näkösiä kapseleita, sinisiä):cool:
Testosteronitaso oli hänelläkin viimeksi kuulemma hieman alakanttiin, mutta ei kuitenkaan määrätty mitään hormonia. Hän on ollu siitä itse vähän harmissaan, että miksei nyt oo annettu ennen tätä viimeistä kierrosta kokeiluun jotain. Nyt tuntuis kyllä maailmanlopulta odottaa pari kuukautta sen vuoksi, mutta, täytyy ottaa suunnittelukäynnillä puheeksi ja jutella lääkärin kanssa ja miettiä asiaa vielä uusiksi. Ite oon ottanu ubikinoni 400:sta päivittäin ja vehnänalkioöljyä rkl:sen ja foolihappo vahvuudeltaan 800, sekä tietenki muut vitskut. En tiiä mitä auttaa, mutta oon jotain edes yrittänyt. Me on päätetty, että tää on viimeinen kierros....nyt tuntuu kuotenkin liian hurjalta aatella niin:sad001. Helpompi itelle kun pidän avoimena sitäkin, että yksityisellä voitais vielä harkita jatkoa. Ehkä tää ajatus helpottaa henkisesti sitä painetta, jota tää vika julkisen kierros aiheuttaa. Ei tuu olemaan helppoa ei, mää oon niin kova panikoimaan kaikkea:wtf: ja varsinkin siirron jälkeen, aargh, mun testailu lähtee aina ihan lapasesta.

Hurjasti tsemppiä.kaikille❤
 
Muokattu viimeksi:
No nyt menee Blancalla jännäks! Niin toivon ettei nyt enää huonoja uutisia tulisi! Tsemppiä huomiselle!

Huomenna ultaan (kp9) ja varmaan punktiopäivää sovitaan samalla. Tänään on alkanu vähän tuntuun munasarjoissa jos istuu pidempään tai on muuten jotenkin huonossa asennossa. Vv on ihan omassa sarjassaan taas, oon käyttäny mieluummin sidettä ku phs tähän "vaivaan"... Vähän jo jännittää, montako solua siellä on kasvamassa.
 
Kävinpä tota Maleenin linkkaamaa laskuria kokeilemassa... 32% antoi meille mahdollisuudeksi onnistua hoidossa. Laskin siis tätä hoitoa edeltävillä tiedoilla. Aika pulla siis kävi kyllä.

Ihan hurjasti onnea matkaan kaikille syksyn hoitoihin! Toivon niin paljon teille kaikille 9kk plussia! :Heartred

Blancan tilannetta jännätään kyllä täälläkin. Kun nyt selviäis mitä siellä tapahtuu.
 
Blanca, kaikkea hyvää huomiseen, muuta en osaa toivoa!
Mä kävin kans tuossa linkissä, ja meille luvattiin 17,4% onnistumismahdollisuutta elävään vauvaan. Aika pieneltähän tuo vaikuttaa. Jännästi siinä ei kysytty isän ikää eikä aiotun munasolunluovuttajan ikää (tai monestiko on yritetty omilla ja monestiko luovuttajan, miten tulokset ovat ehkä muuttuneet).
 
Oon kokeillut tollasta laskuria aiemminkin ja silloin sain 35%, tämä näytti kuitenkin 26%. Olis kiva tietää mikä todennäköisyyttä laskee, kun omasta mielestä lähtökohdat on ihan ok..
 
Meille laskuri antoi 19,7%:oops: Lasketaanko siihen se aika, jonka on ollut hoidoissa, vai aika, jolloin on jo luomuna yrittämisen aloittanut? Laitoin siihen sen, milloin hoidot alkoi. Eli jos tuohon on luottaminen, niin toisen elinkykyisen alkion löytyminen vaatis varmaan vielä 50 siirtoa:dead:
 
Mulla tuli 30.8% tuosta ivf linkistä. Kaipa se tuota luokkaa on muutenkin ihan luomustikin raskaaksi tulo ihmisillä joilla ei ongelmaa. Tai niin oon kuullut et 25-30% todennäköisyys kierrolla jos ilman ehkäisyä. Ja toisaalta mitä tuo kertoo. Onnistuu tai ei.

