Luin myös tuosta 54v raskaudesta.. ei taida olla ihan omilla soluilla tullu, saati luomusti.. ei kai monellakaan klinikalla mitään selkeetä ikärajaa oo, kunhan vaihdevuodet ei oo alkanu. 43v jälkeen vaan ei saa enää kelakorvauksia.
Ite oon testannu oviksia halpis-liuskoilla, pregcheck ja rfsu, ja hyvin on toiminu. Esim. pc n.7-8e 10 kpl, jotka vielä oon puolittanu saksilla.. viimeks sain rfsu:n liuskoja 14 kpl (eli 28) alle 10e.
Blanca, mulla on tehty 3 kertaa lääkkeellinen zumenonilla ja lugeilla. Ite tykkään kyl enempi luomukiertosiirroista vaikka hiukan joutuukin ressaan osuuko ovis kohdilleen. Nyt viimesimmässä lääkkeellisessä zumenonista tuli inhottavaa unettomuutta. Jouduin tosin ottaan alusta lähtien isoo annosta (4 tabl./pv, normaali kai 3) kun muuten ei limis oikein meinaa kasvaa tolla. LIsäks näitä lääkkeitä joutuu käyttään sitten useita viikkoja vielä jos tälläsestä siirrosta tulis +...parin kk:n lugepuurot kalsareissa ei oikein houkuttas, vaikka kai niitä sit ois motivoitunu käyttään. Lisäks oon lukenu että luomukierroissa ois kuitenkin hiukan parempi raskausmahdollisuus vaikkei suuria eroja ookaan.
Siks suostuin tähän lääkkeelliseen kun haluisin että siirto saadaan tehtyä ennen kesää ja klinikan sulkua, ja oviksen ajotus ois menny mm. helatorstain ja sitä seuranneen viikonlopun takia niin epävarmaks. Käytännössä o-plussan ois pitäny tulla juuri tiettynä yhtenä päivänä että siirto ois voinu onnistua luomukiertoon..