IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut menkoista nennu :( toivottavasti ehditte siirtoon!

Miumau pitääpä tutkia tota inofolicia :) on kyllä tosissaan kallista, ainakin Suomessa. Pistin tilaukseen eBaysta, 30 kpl paketti kokeiluun ;) kaikki keinot käyttöön!

Sabetti, luin juuri sun blogiteksin ja sydän tipahti vatsan pohjalle :'( Osaanotot teidän suruun, sanat ei riitä :(
 
Muokattu viimeksi:
Olen tässä toista vuotta seurannut tätä ketjua taustatuen tarpeessa, myötäelänyt, itkenyt ja iloinnut kanssanne. Tuosta Inofolicista... Suomessa se on tosi kallista. Mulla jo valmiiksi foolihappo ajantasalla, joten tilasin pelkkää myo-inositolia Englannista. Tuli huomattavan paljon halvemmaksi.
 
Hulbertiina, pystyykö siellä maksamaan paypalilla? Muoks, näemmä sieltä ei saa tota inofolicia. Se on jauhemuodossa ja sekoitetaan veteen eli pitäisi imeytyä paremmin kuin kapselit.

Sain juuri hyviä uutisia :) Lääkäri soitti ja kylläpä nyt on huojentunut olo :) Kysyin amh-arvosta, joka verikokeen mukaan oli 0,58, hän sanoi, että se ei VARMASTI pidä paikkaansa vaan on oikeasti korkeampi! JES! Hänen mukaansa e-pillerit vaikuttaa arvoon, samoin se että leikkaksesta on lyhyt aika ja vielä labran mittayksikkö sekä mittaustapakin ovat muuttuneet ja nekin laskevat arvoa. Niin kuin siis itse epäilin :) Olen niiiiiin iloinen :) <3 Nyt vaan jatketaan kesä hyvillä mielin ja munasoluja vaalien, elokuussa sitten positiivisin mielin uuteen hoitoon :)
 
Muokattu viimeksi:
Hulbertiina, kiitos vinkistä! :3some
Oon ajatellutkin, että seuraavaksi tilaan pelkkää inositolia jauheena ison säkin, mutta oon funtsinut mistä kannattaisi. Foolihappoa kun saa täältä Suomestakin ok hintaan ja noista mammavitskuistakin myös. Oon ostellut myös Tallinnan apteekeista foolihappoa, pari-kolme euroa prk! :)
Larrissalle onnea hyvistä uutisista :)
 
Muutto vie kaiken ajan ettei ehi tännekkään kurkkimaan. Pp14 menossa. Pientä tuhrua tullu pp 10 asti muttei menkat kumminkaan enkä mie uskalla tehhä testiä...
 
Nennu, toivottavasti ehitte! <3

Mulle iski "paniikki", et jos ovistestiin ei tuukaan plussaa.. Limoja tulee jo.. Aion tehä nyt illallakin testin ja huomenna tietty aamusta ja ehkä illasta myös.. Jos ei pe-aamunakaan tuu plussaa, niin soitan polille ja kysyn neuvoa, koska silloin se munasolu olis keskim. 23-24mm eli käytännössä irronnu jo.. Ahistaa.. :(
 
liljatar, oisko sulla pas tulossa? Mulle tehtiin pas avustettuun luomu kiertoon eli vauhditettiin ovulaatiota pistoksilla ja irroituspiikillä. Hyvä vaihtoehto täysin luomun tai lääkkeellisen pas-kierron ohelle :)

Nennu, toivottavasti ehditte pas:iin! :)

mannahari, tee jo testi äläkä piinaa meitä! :D
 
Larissa, 1. Pas tulossa enkä oo oikeestaan ikinä tikuttanu ovista aiemmin. Yhen kierron joskus kauan aikaa sitte jollain kaverilta saaduilla vanhoilla testeillä.. Sillon muistaakseni tuli joku haalea plussa.. No, nytpähän sen näkee, toimiiko noi ClearBluen digit..
 
Noista vitamiineista, minulla lääkäri määräsi käyttämään inofolic 2 pss/pv + 400 mg ubikinonia stimulaatiossa ja jo sitä ennenkin. Itse kun olen PCOS riesainen, niin suositteli käyttämään inofolic läpi raskauden (jos sinne saakka vihdoin päästäisiin), kun sen pitäisi auttaa myös sokeritasapainoa. Ilmeisesti juuri se myo-inositoli on se, mikä parantaa laatua, ainakin PCOS ihmisillä.

Ainakin minulla auttoi paljon, kun saatiin kypsiä munasoluja paljon aiempaa enemmän ja PGS:ssä todettiin vain 1/5 kromosomivikaiseksi. Toki tulokset varmasti vaihtelevat ihmisillä paljon.
 
Mäkin Liljatar oon miettinyt et mitä jos nyt tällä kierrolla en ovuloikaan. Tosi kiva. Sitkö siirtoa ei voi tehdä? Toivotaan, että meillä molemmilla nyt olis kuitenkin!
Mulla nyt kp9. Kävin akupunktiossa taas. Ah kun on niin ihanaa se! Muutenkin tosi rentouttavaa. Perjantaina kp11 uä ... yhtään en tiedä mitä sitten tapahtuu. 1.pas kanssa mulla samoin kuin Liljattarellakin.
 
Mulla myös kesän ajan käytössä ennen seuraavaa hoitoo dhea:n lisäks Gelee royale 2x500mg ja ubikinoni joka toinen pv 300 ja joka toinen 450mg. Inositoliakin lääkäri suositti hankkiin, nyt on tulossa Suomen markkinoille uus, inofolicia vastaava Donaferty, jonka pitäs olla hiukan halvempi. Tätä voi kysellä apteekkien kautta voisko ne vaikka erikseen tilata jostain tukusta jos ei vielä oo.
Ja tietenkin jatkuvasti ollu käytössä monivitamiini ja nyt noiden muiden ohessa vielä loput d-vitamiinit 20mkg ja foolihappolisät 400mkg, jälkimmäisen lopetan sitten kun saan sitä Donafertyä kun siinäkin on foolihappoo niin paljo että tulis jo yhteensä yli suositusten.
Että kaikkeni sitten oon yrittäny ainakin niiden loppujen vähien rupujen laadun parannuksen eteen....
 
Blanca ja Liljatar tikutteletteko aamuin illoin? Toisilla se ovulaatio näkyy vain hetken jolloin sitä ei välttämättä ehdi saamaan kiinni jos tikuttelee kerran vuorokaudessa. Toivottavasti saatte o plussan kumpikin!!
 
Mä en tikuta vielä ollenkaan kun lääkäri sanoi et vielä ei tarvii. Aiemmin olen vaan kerran päivässä. Voisi kokeilla kahdesti! Kiitti vinkistä! Mutta ajattelin tänään illalla ekan kerran nyt aloittaa. :happy:
 
Joo, oon tikuttanu aamua iltaa. Ei näkyny hymynaamaa vieläkään :(
No, jos ei huomiseen mennessä tuu, soitan polille. Tänään kp12, et sen perusteella ei pitäis olla huolta, mut sen follin koon perusteella olis, ku se oli jo tiistaina 18mm.. :O
 
Takaisin
Top