IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivonkipinä, pahoittelut ettei teillä lähtenytkään etenemään raskaus, jos vuoto nyt on päivänselvä. Kyllä te pääsette eteenpäin, vaikka varmasti pettymys tuntuu nyt suurelta. Päivä päivältä uudet mahdollisuudet alkavat siintää toiveissa. Pakastettuja alkioita voidaan siirtää luonnolliseen kiertoon ovulaation jälkeen tai lääkkeelliseen kiertoon, jossa estrogeenilääkityksellä valmistellaan kohtu vastaanottavaiseksi ja keltarauhashormonilla tuetaan alkion kiinnittymistä. Suunnitelma jatkoon selviää, kun soitat omalle hoitajalle, että miten ja milloin teidän tapauksessa edetään.
Ihana plussa, Toukanäiti!!! Onnea!!!
 
Elsakoo, mä ajattelin tällä kertaa piinailla ihan loppuun asti testipäivään :)

Onnea plussanneille ja Muurahaiselle uudesta tulokkaasta. Kyllä mä muistan, kun piinaillin samaan aikaan kuin sinä Muurahainen siirtoa ja olin ihan vihreä kateudesta, kun sä sait plussan ja mä vaan negaa taas kerran. Nopeasti meni aika tässä välissä.

Kyllä siitä Toivonkipinä vaan jotenkin pääsee yli. Ei se välttämättä helppoa ole, mutta itse hyväksyin ja pääsin eteenpäin noin kuukaudessa ja kun uutta pääsee yrittämään, niin se vie ajatukset muualle. Tai siis näin ainakin minulla.

Tsemppiä muille piinailijoille ja siirto odotteleville!
 
Kiitos kaikille onnen toivotuksista ja onnea Muurahainen! Miten Inkserille kävi testin kanssa tänään?

Babe, vaikea on kyllä pysyä jalat maassa tässä tilanteessa.. Ehkä odotan jokusen viikon ennen kuin uskallan siirtyä seuraavaan ryhmään :happy:ootko siellä itse?
 
Toukanäiti, puhdas negahan sieltä tuli. :( Jotenkin ei tullut yllätyksenä. Kyllähän tuo tuppaa masentamaan, mutta ei auta. Nokka kohti elokuuta ja ensimmästä pas.
 
Toukanäiti onnea!! <3

Inkseri pahoittelut :( Jotain "hyvää" niin nyt voi ottaa rennosti jussina ja muutenkin rentoutua kesäsulkujen aikana. Ehkä se auttaa sitten passiin kun on mieli virkeä ja kroppa toipunut hormoneista sun muista ;)

Kp 29/30. Ei menkkaoloja. Vähän turvottaa ja pahoinvointia ei muuta. En usko että päästään enään passiin ennen sulkuja. Eli kuukauden "pakkolomaa" odottelen :D
 
Tässä vielä epätoivoisena tehty testi :D Negahan sieltä paukahti.

2f0cc83b9bc010c479ddfe61254299b8
 
Kiitos kaikille onnen toivotuksista ja onnea Muurahainen! Miten Inkserille kävi testin kanssa tänään?

Babe, vaikea on kyllä pysyä jalat maassa tässä tilanteessa.. Ehkä odotan jokusen viikon ennen kuin uskallan siirtyä seuraavaan ryhmään :happy:ootko siellä itse?

En oo vielä siirtynyt helmikuisiin. En vaan uskalla vielä! Tää on niin jäätävää tunteiden vuoristorataa, ku toisaalta tekis mieli huutaa koko maailmalle että oon raskaana! Mut sit taas toisaalta pelottaa ihan valtavavasti!
 
Hei kaikki! Noin vuoden olen ollut pois tästä ketjusta ja nyt teen hissuksiin paluuta. Vähän olen taustalla teidän muiden hoidoista lukenut :)

Meille tehtiin vuosi sitten eka ivf pitkällä kaavalla, joka ei mennyt putkeen, syitä oli monia. 3 alkiota saatiin kuitenkin ja yksi siirrettiin elokuussa 2016 kun tuoresiirtoa ei voitu kesäkuussa tehdä. Negaa pukkasi ja kaksi muuta alkiota eivät jatkaneet kehitystä, kun niille yritettiin pitkää viljelyä.