Tänään oli uä. Mitään ei missään. Kohtu siisti ja munasarjat rauhalliset johtuen hcg noususta. Noniin. Mitäs sitten. Hohhoijaa. Lähete kättärille ja siellä sitten tutkitaan että missä kasvaa istukkakudosta. Sain kuitenkin luvan lähteä mökille nyt viikonlopuksi ja otin paperit mukaan varmuudeksi jos tarvii mennä Mikkeliin. Kipuja kun ei nyt ole. Ens viikolla sitten katsotaan mitä kättärillä tehdään. Lääkäri sanoi että en nyt kyllä ole mikään normaali tapaus. Viime kerralla oli sama juttu. Kuitenkin 1 onnistunut raskaus takana. Nämä nyt jostain syystä sekoilee.
 
Blanca voi ei..toivottavasti mökkivkl menee hyvin ja maanantaina sitten homma selkiää ja hoituu. Hermoja vaatii kyllä nyt..

Niin, eikö todennäköisyydet muutenkin ivf-hoidoissa oo tuota 30-35% luokkaa..? Ikä voi olla yksi mikä tietysti vaikuttaa helposti laskurin tulokseen, varsinkin jos tarkoitus on käyttää omia soluja. Ei tosiaan tainnut sperman toimivuudesta kysyä mitään..?
 
39-vuotiaana (jota jäljellä enää pari kk) 14,9% ja 40v 8,7% :( no joo, tiesihän sen että masentavan paskat prosentit tulee enkä siks tälläsiä laskureita ennen oo viitsiny kokeillakaan, mutta että tiputus on noin dramaattinen juuri noiden ikien välissä (tän jälkeen sentään vähempi)! Huoh,.. kai se kuitenkin niin kauan pitää yrittää kun edes jotain soluja tulee ja säästötili on kaivettu pohjaa myöten.
Ennen onnistunutta hoitookaan ei tosin kummoset ollu, pari vuotta nuorempana 19,2-21,8% riippuen siitä laittaako "IVF, pregnant only" vai "No IVF, live birth" jotka kumpikin sopi sillon. Nykytilanteessa se "No IVF, live birth" (vrt. IVF, live birth) heikentää prosentteja entisestään, 6,7-11,6%. Toisaalta yllättävän vähän nousee mahdollisuus lahjasoluillakaan, 25%..
Laskin yritysajan kokonaisuudessaan, eli pelkästä kotiyrityksestä lähtien.
 
Kookos olitkin jo ehtiny testaileen tota laskuria.. Mua hämmentää monikin asia siinä mutta esimerkiks se et toi "no ivf, live birth" ei juurikaan paranna prosentteja. Elähän ahdistu tuosta iästä, ei ne solut sitä tiedä tai juuri sinä päivänä ota nokkiinsa kun tulee 40 täyteen!

Ultrassa käyty, 10-15 follia siellä näky ja punktio on tiistaina. Lääkäri puhui, että osalle soluista tehtäisiin ehkä icsi.
 
Vastavirrassa, sullahan on hyvä saldo folleja tulossa, onnea punktioon!!

Kookos, jos tuo tulos lasketaan yrityksen aloittamisesta, niin kyllähän sekin, minkä sain (19,7) romahtaa ja paljon. Tosin, kun miehelle erehdyin prosentit kertomaan, niin sain kyllä paljon puhuvan katseen ja röhönaurun, että ekkai sää ihan oikeesti usko tommosiin:laughing025:oops:

Blanca, voimia kovasti teille❤ On kyllä todella raastavaa tuollainen epävarmuus kun ei löydetä, että missä jotain kasvaa, jos kasvaa. Jospa arvo lähtisi laskuun ilman suurempia toimenpiteitä.
 
