IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollu aina blastoilla (sekä 5 että 6 päiväsillä) testi sen 10 päivää siirrosta. Molemmat plussat oli selkeitä sillon (pregcheckin liuskoissa).. 6 päiväsellä kävin sillon pp10 verikokeessakin ja hcg 183. Ekan kerran toi plussa näkyi 7pv siirrosta.
 
Mä testasin "14 dpo", blaston (5pv) siirto ti ja seuraavan viikon to testasin melko selkeän plussan eli 9 päivää jälkeen. Verikoepäivä oli vasta 14 päivää siirrosta.
 
Mä tein aamulla raskaustestin, Clearblue digitesti, negaa edelleen. Ilmeisesti menkat siis ei vaan ala lugejen vuoksi. Ovulaatiosta laskettuna olisi pitänyt alkaa jo eilen, mut vielä ei näy.

Kai se pitää viel testata jollain perus liuskatestillä, mikähän ois luotettava?
 
Kohta3, I feel you ton ummetuksen kanssa! Mulla äity ihan mahdottomaksi siinä viikolla 11-12 samaan aikaan kun hyperi vaivas pahimmillaan. Kävin ihan päivystyksessäkin ku oli niin tuskaa. Nyt oon pärjänny oikein hyvin ku otan joka ilta pussin pegorionia. Tähän asti (rv20+5) oon syöny myös Miniform kapseleita mut nyt testasin jättää ne pois.
 
Kohta3 syötkö rautalisää? Mulla ainakin se aiheutti ummetusta ekassa raskaudessa. Vaihdoin obsidanin grauterblutsaftiin (saa apteekista ja luontaistuotekaupoista) nii se auttoi kyllä. Toivottavasti olosi helpottuu pian.

Maleen voi surku. Pahoittelut negasta. :sad001

Mä en sittenkään uskaltanut lopettaa Lugeja. Vuoto tosi vähäistä ja ruskeaa. Oireet kaikki voimistuu. Etova olo ja tissit kipeät väsyttää ym. Mä en yhtään nyt tiedä missä mennään. Olispa selkeästi joko tai. Testejä oon tehnyt ja ihan leffaviivat tulee.( että ei ole edes haalea et vois ajatella et selkeesti laskenut) niin ristiriitaiset tunteet ja mieskin kysyi et miks olen niin hiljainen kun yleensä olen kovinkin puhelias. Hiljaiseksi tämä kyllä vetää. Huomenna laitan soittopyynnön lääkärille jos se jotain osaisi kertoa. Tai voisko sitä hcg testiä aikaistaa kun nyt olisin menossa vasta to... se olisi kolmas kontrolli. Eka siis pp10 19 , pp15 120 ja se sijaislääkäri sanoi et ei toivoa. Mut sit oma antoi kuitenkin... hmm...
 
Blanca älä menetä vielä toivoa, etenkin jos testiin tulee leffaviivat. Hcg tuplaantuu joka 2 tai kolmas päivä ja sulla toi näyttää menevän niin! Paljonko sulla ois nyt viikkoja? Rv 4 hcg voi olla mitä vain väliltä 5-400 (näin nopeasti googletettuna) ja rv 5 18-7000. Älä lopeta lugeja ainakaan ennen seuraavaa verikoetta. Mikä pp (tai dpo) nyt on?
 
Muokattu viimeksi:
Blanca tsemppiä! Olen samaa mieltä Larissan kanssa, että ihan normaalin rajoihin tuo sun hcg menee ja varsinkin jos testeissä edelleen leffaviivat ja oireet lisääntyy niin raskaana olet! Toivottavasti saat hcg-kontrollin aikaistettua. Kamalan piinaavaa odotella tuossa tilanteessa. Tiedätkin varmasti varsin hyvin, mutta tässä vaiheessa myös tuhruvuoto on ihan tavallista, vaikka raskaus olisi ihan normaalisti etenemässä. Tsemppiä!