Uusi ivf piti olla jo ennen joulua, mutta endometrioosin aiheuttamat kivut yltyivät niin pahaksi, että päädyin leikkausjonoon. E-pillerit tuli käyttöön jo marraskuussa ettei endo enää leviäisi ja leikkaus oli maaliskuussa. Uuteen ivf:ään ei ehditty ennen polin kesätaukoa, joten se on suunnitteilla elokuulle ja pitkällä kaavalla jälleen.

Mutta, nyt seuraa kysymys teille, että onko kellään kokemusta hoidon tuloksista alhaisen amh-arvon kanssa? Mun amh oli vuonna 2015 3,2, lokakuussa 2016 se oli 4,0 ja nyt se olikin enää 0,58!? Lääkäri maalaili kirjeessä piruja seinälle, että isoilla annoksilla joudutaan piikittämään ja ennuste onnistumiseen on huono :( Ikää mulla on 30 vuotta. Tutkin asiaa ja sain selville, että amh:ta ei saisi ottaa jos on e-pillerit käytössä (ja mulla on ollut yli puoli vuotta!!!), sillä arvo on silloin normaalia alhaisempi, kun munasarjat ovat lepotilassa. Tästä on useita artikkeleita ja tutkimuksia (Suomessakin tehty). Soittelen vielä polille huomenna asiasta ja pyydän saada jutustella lääkärin kanssa. Kirjeen kirjoittanut lääkäri ei ollut mun hoitava lääkäri, joten hän ei ehkä tajunnut että mulla on pillerit käytössä.

Tsempit kaikille hoitohin! Täällä pidän teille peukkuja pystyssä :)
Murkku, ihanaaa! Siellä ollaan jo nyytin kanssa maalissa <3 Seesteistä vauva-arkea sinne toivottelen! <3

Toukanäiti sekä Babe, onnea plussasta! :)
 
Muokattu viimeksi:
Larissa <3 Ihanaa kuulla sinusta!!! <3 kannattaa tosiaan olla lääkäriin yhteydessä tuosta että on väärään aikaan otettu verikoe. :( voi kumpa tämä kesä menisi äkkiä ja pääsisitte hoidot aloittamaan. :)

Kiitos kaikille onnitteluista! <3

Pahoittelut negan saaneille ja toivon ihan jokaiselle kyllä pikaista plussaamista... <3
 
Tuun sivusta huutelemaan larissalle.
Neliapila ryhmässä facessa on ollu usein puhetta hoidoista matalan amh:n kanssa. Monet julkiset nostaneet käsiä pystyyn jo ekankin ivf kokeilun jälkeen jos ei ole ollu vastetta. Yksityisellä monet saaneet yksilöllisempää hoitoa ja sieltä oon kuullu monesti että jos matala amh, ei pitäisi tehdä enää missään nimessä pitkällä kaavalla, kun munasarjat muutenkin lepotilassa. Parempia tuloksia saatu lyhyelläkaavalla ja käytetty jopa flare up tyyppistä kasvatusta. Useampi tarina sielläki oli että ei ole suostuttu tekemään ivf jukisella ja yksityisellä oltu ihan erimieltä ja sit saatukin plussaa kun oikea kaava ja systeemit! Kannattaa tosiaan nyt perehtyä huolella muiden kokemuksiin ja soitella vaikka jonnekkin yksityiselle lapsettomuushoitoihin erikoistuneelle klinikalle toista mielipidettä. :)
kiva että oot palaillu linjoille. Paljon tsemppiä ja hurjasti onnea tulevaan hoitorupeamaan!
 
Onnittelut plussanneille - ihanaa!!

Inkseri, ja nennu90 - sama täällä vahva nega ja niukat menkat tuli ja nyt seuraavia menkkoja odotellessa ja sitä 1.pas:a.

SuperTsempit myös muille negailijoille ja piinailijoille!
 
Larissa, mulla on matala amh (0,4) ja mulle tehtiin keväällä julkisella IVF lyhyellä kaavalla. Annokset oli tapissa, munasoluja saatiin neljä, kaikki hedelmöittyi, yksi siirrettiin ja selvis pakkaseen. Kannattaa kyllä kysyä että onko näyte otettu oikein, en kyllä ymmärrä miten arvo vois muuten laskee noin äkkiä radikaalisti.

Onnea plussanneille!

On: odottelen yhä menkkoja, kp 62. Taitaa jäädä siirto syssymmälle.
 
Takaisin
Top