Juu, sitähän lääkärikin sano kun kauhstelin et 40 tulee syksyllä täyteen, et ei se nyt niin oleellinen raja oo mitä yleensä ajatellaan.. ja kai toi laskurikin on vaan suuntaa antava, ja kaikki on kuitenkin yksilöitä. Kun ei tiedä onko montakin hutihoitoo ja negasiirtoo vielä edessä vai käviskö aivan tajuton tuuri ja se merkittävä edistysaskel (plussa, onnistumisestahan ei vielä sillon uskalla puhua..) odottais jo ihan nurkan takana.. eihän tarvis löytyä enää kun se yks tarpeeks hyvä mistä kasvais terve vauva eikä niillä lopuilla sit enää niin väliä. Amh oli ainakin ikään nähden kai yllättävänkin hyvä, 2.11 kun oletin ettei nyt enää 2:sella vois alkaa.
 
Toi sun amh Kookos on kyllä hyvä, minä oon nuorempi ja en kyllä pääse tuohon. Oikeen pelottaa kun ja toivottavasti kaikki kokeet otetaan, että mitä sieltä tulee:nailbiting:Tammikuussa on viimeksi otettu. Ja puregonia en aio nyt pistää, vaan jotain muuta, jolla olis parempi vaste. Kaikkea täytyis nyt muistaa ottaa esille suunnittelukäynnillä. Mulla on nyt parin päivän aikana tapahtunut joku ihme juttu taas. Olin niin syvissä vesissä ja varma, ettei mikään enää onnistu, mutta kun homma taas on lähdössä käyntiin, niin jostakin se uus toivo taas nousee ja valtaa alaa, mutta tuo sama toivon tunne tuo tullessaan myös hyvin tunneherkän ja räjähtävän minän. Se ei oo mukavaa, kun kaikki hermostuttaa ja on epätietoista.
 
Helen kiitos tsempeistä. Tää on nyt ihan hyvä, viimeksi folleja oli lähemmäs 30 vaikkei mulla pco-tyyppisiä munasarjoja tai vastaavaa olekaan. Kovin kovin tuttua tuo toivon löytyminen taas uudelleen, mutta en minä ainakaan edes jaksaisi enää jatkaa jollei se toivo aina salaperäisesti löytyisi jostain. Niinkuin Blanca (muistaakseni) aiemmin sanoi, toivo tulee aina kuitenkin käsi kädessä pelon kanssa.. :( Ihana kuulla kuitenkin, että toivo on taas täällä, taistelutahtokin löytyy usein samalla. :)
 
Hei!
Toivottavasti Blanca sun tilantees selviää, että mikä tuonkin aiheuttaa.

Juu, en tiiä kuinka luotettava testi tuo on, mutta kaikkeen sitä tarraa jos sais ees vähän toivoo...

Meidän ongelma on ilmeisesti alkioiden kiinnittymisessä. Alkioitakaan ei määrällisesti paljoa tuu, viimeksi viisi, joista hedelmöittyi neljä, mutta vain kolme selvisi nelipäiväisiksi ja pakasteeseen. Kolmesta blastokystivaiheeseen vain kaksi, joten alkioiden määrään nähden tilanne on hyvä, mutta miten sais munasoluja enemmän, jotta alkioitakin olisi mahdollista saaha enemmän? Jotta pakasteeseenkin saatais jotain, eikä menisi aina tyylillä Icsi ja yks siirto ja sen epäonnistuessa aina uusi hoito.

Mikähän olis tehokkain lääke jo 40 täyttäneelle?

Lenovaa ei oo kokeiltu, kokemuksia siitä kenelläkään?

Maleen
 
Siis täh, en ole saanut mitään ilmoituksia että tähän ketjuun on tullut viestejä :O olen luullut että täällä on ihan hiljaista :D

Itsekin joskus kokeilin tota laskuria ja olikohan jotain 20-30% mitä antoi meille. Mutta toi laskuri jättää kyllä paljon asioita huomiotta.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! Koitan taas päästä juttuun mukaan kun olen pudonnut kärryiltä.

Täällä menossa kp 26, dpo 9 tai 10 ja kuudes päivä Synarelaa.
 