kaakao rv 8+3
 
Kiitos Larissa ja kaakao tsempeistä. Niin joo. Raskaana olen mutta sitten joku yhden arvon perusteella tietää että en oikeasti ole kunnolla. Ihan hullua.Mäkin oon varmaan googlaillut jo kaikki mahdolliset sivut mitä hcg stä voi olla enkä oikein tule hullua hurskaammaksi. Yhden päivän olin ilman lugeja koska se sijaislääkäri käski lopettaa. Jatkoin sitten kyllä. Eilen taisin ottaa vain 2 kuin piti ottaa 4. Koska olen ollut nyt niin sekavissa tunnelmissa tän asian kanssa. Toivottavasti ei vaikuta. Olen asennoitunut siihen että kaikki ei ole kunnossa mutta silti. Silti jokin sanoo et voi ihan hyvin ollakin. Ja mä en nyt osaa laskea et minä rv nyt olis? Blasto siirrettiin 27.6 ja pp19 nyt.. miten se lasketaan ?
 
Blanca, mun laskujen mukaan sulla ois menossa viides/kuudes raskausviikko (riippuen oliko alkio 3 pv vai blasto) eli hcg voi vaihdella tossa vaiheessa tosi paljon eri yksilöiden välillä! Jatka lugeja ja raskaana olet kunnes toisin todistetaan!
 
Blanca sinulla on kyllä piinalliset ajat menossa. Koita rentoutua jotenkin. Syö suklaata ja ota omaa aikaa. Helppo se on sanoa tiedän, mutta ressi ei tee kenellekään hyvää ;) Ja niin kuin Larissa sanoi, raskaana olet kunnes toisin todistetaan!! Onnea :)
 
Blancalla kyllä superpiinaava tilanne. Tsemppiä ja toivottavasti saat välillä ajatuksia muuallekin. Mulla kyllä jotenkin nyt usko riittää, että kyllä siellä pieni on matkassa. Tarraa nyt kunnolla kiinni pieni!

Tsemppiä kaikille muillekin!

Nennu joko ne menkat alkoi?

Mä odottelen omiani, kp 2 alkaa pistokset ja ivf nro 2.
 
Blancalle tsemppiä piinailuun! Mä kyllä myös uskon että raskaana olet. Mun kohdalla luotettiin klinikalla pelkkään kotitestailuun. Soittelin sinne pari päivää ennen virallista testipäivää hyperi oireista ja kerroin plussa testistä, niin sanoivat että ei ole pakko tulla veritestiin ellen itse halua, että se kotitesti on luotettava. En sitten koskaan mennyt sinne vaan testailin vaan muutamia kertoja vielä kunnes sain leffaviivat ja luotin siihen :) Mun käsittääkseni kun ne hcg määrät voi vaihdella ihan valtavasti ja olla silti ihan normaaleja niin ajattelin että säästin ehkä tuolla hieman huolta.
 
Voi Blanca, toivotaan et kaikki muuttuu hyväksi. Oireet + viivat ainakin kuulostaa siltä. Mullahan ei ole mitattu arvoa, joten oon autuaan tietämätön siitä. Meidän klinikilla sitä ei koeta tarpeelliseksi katsoa automaattisesti. Jos olisit meidän klinikalla hoidossa, et tietäisi arvoista mitään!

Täällä jännitys ja ahdistus jatkuu. Tänään 5+0. Väsymystä on, rinnat hieman kipeät ja valtavat menkkatuntemukset, mitkä saa pelkäämään ihan hirveästi. Voi kun tästä nyt selvittäis ensin ultraan, johon 2 viikkoa vielä aikaa. Henkisesti viime viikko oli niin raskas. Piina tosiaan alkoi mulla todellisesti vasta testipäivästä.
 
Vastavirrassa ei vieläkään ole alkaneet. Nyt kp 34/29. Paitsi jos kp 1 on ollut vasta kun laastarit irrottelin niin sit olis 26/29. Huoh.

Tsemppiä kaikille!!
 
Takaisin
Top