IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut Mannahari!

Luin tänään suomalaisesta "julkkisparista", jotka odottavat lasta. Nainen 54 ja mies 34. Lahjasoluillahan tuo raskaus on varmaan alkuun saatu, mutta jäin miettimään, että missä. Omalla klinikalla yläikäraja taisi olla 45 tai 46, eikä missään Suomessa taideta hoitaa yli 47-vuotiaita. Mutta jos alkioita on pakkasessa, niin voiko siirtoa yrittää minkä ikäisenä vain? Tietääkö kukaan? Esim. Katjusha, onko teille mainittu asiasta mitään?
 
Mäkin luin tosta.. Tuolla meidän paikassa on 43v raja jollonka aloitetaan vielä hoidot, mutta en tiiä voiko niitä hamaan tulevaan jatkaa rahalla..

Kävin tänään uä. kp 12. Kysta edelleen siellä on, mutta vähän pienentynyt. Ei kuulemma haittaa mitään. Nyt ei saisi ovista tulla viikonloppuna, jolloin sitten siirto menisi jussin päälle. Mulla pakkasessa kaksi 5pvän ja kaksi 6 pvän ikäistä. Ma lähtien pitäisi sitten tulla ovis. Onneksi siellä yksi johtava 15mm rakkula oli jee! mut on tää kyllä ihme veivaamista.

Jos nyt sattuisi niin, ettei ovista tulisi eikä pas onnistu tähän, niin lääkäri ehdotti seuraavan kiertoon passia korvauskierrossa. Siinä ei tarvitse tulla ovista, vaan kasvatetaan limistä niin, että on hyvä eikä mene viikonlopun päälle siirto. Onko jollekin tehty?

Mulla kotona niitä apteekin omia ovistikkuja. En oo raatsinut ostaa digejä. Nyt varmaan pitäisi.. Tilaako joku jostain halvemmalla netistä? Mistä? jatkoa ajatellen, enää ehkä tähän kiertoon ei ehdi tilata.
 
Muokattu viimeksi:
Dolcetti, itse luin saman jutun eilen. Voihan olla että ovat käyneet ulkomailla?
Näin ajattelin minäkin, mutta sielläkin on monessa paikkaa ikärajat. Latvia ja Venäjä taitavat olla lähimmät, jossa hoidetaan yli 50-vuotiaitakin. Herätti kyllä kaikenlaisia ajatuksia tuo uutinen.
 
Mie oon just täyttäny 42v ja mulle ei oo ikärajoista sanottu mittään mutta oma järki sanoo että enää max yks hoitokierros.
Luin myös sen eilisen lehtijutun ja pohdin samoja asioita kuin tekin. Ainakin nyt kun on 2 hoitokierrosta menny putkeen niin tuntuu olevan omat mehut vähissä toki tähän vaikuttaa muuttokin mutta ei tää kroppa oo ennää niin virkeä kuin ennen.
Me ilmottauduttiin sijaisvanhemmuus koulutukseen siitä huolimatta tuleeko vielä yks hoitokierros vaiko eikö.
Kiitos kaikille myötätunnosta ♡
 
Siis voi helvettiläinen..... noista digitaalisista ovistesteistä. Olen aina apteekissa katsoessani luullut, että se sisältää yhden tikun ja hinta on 59e!! Olen ajatellut, että en todellakaan maksa tuota hintaa yhdestä pissatestistä.. Nyt tajusin nettiä selaillessa et siellähän on siis 10kpl...

Eli menen tänään kiltisti ostamaan ne digit apteekista. Luoja tätä järjen juoksua. :woot::grin
 
Luo kyllä itsellekin toivoa, jos vielä yli viiskymppisenä pystyy raskautumaan. Itsellä ikää 40, miehellä 35. Toisen ivf:n tuoresiirtoa piinaillaan vielä viikko. Tällä kertaa saimme 6 munasolua, joista 5 kypsää. Kaksi hedelmöittyi normaalisti ja yhden jatkoviljelyn tulokset ei ole vielä meitä saavuttaneet. Siirtoon valikoitui lääkärin mukaan huippuyksilö, joka sai täydet 3 laatupistettä. Parannusta ekaan kertaan tuli, kun silloin saimme 2 solua, jotka molemmat toki hedelmöittyivät ja siirrettiin, mutta kummallakaan ei raskaus alkanut. Nyt mitä lähemmäs testipäivä tulee sitä mitäänsanomattomampi olo on... Vähäisetkin ns. oireet hiipuu vähitellen. Saapa nähdä kuinka käy. Huh... Tulipas oikein vuodatus...
 
Blanca täällä kovasti toivon sinulle ovisplussaa heti maanataille! Ei aiemmin ;)

Mannahari, hienoa että olette ilmoittautuneet sijaisvanhemmiksi! Samaa olen itse suunnitellut. Sit joskus kun on aikaa siihen.

Hulbertiina toivottavasti teille pärähtää reipas plussa testipäivänä ;)

Täällä menkat kesti päivän. Ihan onnettomat oli. Käytän kuukuppia ja siitä pystyin laskemaan että 10ml tuli vuotoa. Vaikuttaakohan estradot laastarit näin nopeasti tai edes tällä tavalla? En yhtään muista miten kävi viime kerralla...
 
Jos nyt sattuisi niin, ettei ovista tulisi eikä pas onnistu tähän, niin lääkäri ehdotti seuraavan kiertoon passia korvauskierrossa. Siinä ei tarvitse tulla ovista, vaan kasvatetaan limistä niin, että on hyvä eikä mene viikonlopun päälle siirto. Onko jollekin tehty?