Maleen 77 Ihan samaa olen itsekin miettinyt, että kaksi hoitoa on tehty nyt puregonilla ja ekassa (ikää oli 36) tuli 14 munista ja nyt tässä toisessa vain 8, joista vain 4 hedelmöittyi (ikää 35), ja siinä tulikin sitte virhe, että tää toinenkin hoito tehtiin samalla annoksella (puregonia 150) vaikka ikää oli 3v enemmän ku ekassa hoidossa. Lääkäri teki myönsikin, että ei tiedä miten sen noin ajatteli. Mun reservi näytti hyvältä, mutta eipä se sitte riittänytkään. Oon ihan varma, että osa muniksista kypsyi liikaa kun pistospäiviä jouduttiin lisäämään, sekä annosta isonnettiin (175) jotta pienemmätkin saatiin mukaan. Puolet oli sitte varmaan ylikypsiä, kun olivat hajonneet hedelmöitysvaiheessa ja yks alkio ei jaksanut pakkaseen saakka, eli 3 alkiota saatiin ku ekasta tuli peräti 8 alkiota Eli toi keväinen hoito meni vähän porsaaseen lääkärin arviointivirheen vuoksi. Nytpä sitte onkin miettiminen, että uskaltaako kokeilla jotain toista hormonia vai mennäänkö vieläkin puregonilla ja tietysti isommalla buustilla. Siinäkin on riskinsä, jos lääke vaidetaan, ei voi tietää kuinka keho reagoi.

Sitte niihin hyviin alkioihin :oops: Lääkäri sanoi meille viimeksi kun surkuttelin noita lukuisia kemiallisia ja paria keskenmenoa, että jos siittiöissä on vikaa, se nimenomaan altistaa kemiallisille, koska munasolu määrää alkion kiinnittymisen (ekat kolme päivää keskimäärin siirron jälkeen) ja sen jälkeen alkaa myös siittiö ottaan osuutta kehityksessä ja jos siittiö on viallinen, kehitys lakkaa siihen. Myöskin keskenmenoriski on suurempi jos siittiöissä on vika. Tämä jotenkin huojensi omaa mieltä. Tuli sellanen olo, että minä en ihan oikeasti voi siihen vaikuttaa, että pysyykö se vauvan alku matkassa vai ei. Se ajastin ja elämän mitta on jo hedelmöitysvaiheessa siihen muruseen asennettu. No, tietysti se paniikki on joka kerta läsnä kun siirrossa on käynyt ja jos sen plussan on saanut testiin, että saanko pitää, enkö saa, mutta oon onnistunut vapauttamaan itseni siitä vatvomisesta, että.johtukohan se nyt jostain mitä tein, tai en tehnyt.
 
Muokattu viimeksi:
Helen, hyvin valaisevaa ja mielenkiintoista tietoa sun lääkäriltä. Kiitos :) meillä meni eka ivf vähän samoin kuin teillä että puregon aloitettiin liian pienellä annoksella (150) ja vaikka sitä sitten nostettiin (175-200) niin vaste ei ollut toivottu, munasoluja saatiin vain 4 ja stimulaatiota jouduttiin jatkamaan normaalia pidempään. Nyt aloitetaan kuulemma heti tujulla annoksella (225-300), jotta saadaan munasarjat heräämään, sitten säädetään tarvittaessa annosta pienemmäksi. Mulla oli ekan ivf:n aikaan amh hyvä 3,2 ja olen pienikokoinen, joten ymmärrän miksi aloitettiin varovaisella annoksella. Synarela vaan näytti toimivan "liian hyvin" joten tarvitaan kovempi herätys munasarjoille.

Mulle lääkäri sanoi, että normaalisti 75% munasoluista hedelmöittyy ja näistä vain 25% jaksaa blastoiksi asti. Meillä munasoluja tosiaan saatiin vain 4, niistä 3 hedelmöittyi (mikä on juuri se 75%). Paras siirrettiin 3 päiväisenä ja kaksi muuta hyvää jätettiin viljelyyn mutta eivät selvinneet blastoiksi. Tästä olin pettynyt ja kysyin lääkäriltä asiasta niin hän sanoi, että noin pienessä alkiomäärässä olisi ihme jos edes yksi blasto olisi saatu eli ei kannata huolestua. Kymmenestä munasolusta saattaisi parhaimmillaan saada 7-8 hedelmöittymään ja niistä 2-3 blastoa.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top