Mä soittelin aamulla polille, ku ei sitä ovisplussaa vaan tule!

Hoitaja kertoi jatkovaihtoehtoja, jos en plussaa viikonlopun aikana. Ja yks niistä vaihtoehdoista oli, Blanca, sama ku toi mitä sulle ehotettu.

Jostain syystä hoitaja kehoitti testaamaan vain aamuisin, mut aion silti testata kaks kertaa päivässä, en kysyny et miksi ei "sais" kahesti. :D

Maanantaina soitan uudelleen ja silloin sovitaan joko alkion siirtoaika tai soittoaika lääkärille. Jos en saa ovisplussaa, niin elokuun kiertoon sit lääkkeellinen PAS hoitajan mukaan.

Nyt hääpäivän viettoon, saan kuulemma himoitsemani riipuksen lahjaksi :D
 
Luin myös tuosta 54v raskaudesta.. ei taida olla ihan omilla soluilla tullu, saati luomusti.. ei kai monellakaan klinikalla mitään selkeetä ikärajaa oo, kunhan vaihdevuodet ei oo alkanu. 43v jälkeen vaan ei saa enää kelakorvauksia.

Ite oon testannu oviksia halpis-liuskoilla, pregcheck ja rfsu, ja hyvin on toiminu. Esim. pc n.7-8e 10 kpl, jotka vielä oon puolittanu saksilla.. viimeks sain rfsu:n liuskoja 14 kpl (eli 28) alle 10e.

Blanca, mulla on tehty 3 kertaa lääkkeellinen zumenonilla ja lugeilla. Ite tykkään kyl enempi luomukiertosiirroista vaikka hiukan joutuukin ressaan osuuko ovis kohdilleen. Nyt viimesimmässä lääkkeellisessä zumenonista tuli inhottavaa unettomuutta. Jouduin tosin ottaan alusta lähtien isoo annosta (4 tabl./pv, normaali kai 3) kun muuten ei limis oikein meinaa kasvaa tolla. LIsäks näitä lääkkeitä joutuu käyttään sitten useita viikkoja vielä jos tälläsestä siirrosta tulis +...parin kk:n lugepuurot kalsareissa ei oikein houkuttas, vaikka kai niitä sit ois motivoitunu käyttään. Lisäks oon lukenu että luomukierroissa ois kuitenkin hiukan parempi raskausmahdollisuus vaikkei suuria eroja ookaan.
Siks suostuin tähän lääkkeelliseen kun haluisin että siirto saadaan tehtyä ennen kesää ja klinikan sulkua, ja oviksen ajotus ois menny mm. helatorstain ja sitä seuranneen viikonlopun takia niin epävarmaks. Käytännössä o-plussan ois pitäny tulla juuri tiettynä yhtenä päivänä että siirto ois voinu onnistua luomukiertoon..
 
Nennu90, kyllä ne estradotit vaan vaikuttaa just noin. Vuoto loppuu melkein samantien, kun ne aloittaa ja ainakin mulla oli paljon tavallista niukemmat vuodot sen kanssa.

Jaahas, muutama päivä pitäis vielä jaksaa piinailla. Plussaa viittaavia oireita on, mutta totuus selviää sunnuntaiaamuna.
Mites sulla Elsakoo menee?
 
Kelakorvauksista: voivat korvata hoitoja vielä yli 43-vuotiaillekin, mutta niitä ei saa suoraan apteekista vaan pitää hakea erikseen Kelalta. On siis harkinnanvaraista ja syynä oltava jokin muu kuin (pelkästään) naisen ikä. Mulle lääkäri kirjoitti syyksi ovulaatiohäiriön ja sain korvausta.
 
Aika hurjalta kuulostaa tuo 54 v., mutta jossain ovat saaneet hoitoa. Käsittääkseni 50 v. on maksimi monissa maissa.
Mulle ei oo Väestöliitossa sanottu mitään sen kummempaa yläikärajasta. Sen Kela-korvauksen suhteen, se on äärimmäisen marginaalista lahjamunasoluhoidoissa (me maksetaan ihan kaikki luovuttajan kulut ja korvaus omasta pussista). Luulen, että voimme saada alkionsiirron vielä, vaikka ehdin täyttää 44. Olen (periaatteessa) terve ja hyväkuntoinen. Jos olisimme vielä 0-pisteessä, luultavasti puhuisivat meidät ympäri miettimään elämälle muuta :) (6 IVF-kierrosta siis tahkottu).
 
Negaa testailtu täällä jo muutamana päivänä, pp 14 tänään eli se siitä taas ja kesälomaa kohti. Sunnuntaina vielä virallinen testipäivä. Toivottavasti Helios sinulla oireet enteilisivät plussaa!
 
Aika mielenkiintoinen artikkeli osui silmään, kun tuota ikääntymistä ja hedelmällisyyttä tutkailin
ImageUploadedByVau Foorumi1497629037.057972.jpg

Viitattiin myös nuorempien asioihin, jos kiinnostaa.
Pahoittelut negoista, plussia toivotaan!!
 
Voi ei Elsakoo :sorry: Mä niin toivoin, että sulla olis ollut plussa. No aamulla varmaan sorrun jo testaamaan ja saa nähdä onko pudotus maan kamaralle tulossa...
 
Takaisin
Top